Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Suomessa on nyt noin 5,4 miljoonaa asukasta. Yksi merkittävä tekijä on maahanmuutto!

"Suomen väkiluku kasvaa melko voimakkaasti vuoteen 2030 saakka, jonka jälkeen vuotuinen kuolleiden määrä ylittää syntyneiden määrän. Nettomaahanmuuton oletetaan kuitenkin pitävän väestönkasvua yllä vielä tämänkin jälkeen."

Niin ja kun huomioi.. että suomalaiseen perheeseen syntyy keskinmäärin 1,6 lasta.. ja näiden ulkomaan elättien perheisiin 7-8 lasta.. niin tuolloin 2030 meillä on ilman, että otetaan lisää maahanpyrkijöitä sisään.. niin reilu satatuhatta pikku kikkelinkarvapäätä enemmän.. samalla kun veronmaksajien määrä jatkaa romahdustaan.. mistä nuo rahat kasvavan käsiojossa elävien elättämiseen? En tiedä.. ja kun hallituksesta kuuluu et leikataan ja supistetaan jne.. niin voi vaan ajatella et tämä kaikki vain koska elätetään muualtatulleita.. just omien menoihin riittäisi mut kun pitää lähettää miljarditolkulla rahaa johonki afrikkaan, ja tuoda lentokoneilla sieltä sit sivussa tänne loiseläjiä enemmän kuin rahaa ois.. mut velkaa saa toistaiseksi.. kysymys kuuluu.. miten vitussa ne velat maksetaan jos kokoajan pitäs ottaa enemmän velkaa?

Niin ja kun huomioi.. että suomalaiseen perheeseen syntyy keskinmäärin 1,6 lasta.. ja näiden ulkomaan elättien perheisiin 7-8 lasta.. niin tuolloin 2030 meillä on ilman, että otetaan lisää maahanpyrkijöitä sisään.. niin reilu satatuhatta pikku kikkelinkarvapäätä enemmän.. samalla kun veronmaksajien määrä jatkaa romahdustaan.. mistä nuo rahat kasvavan käsiojossa elävien elättämiseen? En tiedä.. ja kun hallituksesta kuuluu et leikataan ja supistetaan jne.. niin voi vaan ajatella et tämä kaikki vain koska elätetään muualtatulleita.. just omien menoihin riittäisi mut kun pitää lähettää miljarditolkulla rahaa johonki afrikkaan, ja tuoda lentokoneilla sieltä sit sivussa tänne loiseläjiä enemmän kuin rahaa ois.. mut velkaa saa toistaiseksi.. kysymys kuuluu.. miten vitussa ne velat maksetaan jos kokoajan pitäs ottaa enemmän velkaa?

Velkakello.fi

Siinä ole hyvä.

Maahamuuttoon kuluva raha on aika kärpäsenpaskaa tuossa seassa..

Velkakello.fi

Siinä ole hyvä.

Onko? Mistään ei toki löydy maahanmuuton kustannuksia kokonaisuudessaan (tuet, koulutus, terveydenhoito, vankeinhoito, turhat työpaikat, asunnot, autokoulut jne.) mutta kaiken järjen mukaan humanitäärinen maahanmuutto maksaa yli miljardin vuodessa. Vielä kun otettaisiin kehitysapu pois, säästettäisiin jo pari miljardia. Ja kustannuksiin pitäisi mielestäni laskea myös toisen ja kolmannen polven "mamujen" kulut.

Paljonkohan esim. yhden maahanmuuttajan tekemä raiskaus maksaa, jos raiskattu syrjäytyy raiskauksen seurauksena eikä enää mene töihin ja ravaa psykiatrilla.

Velkakello.fi

Siinä ole hyvä.

Jos valtio ottaa 6-7 miljardia lainaa vuodessa ja siitä pari miljardia mennee erimuodoissa kaikenmaailman apinoiden elättämiseen ja lieveilmiöiden hoitamiseen vuodessa niin en mä tiedä onks se kärpäsenpaskaa...

