Hyvä ohjelma kyllä. Olen 15-vuotias poika, ja aloitin tossa maaliskuun alussa tekemään tätä ohjelmaa. Lähtötaso oli tämmöinen:
Paino: 76kg (pituus 188cm)
3x5x40kg kyykky
3x5x45kg penkki
3x5x30kg pystypunnerrus
3x5x45kg rinnalleveto (tässä olin kauan harjoitellut tekniikkaa, joten painot tuntuivat hyvin helpoilta)
3x5x90kg maastaveto
Nyt tulokset:
Paino: 80,5kg
3x5x85kg kyykky
3x5x50kg vauhtipunnerrus (pientä jalkadrivea mukana, 42,5kg:n kohdalla olisi muuten tyssännyt)
3x5x65kg penkki (alkaa olla vaikeeta, mulla on pitkät kädet ja heikko rinta/ojentajat)
5x3x65kg rinnalleveto (vähän satunnaisemmin tehty)
1x5x120kg maastaveto (vähän satunnaisemmin oon tehnyt, pari viikkoa jääny kokonaan pois. En oikeen halunnut samaan aikaan kyykyn kanssa tehdä kun vetotekniikkani on hyvin pakarapainotteinen)
Lisäksi leuanvedot mennyt painonnoususta huolimatta 3x3 --> 4x6 (suorilta käsiltä rinta tankoon)
Mulla on vissiin hyvät vetäjän välitykset, koska mave ja rive ovat helppoja olleet. Mulla sen sijaan kyykky on nyt alkanut olla hyvin vaikea. Ihan just ja just sain ton 85kg, melkein failasin viimesen toiston tossa sarjassa. Vie ihan kokonaan mehut muista liikkeistä.
Mietin tossa, että mitä kyykyn kanssa nyt pitäisi tehdä. Toisaalta voisin laittaa painoja alaspäin ja ryhtyä rakentelemaan sitä uudestaan. Toisaalta kävi mielessä, että vähentäisin kyykkypäiviä viikossa, koska mehut alkaa olla aika loppu. Ja pitäisi varmaan syödä enemmän, kun ei mun varsi vielä ole paljoa enempää kuin kukkakeppi.
Millaisissa kohdissa yleensä olette lopettaneet tämän ohjelman? Itsellä on käynyt mielessä siirtyä kohta Wendlerin 5/3/1:een, jonka treenifilosofia kiinnostaa (enemmän myös aerobista, vähän enemmän sivubodailua voimailun ohella apuliikkeinä ym.). Mutta onko vielä syytä tällaiseen? Mavea, riveä ja vauhtipunnerrusta saisi vielä hieman ylemmäs ilman ongelmaa, penkki ja kyykyt ei tosta helposti enää mee.