Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole itse koskaan maastavetoa kokeillut mutta uudenohjelman mukana sitäkin pitäisi nyt kokeilla. Minkälainen tekniikka pitää olla ettei riko selkää? Selkäsuorana niin ei käy mitään tapaturmia?
Okei. Noh ei varmaan ole hirveää haittaa ainakaan aluksi kun on pienet painot. Onko maastavedolle mitään korvaavia liikkeitä?

Tarvitseeko jalkatreeneihin välttämättä muita liikkeitä kuin:Kyykky 10-15 sarjaa,Reidenkoukistus 3-6 sarjaa, reidenojennus 3-6 sarjaa ja pohkeet 3-6 sarjaa? Lähinnä kiinostais tietää voinko kehittää optimaallisesti jalkoja(kasvattaa lihasmassaa)pelkällä kyykyllä+eristävät liikkeet, eli ilman prässejä ja hack:kia?![]()
Sellasta mietin et onko järkee treenata 2 jakosella 6 kertaa viikossa, vai pitäskö tyytyä siihen neljään vaikka aikaa ja motivaatiota riittäisi kuuteenkin? Siinähän tulis treenattua kaikki lihat 3x viikkoon eli saman verran kun yksijakoisessa jota olen nyt vääntänyt mutta treenipäivät lisääntyisi.
Tänään tullu spämmittyä vähän liikaakin tänne kun uusia kysymyksiä herää jatkuvasti, mutta eipä ole muutakaan paikkaa missä kysyä. Kuntosalillani on tämmöinen laite (http://www.libertyfitnesssystems.com/wp-content/uploads/2013/01/LFBRICP_CMYK_3001.jpg), niin onko tuo hyvä korvike vinopenkille, kun ei ole kuin yksi vinopenkki kokosalilla niin se tuppaa olemaan aina varattuna?
Edit: Mikä tuon nimi edes on? :D
Sellasta mietin et onko järkee treenata 2 jakosella 6 kertaa viikossa, vai pitäskö tyytyä siihen neljään vaikka aikaa ja motivaatiota riittäisi kuuteenkin? Siinähän tulis treenattua kaikki lihat 3x viikkoon eli saman verran kun yksijakoisessa jota olen nyt vääntänyt mutta treenipäivät lisääntyisi.
Ongelmana varmaan juuri tuo onkin eli kulutus on aivan järjetön, epäilen että tuolla työmäärällä ja siihen satunnaiset liikunnat on kulutus varmaan jossain 4000-5000kcal hujakoilla. Mene Kalorilaskuri.com, osta sieltä käyttöaikaa ja kato miten energiaa kuluu ja paljonko sitä saat. Sitten vaan lisäät kaloreita. Myös kotijumpalla saat varmasti hyvän kunnon, mutta jos haluat kasvattaa lihasta niin sit salille. Tai sitten ostat himaan levytangon, 150kg levypainoja, kyykkytelineen ja penkin
Heissan oisko antaa mitään hyviä vinkkejä lihaskunnon parantamiseen ja massan lisäykseen aloittelijalle? Olen mitoiltani 185/72 ja se mitä tällä hetkellä on luun päällä, niin on pääasiassa lihasta. Suurin ongelmani on se, että minulla on kova aineenvaihdunta, enkä saa massaa nousemaan millään, enkä siten myöskään lihaksi tulemaan. Ammattini puolesta liikun todella monipuolisesti päivän aikana, ja ylävartalon lihaskuntoa tulee treenattua jokapäivä töiden lomassa mm kiviennostelemisella(taispa tuota jokupäivä jo mennä toisellekymmenelletuhannelle päivän nosto saldo) , säkkien nostelulla 25-40kg,askelia tulee vähintään se 10k päivässä, juoksua, hölkkää, ja kaikenlaista muuta monipuolista liikuntaa. Joku arvata saattaa, että olen siis maatilalla töissä. 4-5 kertaa päivässä tulee syötyä monipuolisesti ja paljon! Töiden jälkeen säännöllisen epäsäännöllisesti olen yrittänyt vielä käsipainoilla, lenkkiä, punnerruksia, vatsoja yms, mutta ei tuossa nyt oikeen tulosta tule. Ja yksi ongelma on myös se, että en kerkiä yleensä salilla käymään johtuen työajoista, että tarkoitus olisi ihan kotikonsteilla mennä, mutta voisin koittaa muuttaa työjärjestelyjä niin, että pääsisin edes kaksi kertaa viikossa ihan oikeasti salille. Armeija aikana tuli käytyä viimeksi oikeasti salilla, ja silloin nostin ekaa kertaa eläessäni penkistä 65kg ja kun 4kk tuli ravattua siellä niin nousi n.90kg penkistä. Nyt ei ole edes tietoa paljonko nousee, kun en salille ole päässyt :D
- - - Updated - - -
Niin ja ikää on 23v.
Onko vaarallista kun oikean puoleinen polvi napsuu melko äänekkäästi kyykätessä, varsinkin kun tekee yhden jalan kyykkyjä.Semmoinen pamaus vaan aina kuuluu mutta ei se ei olenkaan satu, ääni vain kuuluu. Rupeaa vaan vähän pelottamaan että milloinka sieltä jokin posahtaa =/
Morjes.
En ole vielä ehtinyt lääkärille soittamaan,mutta kyselen täällä tietäisikö kukaan vastausta...
Eli minulla oli 2vuotta sitten rytmihäiriöitä joiden vuoksi kävin lääkärissä ja erilaisissa tutkimuksissa. Lopuksi todettiin ettei vakavempaa ole ja en tarvinnut edes lääkitystä.
Viime ja tänä vuonna minulla on ollut EKG-vuorokauden sydämen seuranta varmuuden vuoksi.
Tällä viikolla sitten tämän vuoden kontrollista tuli tulos, ja siinä oli että minulla on: poikkeuksellisen runsas kammiolisälyöntisyystaipumus jonka vuoksi puolen vuoden kiireellä sydämen magneettikuvaukseen.
Kysymys on siis voinko nytten normaalisti rehkiä salilla yms. Vaikka on tuollaisia oireita?
Tiedän ei ole oikea paikka kysyä,mutta homma painaa mieltä sen verran etten jaksanut odottaa maanantaihin ja lääkärille soittoa...