Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

No ei siinä kyllä mitään pahaa ole jos joku kysyy että "onko tää vapaa", pitäisikö olla hiljaa ja kytätä milloin joku tekee siinä jotain, ja jos joku vaikka jättänyt painot tankoon niin kukaan ei uskalla koskea eikä kysyä muilta että tekeekö siinä.:face:

Ehkä vähän epäselvästi tuli ilmaistua itseä. Järjen käyttö (tässäkin) on ihan kannustettavaa, mutta silloin kun tekee paikalla aktiivisesti jotain lyhyellä toistolla ei tarvinne olla mikään Sherlock päätelläkseen, mikä mahtaa olla vastaus. Nämä tankoon painot jättäneet, joita ei näy mailla halmeilla on nyt aika lailla eri asia.

Sama vika. Pikemminkin tullut takapakkia :face:

Tarkistuttakaa ihmeessä sitä omaa penkkitekniikkaa esim videolta, tai kokeneemmalta kaverilta. Jossain vaiheessa huomas myös, että ihan volyymin lisäyksellä ja apuliikkeitten määrällä rupes taas kehittymään.

Mä en ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä, kun ihminen kyykkää niin pitää tuijottaa kuin alinta ihmispaskaa, että mitä vittua toi tekee? Pitäis olla stereotyyppinen 19 vuotias jantteri ja treenata pelkästään yläkroppaa. RHP henkeen ja vereen

Nykypäivänä tuntuu tuo homma olevan ihan toisinpäin. Nuoret pikkumiehet vetää 150 kg maasta kissanselällä ja kyykkää vajaita 120 kilolla. Sitten katellaan muita nenänvartta pitkin että minä treenaan oikein. Kyykkyä veivataan joka päivä koska saa laittaa malmia enemmän tankoon kun samalla penkissä killuu se 70 kiloa ja sillä tehään hikinen 3x8. Lihasmassaa ei ole vielä kerennyt hirveästi tarttumaan mutta voidaan tuntea paremmuudentunnetta kun verrataan itseään niihin jo isompikokoisempiin kavereihin, jotka eivät kuitenkaan "treenaa oikein" koska mave puuttuu selkätreenistä tai jalat treenataan hackissa ja prässissä.

Se kun ruuhka-aikana kaikki laitteet tuntuvat olevan varattuina. Tänään piti mennä tekemään mavea niin tottakai kaikki tangot varattu :face:
Siinä sitten venyttelin ja menin hakemaan vettä. Palattuani kysäisin yheltä, että montako sarjaa on jälellä? Vastaus oli, että kerkesin just antamaan noille toisille vuoron...

Enpä sitten tehnyt tänään mavea salilla.

Mua ainakin ärsyttää ihan saatanasti noi steroidirunkkarit jotka tekee siinä penkissä/koneessa niin pitkään, ettei ite pääse koskaan tekemään ja sitten ne vielä voihkii, niinkuin joku panis niitä perseeseen:D

Mua ainakin ärsyttää ihan saatanasti noi steroidirunkkarit jotka tekee siinä penkissä/koneessa niin pitkään, ettei ite pääse koskaan tekemään ja sitten ne vielä voihkii, niinkuin joku panis niitä perseeseen:D

Tee välissä. Ja jos ei mitään pihinää kuulu, ei sitä sarjaa oo tosissaan tehtykään.

Yks asia joka ottaa huolella päähän on huonot varmistajat, joista viimesin kokemus edellistreenistä:

Oli penkki päivä ja pyysin toiseen sarjaan varmistajaks yhtä entuudestaan tuntematonta vähän nuoremman olosta kaveria. Tarkoitus tehdä 4 toistoa ja heti ekasta toistosta asti kaverilla oli melkeinpä kädet siinä tangossa kiinni, oli jo lähellä ettei avittanut näissä toistoissa. No ei siinä sitten onneks mitään, ei se koskenu tankoon ja sarja meni hyvin läpi. Se tarjoutu tulemaan vielä varmistamaan viimesenkin sarjan. Oli virhe antaa hyväksyvä vastaus.

Tarkotus oli ottaa 2x120 ja kysyin ennen sarjaa "voitko antaa käsille?" -joo enköhän, tuli vastaus sellasella äänensävyllä, että ei oo varmaan kovinkaan usein käsille antanut. Huomautin vielä, että antaa käsille vasta kun olen valmis ja annan merkin. Olin siinä sitten valmistautumassa nostoon tangon alla, vetelemässä happee ja ottamassa sopivaa oteleveyttä kun kaverin suusta kuuluu "hep!" ja tanko irtoo telineistä miun käsille! :face:

Tästä häkeltyteenä ensimmäinen toisto tuli kuitenkin hyvin ylös. Valmistuin toiseen toistoon, otin happea, laskin tangon rinnalle ja lähin punnertamaan ylös. Nosto lähti nousemaan tietenkin hitaammin mitä ensimmäinen, mutta olis varmaan tullu omin voimin ylös, kun se pahin tapahtu: tunnen siinä kriittisimmässä vaiheessa nostoa eli n. puolessa välissä, kun tanko lähtee nousemaan kevyemmin ylös ja nään kun sen jätkän sormet on vittu tangossa kiinni! Sarjan jälkeen kysyin vähän vihaiseen äänensävyyn "autoitko?!"" niin kaveri vastaa "eeeen" hätäntyneellä äänellä. Kehtas vielä valehdella! Otti uskomattoman paljon päähän, varsinkin kun kyseessä oli ennätyssarja.:(

tossa kyllä jos ois yhtään valveutunut niin opettais muutamassa minuutissa että miten haluaa sen tangon ja millon vasta alkaa auttamaan. vähän niinkuin oma vikasi koko homma.

Ei salilla käynnissä potuta mikään mutta meidän salilla potuttaa se että ei oo kiinteitä käsipainoja vaan joutuu aina vekslaileen säädettävien kanssa. Kaiken huipuksi niitten lukot on surkeat, saa aina pitää teippirullaa mukana että painot pysyy kiinni ja siltiki on ollu kallon halkeaminen lähellä useamman kerran.

Kyllä mä kehtaan karjua vaikka tekisin ykkösiä tangolla.

Edit: troll detector alerts...

Juu, karju niin kovaa, että ääni lähtee, etkä pysty enää karjumaan... Jokainen salilla hyvinkäyttäytyvä tietää, ettei tarvii huutaa niinku joku apina, eikä sellanen turha huutaminen mitenkään oikeasti paranna sitä suoritusta

Juu, karju niin kovaa, että ääni lähtee, etkä pysty enää karjumaan... Jokainen salilla hyvinkäyttäytyvä tietää, ettei tarvii huutaa niinku joku apina, eikä sellanen turha huutaminen mitenkään oikeasti paranna sitä suoritusta

Kyllä vaan kun täysiä vedetään, niin kyllä sieltä suusta kaikenlaista ääntä ja pihinää tulee. Joskus pärskäytti ihan extempore prässissä sylkeäkin jaloille, eipä tuossa..
Sen huomaa sitten joku päivä kun alat niitä jalkoja tosissaan veivaamaan.

Jokainen salilla hyvinkäyttäytyvä tietää, ettei tarvii huutaa niinku joku apina, eikä sellanen turha huutaminen mitenkään oikeasti paranna sitä suoritusta

Ei tietenkään. Silkkaa machoilua.

Painoja ei myöskään saa kolistella, eikä missään nimessä hikoilla salilla.

"Salilla hyvinkäyttäytyvä" :arvi:

Parin viikon epämääräisen flunssailun ja väsymyksen jälkeen ensimmäistä kertaa mave-treenit, otevoima kadonnut täysin ja sarjat jää kesken koska tanko ei pysy näpeissä. Onneksi sentään Pendlay row:ssa ja pystypunnerruksessa sai sarjapainoihin lisätä 2.5kg edellisestä :).

Fysioterapeutti sanoi, että selässä on pikkusen skolioosia. Sinällään toi ei haittaa, koska ei se häiritse mua tai treenaamista mitenkään ja ei-rakenteellisena vikana pystyn korjaamaan sen. Mut nyt tajusin, että sehän johtuu varmasti asennosta, jossa istun aina tietokoneella ollessani. Ärsyttävää, koska en mä osaa istua muussa asennossa. Ja kyllä, tietokoneella oon liikaa. Ja kyllä, olis syytä vähentää ja istua sitten ne vähemmät ajat paremmassa asennossa. Tarttee olla koko ajan tarkkana, etten mee taas siihen asentoon ku yleensä.

Fysioterapeutti sanoi, että selässä on pikkusen skolioosia. Sinällään toi ei haittaa, koska ei se häiritse mua tai treenaamista mitenkään ja ei-rakenteellisena vikana pystyn korjaamaan sen. Mut nyt tajusin, että sehän johtuu varmasti asennosta, jossa istun aina tietokoneella ollessani. Ärsyttävää, koska en mä osaa istua muussa asennossa. Ja kyllä, tietokoneella oon liikaa. Ja kyllä, olis syytä vähentää ja istua sitten ne vähemmät ajat paremmassa asennossa. Tarttee olla koko ajan tarkkana, etten mee taas siihen asentoon ku yleensä.

Ite kun istahan koneelle, niin otan semmosen ryhdikkään asennon ja 10min päästä huomaan, että oon valunu semmoseen asentoon, että yläselkä suunnilleen tuossa istuin osassa :D Toistaseks selkävaivoilta vältytty, mutta tuosta pitäs päässä eroon, jos haluaa, että näin on jatkossakin.

Toi koneen ääressä notkuminen kanattaa ottaa vakavasti. Mulla jo 25 vuotiaana todettiin nikamissa kuluma ja kasaanpainuma, jonka kanssa saa elää sitten loppuiän. Ellei treenaa, alaselkä vaivaa jatkuvasti. Ja aiheuttaa lisäjännitystä kaikkeen alaselälle riskaabeliin, kuten mave ja kyykky...

Suosittelen satulatuolia, jos koneen ääressä paljon istuu.

Ite kun istahan koneelle, niin otan semmosen ryhdikkään asennon ja 10min päästä huomaan, että oon valunu semmoseen asentoon, että yläselkä suunnilleen tuossa istuin osassa :D Toistaseks selkävaivoilta vältytty, mutta tuosta pitäs päässä eroon, jos haluaa, että näin on jatkossakin.

Tais jossain tutkia etta parempi asento on semmonen vino kuin etta kokoajan ryhdikkaasti. Parempi ois jos seisois puolet paivasta ja sit toiset vaikka istuen.

Back
Ylös Bottom