Laihaläski

Tässä ois pieni pohjustus:

Ennen inttiin menoa paino oli sen reili 90kg. Intissä tuli syötyä kuin hevonen ja paino vain putosi. Kotiutuessa vaa'an neula pysähtyi 74,5kg:hen. Liikunta jäi intin jälkeen kokonaan pois, mutta ruokahalu ja ruokamäärät mitä kurkusta alas tungettii pysyi samana. Syksyllä 2010 painon ollessa taas sen reilu 90kg päätin että asialle on tehtävä jotain: aloitin itseni näännyttämisen 2 maitorahkaa ja paketillinen nakkeja oli aivan perus mitä koko päivänä tuli syötyä. Nopeasti paino putosikin tuonne 75kg:hen ja alimmillaan se kävikin 69kg:ssa. Mutta edelleen minulla oli vararengas vatsan kohdalla ja manboobsit. 2012 lokakuussa aloitin salilla käynnin 3-jakoisella ohjelmalla 4krt/viikko. Ruokavalio koostui rahkasta, kanasta,jauhelihasta,leivästä ja maidosta. Kaloreita n. 1700kcal/d. Tämän vuoden tammikuussa siirryin täältä kopsattuu 4-jakoiseen treeniin jota olen noudattanut orjallisesti ja lisännyt jopa yhden päivän milloin teen vielä hauiksia ja ojentajia. Palkkarin olen aina vetänyt heti salin jälkeen (2dl Massin Whey + 0,5dl maltoa). Aerobista en ole harrastanut lainkaan, nyt vasta viimeisen kuukauden olen kävellyt salilta himaan ja takaisin, matkaa n.2km/suunta. Viikko sitten siirryin Jutan&Bullin GoFatGo-diettiin ja olenkin saanut ateriarytmin paljon säännöllisemmäksi sekä syön enemmän kuin ennen, sekä rasvoja ja hiilareita saan joita olen ennen yrittäny välttää.

Ja itse asiaan, ongelmana on se, että edistystä ei ole tapahtunut laihtumisen tai lihaskasvun suhteen. Painot eivät ole juuri nousseet aloituspainoista eikä painokaan ole pudonnut, tällä hetkellä painoa on 75,6kg, pituutta 181cm ja ikää 24 vuotta. Protskuja olen pyrkinyt syömään sen pauna/ painokilo. Haluaisinkin siis vihdoin päästä eroon ylimääräisestä rasvasta eli tiputtaa rasvaprossan tuonne 10 hujakoille jonka jälkeen alkaisin kasvattaa lihasmassaa todenteolla. Omat avut eivät vain riitä, kun niin kauan olen tän homman kanssa vääntänyt. Osaisiko siis joku minua viisaampi neuvoa miten minun tulisi edetä. Rasvaa ja varmasti sitä kautta myös lihasta tuntuu tarttuvan hyvin runkoon, mutta nämä jo hommatut rasvat ei tunnu lähtevän millään. Onko sitten kyseessä "säästöliekki" kun olen niin kauan kroppaani miinuskaloireilla jo pitänyt. Kiitos jo etukäteen neuvoista ja vinkeistä! Alla vielä kuvat lokakuulta ja tältä päivältä. Ja sori epäselvästä tekstistä!

Lokakuu 2012
912ef.jpg

Huhtikuu 2013
0413xr.jpg

Viimeksi muokattu:
Jos mä oisin sä niin mä aloittaisin Starting Strengthin, söisin n.1000kcal/d enemmän kunnon safkaa, kävisin välillä nopeasti lenkkipolulla tms. ja hämmästelisin kropan muutoksia :wtf:. Ja jos rasvaa tuntuisi kertyvän haitaksi asti, säätäisin syömisiäni muutamalla sadalla alaspäin ainakin hetkeksi.

Protskuja olen pyrkinyt syömään sen pauna/ painokilo.

n. 34kg proteiinia....missä ajassa??? päivässä??? :rock:

Taisin jotenki epäselvästi ilmaista itseeni, 76kg= ~167 paunaa --> pyrkiny tohon 170g prodee/d :face:

- - - Updated - - -

Jos mä oisin sä niin mä aloittaisin Starting Strengthin, söisin n.1000kcal/d enemmän kunnon safkaa, kävisin välillä nopeasti lenkkipolulla tms. ja hämmästelisin kropan muutoksia :wtf:. Ja jos rasvaa tuntuisi kertyvän haitaksi asti, säätäisin syömisiäni muutamalla sadalla alaspäin ainakin hetkeksi.

+1000kcal/d mihin? Tohon GFG-dieetin kalorimäärään vai tuohon 1700kcal/d- määrään? Kuinka usein lenkkiä käytännössä? 2-3 krt/viikko?
Tarviin tälläsen ratakiskosta väännetyn mallin, ettei mikään jää epäselväks :puntti:

+1000kcal/d mihin? Tohon GFG-dieetin kalorimäärään vai tuohon 1700kcal/d- määrään? Kuinka usein lenkkiä käytännössä? 2-3 krt/viikko?

Kuten on jo selvennetty niin +1000kcal/d sun normaalikulutuksen lisäksi. Aloittelijan voima ja massa gainssit ekaks talteen ja myöhemmin sulattelemaan ylimääräistä rasvaa jos sitä on sattunut liikaa kertymään.

Lenkillä käyt jos tuntuu siltä. Jos ei huvita niin et käy. Mutta kannattaahan sitä punttauksen lisäksi muutakin liikuntaa harrastaa.

Ite käyn pelaamassa sählyä kerran viikossa punttauksen lisäksi ja se on ainakin mulle riittänyt toistaiseksi. Rasva palaa ja patti kasvaa. :fuckyeah:

Kuten on jo selvennetty niin +1000kcal/d sun normaalikulutuksen lisäksi.

Kalorilaskuri antaa 2574 kcal/d kulutuksen johon on sisällytetty salilla käynti ja kävely sinne viikko tasolta eli ~3600kcal/d. On aika satsi kyl ruokaa syötävänä, mutta kai se on syötävä jos kasvua haluaa. Alotan ekaks ilman lenkkiä ja katon mihin suuntaan tässä lähdetään! :thumbs:

Tässä muuten linkki tän hetkiseen tilanteeseen: http://imageshack.us/photo/my-images/10/0413xr.jpg/ (joo en osannu käyttää tätä hienoo hyperlinkin liittämis systeemiä)

Tekstin perusteella saa vähän eri kuvan nykytilanteesta. Tuohon voi kyllä ihan huoletta iskeä sen 3600 kcal/päivä. Eikun kasvamaan :puntti:

Eipä tuo tilantees kyllä juu kuulosta niin pahalle mitä kerroit, kun kuvaa katsoo. Eli maltillisille plussille vaan siirryt ja alat treenaan tosissaan! Jos tuntuu syksyllä, että alkaa olla omaan silmään läskiä liikaa niin sitten alat sitä tiristeleen pois noin -500 kalori vajeella. Muuten ruokaa naamaan ja reeniä sinne ens vuoden alkuun saakka. Sit kiristely ens vuoden kesäksi, jos jenkkaa alkaa olla jo turhaksi. Älä päästä ittees sikaläskis. Ittee ainakin vituttas moinen olemus :D Joten sen takia joka kevät itse tiristelen rasvoja pois 2-4 kk ja mässään kesän, syksyn ja talven. Mutta syöminen onkin mun harrastus.

Mä lähtisin toiseen suuntaan, kun kaveri itsekkin haluaa kiristyä ja kasvaa sitten. Olen itsekkin puhunut siitä, että läskinä on helpompi pudottaa painoa, kuin jo valmiiksi fitimpänä. Itse tein tuota starting strengthiä aikoinaan nelisen kuukautta ja nostelin painoa sinä aikana 15-20kg, kyykky nousi todella hyvin, muut eivät. Kuvia en valitettavasti alotuspostista näe, kun selaimeni asetukset ovat varmaan vituillaan.

No siihen itseasiaan - myös kireästä kunnosta on hyvä lähteä kasvattamaan massaa maltisilla plussilla, ihan 300-500kcal yli kulutuksen. Rauhassa voi pidemmän aikaa treenailla plussilla ja toivon mukaan hyvällä ohjelmalla myös kehittyä. Välillä sitten muutama kilo pois ja taas jatkuu, eli pientä syklittelyä pidemmällä ajalla.

Mitä tuossa jo sivuttiin ja minkä takia starting strength olisi hyvä - se on yksinkertainen. Turha niillä kitutreeneillä on jauhaa mitään hippaskonsteja ja 4-jakosia, vaan ihan samanlaista perusraakaa duunia, kun plussillakin. Säästelee noi 4-jakoset siihen pisteeseen, että on sitä voimaa enemmän, lihasmassaa enemmän, että oikeasti kestää pidempään palautua treeneistä. Mutta ns "aloittelijalle" nuo eivät välttämättä ole optimaalisia, vaikka Archey voisikin olla eri mieltä.

