Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ampukaahan alas unelmani kun olen alkanut harkitsemaan Lexuksen ostamista ensisijaisen kriteerin ollessa luotettavuus.

Muita kivoja:

- tomaatti
- neliveto
- tilaa
 
Kyllähän Lexus on ihan eri laatua kuin nää pösöt ja bemmit joita täällä jengi tuntuu jostain käsittämättömästä syystä ostavan. Lexus IS tai GS maistuis itsellekin ja niitä säännölisin välein tulee nettiautosta kuolattua , mut eipä onneks vielä ole iskenyt se äärimmäinen auton vaihtotarve. Ei muuta kuin haet Lexuksen alle ja alat nauttia ajamisesta ilman huolia :thumbs:
 
Onko kellään kokemusta Passat CC:stä? Vuosimallit 2009-2011 kiinnostais. Huvittais ostaa tuollainen väliaikaisauto ennen oikeisiin autoihin siirtymistä. Takalamputhan nyt on mitä on noissa vanhemmissa mutta muuten omaa silmää miellyttää ja tekniikankin nyt pitäs periaatteessa olla toimivaa. En ole vielä ehtinyt koeajamaan, osto tullee olemaan ajankohtaista loppukesästä kun sitä ennen ei parempi puolisko ole samassa maassa eikä sitä oikein noin isoja päätöksiä kehtaa yksin tehdä (tiedetään, pitäis kasvattaa munat ja tehdä. Tai ainakin uhota tekevänsä).
 
Kyllähän Lexus on ihan eri laatua kuin nää pösöt ja bemmit joita täällä jengi tuntuu jostain käsittämättömästä syystä ostavan. Lexus IS tai GS maistuis itsellekin ja niitä säännölisin välein tulee nettiautosta kuolattua , mut eipä onneks vielä ole iskenyt se äärimmäinen auton vaihtotarve. Ei muuta kuin haet Lexuksen alle ja alat nauttia ajamisesta ilman huolia :thumbs:

Niin joo, näinhän se varmaan on. Halvin Lexus kriteereillä 2008 tai uudempi ja mittarilukema alta 100.000 on 22.000 euroa. Että vaan 14.000 euroa kalliimpi mitä mun ostama pösö. Että joo, sillähän ei ole mitään merkitystä minkäverran siihen autoon haluaa rahaa laittaa?

Siihen en ota kantaa onko Lexus se huolettomampi mitä Bemari kun ei kumpaakaan ole ollut varaa hankkia järkevän ikäisenä. Kai ne suht samassa hintaluokassa on että silleen voi vertaillakin Lexusta ja Bemaria.

Meidän pösö lähti sitten Laakkoselle tai lähtee ens tiistaina. Joku päätti tökätä pusun takaapäin kysymättä lupaa. Vaimo ja pojat sillä ajeli silloin. Ei henkilövahinkoja mutta kustannusarvio 4000 euroa. Saavatpa pistää sen vakkaviiksen samalla kun se siellä 3-4 päivää jumittaa.
 
Että vaan 14.000 euroa kalliimpi mitä mun ostama pösö. Että joo, sillähän ei ole mitään merkitystä minkäverran siihen autoon haluaa rahaa laittaa?

Siihen on syynsä miksi ranskisten arvonaleneman käyrän kulmakerroin on aivan toista luokkaa kuin monella muulla kotterolla, näkyy aika selvästi noista katsastustilastojen hylkäämisprosenteista ja kadunvarsilla.

Kyllä, olen patonginvihaaja.
 
Niin joo, näinhän se varmaan on. Halvin Lexus kriteereillä 2008 tai uudempi ja mittarilukema alta 100.000 on 22.000 euroa. Että vaan 14.000 euroa kalliimpi mitä mun ostama pösö. Että joo, sillähän ei ole mitään merkitystä minkäverran siihen autoon haluaa rahaa laittaa?

Siihen en ota kantaa onko Lexus se huolettomampi mitä Bemari kun ei kumpaakaan ole ollut varaa hankkia järkevän ikäisenä. Kai ne suht samassa hintaluokassa on että silleen voi vertaillakin Lexusta ja Bemaria.

Meidän pösö lähti sitten Laakkoselle tai lähtee ens tiistaina. Joku päätti tökätä pusun takaapäin kysymättä lupaa. Vaimo ja pojat sillä ajeli silloin. Ei henkilövahinkoja mutta kustannusarvio 4000 euroa. Saavatpa pistää sen vakkaviiksen samalla kun se siellä 3-4 päivää jumittaa.


8000e auto ja 4000e remontti? Ihme ettei lunariin mennyt kun 35%:sta mentiin yli korjauksen hinnassa vrt auton arvo
 
Siihen on syynsä miksi ranskisten arvonaleneman käyrän kulmakerroin on aivan toista luokkaa kuin monella muulla kotterolla, näkyy aika selvästi noista katsastustilastojen hylkäämisprosenteista ja kadunvarsilla.

