Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tulot junnaa, suurin vuosiliksa taitaa olla jostain vuodelta 2007-8.

Sama täällä. Software Developer ja about 48ke bruttoa viime vuodelta. Oma käsitys alalta on, että tuosta on paha merkittävästi nostaa, ellei titteli muutu oleellisesti munakkaampaan suuntaan samalla. Mikäs on muiden alan miesten näkemys? Intellin ekassa rekryssä peruskodaritkin vissiin teki yli 60 ke soppareita, mutta muuten noihin lukemiin on käsittääkseni Suomessa toivotonta päästä kodarina?

Sama täällä. Software Developer ja about 48ke bruttoa viime vuodelta. Oma käsitys alalta on, että tuosta on paha merkittävästi nostaa, ellei titteli muutu oleellisesti munakkaampaan suuntaan samalla. Mikäs on muiden alan miesten näkemys? Intellin ekassa rekryssä peruskodaritkin vissiin teki yli 60 ke soppareita, mutta muuten noihin lukemiin on käsittääkseni Suomessa toivotonta päästä kodarina?

Koodarina on suht helppo alkaa freelanceriksi kunhan on parissa firmassa pyörähtänyt näyttämässä taitonsa ja hommassa kontaktit. Perus duunarina ei varmaa tosta nouse ku yleiskorotusten kautta.

Olen ollut nykyisessä toimistossa reilut 2,5 vuotta töissä. 2012 tein töiden ohella diplomityöni firman rahoituksella, ja koko viime vuoden hommia vastavalmistuneen palkalla. Loppuvuodesta pieni (6,1%) palkankorotus omasta pyynnöstä. Vertailun vuoksi vuonna 2012 sain palkkaa 30181,03€ jolloin tein töitä harjoittelijan palkalla. Ja vuonna 2011 21364,06€, kun aloittelin kesällä nykyisissä hommissa, ja loppuvuoden ajoin taksia :) Eli ihan mukava kehitys viime vuosina!

Alakohtaiset erot palkoissa ovat varmaan jonkinlaisia. Teen itse taloteknistä suunnittelua, ja alalla on ollut krooninen tekijäpula jo vuosia. Voisin kilpailuttamalla toimistoa saada helposti lisää liksaa noin 300-600 euroa kuukaudessa, mutta en sitä halua tehdä, koska pidän nykyistä työpaikkaani parhaana vaihtoehtona pitkän aikavälin kehittymistä varten. Olen myös sitä mieltä, että omalla alallani vankka suunnittelukokemus on välttämätöntä jatkossa muita hommia varten, joten en tässä vaiheessa uraa edes muita hommia haluiaisi tehdä.

Kovat liksat suunnittelutoimistossa, mut sähän oletkin DI. Missäpäin muuten? Kaveri Kuopiossa LVI-suunnittelijana ja lähtöpalkka oli muistaakseni 2300e josta vuodessa noussut jonnekin 2500e. Tuota tasoa ne on käsittääkseni lähtöpalkat suunnittelijoilla täälläkin. Ite valmistuin 2013 LVI-inssiksi ja siitä lähtien kunnallisella puolella TATE asiantuntijatehtävissä harjoittelijana, palkka jää alle kahden tonnin.

Kovat liksat suunnittelutoimistossa, mut sähän oletkin DI. Missäpäin muuten? Kaveri Kuopiossa LVI-suunnittelijana ja lähtöpalkka oli muistaakseni 2300e josta vuodessa noussut jonnekin 2500e. Tuota tasoa ne on käsittääkseni lähtöpalkat suunnittelijoilla täälläkin. Ite valmistuin 2013 LVI-inssiksi ja siitä lähtien kunnallisella puolella TATE asiantuntijatehtävissä harjoittelijana, palkka jää alle kahden tonnin.

Itse valmistun amitsukorkeasta nyt keväällä ja palkka todennäköisesti 2700 euroa kuukaudessa valmistumisen jälkeen. Olen töissä pienessä LVI-suunnittelutoimistossa ja palkka on nyt 15 €/h (työkokemusta vajaat 2 vuotta). Ei ainakaan täällä PK-seudulla tarvitse LVI-suunnittelijan hommia aloittaa alle 2500 euron.

Itse valmistun amitsukorkeasta nyt keväällä ja palkka todennäköisesti 2700 euroa kuukaudessa valmistumisen jälkeen. Olen töissä pienessä LVI-suunnittelutoimistossa ja palkka on nyt 15 €/h (työkokemusta vajaat 2 vuotta). Ei ainakaan täällä PK-seudulla tarvitse LVI-suunnittelijan hommia aloittaa alle 2500 euron.

Ihan käyrällä mennään jos Kuopijjossa on 10 - 15% alempi vs. pääkaupunkiseutu.

ps. Hyvä että joku kertoo ihan tuntipalkankin eikä pelkkää vuosituloa. Saa heti selkeen kuvan mistä palkoista puhutaan.

Bruttona n. 20 000€ vuosi turvallisuusalalla.
Jospa turvallisuuspuolen ammattikorkean jälkeen palkka nousisi sitten.
Kyllä minä tosin ihan ok pärjään tälläkin palkalla. Riittää yksiön lainan lyhennykseen jne.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Taisi olla 54te viime vuosi. Raksapuolen lakimies. Iisein duuni ikinä.

Anna arvaan. Olet raksapuolella nimenomaan sopimuslakimies. Ja kun raksahommissa eivät ammattimiehet suostu mitään sopimuksia tekemään, niin käytännössä sun ei tarvi tehdä mitään. Kollegasi, joka on jurristina Reklamaatiot ja aasiakaspalautteet -osastollanne sen sijaan hukkuu töihin.

46te varmaan aika liki tänä vuonna, 7kk töitä, 5 työttömänä, asfalttimiehenä.

Tippui viime vuodesta selvästi (7ke?). Hyvinhän tuota silti laskut on saatu maksettua.

Onko Ilkalla hajua millaista liksaa vetää työnjohto asfalttipuolella? Entä ootko töissä jollakin isoista vai ootko jonkun pienemmän kioskin palkkalistoilla? Työnjohtohan usein offseasonin laskee tarjouksia, mutta eiköhän nekin ole jonkunaikaa lomautettuna?

Tänä vuonna tavoite saada 40k rikki. Säännölliset työajat ja sivutyönä sit muutaman vuoron kuukaudessa järjestyksenvalvojana.

Työskelentelen pk-seudulla. Sen perusteella mitä olen kuullut, niin aloituspalkat LVI-inssillä vähän vajaa 3ke/kk ja dipalla vähän reilu. Se, että kuinka paljon alle tai yli riippuu täysin jätkästä.

Onko Ilkalla hajua millaista liksaa vetää työnjohto asfalttipuolella? Entä ootko töissä jollakin isoista vai ootko jonkun pienemmän kioskin palkkalistoilla? Työnjohtohan usein offseasonin laskee tarjouksia, mutta eiköhän nekin ole jonkunaikaa lomautettuna?

Se on aivan eritavalla neuvoteltavissa kuin jätkien palkat. Moni työnjohtaja tienaa vähemmän kuin työmies mutta päivän mitat on vakio ja jos ajaa omalla autolla niin kilometrejä tulee kauheana. Sitten taas jos on työsuhdeauto niin palkkaa pitää saada paljon enemmän.

Olen ollut töissä isoilla sekä pienillä firmoilla, joka firmassa on ne omat hyvät ja huonot puolet.
Osa työnjohtajista on läpivuoden töissä mutta osa lomauttaa muutamaksi kuukaudeksi itsensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom