Tästä on enää paha pistää paremmaksi
Joulutorttuohjeesta kohu Ruotsissa: "Hakaristitorttuja!" | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi
Heil vaan sun heiluvillesi
"Kantolan uunissa paistuu..."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tästä on enää paha pistää paremmaksi
Joulutorttuohjeesta kohu Ruotsissa: "Hakaristitorttuja!" | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi
Heil vaan sun heiluvillesi
Mielestäni eri asia siinä mielessä, että tuo on mun käsittääkseni pitkälti verovaroin pyöritetty pulju eikä yksityinen eläkevakuutusyhtiö.Nämä eivät varmasti ole muihin eläkevakuutusyhtiöiden johtajien palkkoihin ja etuihin verrattuna kummoisia lukuja.
Enpä jaksa enempää penkoa joten ja tähän ei ole vaikea uskoa, joten: Näkökulma: Ahneus (kesk) | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fiTää on menny ihan ohi. Missä tästä on kerrottu?
Mielestäni eri asia siinä mielessä, että tuo on mun käsittääkseni pitkälti verovaroin pyöritetty pulju eikä yksityinen eläkevakuutusyhtiö.
Enpä jaksa enempää penkoa joten ja tähän ei ole vaikea uskoa, joten: Näkökulma: Ahneus (kesk) | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
"Tarjolla olisi ollut useita tohtoritason alan ammattilaisia, monilla eläke- ja sijoitusasioiden tuntemusta, mutta keskusta (kesk) istutti vuonna 2009 vaalirahakohun takia eroamaan joutuneen Markku Kauppisen (kesk) tilalle Kevan toimitusjohtajaksi sopivan jäsenkirjan omistaneen Merja Ailuksen (kesk), eläkeasioihin perehtymättömän oikeustieteen kandidaatin."
Toisaalta onhan se hyvä jos rahalla saadaan päteviä johtajia julkisorganisaatioihinkin. Mutta nyt ei ole pätevyyden perusteella ketään valittu.
Jotenkin tästä Ailiuksen etujen uutisoinnista tulee vähän semmoinen tunne että onkohan tässä nyt tehty asiasta pikkuisen liian iso numero.
No pikkasen ehkä läikkyy, eihän työsuhdeautollakaan pitäisi olla väliä jos se menee putiikin asettamiin rajoihin (jos sellaisia on?) ja siitä maksetaan normaalit liisariosuudet. Ja jos tulee palkan päälle niin mikähän tuosta GLK:stakaan on kuukausimaksu, tonnin päälle? Ei tunnu 20 tonnin palkassa missään.
Kevan varapomon hulppea etuisuus: 63 000 euron työsuhdeauto! "Olen tottunut sillä ajamaan" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Paha sanoa kohtuudesta, mutta mun mielestä tollasissa valtiollisissa suojatyöpaikoissa ei pitäisi yli kymppitonnin mennä liksa, oli "vastuu" sitten mikä tahansa. Menkööt yksityiselle tai laittakoot oman firman pystyyn jos on niin rautaista osaamista mistä pitää maksaa.
Noi julkisen puolen johtajien etuudet pitäis olla jossain linjassa ja niille pitäis olla selkeet rajat kun niitä kuitenkin verorahoista maksetaan. Niin se on muillakin julkisen sektorin työntekijöillä. Kuten D.Yates tossa sanoi, saa vapaasti mennä yksityiselle sektorille töihin jos osaaminen on sellaista josta halutaan kymmeniä tuhansia kuukaudessa maksaa ja antaa päälle asunto- ja autoedut.No verovaroin pyöritetty joo mutta missäs kohtaa tuossa nyt olisi sitten pitänyt säästää enemmän? Asunto on miljoona-asunto mutta kuinka paljon halvempia asuntoja Helsingin kantakaupungista saa? Toinen asunto on tyhjillään mutta varmaan oletus olisi että sitä vuokrattaisiin, jos se ei ole työsuhdeasuntokäytössä.
Tai siis pitäisi olla.Niin se on muillakin julkisen sektorin työntekijöillä.
tai auton nimenomaan avomallinen BMW. Miksei riitä esim asunto Herttoniemestä ja HSL:n kuukausikortti kun oletettavasti pääosa työstä tehdään Helsingin rajojen sisällä kevan toimistossa?
Kuka tuosta sitten maksaa suurimmat kulut, firma vai työntekijä jolle tämä autoetu kuuluu? Käsittääkseni firma tuossa maksaa hankintahinnan ja työntekijä sitten veroina tietyn prosentin kuukausittain.Minun käsittääkseni kyseessä on autoetu, ei työauto. Autoetu tarkoittaa, että autosta maksetaan palkasta verotusarvo, eli käytännössä auton käytöstä maksetaan ihan rahaa, joten kyllä sillä kuule voidaan ajaa vaikka lappiin jos siltä tuntuu. Ja kyllähän sitä nyt pitää saada itse päättää millä sitä ajelee jos siitä autosta kerran maksaa. Ja kyseessähän on johtajatason autoksi jo halpa auto.
Kuka tuosta sitten maksaa suurimmat kulut, firma vai työntekijä jolle tämä autoetu kuuluu?
Muut käyttöetuauton kustannukset maksaa yleensä työnantaja.
Mikä siinä on että nää iltalehdet kirjottelee tästä sofia ruusilasta mutta mimmillä ei oo täällä edes ketjua? Kuka hitto se ees on ja mistä se on tullut tunnetuksi? Ei ilmeisesti ainakaan fitneksestä.