Kyllä, olen patonginvihaaja.
Oletko koskaan omistanut ranskalaista autoa?
Noita katsastustilastoja on ihan typerä tuijotella, kun siellä otetaan kaikki käsijarruvaijerin löystymiset ja kiveniskemät polttimoiden umpioissa huomioon ja nämä kun ei ole merkkikohtaisia.
 
No eihän se alenema niin paha ole, jos 20te Pösö tipahtaa 8te hintaan. Meinaan että jos ostaa 60te Lexuksen ja saa siitä 30te. Prosentteina toki pudotus pienempi :D
 
Oletko koskaan omistanut ranskalaista autoa?

Onhan ne kuulma ihan hemmetin mukavia ajettavia mitä nuo vähän onnettomammat tuttuni ovat kertoneet omistamistaan patongeista, mutta suurimman osan ajasta tuntuvat olevan telakalla.


Ja arvonalenemasta en välitä. Tulen olemaan seuraavankin autoni ensimmäinen ja viimeinen omistaja, lisäksi se voisi olla viimeinen autoni eli luotettavuutta haetaan..
 
8000e auto ja 4000e remontti? Ihme ettei lunariin mennyt kun 35%:sta mentiin yli korjauksen hinnassa vrt auton arvo

Minä maksoin tuosta 8200 euroa, pyynti oli 9900. Misä minä tiedän mikä on auton oikea hinta, mutta mitä nyt tutkin netistä niin en mielestäni ylihintaa maksanut. Mutta sillä nyt ei ole vitunvertaa merkitystä kun kattoo sitä lunastuspykälää jossa sanotaan että jos korjauskulut on 70% auton KÄYVÄSTÄ ARVOSTA niin auto lunastetaan.

Ja tottakai nuot merkkipajat vetää överihinnat ja tilaa kaikki uudet palikat AINA kun kyseessä on VAKUUTYSYHTIÖN maksama remontti. Että ei tarvi ihmetellä miksi vakuutukset on aivan törkeen hintaisia. Minä en ikinä maksaisi 4000 euroa tuosta rempasta mikä autoon tehdään.

Siihen on syynsä miksi ranskisten arvonaleneman käyrän kulmakerroin on aivan toista luokkaa kuin monella muulla kotterolla, näkyy aika selvästi noista katsastustilastojen hylkäämisprosenteista ja kadunvarsilla.

Kyllä, olen patonginvihaaja.

Heh, samaa paskaa ne on kaikki kotterot. Ranskiksen hinnalla vasta tehdään isompi remppa noihin Saksan ihmeisiin.

Oletko koskaan omistanut ranskalaista autoa?
Noita katsastustilastoja on ihan typerä tuijotella, kun siellä otetaan kaikki käsijarruvaijerin löystymiset ja kiveniskemät polttimoiden umpioissa huomioon ja nämä kun ei ole merkkikohtaisia.

Turhaan huutelet tuleen. Täällä rahamiehet tekee Saksalaiseen katumaasturiinsa meidän autojen hintaisia remontteja. ;) Mutta eipä hylätä katsastuksissa.


No eihän se alenema niin paha ole, jos 20te Pösö tipahtaa 8te hintaan. Meinaan että jos ostaa 60te Lexuksen ja saa siitä 30te. Prosentteina toki pudotus pienempi :D

No eipä tätäkään oikeasti juurikaan kukaan ota huomioon.

Onhan ne kuulma ihan hemmetin mukavia ajettavia mitä nuo vähän onnettomammat tuttuni ovat kertoneet omistamistaan patongeista, mutta suurimman osan ajasta tuntuvat olevan telakalla.

Jaa, tästä voi olla montaa mieltä. Omat patongit olleet telakalla kun muut tuntuu tykkäävän niitä telovan. Milloin missäkin joku tuuttaa perseeseen vaikka seisot jonossa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turhaan huutelet tuleen. Täällä rahamiehet tekee Saksalaiseen katumaasturiinsa meidän autojen hintaisia remontteja. ;) Mutta eipä hylätä katsastuksissa.
Valitettavasti itse teen vielä anjovikseen järkytävän kalliita remontteja, mutta eiköhän se kohta taas ranskikseen vaihdu.
 
Ja tottakai nuot merkkipajat vetää överihinnat ja tilaa kaikki uudet palikat AINA kun kyseessä on VAKUUTYSYHTIÖN maksama remontti. Että ei tarvi ihmetellä miksi vakuutukset on aivan törkeen hintaisia. Minä en ikinä maksaisi 4000 euroa tuosta rempasta mikä autoon tehdään..

Siinä tapauksessa kannattaa ottaa rahana eikä viedä laitettavaksi, rahathan on sinun ja sinä päätät miten tehdään.
 
