Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Olen tiedostanut että näiden tekniikassa olis parannettavaa, tosin kiistän sen että kaikissa muissa vetovideoissani vetäisin pyöreällä selällä. Tänään ohjelmassa luki 6x210, niin silloin se vedetään ylös, mikäli halutaan kehittyä, eikä mietitä tekniikan täydellisyyttä. Toistot jäi vajaiksi, koska ei oo voimaa.

Miksi jotkut hioo tekniikkaa on siinä, että pystyvät ottamaan isompia rautoja tekniikan pysyessä hyvänä. Tällöin on pienempi riski loukkaantua. Silloinhan sitä ei etenkään kehity ku makaa sängyllä selkä paskana. Ens viikolla sit 6x215? ylöspäihän sitä on mentävä että kehittyy? Ja tietenkin sama tekniikka..

Miksi jotkut hioo tekniikkaa on siinä, että pystyvät ottamaan isompia rautoja tekniikan pysyessä hyvänä. Tällöin on pienempi riski loukkaantua. Silloinhan sitä ei etenkään kehity ku makaa sängyllä selkä paskana. Ens viikolla sit 6x215? ylöspäihän sitä on mentävä että kehittyy? Ja tietenkin sama tekniikka..

Ymmärrän että tekniikan tulisi pysyä reilassa kaikki sarjat. Ja mielestäni tätä edeltävässä sarjassa pysyikin. Näköjään vain tässä petti.
Ensi viikolla tulee kevyt viikko, ja sen jälkeen lyhennetään sarjoja. Koska tuo oli aivan äärimaksimi kutonen, eikä tuohon enään kiloja pysty lisäämään. Ja totta, hirveän näköstähän tuo on. Pyritään jatkossa parempaan tekniikkaan.

Sen verran pitää väliin huudella, että porukalla saattaa mennä mun ja figohin vedot sekasin, kun tossa aiemmin joku sanoi, että figoh vetää aina pyöreällä selällä. Kyllä se oon yleensä meikäläinen, jolle se "hyi saatana" kommentti napsahtaa :D

Mutta sen verran kaverin treenejä läheltä seurannu, että se "hätäisyys" vaikutelma voi syntyä, kun figoh kuitenkin pyrkii ja tekeekin jokaisessa liikkeessä todella räjähtäviä toistoja. Tämä video ei nyt ehkä näteintä figohia ollut, mutta treenejä läheltä seuranneena voisin sanoa, että maastavetorautoja figoh käsittelee yleensä nätimmin kuin 97% pakkislaisista.

Maastavedossa en ymmärrä mitä hyötyä on videon kaltaisesta räjähtävyydestä, siinä räjähtää kyllä selkä jossain vaiheessa. Nosto pitää olla tasainen, kuin tunkilla, eikä niin että eka vedetään tangosta löysät mutkalle ja sitten alkaa nosto.

Maastavedossa en ymmärrä mitä hyötyä on videon kaltaisesta räjähtävyydestä, siinä räjähtää kyllä selkä jossain vaiheessa. Nosto pitää olla tasainen, kuin tunkilla, eikä niin että eka vedetään tangosta löysät mutkalle ja sitten alkaa nosto.

Varmaan riippuu pitkälti siitä millainen tyyppi on. Toiset vetää diiselillä hitaasti, itse saan enemmän voimaa käyttöön mitä nopeampana pidän nostot. Käsittääkseni johtuu henkilön lihassolujakaumasta. Mitä räjähtävämmin nostan, sen enemmän saan aktivoitua hermostoa ja lihaksistoa käyttöön sekä irrotus on helpompaa. En koe että selkä sen enempää rasittuisi nopeassa/räjähtävässä vedossa, mikäli tekniikka muuten on ok. Monet huippuvetäjätkin vetävät "räjähtävästi" mieleen tulee esim. Dan Green. Onko lakipisteellä tiedossa ketään kenen selkä on räjähtänyt "räjähtävässä" vedossa?

Eri asia on se, vetääkö räjähtävästi vai vetääkö päin helvettiä. Räjähtävästi voi lähteä, jos perseessä ja takareisissä on tarpeeksi jerkkua. Repimiseen tätä ei pidä yhdistää. Tässä nyt lähinnä kai porukalla herää kevyt huoli sun välilevyjen jaksamisesta, Figoh. Itellä perse ja takareidet ei ole niin vahvat, että pystyisin räjähtäviin vetoihin, siksi keskityn hyvään lihaspaineeseen ja mahdollisimman puhtaaseen suorittamiseen. On niissä sarjapainoissa sitten saanutkin tulla sen 20-30kg alaspäin, mutta se on mulle paskanhailee, tässä on alkanu tuntua siltä, että tärkeämpää on se lihastyö ja hyvä tekniikka. Selkä on kuitenkin niin iso osa ihmistä, että kerran kun paskot sen kunnolla, niin olet alle kolmekymppisenä huonommassa kunnossa kuin 88-vuotias pappani.

Summa summarum, räjähtävässä mavessa ei sinänsä mitään vikaa. Repimisessä paljonkin.

Hats off Laitiselle!
Tuo on juurikin sitä käytännön voimaa ja kropanhallintaa, jota elämässä oikeasti voi jopa tarvita. Jos vaikka tulee tiukka paikka.
Jos olisin taas ehjillä nivelillä varustettu nuori ja saisin uudestaan asettaa tavoitteet harrastukselleni, niin valitsisin tuon nykyisen voiman oston sijaan.
Ja kyllä, silläkin uhalla ettei kauppakassit enää nousisi yhtä räjähtävästi ;)

Eri asia on se, vetääkö räjähtävästi vai vetääkö päin helvettiä. Räjähtävästi voi lähteä, jos perseessä ja takareisissä on tarpeeksi jerkkua. Repimiseen tätä ei pidä yhdistää. Tässä nyt lähinnä kai porukalla herää kevyt huoli sun välilevyjen jaksamisesta, Figoh. Itellä perse ja takareidet ei ole niin vahvat, että pystyisin räjähtäviin vetoihin, siksi keskityn hyvään lihaspaineeseen ja mahdollisimman puhtaaseen suorittamiseen. On niissä sarjapainoissa sitten saanutkin tulla sen 20-30kg alaspäin, mutta se on mulle paskanhailee, tässä on alkanu tuntua siltä, että tärkeämpää on se lihastyö ja hyvä tekniikka. Selkä on kuitenkin niin iso osa ihmistä, että kerran kun paskot sen kunnolla, niin olet alle kolmekymppisenä huonommassa kunnossa kuin 88-vuotias pappani.

Summa summarum, räjähtävässä mavessa ei sinänsä mitään vikaa. Repimisessä paljonkin.
Aivan. Tottahan toki itsellenikin on tärkeä pitää huolta omasta terveydestä. Ja tämän vuoksi olen pyrkinytkin saamaan treenitekniikan kuntoon. Kyseinen sarja oli aivan äärimmäinen maksimi, missä on kovin vaikea saada pidettyä tekniikkaa 100% puhtaana. Eriasia olisi mikäli jo treenin alkupainoista lähtien tekniikka olisi virheellinen. Normaalisti käsittelen treenissä huomattavasti pienempiä painoja, jolloin tekniikka pysyy automaattisesti parempana. Videon ei ollut tarkoitus olla tekniikan opetusvideo. Voimailu on raaka laji, jossa pitää välillä hakea rajojaan. Samalla ne tekniikan virheet löytyvät kun ollaan siellä rajoilla ja sitten niitä voi alkaa työstämään pois. Kiitokset vaan kaikille huolen pidosta.

Helvetin pelottavan nakosia vetoja figohilta :) Tosiaan sellanen hirve kulma selassa kun lahtee nostamaan, varmaan itsekkin repisin 200kilon painoja tommosella tekniikalla mutta itse ainakin panostan varsikin tassa liikkeessa tekniikkaan niin ei tule ainakaan toivonmukaan vammoja tulevaisuudessa. Heti ei ehka tulekkaan mitaan vammoja tommosella tekniikalla mutta tarpeeks kauan tekee niin joku paikka antaa alta.

Varmaan riippuu pitkälti siitä millainen tyyppi on. Toiset vetää diiselillä hitaasti, itse saan enemmän voimaa käyttöön mitä nopeampana pidän nostot. Käsittääkseni johtuu henkilön lihassolujakaumasta. Mitä räjähtävämmin nostan, sen enemmän saan aktivoitua hermostoa ja lihaksistoa käyttöön sekä irrotus on helpompaa. En koe että selkä sen enempää rasittuisi nopeassa/räjähtävässä vedossa, mikäli tekniikka muuten on ok. Monet huippuvetäjätkin vetävät "räjähtävästi" mieleen tulee esim. Dan Green. Onko lakipisteellä tiedossa ketään kenen selkä on räjähtänyt "räjähtävässä" vedossa?

Täällä yksi jolla selän ojentajat revähti tuolla repäisytyylillä nopeusvoimavedoissa joskus nuorena. Sen verran jäi ilmeisesti arpikudosta, että kymmenisen vuotta aina toisinaan vaivasi päivän pari niin, että se kramppasi samalla hengityslihakset. En suosittele.

Aivan. Tottahan toki itsellenikin on tärkeä pitää huolta omasta terveydestä. Ja tämän vuoksi olen pyrkinytkin saamaan treenitekniikan kuntoon. Kyseinen sarja oli aivan äärimmäinen maksimi, missä on kovin vaikea saada pidettyä tekniikkaa 100% puhtaana.
Heti ensimmäistä vedosta lähtien tekniikka oli päin persettä, tanko repästiin ja selkä oli pyöreenä. Jos halutaan nopeuttas siihen vetoon niin jokainen veto lähdetään tekemään niin kuin tehtäisiin ykköstä, eka löysät pois tangosta, irroitus reisillä ja sitten ruoto nopeasti suoraksi. On helvetin tyhmää perustella huonoa tekniikkaa sillä että oli maksimi sarja kun ensimmäisessä toistossa asento on päin helvettiä.

Ei täällä kukaan turhaan tekniikasta valita, vaan se on aika syvältä jos tulee välilevynpullistuma ja sitten saa mavet unohtaa..

Sen verran pitää kuitenkin Figohia puolustaa, että on sillä muistaakseni aikaisemmissa videoissa ollut alaselkä ihan ok asennossa. Toi repäisy on vaan minusta huono tapa.

Oon nyt vihdoinkin saanut omasta mielestä tontapasen kyykyn tekniikan kohdilleen, alaselkä pysyy kondiksessa, paino pysyy kantapäällä/ulkosyrjällä ja lonkka liikkuu halutusti. Nyt ajattelin ruveta lisäämään painoja normaaleiksi. Onko jotain ehdotuksia vielä? Tavoitteena siis tollanen Poliquin-tyyppinen kyykky, johon kuuluu liikkeen aloittaminen polvista :) Koska kyykky ottaa lähinnä alapakaraan ja etureisiin, teen vastapainoksi paljon romanialaista vetoa, sumomavea ja pull-throughta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täydennetäänpä Pakkiksen painonnostoharrastelijajaoston videotuotantoa tällaisella kolmen minuutin kokoelmalla:

Työntöä monenlaisina yhdistelminä. Mainitaan ruma 95 kilon ykkönen, missattu 137,5 kg / 303 lbs takakyykky, onnistunut raakarive 87,5 kg. Kokeilinpa ylöstyöntöäkin niskan takaa satasella, ei mihinkään.

En oo hirveästi ylöstyöntöön perehtynyt niin pakko kysyä mielenkiinnosta, että onko tossa joku tietty ajatus että saksaus ei ole kovin syvä? Ainakin siltä se näyttää omaan silmään.

Heh, enpä voi sanoa että siinä olisi mitään ajatusta takana, olen vain kauhean huono ylöstyöntäjä. Kun saksi ei vaan ole syvä, niin olen yrittänyt kompensoida sitä jotenkin leventämällä käsiotetta.

Ja lissää videota. Maksimikauden toisen viikon kyykkytreenit, eli tämän päivän pyllistykset. Etupainoinen asento johtuu jonkin verran tuosta tangon paikasta, eli se on raakakyykyksi melko alhaalla. Toimii kuitenkin itellä ihan hyvin, ylempänä ollessa ampuu kyykyt perse edellä ylös eli menee jullehommiksi :) Liikkuvuutta voisi silti olla enemmän, jolloin tuo olisi ehkä nätimmän näköistä ja syvyyttäkin tulisi enemmän.

Otettiin videota oikeen ison maailman tyyliin kahesta eri kuvakulmasta. Pihalla kärkkyvää lehdistöä ei päästetty treenejä kuvaamaan.

Back
Ylös Bottom