En löydä enää suoraa linkkiä 4-jakoseen, mutta näin se menee:

MA rinta,hauis& epäkkäät

-penkki 2x6
-vinopenkki 3x10
-ristikkäistalja/peck-deck 3x12
-scott-hauiskääntö 3x8
-hauiskääntö kp taittopenkissä seisten 2-3x8
-hauiskääntö taljassa 4x8-15
-ylätalja 2x15
-viparit sivulle 2x15

TI etureidet, pohkeet ja vatsat

-kyykky 2x8
-prässi/hack 2x10
-reiden ojennus 4x8-15
-pohkeet seisten/istuen 4x8-15
-voimapyörä 4x10
-vatsa rutistus 4x10
-jalkojen nosto suorina selällään maaten 90 asteen kulmaan 4x15

TO selkä, olkapäät, ojentajat ja rinta

-leveä ylätalja/leuanveto 2x8-10
-kapea ylätalja/leuanveto 2x-8-10
-alatalja 2x8-10
-kulmasoutu kp 2x8-10
-pullover taljassa 1x15
-pystypunnerrus 2x8
-viparit sivulle 4x8-15
-ranskalainen punnerrus 2x8
-ojentajat taljassa 3x12
-ristikkäistalja/peck-deck 2x15

PE takareidet,pohkeet,etureidet ja vatsat

-sjmv 3x8-10
-reiden koukistus 4x8-15
-pohkeet istuen/seisten 4x8-15
-reiden ojennus 2x15
-pohkeet seisten/istuen 4x8-15
-voimapyörä 4x10
-vatsa rutistus 4x10
-jalkojen nosto suorina selällään maaten 90 asteen kulmaan 4x15

- - - Updated - - -

Mä lähtisin toiseen suuntaan, kun kaveri itsekkin haluaa kiristyä ja kasvaa sitten. Olen itsekkin puhunut siitä, että läskinä on helpompi pudottaa painoa, kuin jo valmiiksi fitimpänä. Itse tein tuota starting strengthiä aikoinaan nelisen kuukautta ja nostelin painoa sinä aikana 15-20kg, kyykky nousi todella hyvin, muut eivät. Kuvia en valitettavasti alotuspostista näe, kun selaimeni asetukset ovat varmaan vituillaan.

No siihen itseasiaan - myös kireästä kunnosta on hyvä lähteä kasvattamaan massaa maltisilla plussilla, ihan 300-500kcal yli kulutuksen. Rauhassa voi pidemmän aikaa treenailla plussilla ja toivon mukaan hyvällä ohjelmalla myös kehittyä. Välillä sitten muutama kilo pois ja taas jatkuu, eli pientä syklittelyä pidemmällä ajalla.

Mitä tuossa jo sivuttiin ja minkä takia starting strength olisi hyvä - se on yksinkertainen. Turha niillä kitutreeneillä on jauhaa mitään hippaskonsteja ja 4-jakosia, vaan ihan samanlaista perusraakaa duunia, kun plussillakin. Säästelee noi 4-jakoset siihen pisteeseen, että on sitä voimaa enemmän, lihasmassaa enemmän, että oikeasti kestää pidempään palautua treeneistä. Mutta ns "aloittelijalle" nuo eivät välttämättä ole optimaalisia, vaikka Archey voisikin olla eri mieltä.

Tän hetken tilanteen näkee postauksesta #7.
Joo aattelin ottaa testaukseen ton SS:n ja kattoo miten lähtee kehittyy siitä. Mutta jeesiä kaipaisinkin miten pääsisin tästä fitimpään kuntoon, SS:ää pienillä plussilla (+300-500kcal/d)? ja läski sulaa siinä ohessa?

Plussilla läski ei sula siinä ohessa, tosin saatat näyttää timmimmältä jos/kun lihasmassaa kertyy läskin alle. Jos haluat päästä rasvasta eroon, pitää mennä miinuksille.

Plussilla läski ei sula siinä ohessa, tosin saatat näyttää timmimmältä jos/kun lihasmassaa kertyy läskin alle. Jos haluat päästä rasvasta eroon, pitää mennä miinuksille.

Okei. Jeesiä siis tartteisinkin miten pääsen nyt rasvattomampaan kuntoon. Sen jälkeen lähtisin kasvattamaan lihasta. Koko ajan oon tässä miltei miinuskaloreilla ollutkin eikä siltikään ole muutosta tapahtunu, eli mitä teen väärin? Liikaa miinuskaloreita?

Okei. Jeesiä siis tartteisinkin miten pääsen nyt rasvattomampaan kuntoon. Sen jälkeen lähtisin kasvattamaan lihasta. Koko ajan oon tässä miltei miinuskaloreilla ollutkin eikä siltikään ole muutosta tapahtunu, eli mitä teen väärin? Liikaa miinuskaloreita?

Rekisteröidy kalorilaskuriin jos et ole jo ja tarkkaile syömisiä, hikoile salilla ja jauha kuntopyörää tms. Itse tässä pudottaessa ensimmäiset 10 kiloa lähti kuin itsestään pelkällä ruokavalio muutoksella. Sitten hidastui, mutta aloin käymään salilla 3-4 krt/viikko kolmijakoisella ohjelmalla 3-4 viikon kierrolla. Poljen lisäksi kuntopyörää noin 30 minuuttia per salilläkäynti enkä lähde salilta koskaan pois muutenkuin, että hiki kaatuu hiusrajasta. Käyn 2 kertaa viikossa myös köpöttelemässä 20-35 min juoksu/hölkkälenkin yleensä aamuisin. Pidän 1 kpl ns. mässypäiviä ja lepopäiviä yhteensä per vko 1-2.

Olen nyt 87 kilossa.. lähtötilanne oli 100kg. Lepopäivänä syön n. 1700 kcal, liikuntapäivänä n. 2000-2200 kcal. Miinuskaloreita tulee 500 - 1000. Viikonaikana liikunnasta tuleva kulutus on yhteensä noin 4000kcal. Liikuntaa eli salia ja juoksua tulee viikossa noin 7h. Vatsanympärys on pudonnut 2 kuukaudessa 97cm:stä 86cm:ään vaikka paino ei ole laskenut kuin 1-2kg. Olin ennen laihaläski, nyt alan olla laiha, maha katoaa hienosti.

Rekisteröidy kalorilaskuriin jos et ole jo ja tarkkaile syömisiä, hikoile salilla ja jauha kuntopyörää tms. Itse tässä pudottaessa ensimmäiset 10 kiloa lähti kuin itsestään pelkällä ruokavalio muutoksella. Sitten hidastui, mutta aloin käymään salilla 3-4 krt/viikko kolmijakoisella ohjelmalla 3-4 viikon kierrolla. Poljen lisäksi kuntopyörää noin 30 minuuttia per salilläkäynti enkä lähde salilta koskaan pois muutenkuin, että hiki kaatuu hiusrajasta. Käyn 2 kertaa viikossa myös köpöttelemässä 20-35 min juoksu/hölkkälenkin yleensä aamuisin. Pidän 1 kpl ns. mässypäiviä ja lepopäiviä yhteensä per vko 1-2.

Olen nyt 87 kilossa.. lähtötilanne oli 100kg. Lepopäivänä syön n. 1700 kcal, liikuntapäivänä n. 2000-2200 kcal. Miinuskaloreita tulee 500 - 1000. Viikonaikana liikunnasta tuleva kulutus on yhteensä noin 4000kcal. Liikuntaa eli salia ja juoksua tulee viikossa noin 7h. Vatsanympärys on pudonnut 2 kuukaudessa 97cm:stä 86cm:ään vaikka paino ei ole laskenut kuin 1-2kg. Olin ennen laihaläski, nyt alan olla laiha, maha katoaa hienosti.

Mulla tosiaan toi 1700 kalorin päiväsaanti ja 2500 kulutus ei aiheuttanut laihtumista,vaikka kaiken järjen mukaan sillä pitäisi painon pudota 700g:n viikko tahtia. Eli missäköhän vika sitten lienee..

- - - Updated - - -

Eikö sulla tule rinnalle muita liikkeitä kuin kaks sarjaa taljaa/peck-deckiä?

Tosiaan maanantai on rintapäivä jolloin penkkiä 2x6, vinopenkkiä 3x10 ja taljaa/peck deckkiä 3x12. Torstaina tulee vielä toi 2x15 taljassa/peck deckissä.

Syö n.6 kertaa päivässä pieniä annoksia ja juo PALJON vettä, aloita vaikka yli 2000kcal ja lähde sieltä hiljalleen puottamaan. kyllä se paino lähtee putoamaan kunhan aineenvaihdunta alkaa skulaa:) vai mite Junno;)

- - - Updated - - -

Eikö sulla tule rinnalle muita liikkeitä kuin kaks sarjaa taljaa/peck-deckiä?

niin penkki ja vinopenkkihän ei ole rintaliikkeitä?

Tosiaan maanantai on rintapäivä jolloin penkkiä 2x6, vinopenkkiä 3x10 ja taljaa/peck deckkiä 3x12. Torstaina tulee vielä toi 2x15 taljassa/peck deckissä.

Sori, mun moka. Yritin lukee monta kertaa ton torstain ohjelman läpi ja jumitin siinä kun otsikossa luki "RINTA" :D Aamujumitusta.

Joo alotin tänään ton Starting Strengthin ja salipäivänä tulee palkkarin kanssa syötyä n.2400kcal, kun taas välipäivänä jäädään 1975 kcaliin. Katotaan miten jannun käy!

Back
Ylös Bottom