Niin tuossa yhtälössä nyt vaan sinä olet yksin ja tämä pariskunta on kaksin. Ei sullakaan varmaan muija kotona elä sinun tuloillasi?
Päästään eukon kanssa varmaan n. 115 k€ yhdessä, 70/45 suhteella. Käteen jää kuussa yhteensä reilu 6 k€. Sulla pitäisi mennä yli 7 k€.
Ei mee mullakaan nettopalkka yli seiskan vaan jää reilusti alle. Kattos kun bruttopalkka on rapia kymppi mutta siihen sisältyy vapaa munanjatke, jonka verotusarvo on pitkälti toista tonnia kuussa. Toisaalta autoilusta ei oo sitten mitään kuluja sattuipa mitä vaan. Sama juttu asumisen kanssa, kun asunto on jo maksettu. Kiinteet kuukausikulut jää varmaan alle tonnin. Se on vekkuli juttu, että kun olen pienestä kylästä hiekkatien varresta kotoisin ja koko nuoruuteni viettänyt lähinnä sodan ja pula-ajat nähdeiden mummojen ja paappojen kanssa niin se pihiys on tarttunut niin tiukkaan minuunkin ja siitä on vaikea päästä eroon. Vielä nykyäänkin tulee monesti kaupassa kauhisteltua kanafileiden hintaa, 6,99€, aijjajaja, taidanpa ostaa jauhelihaa kun saa halvemmalla. Haudatkaa minut sitten rahojeni kanssa. :D
Ja ei elä muija kotona mun tuloilla. Ei vielä ;)
Missäs hommissa olitkaan? Voi olla että olit sen aikaisemmin kertonutkin ja en vaan huomannu. Muutenkin olisi ihan kiva jos edes vähän tietäis muittenkin posteista mistä se raha on tullut, pelkkä xxxxe/kk ei kerro oikein mitään. Osalla se tieto löytyykin.
Joo, olen yrittänyt tarkoituksella vähän himmailla firman asioista horisemista, kun yksi kunti tuolla toisessa ketjussa päätteli jo firman ja mahdollisesti meikäläisenkin identiteetin, kun porisin asiakkaiden voitelujutuista. Onneksi se ketju poistettiin, hehe.
Mutta siis globaalissa tekniikan alan yrityshirviössä vedän yhden divarin R&D:tä ja engineeringiä.