Ärsyttävät asiat liikenteessä

Jos kerran polkupyörällä ei voi turvallisesti ajaa kevyenliikenteenväylällä, niin mikseivät kilpafillaristit mene suljetulle radalle ajamaan? En minäkään saa treenata kilpa-autoilua normiteillä.

Ja toisaalta jos fillarilla on niin suuri nopeus, ettei voi jalankulkijoita varoa, niin kyseessä on liikenteen vaarantaminen. Päältä ajaessa törkeä liikenteen vaarantaminen. Autoilijankin on kyettävä jarruttamaan ja väistämään yllättävissäkin tilanteissa, eikä fillaristilla ole tässä erivapauksia.

Mopoilijoiden pitää ajaa pyörätiellä missä on ajo mopoilla sallittua, miksi pyöräilijöiden ei pitäisi siis?

Käytkö ite salilla jossa tangon päihin saa 10 kilon kiekot ja käsipainot loppuu 5 kiloon?

En aja pyörällä kuin kännissä (omalla), mutta silti kilpapyöräilijat saa mun puolesta ajaa autotiellä niin kauan kunhan ajavat piennarta pitkin.

Ei täälläpäin ainakaan kukaan pakota ajamaan mopolla pyörätiellä vaikka on saliittu. Yleinen kanta on että ei ole pakko jos ei taho. Kodarin viesti oli kyllä helvetin osuva :D

Liikennevaloissa 99% kaksipyöräisistä. Miksi ne mopot ei pysy käynnissä ilman kaasun jatkuvaa pumppaamista?

Tunnetko toistuvasti syyllistyväsi johonkin näistä? Jos vastasit kyllä, tee kaikille palvelus ja kulje bussilla.

En mä nyt ihan tästä lähtisi bussiin ketään tuomitsemaan. Se ärsyttää suakin vain, koska olet alkanut ärsyyntyä siitä. Päätä, ettei se haittaa niin se ei haittaa.
Se on jonkinlainen refleksi ilmeisesti, huomaan joskus ajatuksissani itsekin tekeväni samaa, mitenkään tarkoituksellista se ei ole. Jostain syystä nykyisellä pyörällä tätä ei enää tapahdu.

Pysäköinti ja toiminta parkkipaikoilla.

Lisätään tähän vielä se, että siellä parkkipaikalla pätee ihan samat säännöt kuin muuallakin. Pääsääntöisesti oikealta tulevaa pitää väistää, ja ne kokoomaväylät eivät ole etuajo-oikeutettuja.

Tosta kaasun pumppaamisesta vielä; mulla mopoaikoina ei mopo pysynyt muutoin tyhjäkäynnillä käynnissä vaan piti antaa vähän kaasua aina risteyksissä venatessa yms.

Tänään tuli todistettua seuraavanlaista. Olin autolla ajamassa kohti risteystä, matkaa noin 70-80m valoihin, niin kävelytieltä tulee joku paikallinen mopoteini päättäen oikaista autotien halki. Eli vastaantulevien kaistalta läpi vain. Minulla oli sen verran kova vauhti että ohitin mopon ennenkuin se koukkasi autokaistalle. Ei jannu pahemmin katsonut tuleeko sieltä vastaantulevien puolelta ketään. Ja tämähän on vasta alkua kun nämä apinat heräävät talviuniltaan liikenteeseen.

Pitäisi vaan joskus suoraan täräyttää kylkeen jos olisi vanhempi auto alla, saattaisivat vaikka oppia.

En mä nyt ihan tästä lähtisi bussiin ketään tuomitsemaan. Se ärsyttää suakin vain, koska olet alkanut ärsyyntyä siitä. Päätä, ettei se haittaa niin se ei haittaa.
Se on jonkinlainen refleksi ilmeisesti, huomaan joskus ajatuksissani itsekin tekeväni samaa, mitenkään tarkoituksellista se ei ole. Jostain syystä nykyisellä pyörällä tätä ei enää tapahdu.

Se on vaan turhaa touhua. Yhtä turhaa kuin se, että rupeaisin liikenevaloissa vihreää valoa odottaessa polttamaan rengasta tai menisin auton katolle hyppimään tasajalkaa ja huutamaan "WRUMMM WRUMM WRUMMMM". Ymmärrätte pointin, ,sillä ei ole mitään käytännön hyötyä.

Jos se ei oikeasti pysy käynnissä ilman sitä, niin sittenhän se kannattaisi varmaan korjata. Melkoinen riski sekin, että mopedi sammuu jos kierrokset pääsee vahingossa liian alas. Lähdet vaikka liikennevaloista kiihdyttämään, vahingossa sähläät kaasukahvan kanssa jotakin, takana lähellä kiihdyttävä auto luulee ettet pysähdy siihen yhtäkkiä = jäät alle.

Mopoautoilijat joutuu sitten ensvuoden alusta alkaen suorittamaan jonkun vähän enempi kunnon ajorkottia muistuttavan ajoluvan, eli pelkällä mopokoritilla ei sitten enää saa mopoautolla ajaa, tai siis saa ne jotka vielä tänävuonna ajaa sen tavallisen mopokortin. Näin luki Suomela lehdessä.

EDIT: Tuo ei siis ärsytä vaan on hyvä asia ja lisää turvallisuutta. Nuo mopoautot kun on helvetin keksintö muualla kuin keskustaliikenteessä. Ne on autoja mutta ei kulje kuin autot, vaaratilanteita kun on 60-100 kmh rajoitukset ja nuo köröttelee siellä joukossa ja yleenesä vielä keskellä kaistaa kuten oikeat autotkin.

Mopoautoilijat joutuu sitten ensvuoden alusta alkaen suorittamaan jonkun vähän enempi kunnon ajorkottia muistuttavan ajoluvan, eli pelkällä mopokoritilla ei sitten enää saa mopoautolla ajaa, tai siis saa ne jotka vielä tänävuonna ajaa sen tavallisen mopokortin. Näin luki Suomela lehdessä.

Sen testin pitäisi olla sellainen, että jos vesiämpäristä nostaa sormen ja veteen jää reikä, saa mopoautolla ajaa.

Lahden keskustassa keski-ikäinen nainen käveli vilkkaassa risteyksessä kylmästi punaisia päin pysäyttäen liikenteen kokonaan.

Torvia soitettiin kiitettävissä määrin mutta naisen kasvoilta ei siltikään häipynyt se maailman vittumaisin maailmanomistaja-virne.

Lahden keskustassa keski-ikäinen nainen käveli vilkkaassa risteyksessä kylmästi punaisia päin pysäyttäen liikenteen kokonaan.

Torvia soitettiin kiitettävissä määrin mutta naisen kasvoilta ei siltikään häipynyt se maailman vittumaisin maailmanomistaja-virne.

Tällasia tilanteita varten pitäisi olla lampunpesinten suuttimet käännetty väärinpäin. Voisi vähän ilme muuttua kun snadisti suhauttais. :jahas:

Naiset auton ratissa risteysalueilla.
En ymmärrä miten vaikeaa on ennakointi risteysalueilla ja sen pään kääntäminen jotta tulisi huomioitua risteävä kevyt liikenne ENNEN kun pysähdytään siihen T-risteykseen suojatien päälle. Niin kauan kun se auto on liikenteesä, niin pää ei varmana käänny. Ei sitten yhtään. Ilmeisesti mitä vaan voi tapahtua jos irroittaa katseen tiestä. Meikkipeiliin voi kyllä vilkuilla.
Ja se oma pieni viininpunainen Nissan Micra tai Jaris. Se on maailman isoin auto, eikä se mitenkään mahdu siihen parin metrin alueelle joka hyvin usein on suojateiden jälkeen ennen risteävää tietä. Vaan se auto on pakko jättää keskelle suojatietä ettei joku pyyhkäise keulaa mennessään. Näissä autoissahan on tunnetusti pitkä konepelti.

Itse huomioin aina kaikki liikenteessä. Pää kääntyy, käsi nousee, on tilannetajua ja kohteliaskin olen. Muistan myös hymyillä :jahas:

Se on vaan turhaa touhua. Yhtä turhaa kuin se, että rupeaisin liikenevaloissa vihreää valoa odottaessa polttamaan rengasta tai menisin auton katolle hyppimään tasajalkaa ja huutamaan "WRUMMM WRUMM WRUMMMM". Ymmärrätte pointin, ,sillä ei ole mitään käytännön hyötyä.

Mä näkisin sen samanlaisena toimintona kuin ratin rummuttelu autossa valoissa odotellessa.

Kiinnitin kans huomiota tähän mopoilijoiden liikennevalokäyttäytymiseen eräänä päivänä tässä ja totesin itselleni vaan, että laske hitaasti kymmeneen, kehitysvaiheessa olevia nuoria pitää ymmärtää. Se on vaan niin jännää kun se mopo pärisee siinä kun vääntää kaasukahvaa. Ja tulee sitä itsekkin joskus tehokkailla autoilla ja pyörillä(missä rosteriputkistot jotta jotain kuuluu), kiihdyteltyä _täysin_ tarpeettomasti jossain moottoritietunneleissa. Lelujen hinta vaan on eri, muuten aika samalla viivalla teinien kanssa. Kyllä siellä tunnelissakin varmaan joku asiapentti ajattelee 1.4l turbodiesel farmarissaan, että mitä vitun järkeä tossakin taas oli, kauhea meteli ja bensaa meni pari litraa ihan hukkaan.

Se on aika keijoa toimintaa, kun jotkut apinat ovat ottaneet vapauden vetää se romukasansa parkkiin aina kahden ruudun väliin. Juu juu, ei kukaan kolhi ovia, mutta toi on ihan saatanan itsekästä toimintaa. Jos niin helvetisti pelottaa, että joku kolhii sun 15 vuotta vanhan Bemarin ovet, niin työnnä se vessa sinne vähän sivummalle parkkiin, äläkä vie kahta ruutua parhailta paikoilta.

Mulla on kaksi kaveria jotka näin tekee. Kummallakin yllättäen Bemari. Toinen tuli yksi kerta pärisemään siitä, kun se oli vetänyt ihan normaalisti parkkiin, eli kahteen ruutuun, ja joku homo oli kuulemma tullut ja vetänyt oman autonsa niin kiinni sen autoon kun vain ikinä saa. Jos olisi ehtinyt, niin olisi kuulemma turpaan pitänyt vetää. Omassa toiminnassa ei edelleenkään nähty mitään väärää. Ihan oikein kun joku koittaa opettaa välillä pysäköintisääntöjä näille. Mutta ei taida auttaa, kun se asennevamma on kerran jostain saatu, niin se on ja pysyy.

Itse huomioin aina kaikki liikenteessä. Pää kääntyy, käsi nousee, on tilannetajua ja kohteliaskin olen. Muistan myös hymyillä :jahas:
No hei, niin mäkin. Noiden lisäksi kykyihini kuuluu (liittyy toki tilannetajuun) myös näyttää sentteriä ja painaa torveakin.

Mä näkisin sen samanlaisena toimintona kuin ratin rummuttelu autossa valoissa odotellessa.
Mulle tulee mieleen ne, jotka rukaavat valoissa/risteyksessä seistessään autossaan vaihdetta ykköselle (ja vapaalle vuoron perään) kerta toisensa jälkeen. Ei toki näy ulos, mutta kyydissä jos istun, ärsyynnyn tuosta vaikkei varmaan ole mitään syytä.

Ei vittu mitä tuli äsken todistettua. Takana olevasta autosta apukuski osoitteli autojen peileihin ja liikennemerkkeihin laserilla! Voi vittu ku olin jonon keskellä ku se rupes taustapeiliin sohimaan sillä laserilla, niin ei oikein voinu ryhtyä toimenpiteisiin.

Back
Ylös Bottom