Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Ihme härväämistä aina ennen nostoja. Rauta liikkuu niin kevyesti mutta nyt jumalauta karsit tollaset paidankorjaamiset ja kynsienviilailut pois. Hapet sisään ja nostat.

Ja kyllä noilla voimilla menee markka nelkyt helposti, voimaa löytyy. Tekniikka ja nostorituaalit kuntoon ensin.

EDIT: Vitut siinä tekniikassa mitään vikaa ole. Agrea vaan kehiin.

Monet sanoneet kanssa tuosta mun ihmeellisestä vänkäämisestä ennen nostoja! Kiitos palautteesta! :)

Veikkaan, että suurin syy miksi kaari jää noin pieneksi on tuo jalkojen sijainti. Jalat lähemmäs päätä eli taaksepäin runsaasti niin kaarikin on paljon helpompi ottaa. Kantapääthän voi ihan hyvin nousta maasta.

Eikö pitäs nimeksi laittaa Tuomas "tykki" tai sitten jos jätät sheivaamatta, niin Tuomas "karhu".

Minulta jos kysyttäisiin, niin en tarvitse lisänimeä ollenkaan.
think.gif

Tämän päivän kyykkäilyjä.
Noniin tekniikkapoliisit nyt saatte avata suunne! :D Eli kertokaa missä parannettavaa, tai joka asiassahan sitä on mutta ne päälimmäiset asiat.
Itse ainakin huomasin että polvet kääntyy sisäänpäin, ainakin tokassa 140:n sarjassa. Ja olen opetellut laittamaan asennon valmiiksi ilman että katson jalkoihin ja huomaa kyllä ettei ihan vielä luonnistu kun oikea jalka näyttää avautuvan enemmän mutta harjoittelu tekee mestarin. Tarkotuksella laitoin vähän maltillisemmat painot jotta niitä voi ainakin muutaman kyykkykerran vielä nostattaa.
Niin ja kuvanlaatu huikea niiku kuvasta näkyy, no musiikki sentään ok.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihmistunkki paljonko sulla pituutta? Aika kookas 86 kiloinen olet kyllä. Itse olen samoissa kiloissa mutta tuuli viel kyl mukanaan...

Ihan keskiverto voimanostajan mitoissa varmaan on(n.170). Arvio perustuen siihen että samassa räkissä oon polvenkorkeudelta vedellyt ja yhtä reikää ylempää(5-6cm) on tanko suunnilleen samalla korkeudella suhteessa mitä tunkilla, ja ite oon 180.

Toki mielenkiintoista miten pahasti pieleen tämä arvioni menikään.

Jej! Saan korkata nyt tämänkin threadin! Kuvasin kyykyn, sjmv:n, penkin ja kulmasoudun kaikki sarjat, mutta tekniikkavideoon pistin vain viimeiset sarjat, kun olivat sen näköisiä, että ne kehtaa laittaa. Kyykky ja kulmasoutu tuntuvat edelleen "oudoilta", en osaa sitä muuten kuvailla, joten tekniikkavinkkejä olen vailla. Koska harjoittelin tekniikka, niin tein liikkeet ilman painoja. Mulla tuo alasekä elää hieman kyykyssä (?), ja voimaa ja sitä kautta pitoahan multa ei todellakaan löydy. Risut ja ruusut ovat tervetulleita!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^ Kyykky oli kyllä aika hirveän näköistä.
Yleisinä vinkkeinä yritä mieltää kyykky enemmän siten että istut hieman taakse, jalkojen väliin. Yläselkä teki ihan hirveitä notkahduksia myös, joten keskity puristamaan yläselkä tiukaksi ja pitämään rinta pystyssä koko liikkeen ajan. Tämä auttaa myös pitämään alaselän suorassa.

Kulmasoudussa yritä vastaotetta seuraavalla keralla (kämmenet ulospäin), ja vedä tanko reisien linjassa kohti lantiota. Myös yläkropan kulma voisi olla lähempänä vaakatasoa.

^ Kyykky oli kyllä aika hirveän näköistä.
Yleisinä vinkkeinä yritä mieltää kyykky enemmän siten että istut hieman taakse, jalkojen väliin. Yläselkä teki ihan hirveitä notkahduksia myös, joten keskity puristamaan yläselkä tiukaksi ja pitämään rinta pystyssä koko liikkeen ajan. Tämä auttaa myös pitämään alaselän suorassa.

Usko tai älä, mutta mä yritin kuvitella tuossa istuvani jalkojeni väliin, kuten normaalisti tehdään, kun mennään kyykkyyn ilman painoja. Ei ilmeisesti mielikuvat olleet riittäviä :lol2: . Kyllä mä oon aikaisemmin osannut kyykätä ja tekniikat on silloin tsekattu, mutta ilmeisesti olen menettänyt täydellisesti tatsin koko liikkeeseen tauon aikana :(. Entä kuinka suorassa mun kannattaisi pitää tuota selkä? Mulla on kyllä lannerangassa lordoosia, rintaranka on taas suoristunut ja kaularangassa on myös jotain häikkää.

Kulmasoudussa yritä vastaotetta seuraavalla keralla (kämmenet ulospäin), ja vedä tanko reisien linjassa kohti lantiota. Myös yläkropan kulma voisi olla lähempänä vaakatasoa.

Mä yritin vetää tuota tankoa kohti vyötäröä, mutta maha on vaan tiellä :D. Pitääpä ensi kerralla kokeilla taas vähän eri tavalla. Kiitos paljon!

Usko tai älä, mutta mä yritin kuvitella tuossa istuvani jalkojeni väliin, kuten normaalisti tehdään, kun mennään kyykkyyn ilman painoja.

Tuosta kulmasta paha sanoa varmasti, mutta näytti siltä että jalkateriä voisi ehkä levittää aavistuksen enemmän sivulle. Sekin auttaa sinne jalkojen väliin kyykkäämistä.

Vaikka opetteluvaiheessa mennäänkin, niin ala lisäämään liikkeisiin painoja heti kun on jokin haju, mitä olet tekemässä. Kaikista paskimmat suoritustekniikat maailmassa opitaan "harjoittelemalla tekniikkaa" liian pitkään ilman painoja, jolloin olematonta kuormaa voi heilutella vaikka miten älyttömästi ja liikeradat ajautuvat samalla selkäytimeen. Sen verran kannattaa olla kuormaa, että painon oikeasti tuntee, mutta sitä pystyy vielä kontrolloimaan hallitusti ja repimättä. Silloin sen tuntee paremmin, miltä liike tuntuu omassa kropassa ja mikä on luonteva liikerata ja mikä ei.

Back
Ylös Bottom