Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mazda tai Honda voi tullakin alle seuraavaks. Tai hybridi-Lexus.
 
Bemareissa on tehokkaita koneita, hyvät varustelut ja loistava ajettavuus. Helvetin hyviä autoja ja niitä saa edullisesti, kiitos tuontiautorallin. Kovin monelle tuppaa vaan tulemaan yllätyksenä miten helvetin kalliita ne on ylläpitää, huoltaa ja korjata. Aivan helevetin kallista hommaa suhteessa käytetyn hankintahintaan. Ja ne tyyppi viat noissa ei ole mitään lasinnostin ongelmia vaan oikeasti moottori/turbo/vaihteisto-kaliberin paskaa.

Vertaan omaa kokemustani, että tuo oma 530da jonka omistin oli maksanut uutena n. 80 000 euroa. Vuosimalli oli 2003 ja myydessäni sen muutamia vuosia sitten sain siitä 12 000 euroa. Noh.. tuossa voisi helposti kuvitella että 12 000 eurolla saa paljon autoa. Auton remontteihin meni 4 vuoden aikana n. 15 000 euroa ja myydessä autoani minulla oli taas kutinaa että turbo menee (taas) seuraavaksi. Vakuutukset oli myös kohtuullisen kovat sekä samalla perus huoltokustannukset.

Nyt kun ikää on tullut ilmeisesti liikaa, en näe noissa vehkeissä enää mitään hienoa. BMW:tä ei kannata ostaa jos ei riitä rahat uuteen tai saa sitä työsuhdeautoksi.
 
Saksalaisten oma asenne autoihin kertoo jo paljon. 5 vuotta vanha auton on romu jonka voi työntää paalaimeen tai myydä Suomeen. Suomailaiselle taas keskimäärin 5 vuotias auto on uusi.
 
Bemareissa on tehokkaita koneita, hyvät varustelut ja loistava ajettavuus. Helvetin hyviä autoja ja niitä saa edullisesti, kiitos tuontiautorallin. Kovin monelle tuppaa vaan tulemaan yllätyksenä miten helvetin kalliita ne on ylläpitää, huoltaa ja korjata. Aivan helevetin kallista hommaa suhteessa käytetyn hankintahintaan. Ja ne tyyppi viat noissa ei ole mitään lasinnostin ongelmia vaan oikeasti moottori/turbo/vaihteisto-kaliberin paskaa.

Vertaan omaa kokemustani, että tuo oma 530da jonka omistin oli maksanut uutena n. 80 000 euroa. Vuosimalli oli 2003 ja myydessäni sen muutamia vuosia sitten sain siitä 12 000 euroa. Noh.. tuossa voisi helposti kuvitella että 12 000 eurolla saa paljon autoa. Auton remontteihin meni 4 vuoden aikana n. 15 000 euroa ja myydessä autoani minulla oli taas kutinaa että turbo menee (taas) seuraavaksi. Vakuutukset oli myös kohtuullisen kovat sekä samalla perus huoltokustannukset.

Nyt kun ikää on tullut ilmeisesti liikaa, en näe noissa vehkeissä enää mitään hienoa. BMW:tä ei kannata ostaa jos ei riitä rahat uuteen tai saa sitä työsuhdeautoksi.

Kyllähän se nimenomaan niin on että ei kannata viimeisillä rahoillaan ostaa jotain 200k ajettua prefacelift E6X:ää.. Nuo vakuutuksien hinnat on kyllä kans ihme juttu. Nykyisessä autossa on vakuutukset saman verran kuin oli KTM RC8:ssa(1200cc kyykkypyörä).. Ilmeisesti ne on niin kalliita kolarikorjatakin?..
 
Saksalaisten oma asenne autoihin kertoo jo paljon. 5 vuotta vanha auton on romu jonka voi työntää paalaimeen tai myydä Suomeen. Suomailaiselle taas keskimäärin 5 vuotias auto on uusi.

Väärin. 4v ikäinen auto on romu ja esim. BMW ei myy kuin erikoismalleja (M5 jne) yli 4v ikäisenä. 2010 alkaa olla vanhin mitä tuolta saa:

http://gebrauchtwagen.bmw-muenchen.de/bmw/de/start/default.aspx
Rohkenen sanoa että tuo on kenties maailman suurin käytettyjen bemareiden myyjä.

4-5v kohdallahan tuo kävi happanemaankin. 6v ikäisenä jo kaatopaikkatavaraa. Sanoin jo aiemminkin tämän, autosta sain sen 20.000e kun möin ja uuden hinta Suomessa oli 7v aiemmin noin 120-130.000e.
Kyllä siihen hinnanpudotukseen syy on olemassa.
 
Oon tarkan markan miehenä aina ajellut käytetyillä, mutta lukaisin jonkun Moottori-lehden jutun jonka mukaan uudella autolla kruisailu olis itse asiassa edullisempaa kuin esim 3 vuotta käytetyllä. Riippuu toki millainen säkä käy yllättävien remonttien kanssa ja kuinka kova kaupan vääntäjä on (ite oon ihan paska siinä, aina tulee takkiin). Tossa oli muistaakseni laskettu kaikki mahdolliset kulut huolloista katsastuksiin ja renkaiden uusimiseen jne.

Pitäskö laittaa uus skooda tilaukseen?
 
Järkivalinta!

Ps. Skodillacmies herää aina viideltä. Meenkin lypsylle!
 
Mitä vittua Huppe?

- - - Updated - - -

http://www.nettiauto.com/jaguar/xkr/4477864

Perkele, voisi huvikseen käydä koeajamassa, kun tuossa lähellä on. Kysellä, että paljonko saa vanhasta X:stäni vaihdossa, tosin en kyllä tänä vuonna sittenkään vaihda, kun tuli niin hyvin tuota omaani rempattua ja nyt vasta asenneltua hifitkin... Niin sehän on oikeastaan aika kiva.

Tuon kun hommaa, niin voisi pitää hieman pidemmänkin aikaa, kun kävisi periaatteessa "harrasteesta". Catback putkisto, ohjelmointi, alustasarja, 20" vanteet niin alettaisiin puhua.


Hinku alle 6s 0-100 GT-luokan coupeen on kova!
 
Oon tarkan markan miehenä aina ajellut käytetyillä, mutta lukaisin jonkun Moottori-lehden jutun jonka mukaan uudella autolla kruisailu olis itse asiassa edullisempaa kuin esim 3 vuotta käytetyllä. Riippuu toki millainen säkä käy yllättävien remonttien kanssa ja kuinka kova kaupan vääntäjä on (ite oon ihan paska siinä, aina tulee takkiin). Tossa oli muistaakseni laskettu kaikki mahdolliset kulut huolloista katsastuksiin ja renkaiden uusimiseen jne.

Pitäskö laittaa uus skooda tilaukseen?

Onko sulla jotain linkkiä tohon juttuun? Uusissa autoissa huolettomuus on sellanen mistä voi hyvinkin maksaa. Vertaa Huppen ja monen muun hermoja raastavia hetkiä takuuttoman auton kanssa. Kaverilla 3v vanhasta 520d bemusta meni vaihdelaatikko ja muistaakseni joutu maksamaan koko paskan itse. Luulis, että tehdas joutuu korvaamaan noi, koska pitäähän vaihteiston kestää min. 100tkm. Muuten kyllä pirun mukava auto matkustaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko sulla jotain linkkiä tohon juttuun? Uusissa autoissa huolettomuus on sellanen mistä voi hyvinkin maksaa. Vertaa Huppen ja monen muun hermoja raastavia hetkiä takuuttoman auton kanssa. Kaverilla 3v vanhasta 520d bemusta meni vaihdelaatikko ja muistaakseni joutu maksamaan koko paskan itse. Luulis, että tehdas joutuu korvaamaan noi, koska pitäähän vaihteiston kestää min. 100tkm. Muuten kyllä pirun mukava auto matkustaa.

Kaverin 2 päivää vanhasta 530d:stä hajosi vaihdelaatikko. Ei kyl tarvinnu maksaa ite :D
Siks Bemari pitääkin ostaa uutena tai ottaa liisarina ja hävittää heti kun takuu loppuu. Toisaalta, samalla hetkellä arvosta on sulanut jo 30-50ke joten onko joku 5-7000e vaihdelootaremppa semmoinen mihin ei ole mukamas varaa? Parashan oliskin siis ostaa käytetty ja rakentaa se uusiks pikku hiljaa niinku mä tein. Auton arvo laski kuitenkin vain 6000e 4v aikana. Uudessa Skodassa arvo laskee ekan vuoden aikana about tuon.
 
Kaverin 2 päivää vanhasta 530d:stä hajosi vaihdelaatikko. Ei kyl tarvinnu maksaa ite :D
Siks Bemari pitääkin ostaa uutena tai ottaa liisarina ja hävittää heti kun takuu loppuu. Toisaalta, samalla hetkellä arvosta on sulanut jo 30-50ke joten onko joku 5-7000e vaihdelootaremppa semmoinen mihin ei ole mukamas varaa? Parashan oliskin siis ostaa käytetty ja rakentaa se uusiks pikku hiljaa niinku mä tein. Auton arvo laski kuitenkin vain 6000e 4v aikana.
http://www.tekniikkatalous.fi/autot...++vaikka+vanhan+arvo+alenee+vauhdilla/a877433;)
 
