Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Mä en ole nähnyt varmaan kenenkään käyttävän noita enää ala-asteen liikuntatuntien jälkeen. Paitsi nämä satunnaiset jonnet salilla jotka yrittävät myrkyttää koko pukukopin.

Itse kuulun noihin yli kymmenen vuotiaisiin aerosolidödön käyttäjiin. Mä oon vaan tottunu käyttämään niitä. Mun kohdallani siitä tuskin on muillekaan haittaa, kun laitan aina ensin paidan päälle ja sitten suihkuttelen sitä kohtuullisesti. Ei siitä kauheesti hajua leviä minnekään.

Vittu kun vallataan molemmat penkit joillain vitun käsilaukuilla (sellanen akkojen iso nahkainen) ja itse mennään nytkyttämään jotain reidenojennusta muualle. Sitten kun menee kysymään notta voisko noit kamoi siirtää on vastauksena "Ei älä, mä teen siin viel!". Kyseiset naisethan eivät olleet vielä tehneet yhtäkään sarjaa, vallanneet vaan penkit laukuillaan ja hipsineet muualle...

Mä en ole nähnyt varmaan kenenkään käyttävän noita enää ala-asteen liikuntatuntien jälkeen. Paitsi nämä satunnaiset jonnet salilla jotka yrittävät myrkyttää koko pukukopin.

Roll-on on vaan parempi, ja halvempi :)
Riippuu käyttääkö deodoranttia vai antiperspiranttia. Deodoranttihan ei tee hien määrälle mitään vaan yrittää peittää sen hajun, ja porukka luulee, että nyt suihkutan vitusti tätä axen dödöä kaikialle niin tuoksun hyvältä. Ennemmin kannattaisi käyttää kunnon antiperspiranttia, joka estää hikoilua kainaloissa. Se oma "tuoksu" pitäisi hankkia suihkuttamalla hajuvettä kaulaan, eikä ruiskuttamalla deodoranttia kaikkialle. Itse tykkään suihkutettavasti antiperspirantista, koska se kuivuu nopeammin kuin roll-on.

69e/kk on riistohinta, turussa maksaa kunnon sali mihin pääsee 24/7 vuoden jokaisena päivänä alle 30e/kk.

[offtopic]Täh?! Missä päin turkua muka noin halvalla pääsee :wtf:[/offtopic]

Ja ettei ihan täysin offtopiciksi mene niin tällä hetkellä salilla potuttaa aina täynnä oleva vapaapainopuoli. Hyvä kun mahtuu mavea tekemään :D

Sitten kun menee kysymään notta voisko noit kamoi siirtää on vastauksena "Ei älä, mä teen siin viel!". Kyseiset naisethan eivät olleet vielä tehneet yhtäkään sarjaa, vallanneet vaan penkit laukuillaan ja hipsineet muualle...

Sulla on suoritustekniikassa vielä pientä hiomista.

"Anteeksi, voisinko siirtää tätä laukkua hieman, koska haluaisin tehdä tässä sitä-ja-tätä" <--- VÄÄRIN!

"Hei, mä laitan tän sun kassin tähän siksi aikaa, ku teen oman sarjani" <--- OIKEIN

Osa voi naamaa venyttää, mutta siinäpä venyttää.

Riippuu käyttääkö deodoranttia vai antiperspiranttia. Deodoranttihan ei tee hien määrälle mitään vaan yrittää peittää sen hajun, ja porukka luulee, että nyt suihkutan vitusti tätä axen dödöä kaikialle niin tuoksun hyvältä. Ennemmin kannattaisi käyttää kunnon antiperspiranttia, joka estää hikoilua kainaloissa. Se oma "tuoksu" pitäisi hankkia suihkuttamalla hajuvettä kaulaan, eikä ruiskuttamalla deodoranttia kaikkialle. Itse tykkään suihkutettavasti antiperspirantista, koska se kuivuu nopeammin kuin roll-on.

Karkaa vitusti offiks, mutta itellä kanssa himassa suihkutettava anti ihan just vaan salia varten. Aineenvaihdunta käy itellä aika kovalla ja jos käy illalla/aamulla suihkussa niin lyön vielä uusiks tota päivällä ennen salille lähtöö ihan muita varten ettei haisis niin järkyttävälle. Muussa käytössä nyt on sitten kunnon rollit ja hajut... :)

Aineenvaihdunta käy itellä aika kovalla ja jos käy illalla/aamulla suihkussa niin lyön vielä uusiks tota päivällä ennen salille lähtöö ihan muita varten ettei haisis niin järkyttävälle. Muussa käytössä nyt on sitten kunnon rollit ja hajut... :)

Jos iho ja vaatteet on edes suunnilleen puhtaat, niin ei se hiki oikeastaan millekkään haise

sali82 on 330e/12kk

Plus avain (jolla pääsee sitten salin aukioloaikojen ulkopuolellakin) 12€ vai mitä se olikaan. Vai kuuluuko se avain hintaan jo noissa yli puolen vuoden korteissa? Ite ostin puol vuotta (omistin avaimen entuudestaan) ja hinnaks jää 31€/kk.

Kello on varttia yli neljä, hereillä olen ollut 9h 10min. Olen pyöräillyt n. 10km ja uinut kilometrin (selvennyksenä voin sanoa, että uimataitoni ovat surkeat ja tuo on minulle erittäin paljon). Ruokailut, jotka voidaan laskea ovat siihen mennessä olleet ainoastaan yksi pieni 150kcal proteiinipatukka, reilu litra vettä ja kuppi mustaa kahvia. Noistakin tuo patukka vasta uimisen ja suurimman osan pyöräilyjen jälkeen. Tuosta ei ehkä ihan helpolla usko, että olen bulkilla ja nyt on palautumisviikko. Ei ole todellakaan kivaa, kun mulla taitaa olla joku refluksitauti tai muu vastaava. Lounaat (puuroa, raejuustoa ja pirtelö kaurahiutaleilla, rahkalla, maidolla, banaanilla jne.) pääsi livahtamaan vessanpyttyyn - samaa reittiä, mistä ne mahaan olivat menneetkin. Kyllä se lääkäriaika on nyt varattava, kun ei nuo Somacitkaan tunnu auttavan ollenkaan. Nyt sain onneks syötyä kasan lettuja hunajan ja täysmaidon kanssa. Ei oo terveellistä, tiiän, mut sainpahan vihdoin syötyä (yleensä syöminen onnistuu puolen päivän jälkeen, mut tänään näköjään ei onnistunu vielä yhden aikoihin).

Anteeks, jos olen avautunut ärsyyntyneenä tästä useamminkin, mut en muista oonko lähettäny niitä viestejä tänne vai oonko jättäny lähettämättä.

Ite ainakin käytän suihkutettavaa dödöä, mutta todella vähän nii ei tuu semmosta sienipilveä. Nyt kun oon lukenu tätä vitutusta nuoriin reenaajiin jotka tekee kaiken väärin etc. tuntuu siltä että olen kait niitä ainoita jotka siivoavat jälkensä/laittavat painot takaisin, eivätkä riehu penkkiä 247.

Jos iho ja vaatteet on edes suunnilleen puhtaat, niin ei se hiki oikeastaan millekkään haise
Rippuu ihmisestä. Joidenkin hiki oikein ryöppyää ammoniakkia ja haju on todella pistävää ja joidenkin hiki ei sitten tuoksahda niin pahasti. Hiki sisältää virtsa-aineita, joka selittää vahvan ammoniakin tuoksun, joillain vain erittyy enemmän virtsa-aineita hien mukana kuin toisilla?

Mun hiki haisee aivan karsealle. Just semmonen syövyttävä haju, joka vetää kirjaimellisesti naisiltakin jalat alta.

Ja hajusta ei tunnu pääsevän eroon. Olen pessyt treenikuteet kuumassa, kylmässä, pitkään, nopeasti, tuulettanut ne ulkona helteellä, pakkasella ja sateella. Viimeisimpänä koitin laittaa etikkaa pesukoneeseen, mutta ei sekään auttanut. Myöskään eri materiaaleista tehdyt paidat eivät tunnu tekevän eroa. Suihkussa olen yleensä käynyt n. 8h ennen treeniä, eli ei oikein voi olla toimistotyössä kertynyttä pohjaakaan alla. Ääritapauksina kokeilin suihkussa käymistä ennen treeniä. Se viivästytti hajua kotvasen, mutta käytännössä hyöty oli olematon.

Toi on kohtalaisen vittumainen vaiva, mutta kun sille ei tunnu mitään voivan, niin olen ulkoistanut vitutuksen kanssatreenaajille. Ja toisaalta ainakin treenaan kunnolla, koska olen läpimärkä monesti jo puolessa välissä treeniä :D

Rippuu ihmisestä. Joidenkin hiki oikein ryöppyää ammoniakkia ja haju on todella pistävää ja joidenkin hiki ei sitten tuoksahda niin pahasti. Hiki sisältää virtsa-aineita, joka selittää vahvan ammoniakin tuoksun, joillain vain erittyy enemmän virtsa-aineita hien mukana kuin toisilla?

Joo, mutta siihen pystyy itekkin vaikuttamaan. En nyt muista mitä kaikkea voi tehdä, mutta riittävä juominen auttaa muistaakseni ainakin. Ei pääse virtsa-aineet konsentroitumaan niin vahvaksi.

Kyllä ne on ne vaatteet jotka alkavat haisemaan, eikä siihen auta mikään 60-pesu tai tuuletus. Oma konsti on ollut upottaminen etikkaliuokseen. Eli ota ämpäri, pistä sinne reilusti etikkaa ja vettä sopivasti. Sitten vaatekappale laitetaan ämpäriin ja annetaan olla siellä vuorokausi/pari. T-paita kannattaa heittää suoraan roskiin tai polttaa, mutta esim. polvituet kannattaa "resetoida" näin. Neopreenituet haisee jäätävälle, mutta tuon liotuksen jälkeen ne on ainakin meikällä taas 1-2kk ihan ok.

Parasta tietty olisi käyttää vaatteita, jotka kestävät 90-asteen pesun. Varmaan vaatii vaimoltakin ymmärrystä, jos äijä laittaa treenikalsarit keittiöön kattilaan porisemaan. Saattaa tuoksahtaa?

Kokeilenpa tuota etikkaliuokseen upottamista seuraavaksi. Samalla selviää, kestääkö tekninen paita tommosen liuotuksen - muut paidat kun ovat käytännössä mahdottomia pidettäväksi todella runsaan hikoilun takia. Se ainakin kävi ilmi, että 60-asteen pesu syö teknisen paidan hiljalleen ja se menettää ominaisuutensa.

Runsasta juomista tuleekin jo harrastettua... veden siis.

Kokeilenpa tuota etikkaliuokseen upottamista seuraavaksi. Samalla selviää, kestääkö tekninen paita tommosen liuotuksen - muut paidat kun ovat käytännössä mahdottomia pidettäväksi todella runsaan hikoilun takia. Se ainakin kävi ilmi, että 60-asteen pesu syö teknisen paidan hiljalleen ja se menettää ominaisuutensa.
Etikkaliuoskikkailu oli minun mielestäni aika kuollut idea. Vielä parinkin konepesun jälkeen vaatteissa oli havaittavissa etikan haju, ja kun sitten riittävän monta kertaa paitaa oli käyttänyt/pessyt että etikan haju oli kunnolla häipynyt, olikin siinä vaiheessa hienhaju jo takaisin :) 90+ asteessa pesu on se ainoa ja toimiva keino! 60 astetta ei poista sitä pinttyneen hien hajua nimeksikään. Itse pesen etenkin treenipaidat vähintään kerran kuussa 90:ssä, myös ne tekniset paidat. Osa kleduista menee jossain määrin pilalle kyllä, mutta mieluummin pidän päällä vähän kärsinyttä paitaa kuin dunkkaan ihan vitusti. Samaa voisi suositella omalla salillakin muutamalle äijälle, ei vaan rohkeus riitä mennä jakamaan tätä neuvoa :)

tällä hetkellä vituttaa että alaselkä on TODELLA jumissa, mikään ei oo napsahtanu eikä vihlo tai mitään, joten kai se on vaan lihasjumia...? toivottavasti. Ei se periaatteessa salilla haittaa suoranaisesti, mutta elämää salin ulkopuolella.

Nyt rupeaa taas vituttamaan nuo pintaan nousevat verisuonet. Ne on rumia ja verenkierto katkeaa kun kantaa jotain tai painii jonkun kanssa. En tiiä miten noista pääsis eroon ilman bulkkia.

Back
Ylös Bottom