Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No miten? Kerro sä mulle! Niillähän pyyhkii taloudellisesti aika helvetin hyvin, vaikka mamuja on varmaan 20 % väestöstä (ellei enemmän).

Ruotsi läväytti pöytään kovat luvut: yllätys | Uusi Suomi

..ja tässä 15 tuntia vanha uutinen:

Ruotsin talousindikaattorit osoittavat ylös | Kauppalehti.fi

Kuinka monta kertaa mun pitää sulle sanoa, että jätä nämä aikuisten keskustelut meille aikuisille..

Entä kansalaisten hyvinvointi ja turvallisuus? No eihän se merkitse tietenkään yhtään mitään... Vai kiinnostaako vaan pyllistelijöiden hyvinvointi?

Oon laittanu ne tänne lukemattomia kertoja ja Slarto vielä kerran. Et vaan osaa.

No on kyllä aika karkeasti laskettu. Kehitysapuun mä en ole ottanut kantaa, eikä siitä olla tässä nyt keskusteltukaan. Vain maahanmuutosta. Missään ei myöskään ole lukuja siitä kuinka paljon maahamuuttajat maksavat veroja. Tai kuinka paljon suomalaiset, jotka ovat ulkomaalaiselle töissä, maksavat veroja. Nämähän tulee laskea maahanmuuton "hyödyiksi". Näitä em. lukuja ei ole, kuten ei myöskään ole todellisia lukuja maahanmuuton aiheuttamista kuluista. Eli edelleen.. pelkkää mutuilua. Ehkä en vaan silti osaa.

- - - Updated - - -

Öööö. Ja sun "mä tunnen 20 musua" sloganit on sitten lähempänä akkuranttia tietoa kuin minun kokemus?

- - - Updated - - -

Talouteen vaikuttaa kyllä muutkin asiat kuin maahanmuuttopolitiikka. Ootas... Tattatadaaaaa mä kerron sulle. Valuutta.

Ruotsistahan ois voinu tulla 5 vuotta sitten kunnon talousmahti, jos eivät olisi päästäneet Afrikkaa valloilleen omilla kotikonnuillaan. (Välillä pitää jossitella, kun asiat voisivat olla paremmin)

Huomasitko muuten, että öööööö.. lainasit mun viestiä, jossa on yksi väittämä ja tätä tukemassa kaksi lähdettä. Näin keskustellaan. Lähdetään siitä liikkeelle.

- - - Updated - - -

Entä kansalaisten hyvinvointi ja turvallisuus? No eihän se merkitse tietenkään yhtään mitään... Vai kiinnostaako vaan pyllistelijöiden hyvinvointi?

Me puhuttiin taloudesta vitun imbesilli.

Huomasitko muuten, että öööööö.. lainasit mun viestiä, jossa on yksi väittämä ja tätä tukemassa kaksi lähdettä. Näin keskustellaan. Lähdetään siitä liikkeelle.

Väite: "menee taloudellisesti helvetin hyvin". Sitä tukemaan pistit lähteet siitä miten on kasvua pari pinnaa. Ok.

Mä nyt selvennän sulle noita pointtejani ihan linkkejen kautta.
Eli vuonna 2011 Ruotsin bkt = 369 600 sek per nupiskuukkeli.
vuonna 2011 suomen bkt = 305 000 sek per nupiskuukkeli. (laskettu tämän hetken kurssin mukaan).

Eli Suomeen verrattuna Ruotsilla on mennyt hyvin. Mut mut. Jos Euro vahvistuu taikka heikentyy suhteessa kruunuun niin vaikka nousua olisikin pari pinnaa saattaa se mennä valuuttaan sekin nousu.

Suomen suurlähetystö, Tukholma : Suomi ja Ruotsi : Talous, elinkeinoelämä ja ulkomaankauppa
Tilastokeskus - Kansantalous
Valuuttamuunnin Euro Ruotsin Kruunu | Laske EUR SEK | Euro Ruotsin Kruunu Vaihtokurssit

edit. Siis esim. Suomeen tuotava maito vaikuttaa jo Ruotsin vientiin jos Eurolla menee hiukan heikemmin. Hyvä Ruotsille, ei niin hyvä Eurolle ja Suomelle.

edit2. ei mitn.

Velkakello.fi

Siinä ole hyvä.

Maahamuuttoon kuluva raha on aika kärpäsenpaskaa tuossa seassa..

Niin meinaat että näiden rättipäänekkerssonejen tänne rahtaaminen ei juoksuta tuota kelloa huonompaan suuntaan vai? Yleensä, jos ei ole varaa ruokkia omiakaan.. niin ei haalita koko maailman nälkäisiä osittamaan jo valmiiksi liian pientä leivän särvää.

Väite: "menee taloudellisesti helvetin hyvin". Sitä tukemaan pistit lähteet siitä miten on kasvua pari pinnaa. Ok.

Mä nyt selvennän sulle noita pointtejani ihan linkkejen kautta.
Eli vuonna 2011 Ruotsin bkt = 369 600 sek per nupiskuukkeli.
vuonna 2011 suomen bkt = 305 000 sek per nupiskuukkeli. (laskettu tämän hetken kurssin mukaan).

Eli Suomeen verrattuna Ruotsilla on mennyt hyvin. Mut mut. Jos Euro vahvistuu taikka heikentyy suhteessa kruunuun niin vaikka nousua olisikin pari pinnaa saattaa se mennä valuuttaan sekin nousu.

Suomen suurlähetystö, Tukholma : Suomi ja Ruotsi : Talous, elinkeinoelämä ja ulkomaankauppa
Tilastokeskus - Kansantalous
Valuuttamuunnin Euro Ruotsin Kruunu | Laske EUR SEK | Euro Ruotsin Kruunu Vaihtokurssit

edit. Siis esim. Suomeen tuotava maito vaikuttaa jo Ruotsin vientiin jos Eurolla menee hiukan heikemmin. Hyvä Ruotsille, ei niin hyvä Eurolle ja Suomelle.

edit2. ei mitn.

Teidän yhtälöllä maahanmuutto on iso uhka Suomen taloudelle, Ruotsissa on 4-5 (?) kertaa enemmän maahanmuuttajia ja silti taloudellisesti Ruotsilla menee hyvin. Kaiken järjen mukaan saman trendin pitäisi siis näkyä myös Ruotsissa, mutta ei näy.

Kuukleen voit kirjoittaa "Ruotsin talous". Kyllä siellä vaan hyvin menee.

- - - Updated - - -

Niin meinaat että näiden rättipäänekkerssonejen tänne rahtaaminen ei juoksuta tuota kelloa huonompaan suuntaan vai? Yleensä, jos ei ole varaa ruokkia omiakaan.. niin ei haalita koko maailman nälkäisiä osittamaan jo valmiiksi liian pientä leivän särvää.

En koskaan ole puhunut humanitäärisen maahanmuuton puolesta. En ainakaan isossa mittakaavassa. En myöskään tue tätä nykyistä sossujärjestelmää. Kunhan sanoin, että rauhoittukaa te helvetin stressipommit, koska maahanmuutto on vain pieni osa mitä tulee Suomen velkaan.

Tässä teille ilmainen elämänneuvo:

"Vaikuttakaa asioihin mihin te voitte vaikuttaa. Älkää yrittäkö vaikuttaa asioihin mihin te ette voi vaikuttaa"

..sisäistäkää tuo, niin ei kasva harmaat hiukset niin nopeesti.

Teidän yhtälöllä maahanmuutto on iso uhka Suomen taloudelle, Ruotsissa on 4-5 (?) kertaa enemmän maahanmuuttajia ja silti taloudellisesti Ruotsilla menee hyvin. Kaiken järjen mukaan saman trendin pitäisi siis näkyä myös Ruotsissa, mutta ei näy.

Kuukleen voit kirjoittaa "Ruotsin talous". Kyllä siellä vaan hyvin menee.

Jos mä vielä kerran: Minä en suinkaan ole kumonnut väitettäsi, että Ruotsilla menee hyvin. Minä kumosin sen väitteen, että Ruotsilla menisi missään määrin paremmin maahanmuuttajien takia. Nyt onkin pakko eritellä kansalaisuuksia. Ruotsin puolmiljoonaa suomalaista ei varmasti ole haitaksi ja ruotsin tummempi mamuporukka on aivan varmasti haitaksi. Jos pidät ihonväriin sortumista rasistisena niin siitä vaan.

Jos ja taas kerran jos Ruotsi olisi tiukentanut politiikkaansa maahanmuuttoon vuonna nakki, olisi nyt se RUotsin talouskasvu voinut olla luokkaa 10% vuodessa ja heille maahanmuuttajat olisivat saksalaisia, jenkkejä, itävaltaltalaisia jne. korkeasti koulutettujakin huomattava määrä joukossa.

Eli se, että puolustelet kantaasi sillä että: "meneehän ruotsillakin helvetin hyvin" on paskaa. Ruotsilla menee taloudellisesti ihan jees. Voisi mennä helvetin hyvin jos ei olisi ongelma-alueita tietyistä mamuryhmistä.

Ymmärsitkö nyt?

edit. Mä unohdin niitä lähteitä taas.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maahanmuuttajat_Ruotsissa
http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja...ietoa/maahanmuuttajat/maahanmuuttajien-maara/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsi

Eli ruotsin parista miljoonasta mamusta on puolmiljoonaa Suomipoikaa... Ja puolmiljoonaa musua... Ja kummat näkyy uutisissa ongelmien aiheuttajina... ;)

Jos mä vielä kerran: Minä en suinkaan ole kumonnut väitettäsi, että Ruotsilla menee hyvin. Minä kumosin sen väitteen, että Ruotsilla menisi missään määrin paremmin maahanmuuttajien takia. Nyt onkin pakko eritellä kansalaisuuksia. Ruotsin puolmiljoonaa suomalaista ei varmasti ole haitaksi ja ruotsin tummempi mamuporukka on aivan varmasti haitaksi. Jos pidät ihonväriin sortumista rasistisena niin siitä vaan.

Jos ja taas kerran jos Ruotsi olisi tiukentanut politiikkaansa maahanmuuttoon vuonna nakki, olisi nyt se RUotsin talouskasvu voinut olla luokkaa 10% vuodessa ja heille maahanmuuttajat olisivat saksalaisia, jenkkejä, itävaltaltalaisia jne. korkeasti koulutettujakin huomattava määrä joukossa.

Eli se, että puolustelet kantaasi sillä että: "meneehän ruotsillakin helvetin hyvin" on paskaa. Ruotsilla menee taloudellisesti ihan jees. Voisi mennä helvetin hyvin jos ei olisi ongelma-alueita tietyistä mamuryhmistä.

Ymmärsitkö nyt?

edit. Mä unohdin niitä lähteitä taas.
Maahanmuuttajat Ruotsissa ? Wikipedia
Maahanmuuttajien määrä - Väestöliitto
Ruotsi ? Wikipedia

Eli ruotsin parista miljoonasta mamusta on puolmiljoonaa Suomipoikaa... Ja puolmiljoonaa musua... Ja kummat näkyy uutisissa ongelmien aiheuttajina... ;)

En missään nimessä väittänyt, että Ruotsilla menee hyvin koska maahanmuutto. Sanoin, että vaikka Ruotsissa on helvetisti maahanmuuttajia, niin silti niillä menee hyvin taloudellisesti. Toi oli siis vastine väitteelle "Suomen talous menossa vessasta alas koska maahanmuutto", näin siis kärjistäen. Ja siis sinä ja minä ei kumpikaan tiedetä kuinka paljon Ruotsin tummemmat maahanmuuttajat tahkovat verotuloja valtion kassaan.

Miten te jätkät oikeesti jaksatte vängätä tän puolineekerin kaa kaikki päivät?