Kyllähän Lexus on ihan eri laatua kuin nää pösöt ja bemmit joita täällä jengi tuntuu jostain käsittämättömästä syystä ostavan. Lexus IS tai GS maistuis itsellekin ja niitä säännölisin välein tulee nettiautosta kuolattua , mut eipä onneks vielä ole iskenyt se äärimmäinen auton vaihtotarve. Ei muuta kuin haet Lexuksen alle ja alat nauttia ajamisesta ilman huolia :thumbs:

Samalla tavalla ne Lexukset hajoilevat, kuin muutkin autot. Eivät ne ole mitään ihmeautoja joissa ei ole vikoja. Onhan noita tuttavapiirissä muutama ja ihan samalla tavalla niitä pajalla käytetään.
 
Nuista ranskiksista vielä, autot on aina yksilöitä. Itsellä -00 Xsara farkku 2.0hdi pakuksi rekisteröitynä. Ajettu 479tkm, 3 vuoden aikan laittanut pakoputken, käsijarruvaijerit, jarruletkun taakse, raidetangonpää. Kaikki kuluvaa osaa.. Kerran vuoteen öljyt + suodatin + ilmanputsari.
 
Ampukaahan alas unelmani kun olen alkanut harkitsemaan Lexuksen ostamista ensisijaisen kriteerin ollessa luotettavuus.

Muita kivoja:

- tomaatti
- neliveto
- tilaa

Jos noi on kriteerit, niin siinähän olisi sitten luotettavuuden perusteella esim. V70 (tosin nämä uudethan on kiinalaisia nykyään), A6 tai Passatti. Volvon "neliveto" on mitä on, Audista tykkäsin mutta kukkaron nyörit ei antanu periksi joten itse päädyin kuukausi takaperin vaihtamaan passattiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Nyt mittariin tullut 2500 km ilman minkäänalaisia ongelmia. Edelliset autothan oli 2007 3.2 dsg 4-motion passat variant, 2009 A4 1,9 tdi quattro avant ja tällä hetkellä siis 2013 Passat variant 1,6 tdi :puntti: DSG


En jaksanut näin aamutuimaan selata paljoa ketjua taaksepäin oliko sulla bensa vai diesel vaihtoehtona? Olisin ehdottanu vielä Toyotan uutta tulevaa Auris Sports Toureria, mutta kävin koeajamassa sen perus Auris hybridin ja en kyllä löytäny siitä mitään hyvää sanottavaa...

Ja jos ei oo kiire auton hankinnalla niin kannattaa(ko??) odotella vielä Golfin uutta VII koppaista farkkua?
 
Siinä tapauksessa kannattaa ottaa rahana eikä viedä laitettavaksi, rahathan on sinun ja sinä päätät miten tehdään.

Joo, varmaan näin jos noista jotain ymmärtäisi. Mulle yksi ja sama mitä tuo vastapuolen vakuutusyhtiölle maksaa. Auto pajalle ja takas tielle ja case closed näiltä osin.

Jos tuo pitäisi itse maksaa, veisin sen johonkin nyrkkipajaan ja kantaisin riskin että tulee mitä tulee. Nyt ei vaan oikeasti edes kiinnosta vaikka maksaisi vielä tuota enemmän kun minä en tuota maksa vaan se vastapuolen vakuutusyhtiö!

EDIT: Ja tuo siis oli Laakkosen kustannusarvio, aika hiljasta on että vakuutusyhtiö tilille tökkäisi 4000 euroa...
 
No kyllä sä tuosta semosen 2-3 tonnia saat rahanaki, viet sitten nyrkkipajalle tai korjaat nippusiteillä ja ilmastointiteipillä ja olet tyytyväinen kun sait rahaa. Ite oon aina ottanut rahana kun noita tökkäyksiä käynyt. viimeksi taisin saada 800ekeä ja korjasin volvon ostamalla 7?euron suoran rekisterikilven :D
 
No kyllä sä tuosta semosen 2-3 tonnia saat rahanaki, viet sitten nyrkkipajalle tai korjaat nippusiteillä ja ilmastointiteipillä ja olet tyytyväinen kun sait rahaa. Ite oon aina ottanut rahana kun noita tökkäyksiä käynyt. viimeksi taisin saada 800ekeä ja korjasin volvon ostamalla 7?euron suoran rekisterikilven :D

Ois pitänyt käyttää katsastusasemalla ensin. Jäljet ovat kohtuullisen pienet, mutta pusu oli kuulemma kohtuu kova. Voisihan tästä ehkä netota, mutta oikeasti, vaimo tuossa kolarissa oli osallisena eli peräänajettuna ja se tuolla autolla ajaa jatkossakin. En mä ala kikkaileen nyt sillä oisko mahollisuus saada muutama satanen profiittia tästä. Ehkä ois ehkä ei mutta vituiksi mennessään saisi vain järkyttävän nalkutuksen että ei ole riskin arvoinen kun en tässä kuitenkaan itse häviä mitään.
 
Kertokaa nyt juurta jaksaen mikä sen Hupen bemarin tarina oli? Pistäkää vaikka linkkiä alkuperäiseen juttuun jos ette jaksa kertoa. On meinaan tullut esille toi homma niin moneen kertaan, että pakko saada tietää. :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom