Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaa nyt juurta jaksaen mikä sen Hupen bemarin tarina oli? Pistäkää vaikka linkkiä alkuperäiseen juttuun jos ette jaksa kertoa. On meinaan tullut esille toi homma niin moneen kertaan, että pakko saada tietää. :D

Tossa tommosta pientä vikalistaa mitä kokosin:

http://www.pakkotoisto.com/moto-ja-tekniikka/33652-kokemuksia-bmw-stae-100/#post4094494

Eipä toikaan vielä mitään vaan se joka-aamuinen tuska kun auto jätti koka jumalan aamu tielle milloin mistäkin syystä.

Muutenkin nuo vikojen laadut ja esiintymistiheydet sekä valmistajan kantama vastuu eivät ole tältä planeetalta. Varsinkin kun tuo oli jotain noin 120.000e auto, uutena Suomessa siis, itse ostin 4v ikäisenä n.26000 eurolla (asuin Saksassa).

No kohta alle uutena alkaen 22.000e Skoda, katsotaan onko se mimmonen.
 
Ois pitänyt käyttää katsastusasemalla ensin. Jäljet ovat kohtuullisen pienet, mutta pusu oli kuulemma kohtuu kova. Voisihan tästä ehkä netota, mutta oikeasti, vaimo tuossa kolarissa oli osallisena eli peräänajettuna ja se tuolla autolla ajaa jatkossakin. En mä ala kikkaileen nyt sillä oisko mahollisuus saada muutama satanen profiittia tästä. Ehkä ois ehkä ei mutta vituiksi mennessään saisi vain järkyttävän nalkutuksen että ei ole riskin arvoinen kun en tässä kuitenkaan itse häviä mitään.
Itsellä meni alle 10k auto lunariin jokunen vuosi sitten. Olin jonossa keskimmäisenä kun perääni ajettiin. Minun auto osui edelläolevaan autoon ja taaksekkin tuli pieni pusu. Pintapuolisesti ei näyttänyt pahalta eikä muutenkaan, koska auton sain ajettua kotipihalle. Yön aikana oli öljyt valuneet pihalle, kun edellä olevan auton vetokeukko oli osunut öljypohjaan tai lähistölle.

Perään ajanut osui pääosin minun auton vetokoukkuun ,joka oli saanut auton runkoa taipumaan hieman.
Vakuutusyhtiöstä tarjosivat markkinahinnan autosta, koska korjauskustannukset olisivat muodostuneet niin isoiksi, ja koska he eivät kuitenkaan voineet taata auton tulevan 100%:sti kuntoon (korin vääntymisestä) johtuen.

Kannattaa pitää se mielessä noissa "pienissä" pusuissa. Mikäli runko vääntyy hieman, voi olla että auto sen jälkeen puoltaa aina ja renkaat kuluu epätasaisesti. Itse pyytäisin korjauksen jälkeen, mikäli on epäilystä em asioista, nelipistesuuntausraporttia. Kuka maksaa mikäli korjauksen jälkeen auto puoltaakin. Ei varmaan vakuutusyhtiö enää.
 
Nelipyöräsuuntaus ei kerro välttämättä mitään korin mitoista, sitä varten on korinmittaus olemassa... mutta eipä se kori kokonaisuudessaan mihinkään väänny pikkupusuissa, vaan aisat. Aisat puolestaan saadaan vetopenkissä kohdilleen ja matka jatkuu taas iloisena.

Nelipyöräsuuntaus kertoo mihin pyörät osoittaa, ne voivat olla pielessä ihan vain siitäkin, että autolla on ajettu monttuun tai kynnystä päin. Säätämällä ovat taas kohdillaan ja korissa ei ollut mitään vikaa.
 
^ totta. En ole asiantuntija tässä asiassa. Mietinkin tuota kirjoittaessa että täytyy olla jotain muitakin mittauksia olemassa.
 
^ totta. En ole asiantuntija tässä asiassa. Mietinkin tuota kirjoittaessa että täytyy olla jotain muitakin mittauksia olemassa.

Juuri noista mainitsemistasi syistä en ala tuosta ottamaan rahoja. En tiedä mitä sieltä on paskana, eikä tiedä varmasti Laakkonenkaan kuin arvion. Ensiviikolla lähtee ruttupajalle ja katsotaan mitä tulee. Ei haittaa yhtään jos menisi lunariin kun tuli otettua se lunastusturva kun täti tarjosi kalliimman vakuutuksen halvemman hinnalla.

No ei kyllä mene, ei voi mennä. En usko että sieltä on runko solmussa vaan se takaluukku ja puskuri menee vaihtoon ja ehkä jotain sieltä alta mistä en ymmärrä mitään. Näkeepi sitten ensiviikolla. 4000 euroa oli arvio ja noita suurinpiirtein kympillä myydään, eli ei olla vielä lähelläkään sitä 70% auton hinnasta mikä on lunarin raja suurinpiirtein.
 
No jos itse ostaisin uudehkon auton ja joku ajais siihen perään, niin kyllä mä nyt jumalauta haluaisin sen kuntoon ammattilaisen toimesta, enkä yrittäis voittaa muutamaa satasta. Tai ainakaan jättää kokonaan korjaamatta isomman rahan toivossa, kannatti vaihtaa autoa, kun uusi on huonommassa kunnossa, kun vanha.
 
Tossa tommosta pientä vikalistaa mitä kokosin:

http://www.pakkotoisto.com/moto-ja-tekniikka/33652-kokemuksia-bmw-stae-100/#post4094494

Eipä toikaan vielä mitään vaan se joka-aamuinen tuska kun auto jätti koka jumalan aamu tielle milloin mistäkin syystä.

Muutenkin nuo vikojen laadut ja esiintymistiheydet sekä valmistajan kantama vastuu eivät ole tältä planeetalta. Varsinkin kun tuo oli jotain noin 120.000e auto, uutena Suomessa siis, itse ostin 4v ikäisenä n.26000 eurolla (asuin Saksassa).

No kohta alle uutena alkaen 22.000e Skoda, katsotaan onko se mimmonen.

Ei voi muuta sanoa, kun että helvetin huono tuuri sulla käynyt. Saitko mitään hyvitystä miltään taholta? Jotenkin on vaikea uskoa, että bmw on päästänyt tollasta paskaa pihalle. Toivottavasti kyseessä oli vaan huono yksilö.

Omaa negatiivista kokemusta bemareista on sen verran, että isällä lainassa ollut 645 hamann jäi tienposkeen. Kytkin räpsähti paskaksi jostain tuntemattomasta syystä. Eikä ollut siis käyttäjässä vika tällä kertaa. Muuten on jäänyt vain positiivisia fiiliksiä.
 
Ei voi muuta sanoa, kun että helvetin huono tuuri sulla käynyt. Saitko mitään hyvitystä miltään taholta? Jotenkin on vaikea uskoa, että bmw on päästänyt tollasta paskaa pihalle. Toivottavasti kyseessä oli vaan huono yksilö.

Omaa negatiivista kokemusta bemareista on sen verran, että isällä lainassa ollut 645 hamann jäi tienposkeen. Kytkin räpsähti paskaksi jostain tuntemattomasta syystä. Eikä ollut siis käyttäjässä vika tällä kertaa. Muuten on jäänyt vain positiivisia fiiliksiä.
Hähä. Kaikki on tyyppivikoja ja voisi sanoa että se kenellä ei noi hajoa, valehtelee tai prakaaminen on vasta edessä, silloin kun sitä vähiten odottaa ja napsahtaa joku 13.000e lasku.
Katsoppa www.btcf.fi foorumia ;)
 
Niin joo, näinhän se varmaan on. Halvin Lexus kriteereillä 2008 tai uudempi ja mittarilukema alta 100.000 on 22.000 euroa. Että vaan 14.000 euroa kalliimpi mitä mun ostama pösö. Että joo, sillähän ei ole mitään merkitystä minkäverran siihen autoon haluaa rahaa laittaa?

Miksi kriteerit pitää asettaa tollalailla. Kai sitä vois itsekin autoa vaihtaessa alkaa miettimään , että auto ei saa olla kuin vuoden vanha , alle 20tkm ajettu ja pitää maksaa alle10t€. Silloin varmaan lada olis ainoa vaihtoehto tai joku kia picanto , mut olisko järkeä?
Itse kun ostin viimeksi auton , kriteerit oli laadukas auto , sopivilla kilometreillä. Nyt ajettu pirssillä (joka 5v sitten maksoi reilu 9k) 50tkm ja kerran on ollut yksi anturi paskana tänä aikana.
Kuluvia osia on tullut vaihdettua iskarit eteen , jarrulevyt+palat taakse, kallistuksenvakaajat eteen ja nyt pitäis vaihtaa etupyörän laakeri.
Eli eipä ole kauheasti ollut auto varikolla , eikä ole kuluja tullut kun ei niitä vikojakaan ole ollut. Mikähän olis tilanne ranskiksen kanssa tossa ajassa :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hähä. Kaikki on tyyppivikoja ja voisi sanoa että se kenellä ei noi hajoa, valehtelee tai prakaaminen on vasta edessä, silloin kun sitä vähiten odottaa ja napsahtaa joku 13.000e lasku.
Katsoppa www.btcf.fi foorumia ;)

