Tarkoitin "jokotai", mutta tarkoitin myös, että nuo 4 perusliikettä tai niiden kaltaiset liikkeet olisi hyvä ohjelmarungosta löytyä. Mikäli tuntuu että tahdot lisätä liikkeitä, niin anna mennä oman palautumiskyvyn mukaan.Kiitoksia paljon kun ihan ohjelman tekaisit! Tarkoitatko noilla /-viivoilla "jokotai" vai "sekä että", tuollainen 4 liikkeen treenikerta, kun vaikuttaa ainakin suppealta. Tänäänkin tein (no osa ajasta meni taas ihan tuntuman hakemiseen) ylätaljan, alataljan, hauiskäännön tangolla ja käsipainoilla, vatsalihakset "telineessä" ja laitteessa erikseen (telineessä ristikkäiset vatsalihakset) ja loppuun vielä ihan perus selkälihakset telineessä.
Mietinkin tuossa, että kun keskikroppaan tahtovat myös nuo mave ja kyykyt ottaa, että tulisiko niitä treenata vielä erikseen? Eli esimerkiksi joka päivänä/kahtena päivänä vetää tuohon treenin kylkeen vielä vatsarutistukset + muita vatsaliikkeitä ja selkälihakset? Myös kiinnostaisi tietää minkälaisia sarjoja ja toistoja suosittelisit? Olen itse tehnyt tuollaisia 2-4x6-12 sarjoja näin yleensäottaen. Onko mennyt metsään vai edes osittain oikean mittaisia sarjoja?
Jos tuntuu että haluat harjoittaa keskivartaloa useammin kuin kerran viikkoon, lisää vaikka molempien yläkropan treenien loppuun jokin vatsaliike. Esimerkiksi maanantaille liike vinoille vatsalihaksille ja perjantaina lankkua tai muuta staattista pitoa, keskiviikkona sitten kunnolla suoria sarjoja parilla eri liikkeellä.
Sarjamäärät ihan ok. Tee raskaammissa liikkeissä esimerkiksi 3-4x6-8 ja apuliikkeissä sitten 2-3x10-12. Vaihtele myös välillä toistoalueita liikkeissä.
Tuolla ohjelmalla voit halutessasi myös treenata useammin kuin 3x viikkoon. Itse sovellan tuota 3-jakoista yleensä 2on1off