Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Hmjoo, tasainen nousu jatkuu ja n. 60k€ näyttäs tulevan tälle vuodelle. (metalliala, projektinjohto). Nettotuloissa nousu ei kyllä hirveästi näy, kiitos progressiivisen joka kannustaa lähinnä downsiftaamaan....:jahas:

Mutta siis globaalissa tekniikan alan yrityshirviössä vedän yhden divarin R&D:tä ja engineeringiä.

Ei oo kyllä hassumpi tilanne hätinä kolmekymppiselle kuntille. Siis jos tykkää vetää. :D

Nettotuloissa nousu ei kyllä hirveästi näy, kiitos progressiivisen joka kannustaa lähinnä downsiftaamaan....:jahas:

Kyllä mulla on tähän asti näkynyt, mutta hyvä tietää että kuudessä kybässä lakkaa näkymästä.

Ei oo kyllä hassumpi tilanne hätinä kolmekymppiselle kuntille. Siis jos tykkää vetää. :D

Onhan se noinkin mutta se on vaatinut veronsa. En pidä itseäni mitenkään keskivertoa viksumpana kuntina enkä ole ollenkaan pyrkyriluonne, joten tuo yleneminen on tullut puhtaasti raa'an työn, tulosten ja näyttöjen kautta. Tämä takia muuta elämää ei ole paljon ollutkaan vaikka eipä sillä, tuskin olisi muutenkaan, vaikka olisin jossain neekerihommissa. Vuoden verran olen tässä johtoportaassa säätänyt ja aluksi pelkäsin esimiesasemaa, koska siihen asti oli tarvinnut pitää huoli vain omista asioista ja enkä tuntenut itseäni mitenkään esimiestyypiksi mutta hyvin se on kuitenkin mennyt vaikka en ihan "perinteinen esimiestyyppi" olekaan, kuten olen saannut omalta porukaltani kuulla, hehe

Eniten ressiä aiheuttaa tulosvastuu. Silloin kun menee huonosti niin ressaa ihan perkeleesti, että joutuuko jossain vaiheessa YT-neuvottelemaan omaa porukkaa vähemmäksi ja silloin kun menee hyvin niin se ressaa, että se on vain ajan kysymys, kun voittoputki katkeaa ja menee taas huonosti. Tulostavoitteet konsernin suunnasta on usein niin epärealistisia, että kaikki laillisen ja ½-laittomatkin keinot pitää välillä ottaa käyttöön sen niiden saavuttamiseksi. Me pelataan lisäksi koko ajan riskipeliä yliennustamalla seuraavien kvarttaalien tulokset, jotta saadaan perusteltua lisärekryt ja jos projektit ei toteudukaan sitten, kuten ennustettu niin ollaan ihan vitun syvällä paskassa. Tuo ressi on päällä lähes 24/7. Ellei muuten niin alitajuisesti ja se syö miestä.

33v kunti joo mutta minun mittarillani se on loppupäätä tästä taistelusta. Minä alan olla jo aika loppu mutta katotaan nyt jos eräs työkuvioiden ulkopuolinen juttu toisi vähäsen motivaatiota.

Olipahan taas avautuminen.

Jos ei tule yllätyksenä' niin asfalttialalla ei tehdä ihan sitä perus 8 tuntista päivää..... Niin ja minulla ei etes ole 20e/tunti, oliski.

Ei ole mitään erikoista että tehdään 24h putkeen sitten vaikka 5tuntia lepoa ja toinen mokoma perään. Eihän tuommoista kukaan halua tehdä mutta pakkohan se on kun kesässä pitää yrittää ne vuoden tienestit tehdä. Kovimmat kausi asnsiot tällä alalla reilussa 50k, mitä tiedän.
Itsellä viime vuonna 43k, tänä vuonna 36k, liitosta sitten se viimeinen 10k

Tämä olis kyllä, tykkään helvetisti matkailusta ja kun perhettä ei ole eikä tule niin voisi aina karata 6kk vuodessa lämpimään. Tosin valinnat on jo tehty eikä tässä kohtaa enää oikein voi luoda mitään pohjaa noihinkaan hommiin. Kestettävä vaan nämä peruslomat

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tämä vuosi on ollut tulojen suhteen erikoinen. Kuukausi töitä, jonka jälkeen 3 kk lomautusta ja loparit. Uuteen duuniin jossa loppuvuosi hullua paahtamista sis. jotain 250-300 h ylityötä. Vaikka perus kk-liksa vain sen 3500 e /kk, vuosibrutto tullee lähentelemään 60 ke ja tuohon päälle 3kk ansiosidonnaiset kassasta. Vapaa-aikaa ei ole kyllä syksyn mittaan ollut, ei sitten yhtään.

