Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Joo en.. En mäkään kyllä sulata trikoita, mutta en mä tuu myöskään angstaamaan siitä pakkikselle...

Trikoot ei vituta vaan se, mitä tuo tekee. Selviää mielestäni ihan hyvin postauksesta.

Ja ongelma oli? Suosittelen sen suun avaamaan siellä salilla esim. tälläisissä tilanteissa (jos häiritsi omaa reenaamistasi ko. liikkeissä, vai ottiko päähän ihan periaatteesta?), niin ei tartte tulla pakkikselle itkemään. Tokihan toi vituttaa mutta jos vaan katsoo sivusta tekemättä mitää niin oma häppee.

Ja sitten oma: reenit joissa ei saa annettua 100% ja muutenkin jos menee vähä löysästi.

Kyllähän itse menen siihen väliin tekemään, mutta silloin kauhea mulkkaus päällä. Harmittaa lähinnä niiden puolesta ketkä eivät itse uskalla tulla väliin tekemään.

Jos tekee vaikka tripla -tai giant settejä niin siihen joutuu varaamaan useamman paikan, itse myös noita tehnyt melko pienellä salilla ja ei ole mitään ongelmaa ollut. Tyypit on tullut kyselee että näköjään teet aika ripeään tahtiin niin varmaa voi tehdä välissä omat sarjat ja homma toimii.

Tietty jos on aivan tahallaan monta paikkaa varaillut ja pitää pitkiä taukoja liikkeiden välillä, niin ite oon kyllä surutta mennyt sitten semmoselle paikalle tekemään kysymättä mitään.
EDIT: antaa mulkata, mulkkaa takasin :D

^Niin, mutta tuo on vetää jotain omaa kuntopiiri settiänsä joka kerta ja yrittää haalia niin paljon vempeleitä vapaapaino puolelta kuin vain pystyy.

Eilen illalla siinä 22:00 aikaan salille, koko kylä on tyhjä ja taksikustkitkin polttelee vittuuntuneina tupakkaa kun ei ole asiakkaita.

Jätän pärrän salin ulko-ovien eteen ja lampsin pukkariin.

Kylvän kamat ympäri pukkaria, käyn kusella ovi auki.

Meen saliin ja varmistan, ei ketään.

Huudatan musaa ja bodailen naursekellen kaikille, jotka joutuu treenaamaan ruuhkassa.

SITTEN.......

Taivas repeää ja itse saatanan lähettiläät laskeutuvat.

2 (kaksi) kuukaudessa kesäkuntoon ja -20kg naisihmistä vyöryy salille (joka oli selvästi minun omistuksessa)

Hiljennän musiikin (herrasmiehenä), musiikin sijaan saan kuunnella kuinka makella je helillä menee huonosti, olis pakko laihduttaa, olen myös nyt selvillä heidän baari seikkailuistaan.

Tunnen ruskettuneessa ihossani, kuinka nämä leidilaardit ihailevat kreikkalaista patsasta muistuttavaa huippuunsa trimmattua kroppaani. (helluntaiheilan toivossa)

Hylkään moiset kuvottavat ajatukset.

Päässäni alkaa kiehua ja tunnen, kuinka testosteronia alkaa puskea hikirauhasista, kohta on helvetti irti.

Kiiruhdan penkin luo ja alan lastaamaan malmia tankoon.

Valtavan agression vallassa nostan uuden penkkienkan.

Hylkään nämä crosstrainerilla vemppaavat pullahiiret ja kaasutan illan hämärtäessä kotiin syömään rahkaa.

TL:DR Olin salilla yksin, tuli muita, joudun hiljentämään musaa ja en nauttinut enää yhtä paljon, nostin penkkienkan. Teksti oli provosoivaa ja siitä ei tarvitse aloittaa eeppistä vääntöä.

Taas onnistuin jumittamaan niskani pystypunnerruksessa. Viimeinen toisto väkisin, naps ja kipu leviää. En ollut päässyt eroon vanhemmistakaan niskajumeista, niin jumia jumin päälle. Tuore kipu vaan terävämpää.

