🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Suurin osa pohkeiden "voimasta" tulee monesti jänteiden joustavuudesta. Tän huomaa siinä, että jos omaa kestävät jänteet niin jaloilla voi pompottaa suuriakin määriä rautaa ja moni käyttääkin painot vaan ala-asennossa ja ottaa kuminauhaefektin hyödyksi. Harvat pohkeet kontrolloidusti jaksaa työstää montaa sataa kiloa supistuksen asti puristellen ja venyttäen lopettaen liikkeen ala-asentoon toistojen välissä.

Mut jos homma toimii ja pohkeet kasvaa niin sit ei kannata muuttaa mitään. Eri on sit jos ei kehitystä näy missään.

Voi juma!

Herättyäni oli pohkeissa elämäni kovimmat domsit. Niin kovat oli että ei pystynyt nilkkaa koukistamaan ei sitten yhtään. Piti tönkköjaloilla "kävellä" aamukuselle. Aika brutaalin treenin Charles-setä kehittänyt...

Toinen treeni tehty ja helvetin kovat domsit jaloissa. Ei oo varmaan ikinä ollu mikään lihas näin pipi. Kävely on erittäin haastavaa ja kivuliasta. Suosittelen!

Mä oikeen "odotan" että pääse jossain vaiheessa kokeileen noita. Meinaan ku porrasjuoksusta meinaa kestää neljä päivää että pohkeet alkaa tuntua normaaleilta niin mitäs toi sit aiheuttaa :D Aloittelijahan ja rimppakinttuhan mä toki olen et ei ihmekään.

Tietysti tuloksista vielä turha mitään lupailla. Kivut ei ole kuitenkaan kehityksen merkki. Ja onhan ne domsit lähinnä oletettavissa kun tekee jotain 30-50 toiston sarjoja ja supereita ym.

Minä en expertti ole, mutta tutut oireet noi...
Pitkä tarina olis , mutta lyhyesti mulla oli ongelmana peroneus hermon ? puristuminen pohjelihaksen väliin. osalla ihmisistä se tulee ilmeisesti läpi lihaksesta. About 7 v vaivanneet helevetinmoiset kivut jäi leikkaus pöydälle. Multa avattiin molemmistta jaloista kaikki lihasaitiot/kalvot. Kipua juurikin pohkeessa ja reittä pitkin lonkkaan/alaselkään. Aamuisin kaikki ok, seisomatyössä oireet tuli yleensä jo puolenpäivän aikaan ja tietty jalkatreeneissä. Leikkaus sinänsä pieni, mutta pelasti kyllä mulla paljon!

Pohkeille on usein tullut paukutettua pitkiä sarjoja ja viime viikolla tuli koitettua noita Arskan hauisreeneistäkin tuttuja 7+7+7 sarjoja pohjelaitteessa, jossa seistään. Eli aluksi 7 toistoa siis laskin aivan alas keskittyen kunnon venytyksiin ja tästä nousin puoleenväliin eli siten, että jalkaterä on 90 asteen kulmassa säären kanssa. Seuraavat 7 toistoa keskityin mahdollisimman hyvään supistukseen ja laskeuduin taas tuohon puoleenväliin. Sitten loput 7 toistoa täydellä liikeradalla, jolloin alhaalla on kunnon venytys ja ylhäällä kunnon supistus. Näitä neljä settiä kohtuullisen lyhyillä palautuksilla ja voin sanoa että kyllä toimii!

Niin miten toimii? Tuliko viikossa senttejä lisää paksuutta pohkeeseen? Kyllähän sitä paikat kipeeks saa treenityyliä muuttamalla, mutta onko se sitte kuitenka se paras tapa pakata lihaa tuonne.

Pohkeille on usein tullut paukutettua pitkiä sarjoja ja viime viikolla tuli koitettua noita Arskan hauisreeneistäkin tuttuja 7+7+7 sarjoja pohjelaitteessa, jossa seistään. Eli aluksi 7 toistoa siis laskin aivan alas keskittyen kunnon venytyksiin ja tästä nousin puoleenväliin eli siten, että jalkaterä on 90 asteen kulmassa säären kanssa. Seuraavat 7 toistoa keskityin mahdollisimman hyvään supistukseen ja laskeuduin taas tuohon puoleenväliin. Sitten loput 7 toistoa täydellä liikeradalla, jolloin alhaalla on kunnon venytys ja ylhäällä kunnon supistus. Näitä neljä settiä kohtuullisen lyhyillä palautuksilla ja voin sanoa että kyllä toimii!
miksi ei joka toistolla keskittyisi kunnon venytykseen ja kunnon supistukseen?

Ei kai toi pohkeiden treenaus ole sen kummallisempaa ku muidenkaan lihasten. Kontrolloidut toistot, eikä mitään nypyttelyä. Muut liikkeet aina treenataan niin hienosti mut pohkeissa sitte se suoritus on niin perseellään että, ei ole supistusta eikä negatiivista vaihetta jne. Ehkä se on siinä että pohkeiden oikein tekeminen on todella vittumaista ;) Itelle riittää 3 x 8 donkeypohkeita ja tuntuu ihan perkeleelliseltä. Tossa yhdessä 8 toiston sarjassa menee sama-aika ku yleensä näillä jotka tekee sen 50 "toistoa" istuen.

miksi ei joka toistolla keskittyisi kunnon venytykseen ja kunnon supistukseen?

