Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Viimeksi potutti joku 70-luvulla reenaamista harjoitellut "mister know-it-all" joka lässytti koko 1.5h putkeen siitä kuinka teen väärin ja että mun pitäs tehdä niiku se joskus SATA vuotta sitten.

Aivan sama vaikka omasta mielestään tekikin kaiken paremmin ja oikeaoppisemmin 70-luvun kehoilu-normien mukaisesti, mua ei Vittu kiinnostanut tippaakaan ja halusin ukon nyt vaan olevan hiljaa. Varsin ärsyt-vitun-tävää!

Salirauha kunniaan!
Kannattaa oppia ottaa nöyrästi vaan, paitsi jos se näyttää joltain perus lenkkeilijältä... Nimimerkillä parhaat treenit lähes poikkeuksetta vanhojen horkkamunien komennossa

Niille kannattaa olla ihan suorasanainen, ellei kyseessä tosiaan ole sen kokoinen/tasoinen ihminen jolta neuvoja haluat.

Omakohtaista kokemusta on eräästä pariskunnasta, jotka yksissä tuumin tulevat neuvomaan kuinka teen penkkipunnerruksessa kaiken aivan väärin ja tuohan on huijausta kun tekee selällä kaaren. "Penkkaan enemmän kuin te kaksi yhteensä, mitä mä teen teidän neuvoilla?" lopetti vinkumisen kuin seinään, eivätkä vielä vuodenkaan kuluttua ole uudestaan neuvoneet.

Tänään ärsytti kun muutama keski-ikäinen perheenäiti istui juttelemassa koneissa ja huudattivat mankasta kovalla jotain Spice Girlsiä tms.

Nykyisen punttiksen käsipainot menee kilon-parin välein 1-20 josta harppaus neljäänkymmeneen kiloon. Vähän turhan järeä harppaus.

Täytys keksiä jotain sinne...

Se kyl vituttaa melkosesti, että takas kotikaupunkiin muuttaessaan sovitaan kaverin kanssa, että ruvetaan treenaa yhdessä. Itellä neljä vuotta treeniä takana ja kaveri on monta vuotta jaksanu katkerana vuodattaa kuin väärin se on, että oon paremmassa kunnossa. Eipä käy mielessä, että sen eteen on tehty melkosesti töitä. Kaverilla aina suuret puheet alkavista treeneistä ja aina ollaan lähdössä soitellen sotaan. Treenipäivä koittaa ja kaveri tekee oharit, about 4 kertaa viikossa. Sitten jos salille kerran vahingossa peräti tullaan, halutaan heti saunaan, kun kahden kilon käsipainot on niin hirveen raskaat. Saunassa alkaa itkuooppera, kun on niin kamala läski, eikä kukaan mieskään varmaan sellasta halua. Sipsi-karkki-pizza-paskaa saa toki mättää illat pitkät, jos sen jälkeen osaa itkeä ja ruikuttaa oikeaoppisesi. Toistenkaan kanssa ei sit kuulemma saa treenata, koska neidin motivaatio kärsii. Kisat tähtäimessä lähivuosina, joten vitut, treenaan silti.
Kuulostaa niin tutulta :D Aina jos oon kotona käymässä kaveri on innoissaan lähössä mukaan salille, mut sit ku se päivä koittaa ni on joko rahat loppu, kipeenä tai darra.. Kovat on puheet, mut eipä mitään ikään tapahdu. Yleensäkki ku tavataan ni ekat kysymykset liittyy siihen helvetin penkkimaksimiin -__- Jos erehdyn jotain lukuja sanomaan ni sehän on aina nostanu enemmän "sillon ku ite vielä treenas kovaa"

Kerran tein sen virheen et pyysin jotain tuntematonta tyyppiä auttaan pakkotoistojen kanssa. Hyvähän siitä tuli ku kaveri piteli etusormea hellästi tangolla ja katteli muualle.

Itelläkin on treenikaveri lusmuillut viime kuukaudet aika huolella. Joko kipeenä tai muijansa tohvelin alla ja ei syystä tai toisesta pääse. Silloin harvoin kun tulee salille niin treenaa sentäs kyllä ihan riittävän kovaa.

Itelläkin on treenikaveri lusmuillut viime kuukaudet aika huolella. Joko kipeenä tai muijansa tohvelin alla ja ei syystä tai toisesta pääse. Silloin harvoin kun tulee salille niin treenaa sentäs kyllä ihan riittävän kovaa.

Opettele treenaamaan yksin kovaa näin et ole riippuvainen treenikaverista.

