Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Kiitos vinkeistä. Oon ollut siinä uskossa että jalkojen irtoaminen maasta kokonaan ei olisi suotavaa, mutta ilmeisesti näin ei olekaan. Tempauksessa mun on pakko nostaa persettä ekana tai pitkäjalkaisena polvet jää tangon eteen. En itse usko että mulla olisi kädet koukistettuina, koska tanko kyllä pamahtaa tuohon etureiden seutuviin (mustelmat kertoo) eikä lantiolle. Tempauksessa näyttää myös siltä että kädet olisi koukistettuina alkuasennossa vaikka suoristan ne täysin ... Ehkä rakenteellinen juttu?

Ei kannata lähtee hirveesti itteensä kusettaan.. Meet slarto johonki, jossa joku kisaava/kokenut pn-tyyppi kattoo sun tekniikan kuntoon. Varsinkin tuosta ekasta tempauksesta (toinen linkki, 0:04-0:05) huomaa, kuinka kädet on ennen potkua 90 asteen kulmas. Ja saat sieltä vinkkiä polvien ohitukseen ja moneen muuhunki tekniikka probleemaan..

Tuolla salilla käy eräs kokeneempi entinen nostaja, pittää häntä konsultoida tuosta koukistusasiasta kun seuraavan kerran näen. Uskon että en saa tuota tempauksen aloitusasentoa/lähtöä enää tuosta paremmaksi... jos saan niin mörökölli minut vieköön. Kädet tuskin on 90 asteen kulmassa kuitenkaan kun otteen otan ihan tangon päistä. ;D

Se johtuu siitä että tuolla hobitinkolossa on kattorakenteet osittain niin matalalla että levyt pamahtaa niihin. Noin käy about joka treenis.

Heh, kävin tekemässä omat treenit tänään, niin koukkukädethän siellä itselläkin oli kun videolta katselin jälkikäteen. Joissakin treeneissä sitä onnistuu vetämään melko suorilla käsillä, mutta yleensä tulee jonkin asteista koukistusta, ei kuitenkaan noin vahvasti kuin Slarton videoissa. No, vaikken itse osaisikaan aina toteuttaa omia neuvojani niin kyllä sitä muita voi silti opastaa. :) Sivuhuomauksena että omat kädet ei oo mitkään pitkät, sormenpäästä sormenpäähän on ehkä hitusen alle oman pituuden, apinaindeksi luokkaa ~0,99 (173 / 175). Tempausote on sellainen että etusormet ehkä tuuman verran merkkien ulkopuolella.

Ihan hyvännäkönen suoritus. Haittaako yhtään ku tos penkissä on noin paksut pehmusteet? Ihan ku joku konttorituoli :D Ootko aina tehny tolle korkeudelle pystärin, siis leuan tasolle? Ootko muita kokeillu?
Eipä nuo pehmusteet haittaa kun ovat kuitenki aika kovat.

Pystärin tehny aina ennen käsipainoilla siten, että paino koskee olkapäähän. Se on aika lähelle sama korkeus, lämmittelyssä kokeilin laskea ihan alas, mutta vihlontaa tuntui olkapäissä, niin päätin jättää tuohon leuan tasolle.

Täytyy yrittää saada liikkuvuutta lisää että pystyy tekee täydellä liikeradalla.

lämmittelyssä kokeilin laskea ihan alas, mutta vihlontaa tuntui olkapäissä, niin päätin jättää tuohon leuan tasolle.

minulla on ollut AINA sama ongelma pystypunnerruksessa. Oli kuinka pienet painot tahansa ja vaikka kuinka tekniikkaan keskittyy. Olen tyytynyt siis jättämään suunnilleen tuohon leuankorkeuelle ja hyvän tuntuman saa silläkin lihaksiin.
hyvännäköistä punnerrusta.

99% tapauksissa nuo olkapääkivut on itse aiheutettuja jollain tapaa, syynä joko huono liikkuvuus, asento, oteleveys tms. Harvalla on oikeaita rajoituksia olkapäiden rakenteessa ettei tankoa voisi rintaan laskea. Jokainen toki tekee tyylillään ja varmasti laskemalla vain naaman tasalle saa myös olkapäihin tuntumaa. Liikkeenä ajatellen viimeinen kolmannes liikkeestä on kuitenkin pääasiassa ojentajien työtä, jolloin se alaosuus korostuu entisestään kun treenataan olkapäitä. ROM siis on melko merkityksellinen tässä kun treenataan olkapäitä.

Mutta kuten todettua, itseänne varten treenaatte ja hyvä jos ja kun kulkee :)

Eipä nuo pehmusteet haittaa kun ovat kuitenki aika kovat.

Pystärin tehny aina ennen käsipainoilla siten, että paino koskee olkapäähän. Se on aika lähelle sama korkeus, lämmittelyssä kokeilin laskea ihan alas, mutta vihlontaa tuntui olkapäissä, niin päätin jättää tuohon leuan tasolle.

Täytyy yrittää saada liikkuvuutta lisää että pystyy tekee täydellä liikeradalla.

Ei se mikään ihme ole, jos olkapäät penkillä sattuu. Eihän toi ole millään tavalla luonnollinen asento olkapäille. Pystypunnerus tehdään mun tietojen mukaan seisten ilman jalkojen avustusta tai sitten istuvalteen mutta laitat ton nojan alas. Ihan tolleen vinkkinä..

Pistetää vielä yks tylsä painonnostovideo. Ei menneet ylöstyönnöt ihan putkeen koska veri pakeni päästä aina kyykyn jälkeen... Koko lopputreenin ajan olikin sitten kevytpäinen olo. Tästä kuvakulmasta varmaan näkee ton käsien asennon paremmin. Kommentit on taas tervetulleita.

http://www.youtube.com/watch?v=K2sTi2Hd21Q&feature=youtu.be

Yksi asia mikä näemmä on päässyt unohtumaan - ylöstyönnössä pään tuominen eteen kun tanko on ohittanut kasvot.

Heh, kävin tekemässä omat treenit tänään, niin koukkukädethän siellä itselläkin oli kun videolta katselin jälkikäteen. Joissakin treeneissä sitä onnistuu vetämään melko suorilla käsillä, mutta yleensä tulee jonkin asteista koukistusta, ei kuitenkaan noin vahvasti kuin Slarton videoissa. No, vaikken itse osaisikaan aina toteuttaa omia neuvojani niin kyllä sitä muita voi silti opastaa. :) Sivuhuomauksena että omat kädet ei oo mitkään pitkät, sormenpäästä sormenpäähän on ehkä hitusen alle oman pituuden, apinaindeksi luokkaa ~0,99 (173 / 175). Tempausote on sellainen että etusormet ehkä tuuman verran merkkien ulkopuolella.

Se on aina sellainen tiukka tasapaino käsien roikotuksen ja tangon puristamisen kanssa. Jos puristaa liikaa niin kädet lähtevät vetämään ensin ja koukistuvat, jos kädet ovat liian letkut niin tangon liikerata voi jäädä kauas ja kädet eivät enää toimi kiinniotossa. Tempausveto+tempaus-yhdistelmät harjoittavat tuota aika hyvin.

Sen lisäksi yleinen tekniikkaneuvo, että kannattaa aina ennen jokaista treeniä miettiä 1-2 sellaista hyvää tekniikkapointtia, mihin keskittyy jo lämpistä lähtien. Esim. tempauksessa ja rivessä "Ota lähdöt rauhassa." "Muista roikottaa." "Läheltä ylös." "Kunnolla syliin" "Voimaa kääntöön." Ylöstyönnössä "Maha tiukaksi." "Kantapäillä paino ennen yt:tä, ensin ilmaa sit rauhassa vauhdinotto." jne.

