Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Itellä alkanu ton L-argininen käytön jälkeen kasvot punoittamaan useammin.. voiko tosiaan johtua siitä vai onkohan kyse jostain aivan muusta? :D

oukei kaks mielipidettä:/

Ihan matikkaahan tuo siis on, kun 7000kcal = 1 kg rasvaa. Eli jos 2000-3000 yli kulutuksen vedät kerran kuussa niin siitä kertyy vuodessa nuo laskemani rasvamäärät. Ei mättöpäivissä mitään sen suurempaa vikaa ole. Tosin ei voi olla kovin terveellistä ruokaa enää tuo kun noin paljon kaloreita syö. 2000 kulutuksellakin kolmen tonnin yli syöminen on jo 5000kcal ja siinä saa jo vetää mäkkäriä ja sipsiä naamaan aika kovasti. Mulle mättöpäiväksi riittää puolisen pussia karkkia :) Ei ole kovinkaan paljoa kaloreita ja ei mene niin överiksi tuo epäterveellisyyskään.

- - - Updated - - -

Yksittäinen vapaa ateriapäivä kerran kuussa nautittuna ei merkitse juuta eikä jaata painonkehityksessä pitkällä aikavälillä.

Siis nimenomaan pitkällä aikavälillähän tuosta tulee sitä rasvan kertymistä. Eihän se peilissä näy kovinkaan nopeasti, mutta parissa vuodessa alkaa olla jo siinä seitsemän kahdeksan kiloa mättöpäivillä vedettyä läskiä, joita on ikävä cuttailla.

- - - Updated - - -

Oli mulla kysymyskin :)

Riittääkö jalkatreeniksi etukyykky + asenteella tehdyt reidenojennukset ja -koukistukset? Etureidet ainakin varmaan ottaa hittiä riittävästi, mutta mietin, että saako takareidet ja pakarat tarpeeksi damaskusta, jotta tulee tyylikäs miesperse ja roikkuvat hamstringit

Siis nimenomaan pitkällä aikavälillähän tuosta tulee sitä rasvan kertymistä. Eihän se peilissä näy kovinkaan nopeasti, mutta parissa vuodessa alkaa olla jo siinä seitsemän kahdeksan kiloa mättöpäivillä vedettyä läskiä, joita on ikävä cuttailla.

Niin ja sitten voisi tietty miettiä, mitä järkeä siinä on, jos ei kuitenkaan bulkkaus suunnitteilla, saati mättöpäivän käyttäminen aineenvaihdunnan buustaamiseen. Toki jokainen tavallaan, mutta jos herkku- ja epäterveellisyyshammasta kolottaa, itse kyllä menisin ennemmin niin, että söisin normaalisti, ja esim. kerta viikossa kohtuudella ja hyvällä omallatunnolla herkutellen, sen sijaan, että yhden päivän kuukaudesta viettää lähes pelkästään syömiselle pyhittäen.

Oli mulla kysymyskin :)

Riittääkö jalkatreeniksi etukyykky + asenteella tehdyt reidenojennukset ja -koukistukset? Etureidet ainakin varmaan ottaa hittiä riittävästi, mutta mietin, että saako takareidet ja pakarat tarpeeksi damaskusta, jotta tulee tyylikäs miesperse ja roikkuvat hamstringit

Ojennukset ja koukistukset on ihan ok lämmittelyyn, mutta ei niillä mitään lihaksia kasvateta vaikka kuinka tuntuisi polte. Etukyykky alaskaan mentäessä ei rasita takaosastoa nyt ihan loistavaan lihaskasvun vaadittavissa määrin. Jos kuitenkin haluat tehdä noita reisivemputuksia niin etukyykyn kaveriksi joku takareisidominantti liike. GHR varmaan olisi mun ykkösvalinta.

Miten olisi vielä paikallaan tehtävä askelkyykky tohon mukaan?

Täytynee katsoa tässä pari viikkoa, kun palailee kevyemmille kaloreille, jos voin lanseerata jonkun oman superdieetti metodin, millä laihtuu nopeasti ja paljon. Edes itse en jaksa olla niin pessimisti, että 8päivän aikana pystyy ottaan läskiä noin 15kiloa. Eihän se ois kuin noin 2kg/päivä eli 14000kcal/päivä ylitse kulutuksen, johon saa jo oikeasti syödä rekka-autollisen.

olen selvästi elänyt valheessa kaikki nämä treenivuoteni kun olen siinä uskossa ollut että palkkareita käytetään tehonpalauttajina. Mutta niin kauan kun ainoa vastaväite on ''ei vittu :D'' yms. niin koen olevani ihan oikeassa. Sanoinko että palkkari on maaginen elämän elixiiri jolla miehistä vuollaan jumalia? en. yleinen tieto on juurikin se mitä aiemmin siitä sanoin.

Kuten sinulle jo aiemmin vihjattiin, niin paljonkin (niin, en todellakaan tarkoita pelkkää tätä artikkelia, vaan myös niitä lähteitä tämänkin artikkelin pohjatietona) on kerrottu Lihastohtorin sivuilla hänen eri artikkeleissaan. Tämäkin kyseinen taidettiin jo sinulle linkittää: Ravinnon ajoitus ja palautusjuoman proteiinin määrä | Lihastohtori

Mitä tulee vielä siihen maitoon, niin 80 % siitä on kaseiinia eli hidasta proteiinia ja vain 20 % siis nopeampaa heraa.

Palautuminen alkaa heti treenin loputtua. Jos siihen treenin loppuun nappaa sopivan satsin niitä ravinteita mitä kroppa palautumiseen tarvii, palautuminen alkaa tehokkaammin. Ei se ole mikään taikajuoma. Saman asian ajaa jos vetäisee ruoan heti reenin perään. Palautusjuoma on optimoitu sellaiseksi, että se imeytyy nopeasti eikä vaadi kummoisempaa sulattelua ja pilkkomista ruoansulatuskanavassa. Ei siinä pitäisi sen kummempia tuntemuksia tullakkaan.

Ojennukset ja koukistukset on ihan ok lämmittelyyn, mutta ei niillä mitään lihaksia kasvateta vaikka kuinka tuntuisi polte. Etukyykky alaskaan mentäessä ei rasita takaosastoa nyt ihan loistavaan lihaskasvun vaadittavissa määrin. Jos kuitenkin haluat tehdä noita reisivemputuksia niin etukyykyn kaveriksi joku takareisidominantti liike. GHR varmaan olisi mun ykkösvalinta.

Ei oo ghr:ään mahista mun salilla. Varmaan pitää sitten jotain askelkyykkyä ottaa mukaan niin menee tuonne pakaraosastolle ainakin ja varmaan myös takareiskoihin.

Ei oo ghr:ään mahista mun salilla. Varmaan pitää sitten jotain askelkyykkyä ottaa mukaan niin menee tuonne pakaraosastolle ainakin ja varmaan myös takareiskoihin.

Jalat jonkun laitteen/tangon alle tai kaveri pitämään jaloista ja pehmuste polvien alle= ghr. Ihan tavallisessa selkäpenkissä voi kanssa tehdä, jos sen etupuolen tuen saa tarpeeksi alas. On tosin pikkuisen helpompi kuin vaakatasossa tehty, mutta kuormaa on helppo lisätä. Ylätaljan penkki voisi olla kanssa kokeilun arvoinen... omalla vastuulla :)

No miten olis sjmv tai takakyykky jalat leveällä vaikka joka toisessa jalkatreenissä?

Nuo liikkeet ei onnistu, muuten olisi jees.

- - - Updated - - -

Jalat jonkun laitteen/tangon alle tai kaveri pitämään jaloista ja pehmuste polvien alle= ghr. Ihan tavallisessa selkäpenkissä voi kanssa tehdä, jos sen etupuolen tuen saa tarpeeksi alas. On tosin pikkuisen helpompi kuin vaakatasossa tehty, mutta kuormaa on helppo lisätä. Ylätaljan penkki voisi olla kanssa kokeilun arvoinen... omalla vastuulla :)

Hyvä idis! Eikös tuo toimi vaikka puolapuissa? Menee lattialle ja nilkat sinne ekan poikkipuun alle?

Back
Ylös Bottom