Tuli tää tredi mieleen viime viikolla, kun Family Guyta katso:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yritä ymmärtää disgust että Ruotsi on vanha valtio, jopa "suur" valta ollut joskus, et voi verrata Ruotsin taloutta suoraan Suomen talouteen. Jos Ruotsissa ei olisi muslimeita ja afrikan moniosaajia ni se olisi maailman rikkain valtio suhteutettuna.

Mitä väliä sillä on että onko se pari hassua miljardia vai ehkä vain 800m vuodessa? Miksi pitää ollenkaan ottaa tänne porukkaa jotka ensinnäkin kuluttaa ton verran, ja siihen päälle tekevät vielä helvetisti rikoksia. Kohta joku väittää että: "Kyllä on suomalaisiakin jotka ei käy töissä ja saa vain rahaa sossusta!". Totta, mutta jos on jo valmiiksi ongelmia, niin mihin me niitä lisää tarvitaan?

Tilanteet muuttuu Disgust 1 - 6 mappana + kumppanit.
Pakko kommentoida sen verran että musta tuli Rasisti siinä vaiheessa kun tutustuin musulmaaneihin :) Ennen sitä ei kulttuurin rikastuttajat vihastuttaneet.

Niitä verotuloja voi päätellä vaikka katsomalla kuinka moni maahanmuuttaja on työtön, puhumattakaan heidän aiheuttamista rikoksista (työllistävät poliisia, jee!), terveydenhuoltokuluista (rikoksien uhrit & he itse), tulkit yms. Kyllähän moni mamu itseasiassa työllistää aika montakin eri ammattilaista: poliiseja, tulkkeja, sossun virkailijoita, hoitohenkilökuntaa..En tosin kaipaa tälläistä työllistämistä.

Huoltosuhde senkun heikkenee. Suomessa kun on vähän erilaiselle työvoimalle kysyntää kuin esimerkiksia afrikan savannilla.

Edustaako dikustiki sitten väärää islamia kun ei tulkitse koraania sanasta sanaan totena. Kannattaako enään olla muslimi ollenkaan vai pitäiskö luopua uskosta suosiolla. Voisi melkein tehdä uuden uskonnon: Melkein muslimit. Olisivat katsos tämmöisiä parempia muslimeja ;)

Yksinkertaisesti on suvaitsevaisija tai tapa muslimeja ihan miten haluaa kutsua. Mulla on kavereita jotka on muslimeita ja ovat vääräuskosten käännyttämisen ym. jättäneet poís. Ei se sen ihmeempää ole.

Vähän vaikuttaa siltä, että tuntemasi "musulmaanit" edustavat väärää islamia.

En tiedä mitä islamia nää edustaa mutta sen tiedän ETTEI kukaan näistä.
-Tule koskaan opettelemaan Suomea, jätkät asuneet täällä +5v ja perkele on suunnilleen ainut sana jota osataan.
-Käy Suomessa töissä
-Eivät jätä varastamis mahdollisuutta käyttämättä vaikka sitten varastaisivat ihmiseltä joka heitä on auttanut saatanan paljon.
-Ilmeisesti tunne kiitollisuutta, heillä on joku perkeleen ajatusmailma että esim: Minä olen sen takia olemassa jotta voisin auttaa heitä..

Tiedän myös sen että ovat Suomessa siitä syystä kun täällä elintaso on hyvä. Positiivistahan tässä on se että kohta nämä musulmaanit etsivät jonkun muun maan mitä kupata! Suomi kun ilmastoltaan ei näitä hirveästi miellytä ja alkaa Sossun rahanyörit kiristymään toivottavasti ainakin.

Vaikka itse en todellakaan ole minkään Islamin puolella, niin pakko myöntää että ei sitä mitä Koraanissa sanotaan voi pitää todisteena tai mitään, samanlaista paskaa sitä on raamatussakin. Se ero vaan on, että selvästi suurempi osa muslimeista käyttää uskontoa tekosyynä noille mitä tekee, vaikea uskoa että ovat oikeasti niin tyhmiä että uskovat niitä kirjoituksia.

