Oliko tuohon joku syy että maastavetoa tehdään vain 1x5? On nyt tullut tehtyä sitäkin aina 3x5 kun tuntuu muuten niin vajaalta treeniltä ja energiaa riittää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko tuohon joku syy että maastavetoa tehdään vain 1x5? On nyt tullut tehtyä sitäkin aina 3x5 kun tuntuu muuten niin vajaalta treeniltä ja energiaa riittää.
Syyksi veikkaisin ohjelman vaihtoa. Keho kyllä tottuu uuteen, tiheämpään frekvenssiin! Kiinnitä myös huomiota ojentajien ja olkapäiden palautumiseen, dippejä ja pystäriä ei kannata runnoa aivan failureen asti jos seuraavassa treenissä on tarkoitus penkata.Prässillä on yllätävän huono siirto vaikutus kyykkyyn, johtuen siitä että kyykyssä käytetään paljon semmosia lihaksia mitä ei prässissä käytetä... Myös tekniikan omaksuminen vie aikansa.Tein tuon kyykyn niin, että perse otti kiinni pohkeisiin eli mahdollisimman alas, mutta silti se on mun mielestä vähän huono kun tein prässin kanssakin mahdollisimman alas 10 x 160 kg + kelkka.
Ja miten musta tuntuu että vain yksi sarja maastavetoa ei riitä mihinkään? Neljä treeniä nyt takana tätä ohjelmaa ja OK en ole vielä tullut mavessa lähellekkään maksimi sarjapainoja, mutta silti tuntuu että vain yksi sarja (lukuunottamatta lämmitys sarjoja) ei oikeasti riitä? Perustelkaa miksi olen väärässä.
Mä aloitin itse tällä ohjelmalla viime viikolla (ja muutenkin olen niin nyyppä tässä hommassa että ei mitään määrää...) mutta mun mielestä hyvä perustelu löytyy Starting Strength Wiki -nettisivuilta, FAQ-osiosta:
"Only 1 set of Deadlifts? Is that a typo?
Long answer: You're already squatting 3x/week of 3 sets of 5 and that hits a lot of the same target muscles as the deadlift. That, plus the fact that deadlifts are notoriously hard to recover from is why they are only for 1 set. Once they get heavy and you're going all out for your one set, you'll be so gassed that the very thought of doing two more sets will make you projectile vomit.
Shorter answer: No."
Että näin. :D

Elikkäs oon nytte tehny tolla 4-jakosella sellasta 2-3sarjaa 8-10 toistolla. Tällähetkellä syön myös suhtkoht puhtaasti. Kuitenkin jos ton 2-jakosen otan niin montaakos toistoa suosittelisit ja mitä mieltä tosta miken penkki systeemistä eli 2x6 ? Mitä mieltä myös ylipäätänsä punnerruksista, miten kannattaisi niitä lisätä ohjelmaan ? Mitä muuten meinaat tolla etten vetäis finaalii itteeni sarjoissa. Sori että on näin paljo kysymyksiä mutta pakkohän nääki on nyt joskus oppii ja arvostan kun jaksat vastata !