Katsoppas muiden automerkkien foorumit, niin sama juttu joka paikassa. Tuskin kukaan tekee triidiä foorumille kertoakseen, että "hei mulla kaikki toimii, ei vikoja" :)
 
On kyllä tuskaa ostaa auto.

Passatilla on rullattu tarpeeksi ja uus pirssi pitää saada asap. Hakusessa isohko bensafarkku automaatilla. Autom ilmastointi ja vakkari must, muista varusteista voi tinkiä. Vähintään mallia 09 ja enintään n.100tkm ajettu. Max 25ke
Bensa siks ku ei tuu kilometrejä + luotettavampi. Farkku et mahtuu koirat. Melkein 100tkm 2.0tdi125kw passatilla on saanut luotettavuuden ajomukavuutta tärkeemmäksi. Itsellä luotettavuutta herättää japsi bensa vapari. Sekin fiiliskysymys ja tuurista kiinni mikä auto toimii.

Vaihtoehdot oon jo rajannu avensis, mazda 6 tai accordi. Pitää käydä koeajaas kaikki. Avensis luotettavin ja isoin kontiltaan, veikkaisin et huonoin ajettava(?). Accord ehdottomast parhaimman näkönen ja parhaiten varusteltu, mut huomattavasti pienempi kontti. Matu tosta väliltä. En tiedä sit mikä olis fiksuin.

Tehokkaat autot ei herätä seksuaalista kiihotusta, ite oon komee niin auton ei välttis tarvi olla. 100% käyntiinlähtö ja siirtyminen a:sta b:hen tärkeintä:O
 
Tuttu mietti vuosi sitten samojen autojen välillä ja päätyi Accordiin. Sanoi että oli myös paras ajaa noista kolmesta. Ei oo mitään mainitsemisenarvoista vikaa ollu tähän mennessä.
 
Tuttu mietti vuosi sitten samojen autojen välillä ja päätyi Accordiin. Sanoi että oli myös paras ajaa noista kolmesta. Ei oo mitään mainitsemisenarvoista vikaa ollu tähän mennessä.

Tälläinen kutina mullakin. Mietityttää vaa suht pieni takaluukku
 
Tälläinen kutina mullakin. Mietityttää vaa suht pieni takaluukku

Noista vaihtoehdoista taitaa Mazda 6 tarjota sulle parhaan kompromissin. Siinä kun on tietääkseni isoin takatila muihin verrattuna. Jos haluat oikeasti isot tilat, niin kannattaa harkita Modeota.
Aamulla lukasin TM:n tekemän testin käytetylle Mazda 6:lle, joka vaikutti ainakin omaan silmään ihan hyvältä.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistokoeajot/mazda6-2008-2012
 
Saatat olla oikeassa! Pitää vielä käydä koeajaas ja tsekkaas tilat. Emännällä on -10 mazda3. Ei mitään moitittavaa, hyvä pikkuauto. Viimeviikolla kävin koeajaas -08 honda CR-V bensa manuaali. Ihan ok, mut karvalakki ja todella tehoton. Samalla koeistuin just sen uuskoppasen mondeon, oli oikeesti iso! Ja nokalla 2,5l turbokone. Mut mulla ollu aiemmin focus (ja pari vw:tä). Nyt päätin etten saksalaista osta. Eli vaihtoehtoa ainoastaan japsi
 
Miksi kriteerit pitää asettaa tollalailla. Kai sitä vois itsekin autoa vaihtaessa alkaa miettimään , että auto ei saa olla kuin vuoden vanha , alle 20tkm ajettu ja pitää maksaa alle10t€. Silloin varmaan lada olis ainoa vaihtoehto tai joku kia picanto , mut olisko järkeä?
Itse kun ostin viimeksi auton , kriteerit oli laadukas auto , sopivilla kilometreillä. Nyt ajettu pirssillä (joka 5v sitten maksoi reilu 9k) 50tkm ja kerran on ollut yksi anturi paskana tänä aikana.
Kuluvia osia on tullut vaihdettua iskarit eteen , jarrulevyt+palat taakse, kallistuksenvakaajat eteen ja nyt pitäis vaihtaa etupyörän laakeri.
Eli eipä ole kauheasti ollut auto varikolla , eikä ole kuluja tullut kun ei niitä vikojakaan ole ollut. Mikähän olis tilanne ranskiksen kanssa tossa ajassa :D

No vaikka siksi että itse en ole halukas maksamaan n. 10.000 euroa autosta jolla on ajettu 200 tkm tai joka on 10 vuotta vanha.

Jokaisella varmaan omat kriteerit auton hankintaan?

Minua vaan huvittaa että verrataan jotain alta kympin patonkia yli parinkympin leksukseen. Ei oikein tuokaan vertailu tunnut järkevältä.
 
Saatat olla oikeassa! Pitää vielä käydä koeajaas ja tsekkaas tilat. Emännällä on -10 mazda3. Ei mitään moitittavaa, hyvä pikkuauto. Viimeviikolla kävin koeajaas -08 honda CR-V bensa manuaali. Ihan ok, mut karvalakki ja todella tehoton. Samalla koeistuin just sen uuskoppasen mondeon, oli oikeesti iso! Ja nokalla 2,5l turbokone. Mut mulla ollu aiemmin focus (ja pari vw:tä). Nyt päätin etten saksalaista osta. Eli vaihtoehtoa ainoastaan japsi

Joo tuo Mondeo on kyllä ihan järkyttävän iso auto, ja ihan mukavakin.
Oishan tietenkin sitten vielä Subaru Legacyn farkkumalli olemassa, siitä nyt ei kuitenkaan ole mitään tietoa koon tai varmuuden puolesta. Näyttäis myös olevan aika vähän tarjontaa bensana.
 
No vaikka siksi että itse en ole halukas maksamaan n. 10.000 euroa autosta jolla on ajettu 200 tkm tai joka on 10 vuotta vanha.

Jokaisella varmaan omat kriteerit auton hankintaan?

Minua vaan huvittaa että verrataan jotain alta kympin patonkia yli parinkympin leksukseen. Ei oikein tuokaan vertailu tunnut järkevältä.

No kamoon , onhan noita vaihtoehtoja 10k hintaan paljonkin. Esim. Skoda Octaviaa saa alle kympillä -04-> noilla sun km rajoituksilla. Miksi auton pitäisi olla mahdollisimman uusi , ei se uusi välttämättä ole parempi , etenkin kun joutuu tinkimään laadusta/merkistä sen takia.
Aina löytyy näitä joilla on muka ollut viimeset sata vuotta sama sitikka/pösö/alfa/fiat tms. joka toiminut kuin unelma. Tosiasia kuitenkin on , että tietyillä merkeillä ne maanantai kipaleet on ne mitkä toimii , sit ne loput hajoilee tasaseen tahtiin milloin mistäkin.
Toivotaan että pösö teillä kestää.
 
Mähän sanoin Timba sulle että "vituiks män" kun täällä "kyselet" ;)

Mä oisin mieluummin ostanu Mazdan tai Hondan kuin Skodan, mutta Skodan sai uuden samalla hinnalla kuin 100tkm ajetun "monta" vuotta vanhan Honda-Mazdan. Lisäksi vaparikoneiden bensan kulutus on aika kova kun niitä ei hinnat alkaen malleina automaattina saa. 49ke tais olla Hondankin hinta, 29ke Skodan. Ei tartte kauaa miettiä. Lisäksi tällä kylällä on vain VW ja Toyota -huollot, ei mitään muita, joten oli pakko valita jompikumpi konserni. Mä en ala autoa kiikuttamaan huoltoon 170km matkoja.

Kyllähän tuollainen Skoda Rapid olisi järkimiehen valinta:

1.2tsi Elegance 20 862,37e
Tosin hintaero Octaviaan, mikä tarjoilee ruhtinaallisesti tilaa ja paaaaljon paremman varustelutason on lähinnä marginaalinen.

Tai sitten Octavia farmari:

1.2tsi Ambition 23 903,12e
 

Suositut

Back
Ylös Bottom