Ennen kaikkea ei kannata lannistua, jos aina ei kulje. Hyvin tyypillinen ilmiö on, että jossain reenissä keksii jonkun hyvän pointin ja enkat paukkuu. Seuraavakin reeni menee kuin unelma. Sitten sitä juttua (esim. itsellä käsien roikotus pitkästä aikaa) alkaa korostamaan ihan liikaa ja kaikki menee vituille. Tuo on suurimpia syitä sille, miksi olisi hyvä reenata osaavien ihmisten kanssa, tai vähintäänkin ottaa videota ja näyttää niitä osaaville ihmisille, ja opetella tunnistamaan tyyppivirheensä.

Se on aina sellainen tiukka tasapaino käsien roikotuksen ja tangon puristamisen kanssa. Jos puristaa liikaa niin kädet lähtevät vetämään ensin ja koukistuvat, jos kädet ovat liian letkut niin tangon liikerata voi jäädä kauas ja kädet eivät enää toimi kiinniotossa. Tempausveto+tempaus-yhdistelmät harjoittavat tuota aika hyvin.

Sen lisäksi yleinen tekniikkaneuvo, että kannattaa aina ennen jokaista treeniä miettiä 1-2 sellaista hyvää tekniikkapointtia, mihin keskittyy jo lämpistä lähtien. Esim. tempauksessa ja rivessä "Ota lähdöt rauhassa." "Muista roikottaa." "Läheltä ylös." "Kunnolla syliin" "Voimaa kääntöön." Ylöstyönnössä "Maha tiukaksi." "Kantapäillä paino ennen yt:tä, ensin ilmaa sit rauhassa vauhdinotto." jne.

Ennen kaikkea ei kannata lannistua, jos aina ei kulje. Hyvin tyypillinen ilmiö on, että jossain reenissä keksii jonkun hyvän pointin ja enkat paukkuu. Seuraavakin reeni menee kuin unelma. Sitten sitä juttua (esim. itsellä käsien roikotus pitkästä aikaa) alkaa korostamaan ihan liikaa ja kaikki menee vituille. Tuo on suurimpia syitä sille, miksi olisi hyvä reenata osaavien ihmisten kanssa, tai vähintäänkin ottaa videota ja näyttää niitä osaaville ihmisille, ja opetella tunnistamaan tyyppivirheensä.

Tähän vielä ehkä täydennyksenä, että pitää osata olla riittävän kriittinen omaa tekniikkaa kohtaan. Monesti se oma tekniikka näyttää hyvältä ja ollaan liian tyytyväisiä siihen ennätykseen. Itse olen oppinut tekniikastani paljon sillä, että katson ammattilaisten tekemistä ja vertaan omiin nostoihini. Äkkiä sieltä alkaa omista parhaistakin nostoista löytymään läjäpäin vikoja, joita on sitten kiva seuraavassa treenissä alkaa korjaamaan.

Vanhempi vetopätkä 220kg:lla ja joku vammainen puristelujuttu kynäniskalta. Lopussa ainut kerta, kun sain 3x10kg levyt edes ilmaan, ja sitä ennen jonkunmoinen sarja ensin coc 2:lla ja sitten aika pitkä 2.5:lla huippukunnossa. Alussa ei meinaa 2.5:nen mennä oikeallakaan kolmea kertaa. Kun nyt tervehtyisi näistä saatanan flunssataudeista, niin voisi alkaa treenata puristusta kunnolla ja kyllä se varsin pitää se coc 3 hommata, jos päästään taas vauhtiin. Mutta kynis, mi kynis, treenata täytyy. Ei se enää vanhalla tuo kehitys ole ehkä ihan samanlaista, mitä parikymppisenä, mutta lihasmuistiin luotetaan. Saatana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Dippi 1x100 kg, oma paino aamusella 73,5 kg.

SJMV tai romanialainen maastaveto (ihan miten vuan) 8x50 kg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom