Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Niin tuossa yhtälössä nyt vaan sinä olet yksin ja tämä pariskunta on kaksin :). Ei sullakaan varmaan muija kotona elä sinun tuloillasi?

Päästään eukon kanssa varmaan n. 115 k€ yhdessä, 70/45 suhteella. Käteen jää kuussa yhteensä reilu 6 k€. Sulla pitäisi mennä yli 7 k€.

Ei mee mullakaan nettopalkka yli seiskan vaan jää reilusti alle. Kattos kun bruttopalkka on rapia kymppi mutta siihen sisältyy vapaa munanjatke, jonka verotusarvo on pitkälti toista tonnia kuussa. Toisaalta autoilusta ei oo sitten mitään kuluja sattuipa mitä vaan. Sama juttu asumisen kanssa, kun asunto on jo maksettu. Kiinteet kuukausikulut jää varmaan alle tonnin. Se on vekkuli juttu, että kun olen pienestä kylästä hiekkatien varresta kotoisin ja koko nuoruuteni viettänyt lähinnä sodan ja pula-ajat nähdeiden mummojen ja paappojen kanssa niin se pihiys on tarttunut niin tiukkaan minuunkin ja siitä on vaikea päästä eroon. Vielä nykyäänkin tulee monesti kaupassa kauhisteltua kanafileiden hintaa, 6,99€, aijjajaja, taidanpa ostaa jauhelihaa kun saa halvemmalla. Haudatkaa minut sitten rahojeni kanssa. :D

Ja ei elä muija kotona mun tuloilla. Ei vielä ;)
Missäs hommissa olitkaan? Voi olla että olit sen aikaisemmin kertonutkin ja en vaan huomannu. Muutenkin olisi ihan kiva jos edes vähän tietäis muittenkin posteista mistä se raha on tullut, pelkkä xxxxe/kk ei kerro oikein mitään. Osalla se tieto löytyykin.

Joo, olen yrittänyt tarkoituksella vähän himmailla firman asioista horisemista, kun yksi kunti tuolla toisessa ketjussa päätteli jo firman ja mahdollisesti meikäläisenkin identiteetin, kun porisin asiakkaiden voitelujutuista. Onneksi se ketju poistettiin, hehe.

Mutta siis globaalissa tekniikan alan yrityshirviössä vedän yhden divarin R&D:tä ja engineeringiä.

Joo, olen yrittänyt tarkoituksella vähän himmailla firman asioista horisemista, kun yksi kunti tuolla toisessa ketjussa päätteli jo firman ja mahdollisesti meikäläisenkin identiteetin, kun porisin asiakkaiden voitelujutuista. Onneksi se ketju poistettiin, hehe.

Mutta siis globaalissa tekniikan alan yrityshirviössä vedän yhden divarin R&D:ä ja engineeringiä.

Se ketju olisi pitänyt säilyttää ja se kunti poist... eikun bannata.

Mut joo, 40k tänä vuonna ja valtiolla pätkätöissä.

Näyttäisi asettuvan tälle vuodelle johonkin 130-140k€ välimaastoon sisältäen tosin vähäsen viime vuoden tulospalkkioita. Mietin tässä itsekseni, että vaikka tuo bruttopalkka on ihan suht iso niin jos verrataan vaikka vähän keskituloista enemmän tienaavaan pariskuntaan, joista siis molemmilla esim. n. neljän tonnin tulot niin talouden kokonaisnettotulot ei lienee juurikaan poikkea tämän pariskunnan ja allekirjoittaneen välillä kiitos rankan progression. Mutta niinhän se on ettei palkkatyössä valtavia eroja Suomessa koskaan pääse tulemaan.

selvitä käviskö niille että laskuttaisit omalla firmalla duunis? Niinhä lekurit esim usein tekee. Saisit ton saman 1,8 kertaisena ja pääsisit verotusta vähä karkuun..firmalle tuottavaa pääomaa ja elämistä firman kautta jne..

selvitä käviskö niille että laskuttaisit omalla firmalla duunis? Niinhä lekurit esim usein tekee. Saisit ton saman 1,8 kertaisena ja pääsisit verotusta vähä karkuun..firmalle tuottavaa pääomaa ja elämistä firman kautta jne..

