Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten pitkä väli tarvii olla jos tekee samana päivänä 2 treeniä? En tietenkään samoja lihasryhmiä treenaisi.
Voikohan mun kroppa olla jatkuvalla säästöliekillä, kun paino ei tunnu hievahtavan juuri mihinkään (50kg/170cm) vaikka yritän lisäravinteitakin vedellä ihan hiki hatussa. Keikun tosiaan tuolla alipainon rajoilla, aina ollut näin..Ja nyt sitten huomasin "riemukseni" että lenkkeilyn taas aloitettuani alko paino pikkuhiljaa ihan pikkiriikkisen putoamaan. Laskin mun päivittäistä kalorinsaantia kalorilaskuri.fi;ssä ja tänäänkin, vaikka oon kovasti yrittänyt tsempata, sain sellaset 1200kcal vedettyä napaani. Ja oon ihan täynnä.
En nyt oikein mitä mun täytyis tästä ajatella, ja mitä asialle tehdä. Missä vika? Onko joku ollut samassa tilanteessa ja saanut kasvatettua ruokahalua ja nostettua painoa? help!
Kiitos vastauksesta. Varmasti on parempi olo, ja näyttää peilikuvakin varmaan paremmalle. Haluisin vielä kysyä ihan muutaman mieltä askarruttavan kysymyksen. Paljonko sä sitten söit kun painoit sen 50kg (kaloreissa about), ja mitä sä rupesit lisäämään sun ruokavalioon? Vai menitkö isommil annoiskoilla? Blaarh, tuntuu ihan mahdottomalta että tänäänkin tarttisi syödä vielä yli 1000kcal kun oon niin hyvin mukamas syönyt.
No sun tilanne on semmonen, että en ihan puhtaasti enää söisi vaan lisäisin asioita joista saa helpommin kaloreita ja energiaa. Öljy, maito, avocado, pähkinät, hedelmät on helppoja, mutta sitten ihan kastiketta ruuan kanssa jne. Kyllä se elimistö oppii jälleen normaaliin syöntiin kun sen vaan opetat. Helpointa on alussa juoda kaloreita.Blaarh, tuntuu ihan mahdottomalta että tänäänkin tarttisi syödä vielä yli 1000kcal kun oon niin hyvin mukamas syönyt.
Sulta puuttuu rinta kokonaan? Lisää se tuohon ylävartalopäivään ainakin. Voit myös (mikä on yleisempi tapa) lisätä vatsat joko alavartalo tai ylävartalo päiviin tai molempiin ja treenata noita kahta päivää vuoron perään.Mulla olisi pari kysymystä liittyen treenijakooni, eli salilla käyn 3krt viikossa ja treenaan yleensä näin:
1. Yläkroppa eli kädet ja yläselkä
2. Alakroppa eli jalat
3. Keskivartalo eli kyljet, vatsat ja alaselkä
Kuulostaako toi huonolta vai ihan toimivalta? Pitäisikö esim. ylä- ja alaselkä tedä samana päivänä?
Lepopäiviä pidän 1-2 viikossa ja käyn salitreenien lisäksi juoksemassa 2-3krt viikossa.
Oon lisäksi dieettaillut tässä ja nyt on menossa 7. viikko ja ajattelin että vois pian alkaa kasvattamaan lihasmassaa, niin pitäisikö noita kaloreita alkaa nostaa pikkuhiljaa? Kannattaako lähteä esim. 200-300kalorin plussalla ja katsoa miten kroppa reagoi vai heti 500 kalorin plussalla?
Edestä, takaa, sivulta, syvältä vai pinnalta? Missä vaiheessa kyykkyä?
Paino heittelee aika paljonkin. Elä ota ressiä tuostaJa oikea vastaus oli...????![]()
Kreatiini siis kerää nestettä, mutta jos vedät paljon esim. kahvia tms niin tietysti nestettä voi poistua ja siitäkin johtua tuo.Kyllä tuo on ihan hyvä valinta. Lisää ohjelmaan vielä maastaveto niin alkaa lihaa tulla kroppaan ennen kuin ehdit kissaa sanoa. Kreatiini on ilman muuta toimiva lisäravinne ja suosittelen jonkin sortin palautusjuomaa (esim. heraproteiini+malto). Nuo massanlisääjät ei sitten ole todellakaan välttämättömiä ja suosittelisin niiden sijaan keskittymään syömään paljon laadukasta ja terveellistä ruokaa.Terve! Elikkäs olen 16v ja ajattelin aloittaa salilla käynnin kun pitäisi vähän näyttävyyttä saada. Olen 182cm pitkä ja painan noin. 60kg. Olen aikas laiha, mutta olen aina ollut niinkuin ovat vanhempanikin.
Huomasin tuon Arnoldin kultaisen kuusikon ja mietin että jos kävisi esim 2 kertaa viikossa, vaikka maanantai ja torstai niin saisiko tuolla tuloksia aikaan? Ja kannattaako noita lisäravinteita kuten mass2 tai kreatiinia käyttää, jotta saisi tuloksia nopeammin?
Kiitos jo etukäteen
Miksikä sanotaan ns. rannesiteitä mitkä voi kiinnittää suoraan taljaa ja tehdä esim hauis/ojentajaliikkeitä? Millä hakusanalla löytäs interwebistä? Videossa näkyy: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=3VMgP0pdPv4#t=100s kiiitos!
Mulla olisi pari kysymystä liittyen treenijakooni, eli salilla käyn 3krt viikossa ja treenaan yleensä näin:
1. Yläkroppa eli kädet ja yläselkä
2. Alakroppa eli jalat
3. Keskivartalo eli kyljet, vatsat ja alaselkä
Kuulostaako toi huonolta vai ihan toimivalta? Pitäisikö esim. ylä- ja alaselkä tedä samana päivänä?
Lepopäiviä pidän 1-2 viikossa ja käyn salitreenien lisäksi juoksemassa 2-3krt viikossa.
Oon lisäksi dieettaillut tässä ja nyt on menossa 7. viikko ja ajattelin että vois pian alkaa kasvattamaan lihasmassaa, niin pitäisikö noita kaloreita alkaa nostaa pikkuhiljaa? Kannattaako lähteä esim. 200-300kalorin plussalla ja katsoa miten kroppa reagoi vai heti 500 kalorin plussalla?
En suosittelisi kauheeta kalorinlaskua miettimään. Lähe siitä, että poistat epäterveelliset asiat ruokavaliosta niin rupee rasva kyllä tirisemään sitä kautta. Lihaskin säilyy paremmin kun ravinto on kohdillaan.Tuli tehtyä jonkin sortin suunnitelma että kesäksi 2014 pitäis kiristellä kuntoa. Nyt tuli kuitenkin käytyä inbody mittauksessa jonka mukaan rasva % oliki hieman korkeempi mitä veikkasin eli 20,1%. Tällä hetkellä on tullu reenailtua maltillisilla plussa kaloreilla ja kehitystä on tullu hyvin kaikissa sarjapainoissa. Tuon mittauksen jälkeen alkoi kuitenki mietityttään että kannattaiskohan vetää nyt lyhyempi dieetti ja ettei tarvii sit ens keväänä vetää niin pikää dieettiä? Mitat tällä hetkellä 180cm ja aamupaino n. 89kg, pelkona vaan et noiden läskien alta ei sitten tulekkaan esille kuin luut.. :(
En suosittelisi kauheeta kalorinlaskua miettimään. Lähe siitä, että poistat epäterveelliset asiat ruokavaliosta niin rupee rasva kyllä tirisemään sitä kautta. Lihaskin säilyy paremmin kun ravinto on kohdillaan.
Tämä kävi itelläkin mielessä eli käytännössä lopettaa ns. herkkujen syönti ja vähentää hiilareita esim leivistä ja tarkkailla mihin suuntaan paino lähtee kehittymään? Paljonkohan tuota painoa tulisi pudottaa jos tavoitteena n. 12-15% rasvat? Mainittakoon vielä sellainen asia että tuosta rasva määrästä lähes kaikki löytyy tuosta vyötärön alueelta.
Miten voimaohjelmaa pitäis lähteä väsäämään? Joku vois jonkun simppelin esimerkin heittää ohjelmasta, johon sisältyy penkki, kyykky, mave ja leuanveto. Olen kyllä JTO:lle laittanu viestiä, mutta jotakin olis hyvä tehdä sen aikaa, että se vastaa ja päässään tekemään ohjelmaa.