Boldasin noita tärkeitä kohtia. Eli jos haluat rasvattomamman kropan, mutta et lihaksia, niin lopputuloshan on "laihaläski" mikä voi siis olla jollekulle ihan ok, mutta laihduttamisen jatkamistahan se toki vaatii. Jos olisit sanonut, että haluat lihaksia ja olet valmis treenaamaan kovaa salilla, niin olisin ehkä voinut sanoa, että syö +-0 ja treenaa kovaa esim. 2-jakoisella ohjelmalla, mutta jos sitä et halua tehdä, niin pidä maltilliset miinukset eli ala syömään vihdoin järkevästi ja lisää aerobista liikuntaa. Siihen on helpommin aikaa. Noi sun kuvailemat syömistavat on kyllä enemmän ja vähemmän huonoja, etkä varmaan ole vielä saanut perstuntumaan saakka menevää sisäistystä järkevista syömistavoista. Eli syö 5 kertaa päivässä joka aterialla proteiinia (n. 200 g), rasvaa n. 100 g ja loput hiilareita (tod näk kokonaiskalorit saa olla siellä 2500 hujakoilla vähän liikunnoista riippuen) eli normaalia ruokaa niin varmasti alkaa ulkonäkö mielyttämään enemmän jo ennen kesää. Hieno saavutus tähän saakka!
Eihän toki lihakset ole koskaan liian isot, eikä niitä ole liikaa, mutta käsittääkseni lihasten kasvatus ja laihtuminen on samanaikaisesti vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Järkeilin itse asian siten, että ensin paskat pois vyötäröltä ja sitten voi nostaa kalorit plussalle ja aloittaa hillityn lihasten kasvattamisen. Noita aamuaerobisia olen viime aikoina vetänyt 5krt viikossa ja aina 40min kuntopyörällä n. 30km/h vauhdilla, sen lisäksi tulee muutoin käveltyä noin 3km päivässä ja aina mahdollisimman ripeästi. Keskivauhdin arvioisin 7km/h. Ennen varsinaista punttien heiluttelua soudan/poljen 10min lämmittelyksi. Mikä olisi "järkevä määrä" suorittaa noita aerobisia viikkoon ja mikä olisi hyvä kesto aerobiselle treenille? Jaloissani ei ole sinällään voimaa juurikaan (kyykkään 4x10x70kg), mutta jos cooperia voidaan pitää yhtään minkäänlaisena mittarina mihinkään, niin tuossa joulukuun alussa juoksin 12minuuttiin hiukan yli 2800metriä, enkä usko että tulos on ainakaan laskenut.
Todellakin olen valmis treenaamaan kovaa, koska en näe suurta syytä vetää puolivaloilla, kun odotukset ja tavoitteet ovat kovat. Toki kuuntelen kroppaa, mutta pyrin jättämään "kaiken" salille.
Noista syömistavoista. Olen nyt ajatellut lisätä hiilareita ihan siitä syystä, että saisin kuitua, koska tuo pelkkö proteiini on alkanut jumittamaan mahaa aikas tehokkaasti. Tänään aloitin aamun siivulla fazerin puikula tms. ruisleipää ja pehmeällä maitorahkalla. Välipalaksi 0,5dl whey-80, "lounaaksi" pari siivua em. fazeria, prk vesitonnikalaa, puolikas tomaatti ja kurkkua. Tähän väliin jalkatreeni(koska ke en ehtinyt). Sen päälle reilu 0,5dl reco-prota ja nyt päivällinen, jossa 200g jauhelihaa (~10%rasvaa), ruokalusikallinen rypsiöljyä, 300g tomaattimurskaa, 1tomaatti, tuorekurkkua ehkä 30g ja 7lehteä jääsalaattia. Salaattia oli siis reilusti puolet lautasesta. Illemmalla nappaan vielä yhden 0,5dl proteiinijauhesatsin ja tunti ennen nukkumista yhden maitorahkan. 0,6dl rasvattomalla maidolla olen nuo huuhtonut alas. Proteiinia siis kaiketi tulee ainakin se 2g/rasvaton massa, mutta hh:ta ja r:tä en osaa sanoa. Jääkaapissa olisi purkki CLA:ta tuomaan rasvoja, mutta olen vähän heikko napsimaan noita pillereitä, enkä tiedä, auttavatko nuo mitään asiaa. Vitamiineja olen täydentänyt abcd-poretabulla aamuisin.
Taas sekavahko viesti, mutta toivottavasti siitä jotain ymmärtää, vaikkei tahtoisikaan.