Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Lähinnä pientä vaihtelua haen voimatreeni jakson jälkeen, että pysyis homma mielekkäänä. Millasia sarjoja leuanvedossa? Omalla painolla menee vastaotteella 10-15

Jos bodailla haluat ni alota vaikka 3*8 sarjasta ja kato miten menee. Sit koitat kehittää tota 3*8 => 5*10. Tai kuten tossa ylempänä todetaan niin voithan sä heittää lisäpainoja kehiin je tehdä tyyliin 3*4 -> 6*6.

Minkä niminen mahtaa allaolevan kuvan laite olla ja mihin lihaksiin tuo liike kohdistuu?

p1050841-300x225.jpg

Vaikuttaako asiaan mitenkään se , kun tarkoituksena on ensisijaisesti laihduttaminen tai kiinteyttäminen, että teenkö puntin monella toistolla ja pienillä painoilla vai lyhyillä toistoilla ja isoilla painoilla. Onko mitään merkitystä ?

Vaikuttaako asiaan mitenkään se , kun tarkoituksena on ensisijaisesti laihduttaminen tai kiinteyttäminen, että teenkö puntin monella toistolla ja pienillä painoilla vai lyhyillä toistoilla ja isoilla painoilla. Onko mitään merkitystä ?

On monta eri tapaa toteuttaa, mutta tässä tarkoituksessa on yleisesti hyväksi koettu 2-5 sarjaa, 5-15 toistoa näin karkeasti ilmaisten. Molempia on hyvä välillä vaihdella. Pääasia on se, että pitkällä aikavälillä pyritään säännöllisesti a) lisäämään painoa b) lisäämään toistoja, sarjoja c) etsimään muita tapoja jatkaa kehitystä.

Ei ole väliä, kunhan meet miinus kaloreilla. Nii ja ei ole sellaista juttua, kuin kiinteyttäminen.

Ei eroa mitenkään massakauden toistomääristä ja painoista.

Ilman muuta sillä on väliä mitä sä salilla teet. Kroppa on hyvin sopeutuvainen, ja jos sä annat sen sopeutua dieetillä pienempiin painoihin, se on käytännössä signaali purkaa turhaa lihasmassaa ja siten pienentää kulutusta, eli pyrkii siis selviytymään. Hyödyllinen ominaisuus hätätilanteessa mutta ei sovellu kiinteytykseen.

SJMV:tä tehdessäni koen rasituksen pistävän enemmän alaselän kuin takareisien seudulle. Ohessa on video, jossa näkyy suoritustekniikkani. Kertokaa, missä minun kannattaisi parantaa.

https://www.facebook.com/photo.php?v=1488928407988624&set=vb.100006144374342&type=2&theater

Itsellä ainakin kikkoja joilla tuntuman saa hyvin tuonne takaosastolle on aloitusasennossa jalkaterien kääntäminen hieman sisäänpäin sekä pakaroiden jännittäminen. Puristat pakaroilla yläasennossa ja kun lähdet alhaalta venytyksestä nostamaan tankoa ylöspäin. Keskityt, että tangon laskeminen tapahtuu läheltä sääriä ja lähinnä viemällä lantio taakse. Kannattaa myös pitää huoli, että lavat ovat kontrollissa. Ei tarvitse olla mitenkään korostetusti yhteen vedettynä, mutta itsellä ainakin pysyy alaselkä paremmin paketissa kun yläselän kontrolli on kuosissa.

Mulla oli eilen punnerrustreeni ja nyt on jotkut selkälihakset kipeet. WTF?? Voiko olla että tein esim dippejä penkkiä vasten jotenkin väärin niin että se ois ottanut selkään (ainoo uusi liike eilen)?

Mulla oli eilen punnerrustreeni ja nyt on jotkut selkälihakset kipeet. WTF?? Voiko olla että tein esim dippejä penkkiä vasten jotenkin väärin niin että se ois ottanut selkään (ainoo uusi liike eilen)?

Selkäkin on stabiloivana lihaksena. Voi tuo penkkidippikin sinne ottaa.

Itsellä ainakin kikkoja joilla tuntuman saa hyvin tuonne takaosastolle on aloitusasennossa jalkaterien kääntäminen hieman sisäänpäin sekä pakaroiden jännittäminen. Puristat pakaroilla yläasennossa ja kun lähdet alhaalta venytyksestä nostamaan tankoa ylöspäin. Keskityt, että tangon laskeminen tapahtuu läheltä sääriä ja lähinnä viemällä lantio taakse. Kannattaa myös pitää huoli, että lavat ovat kontrollissa. Ei tarvitse olla mitenkään korostetusti yhteen vedettynä, mutta itsellä ainakin pysyy alaselkä paremmin paketissa kun yläselän kontrolli on kuosissa.

Eihän tuo jalkaterien kääntö kuormita niveliä tai polva kovin paljoa?

Onko kukaan huomannu seksin vaikutusta voimatasoihin? :D Jos siis harrastaa vaikkapa edellisenä iltana ja aamulla sit treenit?

Olen vähän aikaan jo miettinyt noita ylä- ja alataljan kapeita ja leveitä otteita, olen 17vuotias tyttö ja haluan kauniit pyöreät lihakset selkään, en toivoisi saavani leveää selkää ja hartioita, joten mitä liikkeitä ja otteita selkäpäivään kannattaisi ottaa, ohjelmastani löytyy selkäpäivänä ylätalja kapealla otteella, alatalja kapealla otteella, ja kulmasoutu tangolla, muutenkin selkäpäivä aika köyhä..

Olen vähän aikaan jo miettinyt noita ylä- ja alataljan kapeita ja leveitä otteita, olen 17vuotias tyttö ja haluan kauniit pyöreät lihakset selkään, en toivoisi saavani leveää selkää ja hartioita, joten mitä liikkeitä ja otteita selkäpäivään kannattaisi ottaa, ohjelmastani löytyy selkäpäivänä ylätalja kapealla otteella, alatalja kapealla otteella, ja kulmasoutu tangolla, muutenkin selkäpäivä aika köyhä..

Joo elä huoli, et sä niitä tuu vahingossa saamaan. Vaihtele otteita ja kahvoja vaikka joka treenissä, se tuo variaatiota. Älä siis pelkästään hinkkaa kapealla otteella. Kulmasoutu eri muodoissa, leuat, ylä -ja alatalja sekä maastaveto, mahdollisesti vipuvarsikoneita jos salilta löytyy. Niistä on selkätreenit tehty.

Kuten tossa jo sanottiinkin niin ei tuu tapahtuun toi levee selkä. Ihan huoletta voit hinkata selkää vaikka kuinka hitosti ja ei muuten varmana kasva liian isoksi. Ainakaan yhdessä yössä. Jos tuntuu joku päivä että nyt on täydellinen selkä niin himmailet siinä vaiheessa ja treenaat muuta. En kyllä usko että tuota päivää koskaan tulet näkemään.

Back
Ylös Bottom