3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Hohhoijaa. Eiks silloin kuulu olla vaihtelua, kun vaihtaa ohjelmaa, jotta lihas saa uutta ärsykettä kasvaakseen?

Jos joku täyspäinen salijutuista ymmärtävä henkilö viitsisi antaa mielipiteen mun alkuperäiseen kysymykseen, olisin kiitollinen! :)

Juu kyllä. Itsekin aika ajoin heitän työntävät-vetävät jakoni aivan kokonaan ympäri vetävät-työntävät jaoksi jolloin lihakset suorastaan kirkuvat hämmästyksestä ja räjähtävät alkushokin jälkeen jopa paniikinomaiseen kasvuun.

Hohhoijaa. Eiks silloin kuulu olla vaihtelua, kun vaihtaa ohjelmaa, jotta lihas saa uutta ärsykettä kasvaakseen?

Jos joku täyspäinen salijutuista ymmärtävä henkilö viitsisi antaa mielipiteen mun alkuperäiseen kysymykseen, olisin kiitollinen! :)

ok, sori!!

Vaihtelevaa ärsykettä on myös sarja- ja toistomäärien tai painojen muuttaminen, sarjataukojen pituudet, erikoistekniikat yms. eli ihan aiheellinen se Nikulan vastakysymys oli.

Joo eipä mullekkaan ekana tule treeniohjelman vaihto mieleen jos vaihtelua haluan. Mikäli en olisi noita kaikkia chinzin mainitsemia muuttujia jo tehnyt, toisaalta noita muuttamalla saa ohjelmaansa vaihtelua pitkäksi aikaa.

Aiheesta voisi varmaan keskustella vaikka kuinka paljon mutta kysympä nyt vaan lyhyesti, kun olen miettinyt uutta ohjelmaa bulkille. Kannattaako jokainen lihasryhmä treenata kaksi kertaa viikossa yhden sijaan? Lihas palautuu noin kolmessa päivässä ja proteiinisynteesin kannalta olisi hyvä rasittaa lihasta useammin kuin kerran viikossa ja blaablaablaa. Ono tuolle kuitenkaan mitään konkreettista esimerkkiä että kaveri A on kehittynyt kaveria B nopeammin/premmin kun on treenannut esimerkiksi 2-jakoisella ku kaveri B on treenannut 5-jakoisella? Muunmuassa Pekka Kotipohja ja jos nyt oikein muistan niin Jeve Ojala ovat treenanneet etupäässä monijakoisilla ohjelmilla ja lihasta on gainattu hyvin. Minkälaisia näkökulmia tähän on?

Monijakoisissa ei ole mitään vikaa jos sen rakentaa hyvin, eli hyödyntää epäsuoran rasituksen ja tietenkin kaikki perusliikkeet mukana. Tuohon nyt on ihan mahdoton vastata yksiselitteisesti, kokeile ja totea itse. Ohjelma kun ohjelma varmasti toimii jos sen rakentaa hyvin ja kun pyhä kolminaisuus on kunnossa. Ei tää oo niin rakettitiedettä.

Tässä mun näkökulma, joku saa olla erimieltä ja tuoda jotain ultimaalisia tutkimuksia mikäli löytää ja kokee tarpeelliseksi päteä sekä todistaa jokaisen argumentin absoluuttiseksi totuudeksi. ;)

Parasta vaihtelua on sarjapainojen tai volyymin progressiivinen nosto. Ei täältä taida sen täyspäisempiä vastaajia löytyä.

Mulla ilmeisesti taas tullut tälläinen vaihe tässä kesällä ettei ole motivaatiota mennä salille mutta kotona ihme kyllä pystyy tekemään kaikkea joten ajattelin hommata käsipainot tänne. Mitäs hyviä ojentajaliikkeitä tiedätte joita voi tehdä käsipainoilla? Muuta kun ransk. punnerrus?

Mulla ilmeisesti taas tullut tälläinen vaihe tässä kesällä ettei ole motivaatiota mennä salille mutta kotona ihme kyllä pystyy tekemään kaikkea joten ajattelin hommata käsipainot tänne. Mitäs hyviä ojentajaliikkeitä tiedätte joita voi tehdä käsipainoilla? Muuta kun ransk. punnerrus?

Lattiapunnerrus, vaatii toki astetta isommat lelut käsiin mitä nämä perus 20kg säädettävät painot.

Lattiapunnerrus, vaatii toki astetta isommat lelut käsiin mitä nämä perus 20kg säädettävät painot.

Ei ole oikein varaa kuin niihin normiin käsipaino pariin. Ja eikös punnerrushan ottaa hirveästi rintaan (ainakin minulla) ellei sitten vedä kapeel otteella. Kokelen laittaa käsipainot reppuun ja siitä sitten näkee onnistuuko. Olisiko muuta tämän lisäksi?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Ei ole oikein varaa kuin niihin normiin käsipaino pariin. Ja eikös punnerrushan ottaa hirveästi rintaan (ainakin minulla) ellei sitten vedä kapeel otteella. Kokelen laittaa käsipainot reppuun ja siitä sitten näkee onnistuuko. Olisiko muuta tämän lisäksi?

