Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se tarkoita, että jos välillä vetelee vähä rumemmin että joka kerta se on tuota niin sanottua nylkyttämistä. Eikä se myöskään tarkoita, että jos ette itse osaa supistaa selkää myös kun teette rumemmin että minä en osaisi.
Kasvattaa. Ei se tanko liiku tahdonvoimalla vaan lihakset sitä liikuttaa, oli tekniikka miten ruma tahansa. Tulee mieleen kun tein kerran läpällä kulmasoutua 10x220kg ja kyllä sekin vaan latseissa tuntui seuraavana päivänä.
Nyt riita poikki ja videoita kehiin!![]()

Pakkohan se on oma suoritus tänne laittaa, vaikka heti tulee tekniikasta vittuilua
Sinänsä olen ihan tyytyväinen kun 185kg oli tavoitteena![]()

Tämä, niin vitusti tämä. Itekkin vetelin ihan helvetin pitkään tosi nätillä tyylillä koska "muuten ei mee selälle", pari kk sitte salilla yks kokeneempi kaveri sit sano et kokeile nyt isommilla ku jaksat kuitenkin, eihän nuo painot saa ees selkää venymään millä nyt teet". Ylätaljaan koko pakka ja käkkärisoutua 60kg(nobragginhere), enne ehkä reilu 4kymppisillä, tässä vaiheessa jo ulisin et tulee olemaan rumaa ja ei mee latseille. Nyt otan joka treenissä joitain sarjoja vähä liian isoilla painoilla, ja ai että ku on selkä kippee aina joka puolelta.
Aloin miettimään, että onko soutujen ylipäätänsä tarkoitus mennä latseille? Leuoissa ja ylätaljassa ymmärrän täyden liikeradan ja tekniikan merkityksen, että saadaan latsit ylipäätänsä ollenkaan aktivoitua, ja ettei koko liike mene pelkästään käsillä repimiseksi. Mutta mulla ainakin soudut eivät niinkään edes tunnu latseissa, vaan enemmänkin epäkkäissä ja muissa yläselän pienemmissä lihaksissa.

Puhdas liikerata ja sellaiset painot että tuntuu, mutta joita ei tarvi kaikilla lihaksilla työstäen saada liikkeelle toimii latseille vallan hyvin.
Jos latseissa ei oo mitään tuntoja liikettä tehdessä niin liikerata kuntoon ja pidemmät sarjat alkuun niin sieltä se tuntuma löytyy.. Koita laskea ylävartaloa hieman alemmas, epäkkäät ja muut aktivoituu enempi kun teet kroppa suhteellisen suorana liikettä.. (toki sillekin joskus tilauksensa)
Toki Lakipiste ja muut _nevarit_ tän toki kumoo, mut näin neuvoisin..![]()

Hieman oikolukue kehiin: vastasin edellisessä kommentissa Sivarikingille..
Cauntesleherin tekeminen oli ihan ok varsinkin kun hän ilmoitti ettei jokasta liikettä runkkaa samalla tyylillä - jolloin tuo on ihan perusteltua tehdä väliin noinkin.
Nii oli ja ekaa kertaa ikinä! :D Pari vuotta sitten sain ilmasella mutta oli niin iso, nyt sitten laitoin päälle ku pitkästä aikaa kävin kotipaikkakunnalla. Ei kehtaa käyttää sillä salilla millä yleensä käyn :DEkat kaks sekuntia näytti lupaavalta, mutta sulla olikin GASPIN(?) tank top päällä :( (no homo)