Potuttaa, kun joitakin potuttaa niin paljon, että jotkut eivät treenaa jalkoja. Mikä siinä mahtaa olla? Itselle ihan sama jos joku ei niitä treenaa. Vaikka treenais pelkkää hauista ja rintaa niin ei itseä haittaa laisinkaan. Veikkaan, että jossain taustalla on ajatus siitä, että itse treenaa säännöllisesti ja fiksusti koko kroppaa, mutta nämä hauis-sankarit saavat enemmän huomiota naisilta komeilla hauiksillaan, eikä ketään ne jalkalihakset oikeasti tunnu kiinnostavankaan. Ihan kuin olisi kyseessä jotain epävarmuutta omasta treenaamisesta. Joku nyt tulee ja lyttää tämän tai heittää jonkun uuden Facepalm-hymiön, mutta mikä siinä oikeasti rassaa? Ketään ei haittaa jos joku ei treenaa epäkkäitä tai ojentajia. Ps.Itse treenaan etu-ja takareidet erikseen joka viikko, ja ovat parhaita lihasryhmiäni, eli ei ole omaa lehmää ojassa ;)

Potuttaa, kun joitakin potuttaa niin paljon, että jotkut eivät treenaa jalkoja. Mikä siinä mahtaa olla? Itselle ihan sama jos joku ei niitä treenaa. Vaikka treenais pelkkää hauista ja rintaa niin ei itseä haittaa laisinkaan. Veikkaan, että jossain taustalla on ajatus siitä, että itse treenaa säännöllisesti ja fiksusti koko kroppaa, mutta nämä hauis-sankarit saavat enemmän huomiota naisilta komeilla hauiksillaan, eikä ketään ne jalkalihakset oikeasti tunnu kiinnostavankaan. Ihan kuin olisi kyseessä jotain epävarmuutta omasta treenaamisesta. Joku nyt tulee ja lyttää tämän tai heittää jonkun uuden Facepalm-hymiön, mutta mikä siinä oikeasti rassaa? Ketään ei haittaa jos joku ei treenaa epäkkäitä tai ojentajia. Ps.Itse treenaan etu-ja takareidet erikseen joka viikko, ja ovat parhaita lihasryhmiäni, eli ei ole omaa lehmää ojassa ;)

Asiallista tekstii. Mua saattais haitata jos oma muija treenais pelkkää hauberia ja penkkiä, mutta että netissä uhotaan sun olevan luuseri ja typerys ja mitälie kun et treenaa kyykkyä tai dippaile. Tosiaan itselle on henkilökohtaisesti täysin yks ja hailee paska miten muut ku minä tai mulle tärkee ihminen treenaa.

Asiallista tekstii. Mua saattais haitata jos oma muija treenais pelkkää hauberia ja penkkiä, mutta että netissä uhotaan sun olevan luuseri ja typerys ja mitälie kun et treenaa kyykkyä tai dippaile. Tosiaan itselle on henkilökohtaisesti täysin yks ja hailee paska miten muut ku minä tai mulle tärkee ihminen treenaa.

Juu kyllähän sitä esim.velipojalle tulee kuittailtua, kun jalkatreenit jää vähemmälle, mutta että joitain tuntuu YLEISESTI potuttavan se, ettei kaikki treenaa jalkoja.

En nyt jaloista erityisesti tiedä, mutta harmittaa seurata nuoria kavereita, jotka hinkkaavat "pieniä" liikkeitä antaumuksella (ei leukoja, vetoa, kyykkyä, penkkiä, pystypunnerrusta...) ja lopulta lopettavat harrastuksen koska paskat geenit/ei kehity/pitäs roinata että kehittyisi/jne.

No siinähän hinkkaavat. Yleensä sitä joko a)Kiinnostuu oikeasti harrastuksesta, ottaa asioista selvää ja kehittyy kokonaisvaltaisesti b) Jatkaa hinkkaamista, koska se on mielekkäämpää ja kevyempää kuin kunnon liikkeiden tekeminen. Nauttii tästä tekemisestä. c) Lopettaa tosiaan koko touhun.

Totta kai olisi hyvä jos niitä kunnon liikkeitä tehtäisiin, mutta monet kyllä tietävät, että pitäisi tehdä leukoja, kyykkyjä ja vetoja. Mutta on niin paljon kivempaa tehdä hauiskääntöä, ojentajia taljassa ja penkkiä. Ei ole läheskään niin vittumaisia ja raskaita kuin nuo aiemmin mainitut.

Ne jotka ei treenaa jalkoja tai jotain muuta, ei oo oikeesti kiinnostunu tästä lajista. Ihan sama ku jääkiekossa harjottelisit lämäsemään vaan täysillä, mutta esimerkiks mitään syöttelyä (tai mitä muuta siinä nyt tehäänkään) et harjottelis ollenkaan.

Ne jotka ei treenaa jalkoja tai jotain muuta, ei oo oikeesti kiinnostunu tästä lajista. Ihan sama ku jääkiekossa harjottelisit lämäsemään vaan täysillä, mutta esimerkiks mitään syöttelyä (tai mitä muuta siinä nyt tehäänkään) et harjottelis ollenkaan.

Osittain samaa mieltä. He eivät ole kiinnostuneita kokonaisvaltaisesta kehonrakennuksesta, mutta ovat ehkä kiinnostuneita show-lihasten kasvatuksesta. Kumpi parempi, en tiedä. Osa ei ehkä haluakaan olla kiinnostunut kunnon boudailusta. Mutta osa ehkä ajan kanssa oppii kiinnostumaan. Moni meistä on varmaankin aluksi kiinnostunut siitä hauberista ja penkistä :)

Kävin eilen pitkästä aikaa Kumpulan salilla ja olisin ollut hyvin onnellinen jos useampi keskittyisi hauiksenraiskaamiseen. Kun ihmisille jatkuvasti tuputetaan kyykkyä, mavea ja rivea niin lopputulemana ne harvat kyykkypaikat on aika tukossa.
Eipä siinä sinänsä mitään, sain treenattua ja ehkä tällainen trendi vaikuttaa pitkässä juoksussa salisuunnitteluun.

erityisesti potuttaa se, että kun suunnittelee tekevänsä sarjat kunnolla loppuun asti ni kuitenkin pitää löysäillä ja mennä puoliteholla? what? ja puhun ittestäni :D

Tällä hetkellä ainoastaan n. 3kk kestänyt ranne kipu, jonka takia reeni ollut paussilla lähes 2kk. Saas nähä mitä sieltä löytyy.

Itelläni ollut aina sama ongelma eikä mistään ole löytynyt vastausta. Koita solmia joku side siihen niin auttaa hyvin silloin kun treenailet

No ei varmasti olekaan kiinnostunut kehonrakennuksesta kilpailumielessä jos ei jalkoja treenaa. Kuinka monen salillakävijän luulet olevan kiinnostunut kehoilusta kilpailumielessä? Ehkä 1-2%? Väittäisin, että suuri osa meistä käy salilla lähinnä näyttääkseen lihaksikkaalta/voimakkaalta. Ja se nyt vaan on surullinen fakta että ns. tavispulliaiset ei edes huomaa sun käyvän salilla vaikka kyykkäisit 250 kiloa jos penkkitulos huitelee siellä satasen tienoilla. Jos huomaavatkin, niin korkeintaan hassusta kävelytyylistä :) Toisaalta kovan yläkropan omaavat jannut saavat tällaisia kehuja päivittäin, vaikka jalat olisi jätetty lenkkeilyn varaan, eikä niiden "kananjalkaisuutta" kukaan edes huomaa kuin ehkä uikkareissa. Ja tämä fakta ymmärrettävästi ottaa luonnon päälle niille, joilla jalkavoimat ovat kovat mutta yläkroppa jäänyt jälkeen. Ilmiön voi todentaa missä vaan ketjussa jossa joku ilmoittaa penkkituloksen olevan samaa tasoa kyykyn ja maven kanssa, auta armias sitä rhp-vittuilun määrää ja epätasapainon kauhistelua. Taas jos joku ilmoittaa kyykkäävänsä tuplasti penkkiin nähden, hän saa pelkästään kehuja osakseen kovasta treenistä.

Mä en oikein osaa sanoa mistä tää ilmiö johtuu, toivottavasti ei kateudesta vaikka se ilmeisin selitys onkin.

EDIT: Ja ihan varauksena, en tosiaan tarkoita pelkän kovan penkkituloksen merkitsevän kovaa/näyttävää yläkroppaa, viesti oli kirjoitettu yksinkertaistetusti. Yläselän leveys on mun havaintojen mukaan yksittäisistä tekijöistä tärkein skrodeen olemukseen vaikuttava tekijä.

EDIT 2: Yhtenä hyvänä esimerkkinä tästä ilmiöstä voisi nostaa vielä maahanmuuttajatreenaajat. He tosiaan havaintojeni mukaan tekevät hyvin pitkälti yläkroppa-painotteista treeniä, ja edelleen havaintojeni mukaan ovat ulkoisesti keskimäärin ainakin hiukan kovakuntoisemman näköisiä kuin suomalaiset treenaajat(omat kokemukseni perustuvat tosin ainoastaan yhteen kunnalliseen saliin missä näitä pyörii). Tähän voi tietysti vaikuttaa tummempi pigmenttikin, mutta silti. Ja mitenkö se liittyy tähän ilmiöön? Menes piruuttaan selaamaan salikomedia-tms ketjua 10 sivua taaksepäin ja etsi kuinka monta mainintaa löytyy mamujen rhp-treenistä.

Back
Ylös Bottom