Syksyn ja talven pimeyden vaikutus treeneihin- mistä voimaa treenata?

Onkos täällä muita joilla tämä syksyn ja tulevan talven pimeys vaikuttaa treenaamiseen? Itsellä on ainakin tosi vaikeaa rahautua salille kun tuntuu, että jatkuva harmaus ja pimeys vie kaikki voimat. Nukun hyvin, syön hyvin mutta salille tuntuu olevan todella vastenmielistä lähteä näin talven kynnyksellä.

Yleinen olotila on koko ajan väsynyt ja millään jaksaisi tänäänkään mennä salille varsinkin kun on kyykkypäivä tiedossa. Keväällä ja kesällä ei tälläistä ilmene.

Itellä on täysin päinvastanen ongelma :D Kesällä vois pelaa jalkapalloo, uida ja rullaluistella. Pihalla on hyvä ilma ja sit pitäs mennä johonki hikiseen luolaan sisälle rehkimään. Kaikki tuntuu raskaalta ja hiki virtaa ku viimistä päivää vaikka vasta kävelee sisään ja ilmastoinnit on kaakossa. Saman tien ku tulee syksy ja talvi ni motivaatio nousee. Sali onkin se paikka jossa on parempi lämpötila. Harmaus ja pimeys ei merkkaa mitään. Sali näyttää samalta 24/7.

Se voima ei tule mistään sääilmiöistä tai vuodenajoista tai tähtien asennosta. Se tulee ihmisen sisältä.

Mulla alkaa treeni nyt juuri maistumaan parhaalta vaikka dieetillä mennäänkin. Mukava vetää vähä vilposemmassa salissa kunnon rääkki ja sen jälkeen pieni verryttelylenkki raikkaassa syysilmassa kotia kohti. Vitamiinien tärkeys korostuu tähän vuoden aikaan erityisesti eli D & B:tä nassuun ja menoksi!

Saahan sitä ihminen välillä levätäkin. Viikon parin treenitauko tekee yleensä pelkästään hyvää, ja miksei sitä pitäisi nyt loka-marraskuussa, jos pimeys väsyttää ja ahdistaa.

Minä ainakin liikun ja treenaan ensisijaisesti liikkumisen ilosta, ja jos motivaatio on nolla, niin ei ole mikään häpeä kasvatella sitä motivaatiota tekemällä hetken aikaa jotain ihan muuta.

(Helppohan mun on huudella kun oma motivaatio on tapissa.)

Taitaa jengillä olla auto alla kun ei vituta läksiä salille? :D Tekee henk.koht pahaa ajatuski jäätymisestä ja vittumaisen rumasta kävelystä paskan keskellä

Joo auto on ja kaiken lisäksi sen saa lämpimään halliin. Julkisilla ei varmaan tulisi käytyä salilla, opiskeluaikana sain siitä ihan tarpeekseni kun jälkihikisenä (suihkusta huolimatta) sai värjötellä pakkasessa odottamassa bussia.

Itsellä on motivaatiot katossa tällä hetkellä. Ukko on kuihtunut 13kg ja treenit kulkee hemmetin hyvin. Sen lisäksi uusi ohjelma (phat) joka tuntuu näin 7 treenin jälkeen hemmetin hyvältä systeemiltä. Meikä ajaa pyörällä salille 3km niin saapahan hyvät alkulämmöt ja kroppa herää hyvin treeniin. Samalla tulee hyvin sit loppukevennys kun polkee kotiin. Ja oli sää mikä tahansa niin pyörällä vaan oikeet vaatteet päälle niin ei haittaa vaikka vettä tulis ku esterin perseestä.

On niin lyhyt matka kävellen ettei saa edes lämpöjä...matkan pituus motivoi kyllä helppoudellaan.

^Sama juttu. Pakkasella tosin ärsyttää kun pitää parin minuutin matkan takia pukeutua kuin naparetkelle.

On niin lyhyt matka kävellen ettei saa edes lämpöjä...matkan pituus motivoi kyllä helppoudellaan.

Sama homma, ½:n kivenheiton päässä sali niin ei ole matka ongelma. Itsellä ainakin auttaa kun kun selvä progressio, ohjelma ja tavoite selvillä niin tiedän etukäteen mitä siellä salilla pitää saada itsestä irti. Dietti vielä päällä mulla niin motivaatio on taattu senkin valossa itsellä.

Onhan tää nyt ihan perseestä, heräät on pimeetä, lähet töistä on pimeetä. Työpäivän päätteeks pitäs vetää viel tiukka treeni. Joku tuolla mainitsikin sen D-vitamiinin, mites se käytännössä vaikuttaa?

Ihan oikeesti, joka syksy tähänkin asti on ollut pimeetä, niin mikä siinä on niin vaikeeta hyväksyä että tänäkin syksynä saattaa olla sama juttu. Itellä ainakin jää energiaa kaikkeen muuhun enemmän, ku jättää kaikki syysmasisruikuttelut pois.

Minä ainakin saan treeneistä jotain iloa tähän syksyyn, vaikkei tämä pimeys masennakaan, oikeastaan pidän tästä pimeästä. Etenkin nyt kun syyslomalla olen, on kiva päästä aina treenaamaan ja voi muutenkin keskittyä 24/7 bodaukseen. :)

Back
Ylös Bottom