Aivan, niinhän sitä yleensä tuleekin tehtyä. Eipä noita hauiskääntöjäkään tule aina tuolla tyylillä tehtyä mutta välillä ihan mukavaa vaihtelua. En tarjonnutkaan tuota minään oikotienä onneen vaan kunhan sanoin, että noinkin voi kokeilla. Tuossa setissä lähinnä yllätti sen raskaus: tässä sai käyttää noin 60% painoja verrattuna niihin painoihin, millä paukuttaa 15 toiston sarjoja. Johtuu osittain ainakin siitä, että näitä tuli tehtyä hitaalla tahdilla ja liike pysätettyä aina tuossa keskikohdassa ja siitä, että heikkomielinen sortuu noissa 15 toiston sarjoissa lisäämään ne vikat toistot tekniikan kustannuksella. Välillä sitä kaipaa hiukan vaihtelua ja tämä sattui tuntumaan mielekkäältä tavalta tehdä. Eli ei, mitään tutkimusdataa tämän tyylin mahtavuudesta, jolla saa pohkeet räjähtämään, ei ikävä kyllä ole tarjota. :)

Edit: Majoneesin postia en huomannut tuosta välistä. Eiköhän tuo tuomas22:lle tullut vastaus aikalailla kuittaa tämänkin. Ei tämä varmastikaan jatkuvasti käytettäessä optimaalisin tapa ole mutta tosiaan kun kerran tulee välttää sitä jumittumista vuodesta toiseen samaan reenityyliin, niin tulipahan kokeiltua tätäkin ja hyvä tuntuma sekä seuraavien viiden päivän pohjekivut saivat mainitsemaan tämän.

Itse teen pohkeet yleensä mahd hitaasti niinku muutkin liikkeet, sellasil painoil et ei pysty enää yksinkertaisest nostaa 15-20 toiston jälkee. Ei tarvii tehdä kyl enää toista sarjaa ton perää xD

Mielenkiintoista mitä oon huomannut pohkeista näin vähän kärjistäen, salilla ei oikeestaa ikinä näe isoja pohkeita,:) mutta kun tulee pyöräiltyä nyt aika paljon salille 14kilsan päähän, ni oon pistänyt merkille et jollain sellasil polkupyöräilijä-äijillä (en siis todellakaan tarkoita mitään kilpapyöräilijöitä) jotka suhaa aina kovempaa ku ite ni on aivan hirviömäiset pohkeet. Ja en edes tarkoita välttämättä että olis läskiä, vaan ihan sielt kaikki lihaksen osat paistaa läpitte, et kyllä se lihasta on. Tulee vaa mieleen et kannattaisko alkaa tehdä esim penkkii jotai 1000 toiston sarjoi maanantaisin :D

Millainen tuo T-Nationin ohjelma noin tiivistettynä on? Ei taivu kolmas kotimainen niin vahvasti, että pääsisin varmuuteen siitä, että olen sisäistänyt kaiken.

Omalla painolla pohjenousuja 50>100 kuukauden ajan, ja niin että kaks sekkaa nousua, kaks sekkaa asennossa ja kaks sekkaa laskuun?

Mielenkiintoista mitä oon huomannut pohkeista näin vähän kärjistäen, salilla ei oikeestaa ikinä näe isoja pohkeita,:) mutta kun tulee pyöräiltyä nyt aika paljon salille 14kilsan päähän, ni oon pistänyt merkille et jollain sellasil polkupyöräilijä-äijillä (en siis todellakaan tarkoita mitään kilpapyöräilijöitä) jotka suhaa aina kovempaa ku ite ni on aivan hirviömäiset pohkeet. Ja en edes tarkoita välttämättä että olis läskiä, vaan ihan sielt kaikki lihaksen osat paistaa läpitte, et kyllä se lihasta on. Tulee vaa mieleen et kannattaisko alkaa tehdä esim penkkii jotai 1000 toiston sarjoi maanantaisin :D

Harvoin näkee joo isoja pohkeita ja harvoin näkee komeita jalkojakaan. Tiedä sitten mistä johtuu. Monella pyöräilijällä pohkeet tosiaan on hyvässä kondiksessa osittain varmaa siks, että pohkeet tekee aika lailla koko aika duunia pyöräilyssä. Riippuu toki miten fillaroi ja kuinka kovaa. Kyllä osa varmaan salillakin veivaa jotain jaloille. Olihan jossain Ari Kokkosen haastattelussakin maininta, että yks parhaista jutuista mikä auttaa pohkeiden kasvattamisessa on nimenomaan pyöräily. Tiedä sitten paljon Ari pyöräilee, mutta isot on pohkeet. Osittain geeneistäkin johtuen. Samaten jyrkät mäkinousut pelkästään kävellen on todella kovaa rääkkiä pohkeille.

Back
Ylös Bottom