Sanoppa muuta. Itse asiassa meillä on useitakin asiantuntijoita, jotka ovat pistäneet oman putiikin pystyyn ja me ostetaan niiltä nyt palveluita. Omassa tapauksessani ei tällainen vaan onnistu, koska johtoporrasta ei pysty/saa ulkoistaa.

Oliskohan pitäny itekki käydä enemmän kouluja?
ei vaan, mä tienaan piirun verran alle 2000e nettona, mut sentään tykkään ihan mielettömästi mun työpaikasta. Mulla on maailman parhaimmat työkaverit, ihan mahtava esimies ja mukavat asiakkaat.
Ja kun vielä asuu mörönpyllyssä niin asumiskustannukset on erittäin edulliset, joten rahaa riittää omien mukavuuksien hankitaan.

Ei mitään merkittäviä muutoksia, vuoden brutoksi aika tarkka 51k€. Talouden yhteistulot n. 105 000. Eilen allekirjottelin papereita ja 1.1. vaihtuu toimenkuva, enemmän reissausta luvassa ja palkkaakin hieman tarkistellaan ylöspäin. Tyttöystävällä myös uudet haasteet edessä vuodenvaihteen jälkeen; jos ens vuonna kotituis 120k€.

Edit. 35h/vko jatkuu.

Ei mee neljäkymppii rikki päätoimesta. Enkä nyt tähän tietoon usko että menee ensivuonnakaan, koska en usko että on mahiksia neuvotella mitään merkittäviä palkankorotuksia.

Mutta jos tästä oman, tai siis perhefirman, kautta saisi tulotasoa nostettua. Sekin on tosin epävarmaa.

Mutta eipä tässä nyt heti ole näköpiirissä menojen kasvuakaan ja nykyisistäkin voisi tinkiä, että eipä tässä nyt mitään merkistystäkään ole sillä että nouseeko vaiko eikö nouse. Jos sitä vaan joskus antas olla ja ns. istuisi kyydissä, paskaakos sitä aina yrittää jotain ihmeempää?

Mutta siis globaalissa tekniikan alan yrityshirviössä vedän yhden divarin R&D:tä ja engineeringiä.

Ok, sen kyllä ymmärtää ettei halua paljastua. Lähinnä kiinnostikin just tolla tasolla mitä kerroitkin. Antaa vähän perspektiiviä palkan ja tehtävän vaativuuden välille ja auttaa hahmottamaan kokonaisuuden eri tasojen välisistä eroista. Täälläkin kun on niin monen portaan tekijää.

46te varmaan aika liki tänä vuonna, 7kk töitä, 5 työttömänä, asfalttimiehenä.

Tippui viime vuodesta selvästi (7ke?). Hyvinhän tuota silti laskut on saatu maksettua.

Tippui viime vuodesta selvästi (7ke?). Hyvinhän tuota silti laskut on saatu maksettua.

Miten sää saat ajan kulumaan silloin kun asfalttisesonki ei ole päällä? Reenailet jne vai jotain muutakin?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%

Ihan vaan mielenkiinosta, oletko virallisesti lomautettuna vai tehdäänkö joka vuosi aina uusi määräaikainen työsopimus? Missä muuten pyörii tuntiliksa jos ensimmäistä kesää noihin hommiin menee?

Nyt lomautettuna mutta sanotaan että 19/20 tapauksissa sopimukset on määräaikaisia.
Se nyt vähän riippuu mitä sinne lähtee tekemään, jos sinne joku nuoripoika lähtee vain harjoittelemaan niin ei sieltä ainakaan paljon yli 10 eken tipu palkaksi. Eri sitten jos on ikää ja kokemusta "paskahommista" esim. omistat e-kortin ja vedät vaikka lavettia vaikket asfaltilla ole ollukkaan niin eiköhän sitä voi jo sen 13-15e/t saada puhuttua.

Sitten kun osaa oman hommansa niin tuntipalkathan pyörii 15-20 eken välissä riippuen firmasta,työnkuvasta,kokemuksesta ja kuinka hyvin palkkasi osaat neuvotella. Ei näillä tosissaankaan enään rikastuta ja kaikki ylimäräiset edut ja lisät on kyllä vuosien varrella saatu nyhdettyä pois.

Nyt lomautettuna mutta sanotaan että 19/20 tapauksissa sopimukset on määräaikaisia.
Se nyt vähän riippuu mitä sinne lähtee tekemään, jos sinne joku nuoripoika lähtee vain harjoittelemaan niin ei sieltä ainakaan paljon yli 10 eken tipu palkaksi. Eri sitten jos on ikää ja kokemusta "paskahommista" esim. omistat e-kortin ja vedät vaikka lavettia vaikket asfaltilla ole ollukkaan niin eiköhän sitä voi jo sen 13-15e/t saada puhuttua.

Sitten kun osaa oman hommansa niin tuntipalkathan pyörii 15-20 eken välissä riippuen firmasta,työnkuvasta,kokemuksesta ja kuinka hyvin palkkasi osaat neuvotella. Ei näillä tosissaankaan enään rikastuta ja kaikki ylimäräiset edut ja lisät on kyllä vuosien varrella saatu nyhdettyä pois.

Onko asfalttihommissa joku hiivatin kausityö liitto? Eli jos painat 7kk hommia niin pääsetkö heti liiton rahoille?

Liitostahan rahaa tulee talvisin. Silloin kuin päivät menee laskentaan niin karenssi pitää kärsiä ja pitämättömät lomat pitää mutta sitten alkaa liitonraha juosta. minulla taitaa olla n. 98e/pvä

Kausiytyöntekijällä minun mielestä tuo laskenta menee vaan huonommin kuin normaali ihmisellä, eli meillä otetaan laskentaan myös työttömyyskuukaudet viimeisen vuodenajalta kun taas normaali ihmisellä vain työkuukaudet. Eli jos haluaisi kieroilla niin pitäisi käydä jossakin muissa töissä 4vko asfalttityönlisäksi niin silloin ei ilmeisesti katsottaisi kausityöntekijäksi.

En tiedä onko tuo asia fakta mutta tässä uskosssa tällä hetkellä olen.

Miten helvetin lailla 7kk ehtii tehdä 46te tiliä 20eur tuntipalkalla? Itellä tuntipalkka vajaa 21e ja vuodessa tulee tiliä joku 52-53te, ja töissä tosiaan ympäri vuoden.

Ei oo ikinä ollut ropleemaa ajan vieton kanssa. Treenaan, istun tietokoneella ja touhuan rouvan ja koiran kanssa. Päivät senku suhisee ohi.

Aivan ja näinhän se kuuluu normaalilla ihmisellä ollakin. Kuulostaa mukavan leppoisalta. Minä kun en ole koko elämäni aikana tehnyt muuta kuin opiskellut, tehnyt töitä ja käynyt punttisalilla niin olen jo vieraantunut oikeasta elämästä.

Miten helvetin lailla 7kk ehtii tehdä 46te tiliä 20eur tuntipalkalla? Itellä tuntipalkka vajaa 21e ja vuodessa tulee tiliä joku 52-53te, ja töissä tosiaan ympäri vuoden.

Tekee pitkää päivää, ilta-, yö ja viikonloppulisät. Itellä lisät on n. 30% palkasta eh:na.

Jos ei tule yllätyksenä' niin asfalttialalla ei tehdä ihan sitä perus 8 tuntista päivää..... Niin ja minulla ei etes ole 20e/tunti, oliski.

Ei ole mitään erikoista että tehdään 24h putkeen sitten vaikka 5tuntia lepoa ja toinen mokoma perään. Eihän tuommoista kukaan halua tehdä mutta pakkohan se on kun kesässä pitää yrittää ne vuoden tienestit tehdä. Kovimmat kausi asnsiot tällä alalla reilussa 50k, mitä tiedän.
Itsellä viime vuonna 43k, tänä vuonna 36k, liitosta sitten se viimeinen 10k

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom