Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miettikääpä, että jotain automallia ostetaan esim. 5000 kappaletta. Näistä 1% on paljon vikaa. Se tekee 50 autoa. Näiden 50 auton omistajista vaikkapa 30 itkee foorumilla ongelmiaan, niin nopeasti saa netin kautta sen kuvan, että kaikki kyiseiset autot on sellaisia, että niissä on paljon vikaa. 99% ajelee tuolla tyytyväisenä menemään autuaan tietämättöminä mistään tällaisesta. Tämän vuoksi en jaksa hirveästi nettifoorumeiden perusteella ostaa autoa.

Samaan aikaan toista merkkiä myydään 50 000kpl, mutta valittajien määrä on pienempi :D
 
Nuoret ostaa Bemareita ja käyttää nettiä ja valittaa siellä. Ne 55v ukot vaan kantaa lapiolla lisää rahaa Laakkoselle. Laakkonen ostaa veneen ja nauraa. Mitä enemmän Bemareita hajoaa, sitä enemmän Herra Laakkosta naurattaa. Yhtenä jälleenmyyjistä siis. Myyhän ja korjaahan niitä muutkin. Ne istuvat yhdessä ja nauravat. Ja matkustavat Myncheniin juomaan kaljaa ja nauravat saksaksi.

Montakohan DSG-autoa on maailmassa, toimivana? Senhän pitäisi olla aivan paska vaihteisto.
 
530D oli mun unelmien auto ennen kuin aloin seurata forumeja ja törmäsin ihmisiin joilla kyseinen jumalan ruoska oli.. on se hieno ja mahtava ajaa,MUTTA 5000€ vuodessa korjauksiin on jtn ihan sairasta.
 
Mulla kyllä sellainen mielikuva että niillä, jotka uusilla 5`s sarjan bemareilla ajaa, on tulotaso niin paljon kohdillaan ettei tarvitse korjauskustannuksista välittää pätkääkään. Jos nyt auto ei satu käyntiin lähtemään niin tilataan taksi ja matkalla töihin autolle huolto :) Kyseinen ihmisryhmä myös todennäköisesti vaihtaa auton uuteen parin-kolmen vuoden välein niin vikoja ehtii vielä vähennän tulemaan.
 
Samaan aikaan toista merkkiä myydään 50 000kpl, mutta valittajien määrä on pienempi :D
Juu ja sekin on mielenkiintoista, että joidenkin tilastojen mukaan vaikkapa BMW on vikaherkempi kuin esim. Opel, mutta BMW:llä on tyytyväisemmät asiakkaat. Kai se on sitä ajamisen iloa. Tai sitten kallishan ei voi olla huono. Ja samaan aikaan Opelilla on edelleen paska maine, vaikka se on tehnyt paskoja autoja viimeksi 90-luvun alussa.
 
Juu ja sekin on mielenkiintoista, että joidenkin tilastojen mukaan vaikkapa BMW on vikaherkempi kuin esim. Opel, mutta BMW:llä on tyytyväisemmät asiakkaat. Kai se on sitä ajamisen iloa. Tai sitten kallishan ei voi olla huono. Ja samaan aikaan Opelilla on edelleen paska maine, vaikka se on tehnyt paskoja autoja viimeksi 90-luvun alussa.

No jos ajatellaan keskimäärin Opelin hintaan ja vertaan sitä keskimäärin BMW:n hintaan niin onhan noissa nyt todella iso ero. Voisikos mennä niin, että ostat kalliin auton niin et todellakaan voi sanoa että tämä on muuten aivan paska. Siinähän menee ikäänkuin maine ja suoraan myönnät että tungit ne rahasi paskaan. Jos taas ostaan jonkun Opelin, Fordin, Pösön, Toyotan jne niin olet vain yksi monesta jonka auto hajoili.

Tietty tuollakaan silloi ole väliä jos omassa taloudessa ei juuri huomaa että vaihtelee vitossarjan Bemua parin vuoden välein. Mutta väitän ettei montaa tälle foorumille kirjoita joilla tällainen tilanne olisi. Muutamat tiedän ja aika paljon useampi ostaa paljon kalliimman auton mihin oikeasti olisi järkevästi varaa. Tiedän sen kun olen itsekin näin toiminut.
 
Montakohan DSG-autoa on maailmassa, toimivana? Senhän pitäisi olla aivan paska vaihteisto.

Mulla toimii passatissa moitteettomasti DSG..... Ja se onkin ainoa siinä paskaläjässä mitä ei oo vielä tarvinnu vaihtaa/korjata. Luotto sen toimintaan jatkossa nolla. Viikon sisään pakko saada japsi alle. Ja liikkeestä, kun yksityiselle ei kehta myydä..
 
Nyt kyllä miulla sutii tyhjää. 2004 e46 330d touring pitäis vaihtaa johonki fiksumpaan. Kriteereinä olis taloudellinen, mutta hyvin vääntävä pikkunen bensa(turbo), halvat vakuutusmaksut ja suht napakka ajaa. VAG-konsernilla olis toi TSi-moottori, mut muita ei tuu nyt heti mieleen. Fordilla on se joku ecoboosti 1.6l, mut ne on vielä turhan kalliita. Hintahaarukka siellä 10k-15k ja farkkuna pitäis saaha.
 
Tuli työn perässä muutto etelään, ja pakko nöyrtyä ostamaan auto. Teki kyllä pahaa katsella netistä noita hintoja. Firma tarjoaa myös autoetua, mutta pikkuisen suolaisen hinnan joutuisi tuosta autosta maksamaan verottajalle.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli työn perässä muutto etelään, ja pakko nöyrtyä ostamaan auto. Teki kyllä pahaa katsella netistä noita hintoja. Firma tarjoaa myös autoetua, mutta pikkuisen suolaisen hinnan joutuisi tuosta autosta maksamaan verottajalle.

Riippuen edusta mitä firmasi tarjoaa (=paljonko se maksaa leasing-vuokrastasi), tulet maksamaan ihan saman verran siitä omasta autostasi kun lasket kaikki kulut mukaan. Hyvää firman autossa on se, että jos firma ei enää tarvitse sinua vaikka vuoden parin päästä, niin pääset eroon autostakin. Myöskään autoon ei tarvitse sitoa rahaa ja sen kulut ovat käytännössä vakio koko ajan eikä esim. verotuksen muuttuminen lisää riskejä (=auton arvon aleneminen odotettua enemmän). Auton hintalappu paljon sanelee sen, paljonko verottajalle siitä maksat kuukaudessa. Merkillä jne. voi olla enemmän vaikutusta leasing-vuokraan, koska siinä vaikuttaa myös jälleenmyyntiarvo. Esim. itse bongasin että meillä ilmeisesti sen pienimmän hybridi-Lexuksen saisi yllättävän edullisella vuokralla, vaikka myyntihinta onkin suhteellisen kova.
 
Hyvin suuressa osassa firmoja leasing-vuokralla ei ole vaikutusta käyttäjän kustannukseen, vaan kustannus on verotusarvo kokonaisuudessaan tai palkan päältä verotettuna.

Mikäli työajoa ei tule juuri mitään ja omia ajoja on paljon on liisari kannattava, mutta jos työajoa on paljon se ei taloudellisesti ole välttämättä paras ratkaisu.
 
Mulla kyllä sellainen mielikuva että niillä, jotka uusilla 5`s sarjan bemareilla ajaa, on tulotaso niin paljon kohdillaan ettei tarvitse korjauskustannuksista välittää pätkääkään. Jos nyt auto ei satu käyntiin lähtemään niin tilataan taksi ja matkalla töihin autolle huolto :) Kyseinen ihmisryhmä myös todennäköisesti vaihtaa auton uuteen parin-kolmen vuoden välein niin vikoja ehtii vielä vähennän tulemaan.

Riippuu myös aika paljon missä autoaan huoltaa ja korjaa. Multa alko automaattivaihteiston kitkapinnat kulumaan 220tkm kohilla, jonka huomasi jyristämisestä tietyllä nopeudella ja kaasulla turbiinin lukittuessa. Laakkosella tuo lysti olis varmaan maksanut sen 5000e, kun olisivat vaihtaneen vaihteiston. Vein auton naantaliin REPCON:le, hinta arvio oli 900-2500e. 900e turbiinin kunnostaminen + vahvistaminen(vahvistaminen 500e). Jos kitkapinnat olis kulunu ihan loppu, olis turbiini alkanut syömään metallia joka olisi kulkeutunut venttiilikoneistoon ja pumpulle ym., ja se olisi ollut sitten 2500e.

Sitten on tullu ostettua uusi pakosarja(valurauta), kun toi peltinen tuppaa repeilemään. Tais maksaa 50e. Samalla ostin yhden käytetyn suuttimen joka oli muistaakseni 75e. Nokka-akselin asentotunnistin tais olla 110e.

Vuoden sisällä kaikki. Tosin eiköhän toi vaihteisto kestä vähintään seuraavat 200tkm.

Auto 330dA e46(sama tekniikka myös 5-sarjalaisessa).

Seuraavaks odottelen turbon laukeamista, ellei sitä ole jo vaihdettu.
 
Nuoret ostaa Bemareita ja käyttää nettiä ja valittaa siellä. Ne 55v ukot vaan kantaa lapiolla lisää rahaa Laakkoselle. Laakkonen ostaa veneen ja nauraa. Mitä enemmän Bemareita hajoaa, sitä enemmän Herra Laakkosta naurattaa. Yhtenä jälleenmyyjistä siis. Myyhän ja korjaahan niitä muutkin. Ne istuvat yhdessä ja nauravat. Ja matkustavat Myncheniin juomaan kaljaa ja nauravat saksaksi.

Montakohan DSG-autoa on maailmassa, toimivana? Senhän pitäisi olla aivan paska vaihteisto.


4767666.jpg


http://www.savonsanomat.fi/viihde/m...oonaa-euroa-automies-osti-luksujahdin/1198591
 
Nokka-akselin asentotunnistin tais olla 110e.

Ja mie pelkäsin, että V6 Pasuuna ois juutalaiselle liian kallis peli. Muutama viikko sitten tulppien vaihdon yhteydessä vaihdatin nokan asentotunnistimen, kun se oli jotain vikakoodia antanut. AD veloitti osasta alle 30€.
 
Ja mie pelkäsin, että V6 Pasuuna ois juutalaiselle liian kallis peli. Muutama viikko sitten tulppien vaihdon yhteydessä vaihdatin nokan asentotunnistimen, kun se oli jotain vikakoodia antanut. AD veloitti osasta alle 30€.

Ostin mäkin halvalla eka Schmiedmannista nokka-akselin asentotunnistimen, ja sen jälkeen kampuran asentotunnistimen joka oli 100x vittumaisempi vaihtaa, kun ei nokan tunnistimella vika lähtenyt. No ei lähteny vika kampuran asentotunnistimen vaihdollakaan ja ostin orkkis asentotunnistimen nokkaan ja johan alko toimimaan.....
 
Ostin mäkin halvalla eka Schmiedmannista nokka-akselin asentotunnistimen, ja sen jälkeen kampuran asentotunnistimen joka oli 100x vittumaisempi vaihtaa, kun ei nokan tunnistimella vika lähtenyt. No ei lähteny vika kampuran asentotunnistimen vaihdollakaan ja ostin orkkis asentotunnistimen nokkaan ja johan alko toimimaan.....

Sehän näissä nykyautoissa on vittumaista, että erotiikkaa on niin perkeleesti, jolloin periaatteessa oikeanlainen tarvikeosa ei käytännössä toimikaan täysin vaan bitti jää johonkin kaapelin mutkaan poikittain.
Kyllä itekin tuli tuon edellisen pajareissun yhteydessä maksettua alkuperäisosasta pers'raiskaushinta. Huomattiin, että huohottajan putki oli murtunut. Tietenkään sitä ei tuohon koneeseen saa tarvikeosana (ainakaan Suomesta) ja uuden hinta Laakkosella 177€!!! Tuon vitun muoviputken valmistuskustannukset on ainakin monta kymmentä senttiä... Vittu että vituttaa vieläkin...

edit: ja mikä vituttaa vieläkin enemmän tuossa, niin ukko löysi kaksi päivää vaihdon jälkeen Saksan Ebay:sta huohottajan putken (uusi avaamattomassa pakkauksessa) hintaan 60€ toimituskuluineen Suomeen. Vittu saatana perkele että vituttaa...
 
Sehän näissä nykyautoissa on vittumaista, että erotiikkaa on niin perkeleesti, jolloin periaatteessa oikeanlainen tarvikeosa ei käytännössä toimikaan täysin vaan bitti jää johonkin kaapelin mutkaan poikittain.
Kyllä itekin tuli tuon edellisen pajareissun yhteydessä maksettua alkuperäisosasta pers'raiskaushinta. Huomattiin, että huohottajan putki oli murtunut. Tietenkään sitä ei tuohon koneeseen saa tarvikeosana (ainakaan Suomesta) ja uuden hinta Laakkosella 177€!!! Tuon vitun muoviputken valmistuskustannukset on ainakin monta kymmentä senttiä... Vittu että vituttaa vieläkin...

edit: ja mikä vituttaa vieläkin enemmän tuossa, niin ukko löysi kaksi päivää vaihdon jälkeen Saksan Ebay:sta huohottajan putken (uusi avaamattomassa pakkauksessa) hintaan 60€ toimituskuluineen Suomeen. Vittu saatana perkele että vituttaa...

Joo.

osa numero 15 tais olla 5e/kpl
osa numero 14 tais olla kanssa 5e/kpl
osa numero 18 jotain 40e luokkaa

254.png


Tuollahan noita hintoja onkin dollareissa:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP91&mospid=47671&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

Olisin itse tehnyt tuon ylivuotoletkuhässäkän tarvikeletkusta, mutta kun nippa katkesi, niin joutu ostamaan koko paskan kun en uskonut että samanmoista nippaa löytyisi tarvikeosista.
 
onkos porukoilla kokemusta tuollasesta Mazda 5:sta, tila-autosta? tai kenenkään kavereilla/tuttavilla. vois harkita tuollastakin verson rinnalla?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom