Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ohjelmointi on kyllä perseestä. Ensimmäiseen javatehtävään jumituin ihan täydellisesti, vaikka laitoin pilkulleen oikein. Testasin vielä toisella komennolla, minkä kopsasin internetistä, eikä siltikään toimi. On hieman tyhmä olo..

Ohjelmointi on kyllä perseestä. Ensimmäiseen javatehtävään jumituin ihan täydellisesti, vaikka laitoin pilkulleen oikein. Testasin vielä toisella komennolla, minkä kopsasin internetistä, eikä siltikään toimi. On hieman tyhmä olo..

Mä totesin saman pari vuotta sitten, kun kävin kaks java-kurssia. Hyvin tuli hoidettua se homma sillon ku päähän ei jääny mitään. Nyt saattaa ehkä jostain hyvin yksinkertasesta koodista tajuta mitä se tekee, mutta mitään en kyllä osaa enää kirjottaa.

Kokeiles tätä!

class Hello {
public static void main(String[] args) {​
System.out.println("Hello world!");​
}​
}

Kuulostaa pitkälti meidän tunneilta. Siellä joku kovin väittää kaiken olevan pilkulleen kuten opettajan esimerkissä ja sitten kun sitä koodia aletaan katselemaan niin kirjoitusvirheitä ja muuta mukavaa löytyy vaikka kuinka :D

Kuulostaa pitkälti meidän tunneilta. Siellä joku kovin väittää kaiken olevan pilkulleen kuten opettajan esimerkissä ja sitten kun sitä koodia aletaan katselemaan niin kirjoitusvirheitä ja muuta mukavaa löytyy vaikka kuinka :D

Vittumaisin on toi Viopen verkkoportaali missä se tarkastaa koodin siellä palvelimella ja jos sulla on esim. välilyönti siellä rivin lopussa ennen rivinvaihtoa niin se ei hyväksy sitä tehtävää. Muutaman kerran hajosin yhteen peruskurssiin, kielenä kuitenkin semmonen millä olin jo useamman vuoden ohjelmoinut :D

Kokeiles tätä!

class Hello {
public static void main(String[] args) {​
System.out.println("Hello world!");​
}​
}

Just tuota kokeilinkin (tosin eri tulosteella), mut kun yritän kääntää sitä javac-komennolla välikielelle, se herjaa että Komentoa javac ei tunnistettu sisäiseksi tai ulkoiseksi komennoksi, suoritettavaksi ohjelmaksi tai komentojonotiedostoksi.

Ja juu, oon samassa kansiossa missä tuo koodinpätkä on.

Mulla oli vähän sama kun SQL:n kanssa väänsin melkein itku kurkussa viimeisiä tehtäviä kun deadline lähestyi. Kysyin opelta jostain kyselystä ja vastaus minkä sain oli ihan tasan se sama koodinpätkä, mitä olin yrittänyt noin tuhat kertaa muka aiemmin. Mystistä :D

- - - Updated - - -

Vittumaisin on toi Viopen verkkoportaali missä se tarkastaa koodin siellä palvelimella ja jos sulla on esim. välilyönti siellä rivin lopussa ennen rivinvaihtoa niin se ei hyväksy sitä tehtävää. Muutaman kerran hajosin yhteen peruskurssiin, kielenä kuitenkin semmonen millä olin jo useamman vuoden ohjelmoinut :D

Viope tuttu tännekin!

Just tuota kokeilinkin (tosin eri tulosteella), mut kun yritän kääntää sitä javac-komennolla välikielelle, se herjaa että Komentoa javac ei tunnistettu sisäiseksi tai ulkoiseksi komennoksi, suoritettavaksi ohjelmaksi tai komentojonotiedostoksi.

Ja juu, oon samassa kansiossa missä tuo koodinpätkä on.

Mut onko sun kääntäjä samassa kansiossa?

Jos ei, ootko pistänyt sinne komentokehotteen pathiin sen kääntäjän hakemiston?

Lähes vaihdoin jo profiilikuvani facebookiin. Sitten tajusin näyttäväni kuvassa ihan manaajalta, tiedättekö semmoisen hullunkiillon silmissä? Sellaiselta minä näytin. Ei pitäisi ottaa kuvia, mikäli veressä on yhtään alkoholia :rolleyes:

Heheh, onkohan tämä ollut jo täällä: http://www.voice.fi/ilmiot/jyvaskylalainen-kuntosali-antoi-naiselle-huomautuksen-ahkit-liikaa-treenatessasi/8/45967
Mää en taitaisi saada reenata tuolla kovin montaa kertaa... :D .

Vain noin viidessä eri tredissä ;) Elixialla sai sentään vähän kolistellakin kun siellä kävin.

Taas meni parasetamolia. Eilen 1g ja tänään 500mg. Särkee päätä ja huimaa sekä mellevää pahoinvointia samaan syssyyn. Jos sitä vetäis muutamat leuat ja lähtis höyhensaarille.

Vain noin viidessä eri tredissä ;) Elixialla sai sentään vähän kolistellakin kun siellä kävin.

Taas meni parasetamolia. Eilen 1g ja tänään 500mg. Särkee päätä ja huimaa sekä mellevää pahoinvointia samaan syssyyn. Jos sitä vetäis muutamat leuat ja lähtis höyhensaarille.

Oletko ihan varma ettet ole kipiä?

Oletko ihan varma ettet ole kipiä?

Ei kyl tää on ilmeisesti niskahartiaseudun ja kallonpohjan ultimaattisista jumeista. Säteilee eri puolille päätä tuikkivana, pistävänä ja muutenkin äärimmäisen vittumaisena kipuna. Tänään varsinkin on esim. tasapaino ollu vähän heikoilla ja kun ipanoiden kanssa musikaalia alettiin katsoa ja luin dvd:n kantta niin teksti pyörähti silmissä ja tuntu kuin oisin tipahtanu pää eellä kuoppaan. Hemmetin häröä, mutta tämmönen tämä minun pää nyt on.

Katoin äsken tällä kaudella ekaa kertaa Iholla -sarjaa.. en tiiä kannattaako kahtoo enää lisää. En varmaan kato.

Kuulin olevani päästä laho. Kaunista <3
(nooo...ehkä en aina ihan ajattele asioita loppuun asti vaan häsellän liikaa, mikä rasittaa omaaki mieltä mutta ku...?! O_o )

Menipä taas ainaki puol tuntia turhan myöhään, mutta nyt sänkyyn.

Back
Ylös Bottom