Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Eikä hajoa. Harjoituksen puutetta. Välityksilläkin saattaa olla osuutta asiaan, jotkut ei harjoittelusta huolimatta välttämättä pysty vetämään lähellekään sitä oikeaa maksimia selkä suorana. Ehkä.

e. Tämä on siis vastaus arpan viestiin.

Eikä hajoa. Harjoituksen puutetta. Välityksilläkin saattaa olla osuutta asiaan, jotkut ei harjoittelusta huolimatta välttämättä pysty vetämään lähellekään sitä oikeaa maksimia selkä suorana. Ehkä.

e. Tämä on siis vastaus arpan viestiin.

No ei kai se aivan jokaisella. Hyvähän siihen olisi pyrkiä että kaikki olisivat "nättejä" nostoja. Toki itse oon sitä mieltä että jos on korsetti kuosissa niin saa jotain anteeksi tekniikassa.

Kai se pitää itsekin joku video taas kohta lykätä ettei mee aivan paskan jauhamiseksi :D

Se että pystyy nostamaan vähän huonommalla tekniikalla ilman kipuja ei tarkoita että sitä kannattaisi tehdä. Jotenkin se on vaan surullista aina kuulla sitä samaa mantraa "ei se rikki mene" ja sitten jos se menee rikki niin otetaan synninpäästö sanomalla "no melkein kaikillahan se selkä menee paskaks".

Mutta turha tästä on sen enempää lähteä pätemään, eiköhän jokainen tiedä mitä tekee ja mitkä on riskit.

Mun ymmärtääkseni selkävammat ovat muutenki pidemmän kaavan juttuja eli ei se hetkessä "mene paskaksi". Uskon että monilla meistäkin alkaa ranka juilimaan sitten ku aktiiviura on ohi ja selkäpakissa alkaa isot määrät tukilihaksistoa kadota ja surkastua.

Mun ymmärtääkseni selkävammat ovat muutenki pidemmän kaavan juttuja eli ei se hetkessä "mene paskaksi". Uskon että monilla meistäkin alkaa ranka juilimaan sitten ku aktiiviura on ohi ja selkäpakissa alkaa isot määrät tukilihaksistoa kadota ja surkastua.

Useinhan se on näin, mutta kyllä oon pari tapausta kuullu että paskalla mavetekniikalla on lähetty hakee ykköstä. Vedon aikana napsaus vaan kuulunu ja seuraavat puol vuotta pyörätuolissa. :face:

Johtuu siitä että selkäranka kestää aika hemmetin paljon väärää rasitusta, se kuinka paljon on yksilöllistä. Mitä ne tukilihakset auttaa jos se selkä on sellasessa asennossa että ne ei edes aktivoidu ja tue sitä selkää kunnolla?

Eiköhän se välilevyjen madaltuminen tapahdu jokatapauksessa nopeammin kun luonnottomia painoja ihminen nostelee jatkuvasti, vaikka tekniikka olisikin kunnossa.

Jos tuosta videosta vielä niin kyllähän se on myönnettävä että ruma nostohan tuo oli...

Nostetaan kaikki vaan hyvällä tekniikalla niin ei tarvitse jossitella :thumbs:

Ite olen niin nössö ton selän kanssa etten edes uskalla lähte koviin toistoihin mavessa. Näkyyhän se selän kuosissakin, mutta kulmasoudulla ja leuoilla pyrin kompensoimaan.. Alaselkä vihoitellut siihen malliin, että oli sormet suussa kun Nurmiksonin videota katsoin. Ei siinä, paljon rautaahan siinä oli!

Mitä ne tukilihakset auttaa jos se selkä on sellasessa asennossa että ne ei edes aktivoidu ja tue sitä selkää kunnolla?

Lue tuo mun viesti uudestaan. Tarkoitin lähinnä näitä nostouran jälkeisiä elämän arkitilanteita, joissa välilevyt voivat päästä vapaasti liikkumaan ja painamaan hermoja. Eli en nostotilannetta.

Perkele... Sovitaanko etten laita mavevideoita tänne ennen kuin on tekniikka kunnossa. Ja tangossa 50kg enemmän rautaa. :) Sanotaan vaikka...alkusyksystä...

Jos selkä on viel ehjä :evil: Ei vaan oli oikeesti vähän ruma tekniikka, vaikka en ite ihan noin paljon nostakkaan. Eikös se niin oo, että alaselkä ei sais kyyristyä ihan noin paljon :piis: Kovat on silti raudat ei siinä mitää, kyl lähtee 300kg syksyllä jos ei kehitys tyssää. Meinaatko paljonki nostaa painoa samalla, vai pysyä tietyissä raameissa

Emmää mitää hermostunu :D Hyvä vaan kun tulee kritiikkiä, kun on tekniikka pielessä. Nyt aion sitte oikeesti saada sen kuntoon!

Alle 105kg aion painon tän vuoden pitää.

Saamarin hullut. :D

Täällähän hyvät veto turinat käynnissä, joten laitetaas tänne omaa treeniä. Oon koittanut parantaa tota omaa veto tekniikkaa kapeassa, tuntuu ettei saamari sovi ittelleni, nyt se on kyllä parantunut musta. Kertokaas vähä miltä näyttää, painothan on ihan naurettavia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällähän hyvät veto turinat käynnissä, joten laitetaas tänne omaa treeniä. Oon koittanut parantaa tota omaa veto tekniikkaa kapeassa, tuntuu ettei saamari sovi ittelleni, nyt se on kyllä parantunut musta. Kertokaas vähä miltä näyttää, painothan on ihan naurettavia.

Kuvakulma on hyvä, näkee tekniikan hyvin. Pari juttua huomasin, näyttää ettet vedä loppuun asti, lockout puuttui. Toinen jonka olen huomannut monen mavessa on että nostokulma muuttu noustessa, johtuu varmasti välityksistä ja liikkuvuudesta. Eli heti lattiasta irroituksessa lantio nousee ja selkä laskee vastaavasti. Itselläni ollut sama homma, tosin huomattavasti selkeämpi/pahempi. Ensimmäisessä toistossa sulla pysyi parhaiten paketti kasassa.

Kiitos, juu itekki huomasin noi jutut. Lockout uupuu varmaa sen takia kun pelkään ylhäällä että yliojentaisin mikä ei taida olla terveellistä. Sitten toinen homma, tuntuu vain että se menee tuollain, kun jos ei menisi niin sitten tulee jotenki polvet tielle, no reeniä vaan nii kyl se siit.

Back
Ylös Bottom