Kaverin 06 530dstä tähän asti menny: vaihdelaatikko, molemmat pakosarjat, vitusti sähköosia, turbiini, takakelkka jne. Laittaa kaiken itse nii ei niin tuhottomasti maksa. Mut aika susia tuntus olevan nuo reilummin ajetut. Jos on pakko ostaa hyvähköllä ajettavuudella oleva auto, ostaisin itse w202 mersun tai e34 bemarin. Jos osaa siis itse jotain autolle tehdä. Nykynen w202 makso alle 2000€, niin ei hirveesti kiinnosta vaikka on ruosteessa ja nostajat naputtaa kylmänä. Vanhoihin autoihin saa osia niin halvalla, varsinkin noihin mitkä yleensä mätänee, koska ruosteita ei korjata vaikka tekniikalla pääsisi vielä 500tkm. "Uusi" kone mersuun asennettuna noin 1000€, "uusi" laatikko saman verran, perä noin 500€ asennettuna. Ei mene siis yöunet vaikka leiposkin joku paikka :)

Auto on niin halpa ettei siihen ole järki ottaa kaskoa. Arvo ei tipu käytännössä ikinä. Ajettavuudeltaan voittaa yli 10 vuotta uudemmat halpamerkit. Ainut mikä vituttaa on sivutuuliherkkyys ja se kun auto on niin komea että aina kun tulee kaupasta takas autolle niin saa pestä kyljet pillumehusta kun kaikki naiset hinkkaa itseään sitä vasten.
 
"Yksi asia on kuitenkin BMW:lle ja varsinkin sen omistajille ongelma: jälleenmyyntiarvo. BMW:n arvo nimittäin putoaa hurjasti nopeammin kuin Mercedeksen tai Audin arvo. "

Oisin luullut, että kaikilla näistä tippuu arvo about samaan tahtiin. Outoa. Mutta joo, kyllähän se hintaero käytetyn ja uuden välillä on sellainen että sillä rahalla hieman remppaakin tekee.
 
"Yksi asia on kuitenkin BMW:lle ja varsinkin sen omistajille ongelma: jälleenmyyntiarvo. BMW:n arvo nimittäin putoaa hurjasti nopeammin kuin Mercedeksen tai Audin arvo. "

Oisin luullut, että kaikilla näistä tippuu arvo about samaan tahtiin. Outoa. Mutta joo, kyllähän se hintaero käytetyn ja uuden välillä on sellainen että sillä rahalla hieman remppaakin tekee.

Rempalla ei arvo nouse, eikä autosta tule koskaan uusi vaan epävarma paska. Tosiaan esim. PAKOSARJA!!! on BMW:n diesel-koneessa normaali kuluva osa. Kerran vuoteen saa olla vaihtamassa sitäkin. Paitsi jos pistää peltisen tilalle vanhan mallin valurautaisen. Tosin sitten pitää olla jo vähän sepän taitoja.
 
En menis vannomaan. Rohkenen veikata, ettei mene montaa kuukautta, kun alkaa jo Hupelta pukkaamaan uutta autotrediä pakkikselle ;)
Ja tulet moittimaan skoodan hajuttomaksi, mauttomaksi ja tylsäksi

Joo, ennalta-arvattava jätkä.

Autot on kuin vaimot tai työpaikat. Kun ollaan symbioosissa sen kanssa niin kaikki on hyvin, mutta sitten kun on uusi niin vanhan kaikki viat ja ongelmat tuodaan paisutellen esiin.
Uskoisin kuitenkin, että nämä jokuset maanantaikappale-BMWt kuuluu marginaaliin. Käsittääkseni hyvin pärjänneet testeissä ja katsastustilastoissa.
 
Njaa. Luulis että ostamalla käytetyn ja remppaamalla saa enemmän autoa kuin ostamalla uudemman karvalakkisemman. Ei omilla bemaristitutuilla ole talous kaatunut bemarin hankintaan. Emt, ei oo itellä ikinä baijerilaista ollu muuta kuin lasissa.
 
Uskoisin kuitenkin, että nämä jokuset maanantaikappale-BMWt kuuluu marginaaliin. Käsittääkseni hyvin pärjänneet testeissä ja katsastustilastoissa.

Et voi olla tosissasi? Munkin Bemari meni joka kerta heittämällä katsastuksesta läpi. Ei haitannut mm. katkenneet johtosarjat takakontissa tai vuotava pakosarja konetilassa mitään. Eikä se ettei autoa voinut katsastaa pakkasaamuna, kun sitä ei saanut silloin käyntiin. Mitä tuo katsastustilasto nyt kertoo? Auto menee katsastuksesta läpi hienosti vaikka siinä olisi 10.000e remppa pakollisena tulossa.
Hyvinhän siinä perustoiminnot pelas, niinku renkaat ja jarrut. Paitsi kun hajos ABS tai Airbagit.
 
Miettikääpä, että jotain automallia ostetaan esim. 5000 kappaletta. Näistä 1% on paljon vikaa. Se tekee 50 autoa. Näiden 50 auton omistajista vaikkapa 30 itkee foorumilla ongelmiaan, niin nopeasti saa netin kautta sen kuvan, että kaikki kyiseiset autot on sellaisia, että niissä on paljon vikaa. 99% ajelee tuolla tyytyväisenä menemään autuaan tietämättöminä mistään tällaisesta. Tämän vuoksi en jaksa hirveästi nettifoorumeiden perusteella ostaa autoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom