Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ite oon tykänny tällä laskeskella verot Palkansaajan tuloverolaskuri 2013 - Veronmaksajain Keskusliitto ry
Tuosta on helppo vähennellä tarpeen mukaan tyel-maksu, työttömyysvakuutusmaksu ja kirkollisvero. Löytyyhän tuolta tarkempikin laskuri jostain, mutta tämä antaa melko lähelle oikein tuloksen.
:offtopic:Anteeksi, mutta on pakko.

1) Jos et ole taikauskoinen, on fiksua erota kirkosta sekä teologisin että taloudellisin perustein.
2) Jos olet taikauskoinen, on silti fiksua erota kirkosta taloudellisin perustein. On vaikea kuvitella minkään korkeamman voiman olevan kiinnostunut täällä maan pinnalla suoritetuista maksuista.

Palaan ärsyttämään ihmisiä muihin keskusteluihin -->

E: Olettaen, että edes kuulut kirkkoon.

:offtopic:Anteeksi, mutta on pakko.

1) Jos et ole taikauskoinen, on fiksua erota kirkosta sekä teologisin että taloudellisin perustein.
2) Jos olet taikauskoinen, on silti fiksua erota kirkosta taloudellisin perustein. On vaikea kuvitella minkään korkeamman voiman olevan kiinnostunut täällä maan pinnalla suoritetuista maksuista.

Palaan ärsyttämään ihmisiä muihin keskusteluihin -->

E: Olettaen, että edes kuulut kirkkoon.

offtopic jatkuu yhden viestin verran mun osalta.. pahoittelen..
Eniten vituttaa nää ateistit, jotka tuputtaa "omaa uskoaan" jokapaikkaan..

Päivitetääs..hiukan vajaa 60t€ vuosi + kaks - kolme tonnia kilometrejä ym, toimenkuva sama kuin ennen. Osinkoja noin pari tonnia + Stonesoft voitot ym. jotka on tietty sijoitettu uudestaan. Tällä hetkellä tyytyväinen palkkaan, keskimäärin 40h viikko töitä.

60t€ olisi sittenkin mennyt rikki mutta tulorajan tullessa vastaan sain sovittua puolet palkasta tammikuulle..tyytyväinen vuoteen. :)

50 tonnia vuodessa

Jossain 50 tonnin paikkeilla vuosi, erilaisia nettijuttuja tullut tehtyä, joista uusimpana www.veikkaus.biz. Uusista projekteista ei tule mitään nopeasti, mutta pikkuhiljaa kaikki kasautuu. Tavoitteena olis reilu 100k euroa vuodessa siten, että ei tarttis enää painaa pitkää päivää. Josko 5 vuoden aikana pääsis siihen.

Vuonna 2013 bruttona 44 111,11€. Valmistuin diplomi-insinööriksi tammikuussa 2013, ja työskentelen alani suurimmassa suunnittelutoimistossa. Ikää 25 vuotta.

Tulot ovat juuri kansallisen mediaanin yli, mutta tätä viestiketjua luettaessa tuntuu että kuulun alimpaan 25%:iin.

Vuonna 2013 bruttona 44 111,11€. Valmistuin diplomi-insinööriksi tammikuussa 2013, ja työskentelen alani suurimmassa suunnittelutoimistossa. Ikää 25 vuotta.

Tulot ovat juuri kansallisen mediaanin yli, mutta tätä viestiketjua luettaessa tuntuu että kuulun alimpaan 25%:iin.

Harvempi tänne viittii laittaa jotain 20k€ vuosituloja ;)

Paljonhan olis keskipalkka eri foorumeilta bongatuista palkkakeskusteluista, kun tuntuu että foorumista riippumatta kaikki tienaa vähintäänkin hyvin, alle 40K/v liksoi saa hakemal hakee ;)

(Ok, katsanta ei ole omalta kohdalta kovin suuri, ja voihan olla, että liikun sellaisilla foorumeilla, joilla on pelkästään hyvätuloisia)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Paljonhan olis keskipalkka eri foorumeilta bongatuista palkkakeskusteluista, kun tuntuu että foorumista riippumatta kaikki tienaa vähintäänkin hyvin, alle 40K/v liksoi saa hakemal hakee ;)

Mutta eikös tuo nyt ole aika normaalia? Jos laitetaan vaikka penkkipunnerrus tuloskysely niin eiköhän keskitulos ole jossain 100 paremmalla puolella ;)

Niin eikös tuossa ole vastavalmistuneelle DI plantulle ihan riittävästi :). Otat sen 5 vuotta lisää kokemusta niin nouset kevyesti sinne ylimpään 25%.

Todella hyvää tiliä teet koulutukseen ja ikään nähden. Olet varmaan ollut duunissa samassa firmassa ennen valmistumistasi? Suunnittelutoimistot varsinkaan eivät taida yleensä alakohtaisissa keskipalkkatilastoissa loistaa.

Vertailuna olen meinaan samaa ikäluokkaa, teen diplomityötä sen minkä kerkiän (vapaa-ajalla), mutta päivät kuluvat suunnittelijoiden ohjauksen sekä hallinnollisempien hommien parissa. Silti odotettavissa on, että brutto jää alle 40k€ tänä vuonna.

Todella hyvää tiliä teet koulutukseen ja ikään nähden. Olet varmaan ollut duunissa samassa firmassa ennen valmistumistasi? Suunnittelutoimistot varsinkaan eivät taida yleensä alakohtaisissa keskipalkkatilastoissa loistaa.

Vertailuna olen meinaan samaa ikäluokkaa, teen diplomityötä sen minkä kerkiän (vapaa-ajalla), mutta päivät kuluvat suunnittelijoiden ohjauksen sekä hallinnollisempien hommien parissa. Silti odotettavissa on, että brutto jää alle 40k€ tänä vuonna.

Olen ollut nykyisessä toimistossa reilut 2,5 vuotta töissä. 2012 tein töiden ohella diplomityöni firman rahoituksella, ja koko viime vuoden hommia vastavalmistuneen palkalla. Loppuvuodesta pieni (6,1%) palkankorotus omasta pyynnöstä. Vertailun vuoksi vuonna 2012 sain palkkaa 30181,03€ jolloin tein töitä harjoittelijan palkalla. Ja vuonna 2011 21364,06€, kun aloittelin kesällä nykyisissä hommissa, ja loppuvuoden ajoin taksia :) Eli ihan mukava kehitys viime vuosina!

Alakohtaiset erot palkoissa ovat varmaan jonkinlaisia. Teen itse taloteknistä suunnittelua, ja alalla on ollut krooninen tekijäpula jo vuosia. Voisin kilpailuttamalla toimistoa saada helposti lisää liksaa noin 300-600 euroa kuukaudessa, mutta en sitä halua tehdä, koska pidän nykyistä työpaikkaani parhaana vaihtoehtona pitkän aikavälin kehittymistä varten. Olen myös sitä mieltä, että omalla alallani vankka suunnittelukokemus on välttämätöntä jatkossa muita hommia varten, joten en tässä vaiheessa uraa edes muita hommia haluiaisi tehdä.

Alakohtaiset erot palkoissa ovat varmaan jonkinlaisia. Teen itse taloteknistä suunnittelua, ja alalla on ollut krooninen tekijäpula jo vuosia. Voisin kilpailuttamalla toimistoa saada helposti lisää liksaa noin 300-600 euroa kuukaudessa, mutta en sitä halua tehdä, koska pidän nykyistä työpaikkaani parhaana vaihtoehtona pitkän aikavälin kehittymistä varten. Olen myös sitä mieltä, että omalla alallani vankka suunnittelukokemus on välttämätöntä jatkossa muita hommia varten, joten en tässä vaiheessa uraa edes muita hommia haluiaisi tehdä.

Noniin, sehän selitti. Jatkuvasti kuulee tuota TATE-puolen suunnittelijoilta, varsinkin LVI-suunnittelijoilta, että suunnittelijoista on pulaa, niin laskutusta saa aika helposti rukkailla ylöspäin. Toki ei meidän remmin suunnittelijoiden suusta ole kuulunut, koska maksetaan heidän palkat :D

Olen täysin samaa mieltä suunnittelukokemuksen tärkeydestä, mikäli sillä puolella meinaa pysyä.

Näköjään normaali lvi-inssi joutuu tekeen 6 vuotta duunia että pääsee dipan alotusliksaan vai... Itelle tuli just 44k€ vuosituloille verokortti, valmistunu 2008 lvi-insinööriksi. Valmistavassa teollisuudessa oon duunissa, mukava ja vaihteleva klo 7-15 työ, ikinä en oo tehny minuuttiakaan ylityötä vaan koneet sammuu just eikä melkeen kun on aika, ja työpuhelin jää työpöydälle odottamaan seuraavaa aamua... Siihen nähden aika OK.

2011 valmistuin rakennus inssiksi (infrarakentaminen), viimevuoden verotuksenalainen ansio bruttona 53 000€. Verottomia en laskenut. Palkkani on hyvin riippuvainen tulospalkkioista ym. lisistä. Reissuhommia en tehnyt päivääkään.

Harvempi tänne viittii laittaa jotain 20k€ vuosituloja ;)

Näimpä:D Penkkaan kuin pikkutyttö, empä siis kehtaa sitä natumaksimiketjuun pistää. Verotettava tulo heti inssiks valmistumisen jälkee [23v] oli vajaa 50k. Siitä tasasta [pientä] nousua vuosittain. Komennuksilta toisinaan 20-30k extraa normipalkan päälle. Kikkelinmittaketjuunkin voisin postata. Haban ympärysketjuun en.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom