Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Katsoppas muiden automerkkien foorumit, niin sama juttu joka paikassa. Tuskin kukaan tekee triidiä foorumille kertoakseen, että "hei mulla kaikki toimii, ei vikoja" :)
Paitsi Hondamiehet. Katso dynamiitti.com, yleensä porukka kehuu siellä kilpaa omia Hondiaan. Ei niissä mitään vikoja ole, naureskelevat vain.

Nyt saa ajaa UUDELLA AUTOLLA! Antoivat n. 300 kilsaa ajetun 208 pösön sijaisautoksi kun tuo oma lähti ruttupajalle. Haiseekin uudellen. Uusi kokemus tämäkin vaikka kestääkin vain hetken. :D

Toi on sitä edullista uudella autolla ajelua. Sitä palauttaessas voit miettiä, että jos se ois sun ja nyt veisit sitä "vaihtoon", ois mennyt niin paljon rahaa, että voisit virittäytyä tunnelmaan heittämällä seteleitä ikkunasta :D

Gonzalessina kävisin tsekkaamassa Subaru Legacyn. Neliveto ja bokserimoottori, kuten Subaruihin kuuluu, joskin bokserimoottori menee enemmän kategoriaan "kiva yksityiskohta". Legacy voitti pari vuotta sitten TM:n talviautotestin ja pitäs olla luotettava. Tilat selviää käymällä katsomassa. Itselleni olisi selvästi mielenkiintoisempi kuin muut vaihtoehdot, muttei välttämättä optimaalisin valinta jos täysin järjellä aattelee. Harkitsisin kuitenkin. On vähän niin ja näin saako tuohon 25 k€ alta 100 tkm ajettuja.

Mähän sanoin Timba sulle että "vituiks män" kun täällä "kyselet" ;)

Kyllähän minä sen tiesin. Ja se on oikeastaan ihan sama missä autoista kyselee, niin aina on mielipiteet jaettu ja aivan helvetin jyrkät. Kaikki on omasta mielestään oikeassa ja näinhän se periaatteessa onkin, itsehän jokainen autonsa valitsee.

Se että haluaako maksaa jostian merkistä joka on muka laadukkaampi...non niin saahan siitä maksaa. Toki ne katsastustilastot kertoo omaansa, mutta jos auton saa siksi ns. samoin speksein puolta halvemmalla niin aika monta remppaa saa tehdä.

Ennemmin se lienee egokysymys että millä autolla ajaa. Joku Dacia lienee uusista autoista heittämällä hinta/laatu suhteessa paras, mutta eihän nyt kenenkään ego kestä sanoa että ostinpa Dacian....

Mazda ois tosissaan kanssa kelpo peli, ei varmasti yhtään huonompi kuin Toyota mutta halvempi.

- - - Updated - - -

Toi on sitä edullista uudella autolla ajelua. Sitä palauttaessas voit miettiä, että jos se ois sun ja nyt veisit sitä "vaihtoon", ois mennyt niin paljon rahaa, että voisit virittäytyä tunnelmaan heittämällä seteleitä ikkunasta :D

Pitää varmaan naapuria kusettaa että vitutti nuot muutaman vuoden vanhat romut ja ostinpa tällaisen. Kattoo miten naama vääntyy kun just sitä kateellista sorttia. Ja joku uusi auto nyt ehkä typerin asia olla kateellinen, ennemmin voisi olla vahingoniloinen juuri tuosta setelinpolttosyystä.

Toki ne katsastustilastot kertoo omaansa, mutta jos auton saa siksi ns. samoin speksein puolta halvemmalla niin aika monta remppaa saa tehdä.

Ehkä noinkin mutta toisaalta ne säästyneet "rempparahat" ei kauheasti lämmitä siinä vaiheessa kun auto hyytyy talvipakkasella jonnekin korpeen, ei käynnisty aamulla töihin lähtiessä tai jos ylipäätään ei voi auton toimintavarmuuteen luottaa.

Vaikka noiden katsastustilastojen perusteella ei voikaan vetää suoria johtopäätöksiä auton laadusta niin kyllä ne aika pitkälti kertoo mitkä autot on vikaherkkiä ja mitkä ei.

Ehkä noinkin mutta toisaalta ne säästyneet "rempparahat" ei kauheasti lämmitä siinä vaiheessa kun auto hyytyy talvipakkasella jonnekin korpeen, ei käynnisty aamulla töihin lähtiessä tai jos ylipäätään ei voi auton toimintavarmuuteen luottaa.

Vaikka noiden katsastustilastojen perusteella ei voikaan vetää suoria johtopäätöksiä auton laadusta niin kyllä ne aika pitkälti kertoo mitkä autot on vikaherkkiä ja mitkä ei.

No ei nyt ihan noinkaan, Jälleen kerran mulla on 2 autona häntäpään auto tosta listasta.. Mutta ne viat joiden takia kyseinen kinneri hylätään katastuksessa eivät ole ns ajoa estäviä vikoja vaan juurikin näitä valojen/säätöjen/alustan ongelmia joiden korjaus on vielä kaiken lisäksi naurettavan halpaa.. Katsastus-setä sanoi kyseisestä automallista että on mainettaan paljon parempi auto.

Onko katsatustilastoita parempia tilastoja? Katsastuksiin kuitenkin jokaisen pakko mennä ja otanta täten on ihan ok. Ei ne tilastot ole kaiken kertovia tietenkään, (mutta imo ihan linjassa siihen mitä olen luotettavana pitänyt) - onko parempiakaan? Ja btw, eikös katsastustilastoissa yleensä näy 3 yleisintä hylkäyksen syytä jokaiselle listalla olevalle autolle (Venskun viestiin liittyen)? Btw, katsastustilastoiden kärjessähän on suht paljon halpoja autoja, japseja ainakin on.