- - - Updated - - -

Opettele treenaamaan yksin kovaa näin et ole riippuvainen treenikaverista.

Ärsyttää vaan periaatteesta kaikki lusmuilu, kun treenaamisesta on kyse.

Tästä olen samaa mieltä. Treenit kyllä onnistuu yksin jopa joskus paremmin ku kaverin kanssa, mutta ärsyttää tollanen laiskuus ja tekosyiden keksiminen.

Tänään potutti aika paljon maastaveto. Viime viikolla kyseinen liike ilahdutti tosi paljon ku tuli uus maksimi ja suht kevyestikin vielä, mut tänään tuli ykkönen sillä millä joskus varmaan jo kuukausi sitten on tullut kevyt 3x3. Päätin vaihtelun vuoks sitte ottaa paljon painoista pois ja tehdä kolmosten sijaan kaseja.

Tästä olen samaa mieltä. Treenit kyllä onnistuu yksin jopa joskus paremmin ku kaverin kanssa, mutta ärsyttää tollanen laiskuus ja tekosyiden keksiminen.
Täälläkin yksi jota tuo ottaa päähän. Ärsyttää kun kaverit latovat mitä oudoimpia tekosyitä sille, etteivät ole käyneet vähään aikaan salilla tai eivät reenaa kovaa tms. Kyllä pitäs sen verran selkärankaa olla että myöntää olleensa laiska tai saamaton :rolleyes:

Itse salilla käynnissä kyllä potuttaa selkäreenit. Kulmasoudussakin on vielä tekniikka hakusessa, joten selkäreenit koostuu yleensä vaan perus ala- ja ylätaljasarjoista. Pitäisi vaan tehdä muitakin liikkeitä ja opetella tekniikoita kunnolla, mutta kun ei vaan saa aikaiseksi.

Täälläkin yksi jota tuo ottaa päähän. Ärsyttää kun kaverit latovat mitä oudoimpia tekosyitä sille, etteivät ole käyneet vähään aikaan salilla tai eivät reenaa kovaa tms. Kyllä pitäs sen verran selkärankaa olla että myöntää olleensa laiska tai saamaton :rolleyes:

Itse salilla käynnissä kyllä potuttaa selkäreenit. Kulmasoudussakin on vielä tekniikka hakusessa, joten selkäreenit koostuu yleensä vaan perus ala- ja ylätaljasarjoista. Pitäisi vaan tehdä muitakin liikkeitä ja opetella tekniikoita kunnolla, mutta kun ei vaan saa aikaiseksi.

Puhut tossa muiden laiskuudesta ja saamattomuudesta, mutta itse et jaksa laittaa yhtä perusliikettä tekniikan puolesta kuntoon?

Vähän offtopicina nyt, mutta noissa treenikavereissa on hyvät sekä huonot puolet. Huonoiksi voisi laittaa juuri tuon sitovuuden sekä kenties mahdollisuuden, että jää juttelemaan kaverin kanssa ja sen, jos on tuloksissa paljon eroja niin menee aikaa painojen vaihtamiseen vrt. siihen, että saa pitää samat painot tangossa kokoajan (tämä, jos kummatkin tekevät samaa ohjelmaa). Hyviä puolia on sitten taas mm. luotettavuus erikoistekniikoissa/varmistuksessa...

Hyviä puolia on sitten taas mm. luotettavuus erikoistekniikoissa/varmistuksessa...

Ja kynnys huonosta varmistamisesta moittimiseen on pienempi. Siitä taas päästäänkin jo takas aiheeseen. Se ärsyttää, kun joku tuntematon varmistaa "väärin". Ehkä yleisin esimerkki tästä on penkin varmistaminen ja varmistaja alkaa auttamaan jo ihan liian aikasessa vaiheessa. Joskus mulla voi tulla viimenen toisto tosi hitaastikkin ja lähes pystähtyä jossain vaiheessa, mut kyllä se silti nousis. Mut sitte ei saa ite tehdä sitä, kun varmistaja nostaakin sen jo.

Ja kynnys huonosta varmistamisesta moittimiseen on pienempi. Siitä taas päästäänkin jo takas aiheeseen. Se ärsyttää, kun joku tuntematon varmistaa "väärin". Ehkä yleisin esimerkki tästä on penkin varmistaminen ja varmistaja alkaa auttamaan jo ihan liian aikasessa vaiheessa. Joskus mulla voi tulla viimenen toisto tosi hitaastikkin ja lähes pystähtyä jossain vaiheessa, mut kyllä se silti nousis. Mut sitte ei saa ite tehdä sitä, kun varmistaja nostaakin sen jo.
Josta pääsemme siihen tilanteeseen että muistan aina nykyään sanoa varmistajalle "sanon sitten kun tarttee ottaa koppi".

^^Tuosta aasinsillalla siihen, että mikä vittu siinä on kun näkee näitä tyyppejä mitkä tekee penkissä omilla 2 toistoa ja sit kaveri auttaa 10?! En ole koskaan tuota tajunnut...eikö olisi helpompi vaan vähentää painoa?

Kiitoksia myötätunnosta, pelastitte alkavan päivän! :D Oon treenannu pääasias yksinäni melkeempä aina, sillon tällön valmentajan kaa, mutta jotenki kuvittelin et kaverin kaa ois kivempaa. Onhan sekin sit toki ärsyttävää että joutuu toista kokoajan venailee ja holhoilee. Paremmin saa treenistä irti, ku palautusajat pysyy kohdillaan ja penkatessa voi luottaa varmistajaan. Tää "treenikaveri" viimeks sen ihmeellisen ja harvinaisen yhteistreenin aikana nojaili seinään kolmen metrin päässä ku penkkasin ja salin toiselta puolelta joku adonis juoksi kesken mun sarjamaksimien varmistaan. Kaverin mielest siin ei ollut mitään hätää koko tilanteessa ku oon kuulemma naiseks riittävän vahva mut olin silti aika otettu ku se adonis vähän kilju sille ;)

Hyviä uutisia on myös: Oon muuttamas uuteen kämpään 2vko pääst ja nyt oon 6 viikon ajan fillaroinu työ- ja salimatkaa 23km suuntaan eli parhaillaan mennään 50km päiväs 4 kertaa viikos. Siihen päälle treenii 4-5krt viikos ja muutaman kilsan juoksulenkkii viel pari kertaa viikos. Jotenki oletin että lihaksis ei tapahtuis hirveesti kehitystä ku aeroobist rasitusta tulee päivittäin niin paljon mut sarjapainot nousee tasasen varmasti ja loppuvuoden tavotteet ylittyy tätä menoo selvästi. Prodet katossa ja dietti muutenkin selvästi toimii, on tää hianoo! :rock:

Kun nyt vaan paketti pysyis kasas, eikä tulis mitää ylläreitä...

Edellinen käyttäjä on jättänyt laitteisiin painot. Mukava oli taas korjailla toisten jälkiä. 2 vai jopa 3 lappua salin seinällä eikä mene perille. :hyvä:

Ihmiset jotka tekee niin hapoille ittensä ettei saa painoja pois laitteista!

EDIT: niin joo johan tossa ylempi kitisee jo samasta:D

Ei oo iso juttu, mutta painojen laitteisiin jättämisen ärsyttää se, että ne laitetaan "puihin" ihan miten sattuu..Riviin 2,5kg lättyjä vitonen alimmaiseksi, 25kg kiekko kymppien alle. Yleensä on vielä sellainen tilanne, että niille yksittäisille olisi ollut oma haara siinä, mihin olisi mahtunut.

^^Tuosta aasinsillalla siihen, että mikä vittu siinä on kun näkee näitä tyyppejä mitkä tekee penkissä omilla 2 toistoa ja sit kaveri auttaa 10?! En ole koskaan tuota tajunnut...eikö olisi helpompi vaan vähentää painoa?

Ite oon kattonu samaa. Oliskohan joku nöösi taas kopioinu ammattikeharin tai voimaukon erikoisliikeen.

Josta pääsemme siihen tilanteeseen että muistan aina nykyään sanoa varmistajalle "sanon sitten kun tarttee ottaa koppi".

Ja minä tätänykyä kysyn varmistettavalta että mitähän helvettiä tällä kertaa oikein halutaan. :)

"Tapaako nousta hitaasti? Teekkö pakkotoistoja? Kerralla pois? Otetaanko kerralla pois jos tanko lähtee jumikohdassa takaisin alaspäin vai otetaanko pois vasta rinnalta vai nylkytetäänkö siinä jumikohdan ympärillä väkisin 6 toistoa vaikkei yhtäkään tulisi? Vai sanokko sitten vasta kun jelppiä tarvitaan?"

Pitäis tehdä excelillä joku kaavake, jonka voi sitten lykätä varmistajaa pyytävälle kouraan että tottakai tuun varmistamaan, täytäppä tuo niin sitten päästään asiaan.

Ja itsehän en pyydä varmistajia koskaan. Kuolemanpelko tuo kummasti lisää voimia.

Back
Ylös Bottom