Siis käsipainoilla lattiapunnerrusta/lattiapenkkiä kuten monet virheellisesti sanoo, ei etunojapunnerrusta. Tähän malliin:
lattiapunnerrus.webp

Mutta toki nyt kun punnerrukset mainitsit niin diamond push upsit (googlaa) ottaa hyvin ojentajiin on huomattavasti raskaampia kun normi punnerrukset. Käsipainoilla nyt ei ranskalaisten, noiden lattiapunnerruksien ja joittenki kick backien lisäksi oikeen muuta voi ojentajille tehdä. No tate press on vielä yksi.

Siis käsipainoilla lattiapunnerrusta/lattiapenkkiä kuten monet virheellisesti sanoo, ei etunojapunnerrusta. Tähän malliin:

Mutta toki nyt kun punnerrukset mainitsit niin diamond push upsit (googlaa) ottaa hyvin ojentajiin on huomattavasti raskaampia kun normi punnerrukset. Käsipainoilla nyt ei ranskalaisten, noiden lattiapunnerruksien ja joittenki kick backien lisäksi oikeen muuta voi ojentajille tehdä. No tate press on vielä yksi.

Voi että mä unohdin tuon liikkeen ihan täysin :D
Diamond push uppei kokeillut mutta se jotenkin otti olkapäähän. Taisi tekniikassa olla vikaa, heh. Mutta hei kiitokset sulle :D tässähän onkin riittävästi ojentajille liikkeitä

Voi että mä unohdin tuon liikkeen ihan täysin :D
Diamond push uppei kokeillut mutta se jotenkin otti olkapäähän. Taisi tekniikassa olla vikaa, heh. Mutta hei kiitokset sulle :D tässähän onkin riittävästi ojentajille liikkeitä

Niitä diamondeja voi toki helpottaa tekemällä tuolia yms koroketta vasten mikäli liian rajulta tuntuu, ihan vaan vinkkinä ellet oo jo kokeillut :D Ja eipä mitään.

^ 2-jakoiset ovat hyviä voimabodaukseen, mutta kyllä 4-jakoinenki käy, kunhan pääliikkeet tekee fiksusti.
Joo, noillapa tässä nyt on tullut tehtyäkin. Ja pääliikkeet tullu tehtyä pääosin joko 5x5 tai 4x6, tosin nyt on penkissä käytössä 2x6.

Jos haluaa pitää bulkkijakson välissä yhden miinusviikon nii kannattaako se pitää esim. Kevyellä viikolla? 1-6 vk kovaa reeniä ja maltilliset plussat noin 500 kcal ja 7 vk ois sit kevyt ja maltilliset miinukset noin 500-700kcal

Mitä mieltä olette, kuinka usein treeniohjelmaa olisi syytä vaihtaa? Joka kevyen viikon jälkeen? Joka toisen? Kevyistä viikoista riippumatta 2kk tai muun X ajan välein?

Mitä mieltä olette, kuinka usein treeniohjelmaa olisi syytä vaihtaa? Joka kevyen viikon jälkeen? Joka toisen? Kevyistä viikoista riippumatta 2kk tai muun X ajan välein?

Sitten kun et enään saa kehitystä aikaan. Toki sillonkin voit vaihtaa vain sarja/toisto kaavaa. Samat perusmotoriset pääliikesuunnat olisi hyvä pitää aina mukana jollain tavalla.

Apua penkkiohjelmaan

Olen tehnyt penkkiä tällä tavalla ja se on tuntunut ihan hyvältä mutta kaipaisin jonkun vahvistamaan onko tässä järkeä. Päästäni olen tämän keksinyt.
Toistot on silleen että vika menee just ja just.

2x1-3
2x5-6
2x12 hallitusti tekniikkaan panostaen

2x10 vinopenkki
2x10 extra-kapee penkki

apuliikkeena 2x10 rinnat koneessa

2-jakoisella teen, eli pari kertaa viikossa käyn läpi.
Kiitos.

Olen tehnyt penkkiä tällä tavalla ja se on tuntunut ihan hyvältä mutta kaipaisin jonkun vahvistamaan onko tässä järkeä. Päästäni olen tämän keksinyt.
Toistot on silleen että vika menee just ja just.

2x1-3
2x5-6
2x12 hallitusti tekniikkaan panostaen

2x10 vinopenkki
2x10 extra-kapee penkki

apuliikkeena 2x10 rinnat koneessa

2-jakoisella teen, eli pari kertaa viikossa käyn läpi.
Kiitos.

Ei kannata lukittua mihinkään yhteen systeemiin. Vaihtele huomattavasti enemmän ja pyri saamaan pitkällä aikavälillä kehitystä painoihin. Luepa esim. voimapuolelta tuo 3x4->6x6 ketju.

Latest posts

Back
Ylös Bottom