Kyllä mulla on tähän asti näkynyt, mutta hyvä tietää että kuudessä kybässä lakkaa näkymästä.

Ihan sama käsitys on mulla, että se panos/tuotos-suhde tuossa reilun 4K/kk-5K/kk välillä ottaa merkittävän dipin, jonka jälkeen saa tulla kyllä reilusti lisää, että "tuntuu". Suurin rykäisy taisi valtionverotuksessa tulla sitten vielä siinä 70K kohdalla. Fakta on valitettavan usein se, että tuon "hyvän keskituloisen" tason (joka on mun mielestäni ja käsitykseni mukaan siinä 4-5K välillä esim.asuinpaikasta riippuen) saavutettuaan on vaikea motivoitua suorittamaan rahan takia, jos ne realistisesti odotettavissa olevat lisäbonarit/palkankorotukset ei ole todella merkittäviä. Toki jos on vaikka joku ison johtotehtävän/merkittävän ylennyksen mahdollisuus realistinen ja kunnon bonarijärjestelmä tai osakkuus tai vastaavia kannustimia tulossa, niin jaksaahan sitä ryynätä "pikkukorotuksillakin" muutamat vuodet, vaikkei taskussa tuntuisikaan. Jos se mahdollisuus on sitten vaikkapa 6-numeroisiin summin, jolloin materiaalielämänlaadussa on jo väistämättä eroa joissakin kohdin.

^ se on täsmälleen noin. Tulee ihan saatanan kalliiksi firmalle jos haluaa käteen jäävän vaikka parikin sataa enemmän. Sen takia täytyykin keksiä kaikenlaisia muita lisiä..matkakorvauksia, liikuntaseteleitä yms...:p

Kysymys tähän ketjuun, onko hajuakaan It-alalla palvelupäälliköiden palkoista? Kys. homma kiinnostaisi ja haastatteluunkin olen saanut kutsun mutta kiinnostaisi tietää myös mitä kehtaa pyytää. Kyseisestä tehtävästä ei ole kokemusta mutta It-alalla olen ollut reilu 12v.

Kysymys tähän ketjuun, onko hajuakaan It-alalla palvelupäälliköiden palkoista? Kys. homma kiinnostaisi ja haastatteluunkin olen saanut kutsun mutta kiinnostaisi tietää myös mitä kehtaa pyytää. Kyseisestä tehtävästä ei ole kokemusta mutta It-alalla olen ollut reilu 12v.

Peruspalkka n. 3800 - 5000 e riippuen kokemuksesta, ja onko pk-seudulla vai sen ulkopuolella.

Ihan sama käsitys on mulla, että se panos/tuotos-suhde tuossa reilun 4K/kk-5K/kk välillä ottaa merkittävän dipin, jonka jälkeen saa tulla kyllä reilusti lisää, että "tuntuu". Suurin rykäisy taisi valtionverotuksessa tulla sitten vielä siinä 70K kohdalla. Fakta on valitettavan usein se, että tuon "hyvän keskituloisen" tason (joka on mun mielestäni ja käsitykseni mukaan siinä 4-5K välillä esim.asuinpaikasta riippuen) saavutettuaan on vaikea motivoitua suorittamaan rahan takia, jos ne realistisesti odotettavissa olevat lisäbonarit/palkankorotukset ei ole todella merkittäviä. Toki jos on vaikka joku ison johtotehtävän/merkittävän ylennyksen mahdollisuus realistinen ja kunnon bonarijärjestelmä tai osakkuus tai vastaavia kannustimia tulossa, niin jaksaahan sitä ryynätä "pikkukorotuksillakin" muutamat vuodet, vaikkei taskussa tuntuisikaan. Jos se mahdollisuus on sitten vaikkapa 6-numeroisiin summin, jolloin materiaalielämänlaadussa on jo väistämättä eroa joissakin kohdin.

Juuri näin. Keskituloisen tulojen jälkeen (39k/vuosi ylöspäin) progressio syö (TEL maksujen kanssa) n. 55% lisätuloista. 70k € jälkeen se nousee vielä 2 prosenttiyksikköä eli 57% jokaisesta lisäeurosta menee veroihin tai veroluontoisiin maksuihin. Toki henkilökohtaista varianssia on vähennysten suhteen. Tosin optimistihan ajattelisi, että hieno juttu kun jää MELKEIN puolet itsellekin. :)

Tässä on vuoden 2013 valtion tuloveroasteikko. Valtion tuloveroihin siis lisätään vielä kunnalisveroprosentti (Esim. Helsinki 18,75%) ja muut veroluonteiset maksut (TEL yms. vuonna 2013 5,75%)

Verohallinto > Vuoden 2013 valtion tuloveroasteikko

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom