Laskeskelin äskettäin päivittäistä proteiinin saantiani ja tulos oli yllättävän kova. Eikö se mene niin että jokaista painokiloa kohden 2g proteiinia? Eli sii minun paino 68kg->136kg eli proteiinia pitäisi saada se 136g päivässä. Nyt on kuitenkin niin että tänään esimerkiksi proteiinia tuli 189,6g eli reilusti yli tuon suosituksen. Pitäisi ilmeisesti vähentää proteiinin saantia?
Saa vähentää, mutta ei tuo nyt mene kuin sen 50g yli, joten ei tuo ole mitenkään kovin paha. Se 2g on oikeastaan se minimi. Sitten jos menee 3g/painokilo niin alkaa olla jo aika paljon.
- - - Updated - - -
Oon tässä nyt bulkannut noin vuoden. Painoa on tullut 60kg -> 79kg, pituuden pysyessä suurin piirtein samana (178-179cm). Koko kevään on ollu tosi vaikeata nostaa tuota painoa, sillä syöminen tekee todella tiukkaa. Vielä talvella pystyi syömään vaikka koko jääkaapin tyhjäksi. Nykyään melkein kaikenlainen ruokailu tekee pahaa ja tuo päivittäinen 3500 kcal on aika haastavaa saada alas.
Mulla alko tällä viikolla kesätyöt, eli kävelen k-markettia ympäri 6 tuntia päivässä ja hyllytän sitä tavaraa. Se tarkoittaa tietysti sitä, että kaloreita pitäis nostaa vaikka kuinka paljon, jos haluaa pysyä plussilla. Ajattelinkin, että nyt olisi sopiva hetki mennä hetki miinuksilla. Kolme viikkoa olisi vielä töitä jäljellä. Vaikka olenkin aika pieni, niin ei kai tuollaisesta kolmen viikon kiristelystä kauheasti haittaa ole? Ylimmät vatsalihakset erottuu jännitettäessä ja ite arvioisin rasvojen olevan noin 15%.
Jos alkaisin miinuksille, niin miillähän kalorimäärällä uskaltaisi lähteä liikkeelle? 2500-3000?
Lähtisin ite cuttaamaan korkeintaan sen 500 kcal, kerta kulutuskin nousee. Eli kolmen tonnin pintaan. Ja vanha virsi tietysti että herkut pois jne