Onko? Mistään ei toki löydy maahanmuuton kustannuksia kokonaisuudessaan (tuet, koulutus, terveydenhoito, vankeinhoito, turhat työpaikat, asunnot, autokoulut jne.) mutta kaiken järjen mukaan humanitäärinen maahanmuutto maksaa yli miljardin vuodessa. Vielä kun otettaisiin kehitysapu pois, säästettäisiin jo pari miljardia. Ja kustannuksiin pitäisi mielestäni laskea myös toisen ja kolmannen polven "mamujen" kulut.

Paljonkohan esim. yhden maahanmuuttajan tekemä raiskaus maksaa, jos raiskattu syrjäytyy raiskauksen seurauksena eikä enää mene töihin ja ravaa psykiatrilla.

On se silti aika häviävän pieni osa, kun tuota velan määrää katsoo.

Mistäänhän ei myöskään löydy maahanmuuttajien tuottamaa verotuloa.

Olennaista on toki se, että tänne on turha ottaa mamuja jotka tulee loisimaan tukien varassa. He eivät auta Suomea mitenkään, vaan päinvastoin ovat haitaksi yhteiskunnallemme.

Mun mielestä ei oo hyvä sekään et viedään työpaikat suomalaisilta... Mä kävin kivimieskoulutuksen ja siel oli monta mustaa miestä... Ensinnäkin opettajat pisti mut kouluttaa niitä ja niitten pomoks... yhenkin kerran ku oltiin laittamassa pieniä reunakiviä, ni ne ei ees jaksanu kahteen pekkaan nostaa niit reunakiviä :) mä kattelin sit touhua vähän aikaan ja sanoin antaa olla ja kannoin yksinään ne paikoilleen! Sit ne vie työpaikat ja mä vaan makaan himassa ku en saa töitä ja oon kummiski ahkera tekee töitä mut vissiin pyydän liikaa palkkaa!? ei mua kyl huvita tehä 9€/h urakkana töitä! Jos urakkana tehdään myös palkka pitää olla sen mukainen! Virolaiset ja muut vie työt ku ne suostuu tekee paljon halvemmalla ni kai täs pitäis itekin koht alentua orjapalkkaan!

Jos valtio ottaa 6-7 miljardia lainaa vuodessa ja siitä pari miljardia mennee erimuodoissa kaikenmaailman apinoiden elättämiseen ja lieveilmiöiden hoitamiseen vuodessa niin en mä tiedä onks se kärpäsenpaskaa...

Niin mä en noita lukuja tiedä. Peilaan tuohon kokonaisvelkaan näitä mun mutuiluja..

Suomen talous ei kuitenkaan ole kaatumassa maahanmuuton takia.

Nimenomaan. Kannattaa pyytää. Kyl ne antaa ku osaat tarpeeks hyvin argumentoida :) Ehkä mamut saa parempia harkinnanvaraisia tukia, koska he osaavat esittää asian paremmin. Bazaarikansaa kato.. myyjän verta.. helpompi selitellä miks tarvii mitäkin. En tiedä, kuhan lässytän omiani.

- - - Updated - - -

Mä oon.

Helsingin Malmin sossu on aika avokätinen. Tai ainakin joskus ollut.

Nyt sitten jo myönnät et "ehkä" mamut saa paremmin harkinnanvaraisia tukija kun aiemmin olet kivenkovaan väittänyt ettei sen paremmin kuin kantasuomalaisetkaan. Aika epeli olet, jatka samaan malliin :hyvä:

Ja mitä tulee tuohon sun kommenttiin ettei suomen talous mamuihin kaadu, ei varmaan kaadukkaan mutta paha rasite se on joka tapauksessa.

Sadat miljoonat vuosittain tähän vitun maahanmuuttoon on tosiaan kärpäsenpaskaa....

Se on kato kaverilla pinkka kunnossa ni ei paljon paina tollaset...

Vahvalla pohjalla siis tämä vähättely.

Kato tätä mutuilin määrää tässä ketjussa. mappana hyvänä esimerkkinä. Mä sentään aina kun mahdollista, niin pistän lähteen jutuille. Maahanmuuton kustannuksista mä en tiedä. Jos sä tiedät, niin pistä lähde. Aika heikolla pohjalla muuten tämän sun piikittely.

