Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Hieman omituinen muotoilu sikäli, että ainakin omasta mielestäni olen aloittanut painonnoston yli vuosi sitten ja kirjoitellut siitä tuonne blogien puolellekin melko pitkän tovin. :) "Oikeasti kovilla tuloksilla" tarkoitan sellaisia mitä tehdään kansainvälisissä kisoissa, tyyliin 320+@77. Jos yrität vihjata ne olisivat minulle jotenkin mahdollisia, täytyy todeta että arvostelukyky on silloin päässyt pettämään. Niihin tarvittaisiin täysipäiväistä panostusta, lahjoista riippumatta. Ei minun sellaisia tarvitsekaan nostaa, mutta totta helvetissä yritän aina olla vähän parempi kuin aiemmissa treeneissä. Olen jossain vaiheessa heittänyt itselleni hieman pidemmän aikavälin tavoitteeksi pn-takakyykkyyn 200@80, joten sitä taustaa vasten voi miettiä minkälaisia nostoja on mahdollista tehdä. Tuollekin välille mahtuu tietysti jos jonkinlaista suurta harppausta. Jos vaikka tempausta miettii, niin omat mielipiteeni ovat seuraavat: 100 kg? Varmasti. 115? Täysin tehtävissä. 130? Erittäin epätodennäköistä.

BTW, olet minulle yhden onnistuneen ylöstyönnön velkaa. Yksi nosto meni viime treenissä pressoutiksi kun hätäilin sen niin nopeasti rinnalta ylös. Olisin tasan varmasti onnistunut siinä jos olisin odottanut hetken. :) Mutta huumori huumorina, hyvät ohjeet olet antanut, koetan totettaa niitä parhaan kykyni mukaan.

Kyllä olen huomannut, että olet aloittanut yli vuosi sitten. Tarkoitin ettei se olisi vielä 26 vuotiaanakaan liian myöhäistä aloittaa. Suurilla harppauksilla tarkoitin tekniikan ynnä muiden tekijöiden mahdollistamaasi suhteellista parannusta tuloksiisi. Kyllä me molemmat tiedetään ettet sm tai em karkeloihin ole nyt etkä huomenna menossa. Kovat on tavoitteet. Jossain vaiheessa se kehitys alkaa aika nopeastikin hidastua, varsinkin jos noita jo aikaisemmin mainittuja asioita ei nyt tämän vuoden aikana saada korjattua. :)

Sovitaan että ylöstyönnön pummi menee puoliksi mun piikkiin. Puolet jää sun kontolle, kun aivokoppasi ei vielä osaa antaa käskyä niin nopeasti ja suoraan ylöspäin. :)

Tänään tuli kokeiltua ihan sairasta liikettä hauiksille:

Vaikken tuota alemmas päässyt, niin silti tuntui ihan hullu repivä tunne hauiksissa. Ei taida tuota parempaa hauiksia eristävää kehonpainoliikettä olla olemassa.

Lisää videoita tämän päivän treenailuista:

Tiger bend - YouTube Elämäni ensimmäinen Tiger bend pushup ilman jalkapotkua

HSPU clap - YouTube Elämäni ensimmäinen HSPU taputuksella ilman jalkapotkua

Full ROM HSPUs - YouTube Täyden liikeradan käsilläseisontapunnerruksia puistokoulun pihassa Jyväskylässä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänään tuli kokeiltua ihan sairasta liikettä hauiksille:

Vaikken tuota alemmas päässyt, niin silti tuntui ihan hullu repivä tunne hauiksissa. Ei taida tuota parempaa hauiksia eristävää kehonpainoliikettä olla olemassa.

Eikö tunnu pahalta kyynärpäissä?

Eikö tunnu pahalta kyynärpäissä?

Eipä se tunnu ku tuo alusta antaa ihan vähäsen periksi. Jos on ihan kivikova alusta, niin varmaan hyvä käyttää jotain pehmustetta kyynärpäiden alla.

Nyt on hauiksissa DOMS ku eilen tuota liikettä testasin... Ei kärsi kyllä nyt tehdä tuota ku toistoleuanvetokisoihin valmistautuminen menossa. Hypertrofialiikkeenä hauiksille varmasti todella hyvä, mutta vaatii tosi kovat pohjat kehonhallintaliikkeissä ja voimailussa ennen kuin kannattaa yrittää.

Eipä se tunnu ku tuo alusta antaa ihan vähäsen periksi. Jos on ihan kivikova alusta, niin varmaan hyvä käyttää jotain pehmustetta kyynärpäiden alla.

Nyt on hauiksissa DOMS ku eilen tuota liikettä testasin... Ei kärsi kyllä nyt tehdä tuota ku toistoleuanvetokisoihin valmistautuminen menossa. Hypertrofialiikkeenä hauiksille varmasti todella hyvä, mutta vaatii tosi kovat pohjat kehonhallintaliikkeissä ja voimailussa ennen kuin kannattaa yrittää.

Voiko tuon tehdä ihan perus puolapuissa? Missä paikassa videolla teet tuon liikkeen? Etkös ole Jyväskylässä kuitenkin?

Tämänpäiväistä etukyykkäilyä. Puolitoista kuukautta sitten tapahtunut pieni loukkaantuminen on näemmä vienyt etukyykystä 15kg ja yhden toiston. No, tästä lähdetään uuteen nousuun, ei varmaan montaa treeniä mene että pääsee takas vanhoihin lukemiin :)

Teräväpäisimmät yksilöt saattavat huomata että tällä kertaa tavalliseen tapaani oli jalkaterät hieman ulospäin käännettynä ja asennon leveys jo kapean ja tavallisen välimaastosta. Hyvältä tuntui.

Pannattan kyykkylaitteella reverse hack (oletan että tuo on liikkeen oikea nimi?)

Samankaltaisia laitteita varmaan löytyy muualtakin, mutta en tiedä onko tästä Meijerin uudesta Pannatta-laitteesta kauheasti videoita ollut missää esillä M&M Gymlogia ja Hulkkin blogia lukuunottamatta? Tuo videossa näkyvä suoritustekniikka on IMO aivan huippuliike taka-akselille ja ehdottomasti tulen tekemään sitä miltein jokaisessa jalkatreenissäni tästäkin eteenpäin. Jonkin verran oli jumia takareisissä tänään ja tuntui etten saanut vietyä persettä ihan niin taakse kuin olisin halunnut, mutta laitteen varmistintanko osui jo lähes pohjaan joten tuota alemmas ei oikein voi tuolla tyylillä edes päästä.

Plussat:
+TAKAREISILLE + PERSEELLE HYVÄ TUNTUMA
+polviystävällinen
+jalustaa säätämällä saa haettua optimaalisen kulman takareiskojen rasitukselle
+jos ei jaksa vääntää toistoa ylös, on "kelkka" turvallista päästää alas asti ja silti et jää jumiin laitteeseen

Miinukset:
-tuntuu v-mäiseltä hartioissa ainakin märällä t-paidalla (pieni heiluriliike hankaa ihoa)
-yläselkään tuli ainakin itselläni kova paine ja lapojen välissä tuntui paskalta (voi johtua hieronnan puutteesta)
-failuren kohdalla voi alaselkä ottaa pipiä

Videon sarja keskeltä puolipyramidisetin nousua. Pahoittelut vähän "hassusti" kuvatusta pätkästä.

Itse teen samaisessa laitteessa mutta niin että jalat on levyn etureunassa ja kapeemmalla. Selkä pysyy hyvin suorana ja pääsee ihan alas asti.

Itse teen samaisessa laitteessa mutta niin että jalat on levyn etureunassa ja kapeemmalla. Selkä pysyy hyvin suorana ja pääsee ihan alas asti.

Joo, tuo on ilmeisesti sama variaatio kun oli M&M Gymlogissa? Täydennykseksi vielä kun mennään ihan alas, niin kantapäätkin nousee ilmaan? Tuo vaan menee täysin etureisille, ei ole polviystäällinen ja itse en juuri etureisiliikkeitä kaipaa kun ne ottavat epäsuorastikin jopa liikaa rasitusta jalkatreeneissä.

Joo, tuo on ilmeisesti sama variaatio kun oli M&M Gymlogissa? Täydennykseksi vielä kun mennään ihan alas, niin kantapäätkin nousee ilmaan? Tuo vaan menee täysin etureisille, ei ole polviystäällinen ja itse en juuri etureisiliikkeitä kaipaa kun ne ottavat epäsuorastikin jopa liikaa rasitusta jalkatreeneissä.

Ei mulla kyllä kantapäät nouse alhaalla. Olen lyhyt kaveri ja stoppari ottaa ala-asennossa vastaan. Joo yhtenä etureisiliikkeenä sitä teen. Mikä liikkeestä tekee polville huonon? Ainakaan ne eivät työnny eteenpäin eikä ole tuntunut huonolta.

Tuli vähän tuota etukyykky ykköstä koiteltua. (1x120kg, 125kg,) 130kg pr, 135kg pr, 140kg pr.

0x145kg, oli todella lähellä siihen nähden, että jotenkin tyhmyyksissäni tein stopin pohjalla vaikka ei ollut tarkoitus. Videolla myös pari glute ham raisea. Aamupaino 85.3kg. Oli muuten tuo 140kg kaikista nätein teknisesti näistä kaikista, sekä kevyin.

[video=youtube_share;dD8KjtbxL-s]http://youtu.be/dD8KjtbxL-s[/video]

Elämäni ekaa kertaa yritin tuettua käsilläseisontapunnerrusta. Eihän se häävisti mennyt:

Siinä eka yritys, tuon jälkeen tuli otettua vielä monta ykköstä ja jokunen kakkonen jotka tuli vähä nopeammin ylös. Pitää jatkossa yrittää vielä pystymmässä tehdä tuota ja miettiä että miten ne kädet liikkuu, aion nimittäin joku päivä tehdä näitä ilman tukea :D

Tuntu muuten ihmeen raskaalta. Pystypunnerruksessa seisten olen lähes omalla painollani ykkösiä tehnyt ja ovat helvetisti helpompia vaikka liikerata onkin pitempi.

Menin pihanurmelle harjoittelemaan käsilläseisontaa ku tuntui ettei päälläseisonnoista ja seinää vasten tuetuista käsilläseisonnoista oikein ollut hyötyä. Tässä yksi ekan päivän parhaista yrityksistä. Tänään muuten koitin käsilläseisontaa varmaan ekaa kertaa ala-asteen jälkeen, silloin onnistui vielä huonommin. Nyt on parempi fiilis mitä 200kg maastavedon jälkeen!

Viikon päästä pysyy jo paljon kauemmin!

Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään speedojen takia :D

Penkkiä tältä päivältä, ryssäpiikkauksen 5. viikon toinen treeni siis kyseessä. Kevyttä on...

[video=youtube_share;iJD1-1Cn_NY]http://youtu.be/iJD1-1Cn_NY[/video]

Back
Ylös Bottom