^ "tässä tilanteessa" = jalat ei kasva?
-treenaa jalat 2x viikkoon
-toiseen treeniin enemmän voimapainotteista kyykkyä (sarjat tyyliin 4x6)
-Unohda ns. pumppitreenit, jos ne on vain tuntumaa varten. Tämän voi ennemmin hoitaa niin, että viikon jälkimmäisessä treenissä pidempiä sarjoja kuin alkuviikolla. Kuitenkin kovaa treeniä silloinkin.
-Pidä isoissa liikkeissä(kyykky/sjmv) palautukset 2-3 minuutissa. Pienemmät liikkeet minuutin palautuksilla. Säästät hermostoa ja siten tehostat palautumista.
-kevyt pyöräily, sähly ja kerta viikkoon spinning ei vaikuta ylläoleviin mitenkään, ellet nuita harrrasta juuri ennen treeniä. Jopa kovemman jakapäivän iltana voi kevyttä(paino sanalla kevyttä) liikuntaa harrastaa palautumismielellä.
- "Tässä tilanteessa" = jalat ei kasva, vaan päin vastoin 100 g oli lähtenyt viime mittauksesta per jalka, ja kuitenkin keskivartalo ja kädet kasvaa. Ja palautumiseen pitää keskittyä erityiseen hyvin tuon kilpirauhasvaivan takia. Ja vielä se, että 3-jakoisen olen vasta aloittanut pitkään jatkuneen 2-jakoisen jälkeen.
- Näin on varmaan tehtävä, eli ma jalat voima, ti selkä-haba, ke lepo, to rinta-olka-ojentaja, pe jalka volyymi.
- Raskas pumppi viikko on siis sellainen, että siinä haetaan ihan erilaista ärsykettä taas lihakselle, eli tehdään supistus lopussa ja hitaat alaslaskut. Tämä siksi, että olen tehnyt pitkään perus suoria sarjoja ja haluan saada paremman tuntuman esim. perseeseen ja selkään. Hermotus ei tunnu oikein toimivan.
- Oon pitänytkin noissa pääliikkeissä ja etenkin kovalla vkolla melkeinpä kaikissa liikkeissä.
- Juu tuo on hyvä tietää ettei noilla vaikutuksia. Treenaan aamuisin puntit ja nuo muut on sitten iltaisin / vkonloppuna. Pidän 2 lepopäivää viikossa. Eli treenaan 3 on 1 off, 2 on 1 off, niin että sählytreenit on huomioitu siinä treeninä.
Kiitos kun vastasit ja pohdit tilannetta. Kokeilen tuota että treenaan ne kaksi kertaa. Miten jakaisit liikkeet ma ja pe päiville?