Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

^ Ahaa selvä, kiitos! No otan sitten noista tuon ristiotteen kokeiluun siinä kohden, kun omat voimat ei enää riitä. En tullut ajatelleeksi, että eihän se puristusvoima tosiaan sitten edes kehity, jos tuuppaan heti apuvälineiden puolelle. Thx!

Leuanvedot eri otteilla ja ihan leuanvetotangosta roikkuminen kasvattavat otevoimaa. Tarkalleen ottaen tuollainen staattinen pitovoima on eri asia kuin puristusvoima, mutta jotkut sanovat hyötyvänsä gripperien puristelusta. Andy Boltonilla oli myös sellainen kikka, että laitat levytangon toisen pään penkille, laitat toiseen päähän sopivan määrän painoa (sinun tapauksessa vaikka alkuun 10kg), sitten asetut niin että tanko tulee jalkojesi väliin ja puristat painokiekosta molemmilla käsillä ja alat mavettamaan sitä ylös.

04b.jpg

Vähän hassu kysymys, mutta mikä tää chest monday-juttu on? Miksi kaikki treenaa nykyään rinnan maanantaisin ? :D

Eipä tuohon suurempaa syytä ole. Kai joillakin on helpompaa alottaa masentava maanantai kun tietää, että pääsee illalla salille penkkaamaan :D

Sopiiko sitten paremmin jakoon, esim 3jakonen rinta/selkä + jalat/vatsat + olkapäät/kädet.. Makuasia

^ Hei kiitoksia tästäkin vinkistä! on tää vaan niin mahtava foorumi, kun apua saa aina :-D !

E: No joo ja kas, olikin tuohon väliin tässä miettiessä ehtinyt tulla muita kysymyksiä. Siis kiitos eilen sille, joka laittoi valokuvan näppivoimien kasvattamisvihjeestä!

en tiiä tuleeks oikeeseen paikkaan muta kumminkin Mita haittaa tupakalla on lihastenkasvuun ja kuinka parhaiten pääsee eroon röökistä

en tiiä tuleeks oikeeseen paikkaan muta kumminkin Mita haittaa tupakalla on lihastenkasvuun ja kuinka parhaiten pääsee eroon röökistä

Paras lopettamistapa on varmasti ihan henkilökohtanen juttu. Toiset lopettaa vähentämällä asteittain niin, että lopulta polttaa yhen päivässä, sitte ehkä vielä vähän harvemmin ja sitte ei ollenkaan. Jotkut lopettaa kerralla kokonaan. Jotkut vaihtaa sähkötupakkaan tai nikotiinipurkkaan. Tärkeintä on kuitenkin itse haluta ihan oikeesti lopettaa. Se ei riitä et aattelee vaan "lopetan tästä nyt tän joo...". Pitää päättää että ei enää polta.

(T: ite en oo koskaan polttanu tupakan tupakkaa)

1) raudanluja motivaatio eli halu oikeasti lopettaa, kokonaan, lopullisesti. Vähentäminen, "vain yksi päivässä", "vain dokatessa" kikkailut epäonnistuvat aina, jos todella on riippuvainen eli addiktoitunut. Pitää myös hyväksyä, että lopettaminen on veemäistä (välillä) varsinkin alussa, henkisesti vaativaa, ja vaatii isoja muutoksia niin tapoihin kuin fyysiseen puoleen. Sitkeyttä, eli ei luovuta kun alun innostus väkisin kahden kolmen viikon päästä laskee. Pitää mielessä syyt ja tavoitteet miksi lopettaa, ja niitähän on paljon.

2) minulla onnistui vihdoin, kun löysin kauranversouutetipat (Vogel, avena sativa -kasvi). Mielettömän iso apu röökin vieroitusoireisiin, oikein ihmettelin!! Aina kun alkaa tehdä mieli röökiä ja pahasti, kauranversouutetippoja reilusti veden sekaan ja juodaan. Vaikutus on rauhoittava ja nopea. Todella tehokasta ja laillista. Käytetty idässä mm. oopiumista vieroitukseen. Toimivat myös hyvin ahdistukseen, jännittämiseen ym. Ja taatusti turvallisempia kuin jotkin pamit.

Minä lopetin 10 vuotta sitten, ja se oli kyllä yksi elämäni hienoimmista asioista. Kolme kertaa oli sitä ennen mennyt pieleen, juuri noilla kikkailuilla ja ilman noita tippoja. Olin ja olen varmaan vieläkin tosi addiktoitunut, meni aski päivässä ja parikin baari-iltoina, kolme röökiä heti aamusta vaikka olisi keuhkokuume ollut, viis kunnosta. Vieläkin rööki haisee välillä ihanalta, mutta enää ikinä en tee sitä virhettä, että yhtään röökiä poltan, koska mulla se sitten pikku hiljaa taas menoa.

Elämä ilman orjuutta (sitähän addiktio on), rahanmenoa, sairastumisen riskiä ym. on niin paljon kivempaa. Varsinkin kun on nähnyt läheltä keuhkosyövän, kurkkusyövän ja keuhkoahtauman.

Tsemppiä, ja hae luontaistuotekaupasta ne tipat!

Suht aloitteleva kuntosalilla kävijä vailla tietoa. Mittani on 81kg/168cm/99cm vatsanympärysmitta. Tavoitteeni ei ole tulla miksikään himobodariksi, vaan enemmänkin tällaista:
Sergio-Ramos-in-miami-shirtless-six-packs-abs-stomach-toned-fit-footballer_zps6d824019.jpg

Tällaisen saliohjelman olen ottanut käyttöön:
Prässi
Jalkojen Koukistus
Pohkeet
Alatalja
Ylätalja
Viparit sivulle
Penkki
Vatsarutistus
Hauiskääntö
Ranskalainen punnerrus

Näistä kaikkia liikkeitä teen kolme kertaa 8-12 toistoja. Olisiko siis järkevämpi tehdä tuo kolme sarjaa vai kaksi sarjaa liikkeitä? Käyn salilla kolmesti viikkoon ja vedän siis kropan kerralla läpi aina. Pitäisikö harkita 2-jakoista vai onko tämä tällainen että jos paikat kestää niin kyseinen kroppa kerrallakin on hyvä?

Heikoin kohtani on yllättäen vatsanseutuni josta haluaisin nopeasti eroon. Myöskin haavelisin, niin kuin kaikki muutkin, sixpackista, pitäisikö siis lisätä vatsalihastreeniä vai tuleeko tuosta ohjelmastani vatsalihaksille tarpeeksi rasitusta?

Käyn pelaamassa tennistä 2x/vko ja lenkillä vielä 1x/vko salilla käynnin lisäksi.

Vielä haluaisin iskeä pöytään ruokavalion, minulla kun on tuota läskiä vielä ainakin 10 kiloa, joka pitäisi muuttaa lihakseksi. Pitäisikö syödä normikaloreilla jotta lihaksisto kasvaisi, mutta palaisiko rasva kropassa kuinka hyvin? Vai miinuskaloreita, jotta rasva palaisi mutta miten kävisi lihastreenin?

Entäpä tuo ruokavalio, en pysty töissä lämmittämään ruokaa. Mitä sitä söisi? Aamuisin vedän maitorahkaa, päivällä tonnikalaa ja ruisleipää. Possun ulkofilepihviä voisi syödä kylmänäkin, liekkö hyvä vaihtoehto?

Nostelisin tätä viikonlopuksi jos joku vastailisi :)

Kiitos neuvoista on kylla ollu tuskainen päivä ilman röökii ja vielä kun on jäänyt rutiinejakin oon aatellu tehdä aamulenkin röökin sijasta

Morjes.

En ole vielä ehtinyt lääkärille soittamaan,mutta kyselen täällä tietäisikö kukaan vastausta...

Eli minulla oli 2vuotta sitten rytmihäiriöitä joiden vuoksi kävin lääkärissä ja erilaisissa tutkimuksissa. Lopuksi todettiin ettei vakavempaa ole ja en tarvinnut edes lääkitystä.
Viime ja tänä vuonna minulla on ollut EKG-vuorokauden sydämen seuranta varmuuden vuoksi.

Tällä viikolla sitten tämän vuoden kontrollista tuli tulos, ja siinä oli että minulla on: poikkeuksellisen runsas kammiolisälyöntisyystaipumus jonka vuoksi puolen vuoden kiireellä sydämen magneettikuvaukseen.

Kysymys on siis voinko nytten normaalisti rehkiä salilla yms. Vaikka on tuollaisia oireita?

Tiedän ei ole oikea paikka kysyä,mutta homma painaa mieltä sen verran etten jaksanut odottaa maanantaihin ja lääkärille soittoa...

Tällaisen saliohjelman olen ottanut käyttöön:
Prässi
Jalkojen Koukistus
Pohkeet
Alatalja
Ylätalja
Viparit sivulle
Penkki
Vatsarutistus
Hauiskääntö
Ranskalainen punnerrus

Näistä kaikkia liikkeitä teen kolme kertaa 8-12 toistoja. Olisiko siis järkevämpi tehdä tuo kolme sarjaa vai kaksi sarjaa liikkeitä? Käyn salilla kolmesti viikkoon ja vedän siis kropan kerralla läpi aina. Pitäisikö harkita 2-jakoista vai onko tämä tällainen että jos paikat kestää niin kyseinen kroppa kerrallakin on hyvä?

Heikoin kohtani on yllättäen vatsanseutuni josta haluaisin nopeasti eroon. Myöskin haavelisin, niin kuin kaikki muutkin, sixpackista, pitäisikö siis lisätä vatsalihastreeniä vai tuleeko tuosta ohjelmastani vatsalihaksille tarpeeksi rasitusta?

Käyn pelaamassa tennistä 2x/vko ja lenkillä vielä 1x/vko salilla käynnin lisäksi.

Vielä haluaisin iskeä pöytään ruokavalion, minulla kun on tuota läskiä vielä ainakin 10 kiloa, joka pitäisi muuttaa lihakseksi. Pitäisikö syödä normikaloreilla jotta lihaksisto kasvaisi, mutta palaisiko rasva kropassa kuinka hyvin? Vai miinuskaloreita, jotta rasva palaisi mutta miten kävisi lihastreenin?

Entäpä tuo ruokavalio, en pysty töissä lämmittämään ruokaa. Mitä sitä söisi? Aamuisin vedän maitorahkaa, päivällä tonnikalaa ja ruisleipää. Possun ulkofilepihviä voisi syödä kylmänäkin, liekkö hyvä vaihtoehto?

Tuossa ohjelmassa on ihan liikaa liikkeitä. Et yksinkertaisesti vain palaudu ja ajaudut ylikuntoon. Suosittelenkin ottamaan seuraavan ohjelman käyttöön: http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Vatsanseutusi on heikoin koska siinä on niin paljon läskiä. Mikäli haluat saada sen sixpäkin esiin, niin vaatii se dieettailua. Ei auta mitkään vatsarutistukset sun muut liikkeet, vaan dieetillä se rasva palaa siitä vatsan seudulta. Eli miinuskaloreilla vedät sen aikaa että saat sixpäkkisi esiin. Rasva ei muutu missään tapauksessa lihakseksi, mutta sä voit silti saada lihasta miinuskaloreilla koska olet aloittelija.

Syöt niitä ruokia mitä haluat, mutta kuitenkin siten, että jäät noin 500-800kcal miinukselle. Kalorilaskuri on hyvä sivusto tuohon kulutuksen laskemiseen, lisäksi pääset laittamaan sinne kaikki päivän ruuat. Ruuista en osaa antaa kuitenkaan mitään esimerkkejä. Katso vaikka tuota ketjua: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...ykset-paivittaisesta-ruokavaliosta-tanne-141/

Sitten oma kysymys, miten huomaa hermotuksen olevan ylikunnossa?

en jaksanu nyt ettiä ku en oikein tienny että millä hakusanallaD: eli onko treeniajalla (ilta,päivä,aamu) mitään väliä, tänää ois puntti mutta pääsisin vasta 21.00 ?

en jaksanu nyt ettiä ku en oikein tienny että millä hakusanallaD: eli onko treeniajalla (ilta,päivä,aamu) mitään väliä, tänää ois puntti mutta pääsisin vasta 21.00 ?

Ei ole "mitään" väliä. Illalla treenatessa uni saattaa tosin siirtyä vähän, jos on kovan treenin vetässyt :)

Onko vaarallista kun oikean puoleinen polvi napsuu melko äänekkäästi kyykätessä, varsinkin kun tekee yhden jalan kyykkyjä.Semmoinen pamaus vaan aina kuuluu mutta ei se ei olenkaan satu, ääni vain kuuluu. Rupeaa vaan vähän pelottamaan että milloinka sieltä jokin posahtaa =/

kannattaako dieetillä käyttää pieni vai iso jakoisia ohjelmia? Käytössä tällä hetkellä 2-jakoinen mutta harkinnan alla ois 4-jakoinen? pitäydynkö dieetin ajan ihan vaan nyt siinä pieni jakoisessa ja lähen sitten myöhemmin vaihtamaa ku dieetti loppuu?

Onko vaarallista kun oikean puoleinen polvi napsuu melko äänekkäästi kyykätessä, varsinkin kun tekee yhden jalan kyykkyjä.Semmoinen pamaus vaan aina kuuluu mutta ei se ei olenkaan satu, ääni vain kuuluu. Rupeaa vaan vähän pelottamaan että milloinka sieltä jokin posahtaa =/

Jos ei niitä kipuja siihen tule niin en näkisi ongelmaa

kannattaako dieetillä käyttää pieni vai iso jakoisia ohjelmia? Käytössä tällä hetkellä 2-jakoinen mutta harkinnan alla ois 4-jakoinen? pitäydynkö dieetin ajan ihan vaan nyt siinä pieni jakoisessa ja lähen sitten myöhemmin vaihtamaa ku dieetti loppuu?

Ei mitään merkitystä. Jos koet kehittyväsi paremman 4-jakoisella ja palautusmisaika sopii, niin anna mennä.

Back
Ylös Bottom