Onko katsatustilastoita parempia tilastoja? Katsastuksiin kuitenkin jokaisen pakko mennä ja otanta täten on ihan ok. Ei ne tilastot ole kaiken kertovia tietenkään, (mutta imo ihan linjassa siihen mitä olen luotettavana pitänyt) - onko parempiakaan? Ja btw, eikös katsastustilastoissa yleensä näy 3 yleisintä hylkäyksen syytä jokaiselle listalla olevalle autolle (Venskun viestiin liittyen)? Btw, katsastustilastoiden kärjessähän on suht paljon halpoja autoja, japseja ainakin on.

Onhan niitä tilastoja vaikka mitä. Olennaisempia on mun mielestä tilastot siitä kuinka usein joku auto jättää tielle, tai omistajien tyytyväisyys, tai tilasto siitä kuinka iso osuus jostakin automallista on liikenteessä vielä jonkun kilometrimäärän jälkeen.

Katsastustilastot kertoo lähinnä tietynlaisista auton turvallisuuteen ja moottorin kuntoon liittyvistä asioista. Ne ei ota kantaa siihen miten auto käynnistyy pakkasella tai kuinka usein joku kallis sähkö-osa laukeaa...

2006 530xda ollu jo kolmatta vuotta ja ei mitään vikaa.. ajettukki on kohtuulliset 250tkm

85363d1344630272-yleinen-sinkkuketju-huom-vain-sinkut-saavat-kirjoittaa-impossibru.jpg

Hyvä että toimii. Hupen jutut on ainakin mun bemarihaaveet tappaneet.

Hupelle ei pitäisi antaa mitään teknistä laitetta, kaikki menee rikki ja on paskaa.
Sille on oma termikin olemassa. Se hupettaa kaiken mihin se koskee. Tosin mä tiedän yhden toisenkin vastaavan bemaritapauksen. Kaverilla oli E60 missä oli koko ajan niin vitusti vikaa että sillä taisi mennä toinen samanmoinenn auton hinta sen korjauksiin. Lopulta sen oli pakko luopua siitä kun kuulemma nyt riitti. Laittoi vahingon kiertään ja siirtyi muuten myös Skodaan. :D

Vai niin. Omien kokemusta mukaan auto hyytyy pakkasella jos siihen ei vaihda akkua ajoissa. Tai jos etenkin vanha akku menee tyhjäksi, niin nuukuuttaan tietysti latailee sitä. Paskat öljyt vaikuttaa myös ja tottakai tulpat bensapelissä ja hehkut dieselissä.

Mutta tärkein on se AKKU! Sen kestoikä on käytännössä 4-5 vuotta ja jos yli tuon yrittää mennä, niin jossain kohtaa se pakkasella sanoo että "ei käynnisty". Ihan on sama onko kyseessä patonki vai se luksus vai bimmeri vai mikä. Jos ei ole virtaa niin ei muuten käynnisty.

Tietysti autoissa voi olla erilaisia sähkövikoja ja varmasti onkin. Minä olen sanonut, että kun niitä rupeaa esiintyyn niin auto lähtee jonkun muun riesaksi.

Ja muuten mitä tulee katsastussetiin, niin tunnenpa itsekin yhden. Se sanoi noista pököteistä että todella monelta sähköpuolen ongelmalta välttyy kun ei koskaan ikinä milloinkaan anna pestä auton moottoria. En kyllä ymmärrä miksi sitä yleensäkään pitäisi pestä. Jos se on öljyinen vuodoista, niin isommat voi pyyhkiä pois. No kai tuotakin jonkun on pakko ihailla ja kiillotella pakosarjoja, tosin mun mielestä sitten ei enää puhua autoista joiden tarkoitus on viedä paikasta A paikkaan B.

Kyllä mä lupaan vinkua kuin tyttö täällä vikatredissä sitten kun pösöt oireilee... SAatte sitten kuorossa kaivaa täältä mun vanhoja viestejä ja sanoa että mitäs minä sanoin ja että olisit silloin kuunnellut ja uskonut. :D

Mulla on vanhemmilla ollu 2008 1.9tdi Octavia uudesta asti nyt 5v ja 150tkm ja toiminu täydellisesti ilman mitään murheita.. Kaks viikkoa sitten laittoivat vielä uuden 2.0tdi farmarin tilaukseen toiseksi autoksi(auton saa muuten vasta marraskuussa).. Kaikesta tästä huolimatta se ero siinä kun hyppää oman bemarin puikoista tuon Skodan rattiin on niin järkyttävä että olen valmis siitä hyvästä maksamaan sen 4k remontin jos kohdalle osuu.. Tähän mennessä ollut ilmeisesti tuurit kohdillaan kun selvinnyt määräaikaishuolloilla?.. Tosin nuo mun autot nyt ei ihan loppuunajettuja ole olleet muutenkaan.. Kyllä tää autoilu ja siihen sijoittaminen on jokatapauksessa täysin järjetöntä hommaa..

Toihan siinä Bemarin OMISTAMISESSA onkin se suurin tuska. Kun sen saa kuntoon niin sen pari päivää tai viikkoa ajelee mielellään ja sit taas kilahtaa joku 4000e kaching ja auto hinataan taas. Sit se unohtuu, jos kukkaro kestää, ja on taas ajamisen iloa. Oma auto muuttui lähinnä maksamisen iloksi, niin oli pakko luopua, pistin täysin eri sarjan auton, katumaasturin ja siitä on nyt ehkä pienempi kynnys hypätä Skodan puikkoihin kuin Bemarista suoraan. Ihminen tottuu vaikka neuloihin kiveksissä.

Back
Ylös Bottom