Kato tätä mutuilin määrää tässä ketjussa. mappana hyvänä esimerkkinä. Mä sentään aina kun mahdollista, niin pistän lähteen jutuille. Maahanmuuton kustannuksista mä en tiedä. Jos sä tiedät, niin pistä lähde. Aika heikolla pohjalla muuten tämän sun piikittely.

Oon laittanu ne tänne lukemattomia kertoja ja Slarto vielä kerran. Et vaan osaa.

Se on kato kaverilla pinkka kunnossa ni ei paljon paina tollaset...

Joku tuossa pari sivua sitten laittoi listan noista ''tärkeistä'' maahanmuuttoon räätälöidyistä ammateista. Paljonhan sekin paska maksaa vuosittain suomelle. Sitten tietenkin tuet jotka ottaa varmasti jellonan osan siivusta. Terveydenhuolto, kaikenmaailman tulkkaukset, mustalaisten hamerahat, mamujen oikeudenkäyntikustannukset yms. Lista taitaa olla loputon. Nuo rahat voisi käyttää niin PALJON paremmin. Entä sitten jos jotku ählätit somaliasta ei pääse tänne turvaan. Suomalaisillakin tuntuu kokoajan menevän enemmän ja enemmän päin persettä. Täälläkin ihmiset tuntevat jo sellaista turvattomuutta mitä ei ennen ole ollut. Tuntuu, että siellä päin maailmaa(somalit yms) ei koskaan päästä hyvälle tasolle ja tuo avuntarve ei lopu koskaan. Ei euroopan mailla ole varaa ottaa ikuisuutta apua tarvitsevia ihmisiä vastaan joilla ei ole mitään halua sulautua yhteiskuntaa.

Nyt sitten jo myönnät et "ehkä" mamut saa paremmin harkinnanvaraisia tukija kun aiemmin olet kivenkovaan väittänyt ettei sen paremmin kuin kantasuomalaisetkaan. Aika epeli olet, jatka samaan malliin :hyvä:

Ja mitä tulee tuohon sun kommenttiin ettei suomen talous mamuihin kaadu, ei varmaan kaadukkaan mutta paha rasite se on joka tapauksessa.

Kirjoitin siihen loppuun myös:

En tiedä.. kunhan lässytän omiani

..eli täysin huumorilla heitetty juttu. Aasi.

Jos Disgust ei suostu lukemaan hänelle osoitettuja perusteluja ja vastaamaan niihin, niin minun mielestä silloin pitäisi nöyrästi olla suu supussa.

Miten ruotsin on käymässä??

No miten? Kerro sä mulle! Niillähän pyyhkii taloudellisesti aika helvetin hyvin, vaikka mamuja on varmaan 20 % väestöstä (ellei enemmän).

Ruotsin taloudella menee lujaa

Ruotsi läväytti pöytään kovat luvut: yllätys | Uusi Suomi

..ja tässä 15 tuntia vanha uutinen:

Ruotsin talousindikaattorit osoittavat ylös

Ruotsin talousindikaattorit osoittavat ylös | Kauppalehti.fi

Kuinka monta kertaa mun pitää sulle sanoa, että jätä nämä aikuisten keskustelut meille aikuisille..

Öööö. Ja sun "mä tunnen 20 musua" sloganit on sitten lähempänä akkuranttia tietoa kuin minun kokemus?

- - - Updated - - -

No miten? Kerro sä mulle! Niillähän pyyhkii taloudellisesti aika helvetin hyvin, vaikka mamuja on varmaan 20 % väestöstä (ellei enemmän).

Ruotsi läväytti pöytään kovat luvut: yllätys | Uusi Suomi

..ja tässä 15 tuntia vanha uutinen:

Ruotsin talousindikaattorit osoittavat ylös | Kauppalehti.fi

Kuinka monta kertaa mun pitää sulle sanoa, että jätä nämä aikuisten keskustelut meille aikuisille..

Talouteen vaikuttaa kyllä muutkin asiat kuin maahanmuuttopolitiikka. Ootas... Tattatadaaaaa mä kerron sulle. Valuutta.

Ruotsistahan ois voinu tulla 5 vuotta sitten kunnon talousmahti, jos eivät olisi päästäneet Afrikkaa valloilleen omilla kotikonnuillaan. (Välillä pitää jossitella, kun asiat voisivat olla paremmin)

Back
Ylös Bottom