Olen 17-vuotias 185cm 84kg poika ja olen käynyt aktiivisesti salilla vuoden alusta asti, koska olin polvileikkauksessa syksyllä ja tämä on estänyt jalkapallon peluun. Olen aiemmin tehnyt kyllä punttitreeniä satunnaisesti kotona ja lihaskuntoa on tullut treeneissä tehtyä ja olen nyt tehnyt nykyistä ohjelmaani kohta 8 viikkoa. Olisiko syytä pysyä vielä tässä ohjelmassa, muuttaa tätä hieman, vaiko siirtyä johonkin muuhun ohjelmaan? En koulun takia ehdi käymään salilla kuin kaksi tai kolme kertaa viikossa. Kutstunnat odottavat syksyllä ja toivonkin pääseväni laskuvarjojääkärikoulutukseen ja takaisin myös jalkapallon pariin, joten ohjelman tulisi edesauttaa näitä tavoitteita. Tällä hetkellä käyn kaksi kertaa viikossa salilla:
Maanantai
5min soutua+5min juoksua
Vatsoja jumppapallon avulla 2 sarjaa
Leuat leveällä myötäotteella, ensin max ja pito, sitten 4x10 kuminauhalla (max on 5 hyvänä päivänä)
Takakyykky 4x10, joka sarjaan lisää painoa
Renkailla kroppa suorana kehon nosto 4x10
Alatalja kapealla kahvalla seisten polvet pienessä koukussa 4x10 35kg
Bosu kyykyt 50kpl lisäpainoilla
Vatsat 2x uudestaan
5min kuntopyörää
Venyttelyt
Torstai
Sama alkulämmittely
2x vatsat lankussa ja vinolankussa lonkan maahan vienneillä ja kierroilla pidon perään, ristikkäiset linkkarit
Penkki 4x10 45kg
Maastaveto 4x10, viimeksi tehnyt 97; 99,5; 102; 104,5
Vinopenkki 4x10 12kg, viimeksi helppo, ensi kerralla 14kg
Pohkeet smithissä korokkeen kanssa, 4x10 25-45kg, en ole varma tangon painosta
Dipit avustetusti etunojassa 4x10, avustusta 35kg
Uudestaan vatsat 2x
5min kuntopyörää
Venyttely
Yläkroppa, erityisesti hartiat ja rinta laahaavat alakroppaa koossa ja voimassa perässä. Kyykyssä en ole vielä paljoa uskaltanut polven takia nostaa.
Kaikki palaute on tervetullutta!:D
Ei kannata väsyttää vatsoja ennen moninivelliikkeitä (kyykky, mave) jotka vaativat paljon keskikropan hallintaa. Ohjelma muuten ihan hyvännäköinen, kun painottuu perusliikkeiden ympärille. Kannattaisi silti siirtyä tehokkaaseen yksijakoiseen ohjelmaan, kerta salitreenejä tulee vain 2-3x.