Vaikka itse en todellakaan ole minkään Islamin puolella, niin pakko myöntää että ei sitä mitä Koraanissa sanotaan voi pitää todisteena tai mitään, samanlaista paskaa sitä on raamatussakin. Se ero vaan on, että selvästi suurempi osa muslimeista käyttää uskontoa tekosyynä noille mitä tekee, vaikea uskoa että ovat oikeasti niin tyhmiä että uskovat niitä kirjoituksia.

Ja minkähän verran Tom_i on raamattua ja koraania opiskellut? Anna kun arvaan.. et ole kumpaakaan kirjaa avannut kuin korkeintaan riparilla hieman plärännyt pakon edessä? Ai mut joo.. ainahan voi heittää jotain nokkelaa sen enempään asiaan perehtymättä.
Jotain eroja voisi olla paikallaan kerrata josko tämä Tom_ikin ymmärtäisi sitten paremmin..

Raamattu:

- raamatun nokkamiehet Mooses ja Jeesus: Mooses eli faraon hovissa, mutta hylkäsi komeilevan elämäntyylin tapettuaan egyptiläisen joka pieksi vanhaksi käynyttä orjaa.. pakeni vuoristoon jossa eli askeettisinta mahdollista elämää lampaita paimentaen.. myöhemmin nousi vastustamaan faraota ja onnistuikin saamaan kansansa pois orjuudesta.. ei johtanut sotia/valloituksia.. vaan oli tuota nuoruuden tappoa lukuunottamatta tosi lungi jäbä.. Jumalan ystäväksi tituleerattu.
Jeesus taasen, eli nuoruudesta aina kuolemaansa asti synnitöntä elämää.. toteutti Isänsä tahdon täydelleen, paransi sairaita ja ruokki vähäosaisia jne. Hänen seuraajansa eivät olleet väkivaltaan taipuvaisia. Jeesus opetti kääntämään toisen posken jos joku ääliömäisyyttään läimäsi näköön.. eli oikea pasifisti henkeen ja vereen. Koskaan ei huijannut ketään tai toiminut omaksi edukseen toisten vahingoksi.

- raamatun sanoma pohjaa anteeksiantoon, rakkauteen sekä myötämielisyyteen heikompia kohtaan. Naisen raamattu kohottaa "heikompana astiana" korkeampaan asemaan kuin miehen, miehelle on sälyytetty vastuu perheen toimeentulosta että myös seurakunnan tehtävät.

Koraani:

- koraanin nokkamies ja kirjoittaja Mohamed the Man © eleli vastustaen valtaa pitäviä, keräili kannattaja kuntaa ja juonitteli oikeammin kaikkia vastaan.. ryösteli (ja tappoi tuhansia) ja raiskasi jossain kohti elämäänsä kuin Tsingis Khan konsanaan. Opetuksena seuraajilleen jätti sen, että tappakaa kaikki ketkä eivät suostu orjiksenne tai ole veroisianne eli muslimi tovereita. Rakkauttaan (siemennestettään) jakoi jo pikkulikoista lähtien. Sellainen oli hän.. ja hänen seuraajansa pitävät tuota elämän taivalta tavoiteltavan arvoisena.

- koraanin sanoma pohjaa muslimien (miesten) ylivaltaan, oikeuteen tappaa kaikki muut sekä viilata linssiin minkä kerkeää (näitä pidetään tavoiteltavina asioina) ja pyhään sotaan allahpyllähin nimessä. Naisien oikeudet koraani polkee johonkin kamelienkin alapuolelle, vaihtotavaraksi peräti. Islam tukee ajatusta siitä, että miehen on oikein mäyskyttää päivät läpeensä khattia samalla kun naiset raataa kotona ja pelloilla.

Tässä vähän pintaraapaisua.. miten sä onnistut yhdenmukaistamaan nuo opukset kysyn vain?

Back
Ylös Bottom