Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Vähän näyttäis jäävän korkealle, mutta jos et kisaile niin ihan hyvää tekemistä. Kannattaa kokeilla myös rauhallisempaa laskua, pysyy keskivartalon kontrolli paremmin.

lolletti: -Jaa´a, mun silmään kyllä noin äkikseltään katsottuna varsin hyvännäköisiä voimanosto kyykkyjä.

Ei tuossa mun makuun kyllä syvyydestäkään jäädä vajaaksi, varsinkaan jälkimmäisessä kyykyssä. Enkä kyllä huomaa keskikropan kontrollinkaan erityisemmin pettävän. Katsoinkohan mä eri videon kuin Tumppa?

Eihän tuo nyt selvästi mikään maksimisuoritus ollutkaan? Sitten kun mennään siihen todelliseen maksimiin niin nokalleen se tuosta lähtee kaatumaan... Ja juu kyllähän siinä perse käy alhaalla, mutta sääret kyllä kääntyy aika reippaasti että ei siinä todellisuudessa käydä niin hirveästi sen polven alla. En missään tietääkseni torpannut kyykkyjä? Hyvää peruskyykkäilyä, mutta kerran kysyttiin vinkkejä niin minä vastasin. Oliko ne sinusta niin täydellisiä että mitään ei ole tehtävissä? Jos näin niin minä alan tästä vaikka ompelemaan tai jotain ;)

Perse nousee tossa yhessä vaiheessa liian ylös liian aikasessa.

Tumppari: -Tarviiko siinä nyt niin hirveästi reiden yläpinnan käydä sen polven alapuolella, jos tarkoitus on tehdä voimanosto kyykkyä?

Enkä kyllä nyt ymmärrä millä perustein päättelet, että nokalleen mennään jos rautaa tuohon lisempää laitetaan? Jossei kuvakulma nyt kauheasti huijaa, niin hyvinhän tuo tanko linjansa pitää eikä tuossa sen kummempaa lantion/keskikropan kippailuakaan näy.

Ja tokihan niitä vinkkeja saa laitella, sitähän varten niitä niitä kysellään että joku antaisi. En vain nyt ymmärtänyt miten tuon videon perusteella sanot, että syvyydessä olisi jotain vikaa, ainakaan siis jälkimmäisen kyykyn osalta. Ensimmäinen nyt on aikalailla rajoilla, enkä uskalla tuon videon perusteella siihen ottaa kantaa.

Mutta mielipiteitähän nää tieten on ja riippuvat toki aina minkä näkemyksen mukaan arvostellaan taikka ohjeistellaan. Mä näkisin että tuossa haettiin sellaista voimannostokyykkyä, jolla kisoissakin saataisin isoimmat raudat ylös ja kolme valkoista. Siihen tarkoitukseen mä en kyllä rehellisesti sanottua kauheasti lähtisi muutoksia tekemään. Miksi korjata, jossei ole varsinaisesti rikki?

Sinä ymmärrät mitä ymmärrät :) Lonkan yläpinnan tulee käydä polven ylimmän kohdan ALApuolella, siinä nyt ei ole edes mitään keskusteltavaa(myönnän että videosta on aina riskaabelia arvostella, mutta tässä tapauksessa uskalsin niin tehdä koska niin pyydettiin tekemään).
En ole ammattilainen, voin olla väärässä, mutta se että olet erimieltä ei ole minun ongelmani :)

Kyllä tuossa nyt vain sattuu perse lähtemään nousemaan ja ei se siitä ainakaan helpota kun painoa lisätään.

Perussiistiä kyykkimistä.

Jees jees, no miten tota sais korjattua sitten ettei perse nouse liian aikaisin? Voiman puute jossakin? Vedosta otan saman vernna kun kyykystä :D Selkähän mulla on heikko ja sitä lähetään voimistuttamaan sm kisojen jälkeen sitten enemmän. Ikänähän en oo kisoissa vielä punasta kyykystä saanu, voi olla että tuo vähän vaikuttaa syvyyteen kun himpun verran levensin jalkojen asentoa. Tässä olis sitten parin kuukauden takanen kisakyykky:

http://www.youtube.com/watch?v=Ju3orijynhs

Tuohan kävikin selvästi syvyydessä :) Ainakin julle ja etukyykky voisi tehdä hyvää. Myös se eka viestissä mainitsemani painojen kontrollointi ja hallittu alasmeno. Näin itseäni on opastanu muutamakin 300 kyykkääjä. Lisää treeniä vaan, voimanpuutettahan se aina on jos ei nouse :D

Kyllä taitaa nyt olla sitten mulla näössä vikaa ja pahasti, jos kerran ensimmäisessä videossa varsinkin jälkimmäisessä kyykyssä täytetä kisakriteereitä syvyyden suhteen. Uskaltautuisin jopa väittämään, ettei tuossa jälkimmäisessä käydä yhtään sen syvemmällä. Piti vallan katsastaa toiseen kertaa ensimmäinen viteo ja tämä uudempi heti perään, niin aikalailla kohdassa 0.16 kyykky on syvimmillään molemmissa ja eipä tuo ensimmäisen videon kyykky ainakaan korkeammaksi jää. Ja se, onko lantiolla ja takareisillä nostaminen varsinaisesti ongelma voimanostokyykyssä, lienee mielipiden kysymys myöskin. Itsehän olen sitä mieltä, ettei ole. Mun makuun se on jopa suotavaa, kunhan kyykky ei mene julleksi eikä linkusta selällä vääntämiseksi.

Mutta erimieltähän toki saa ja mahdollisesti kannattaakin olla. Kuten Tumppa sen hienosti ilmaisikin, se ei ole minun ongelma vaikka erimieltä ollaankin. Toki mielipiteideni arvoa voi vähentää se, ettei mua ole kukaan 300kg kyykkääjä opastanut. Toiseen suuntaan sen sijaan on ohjeet kelvannut.

Kisakuulantyöntöjä mutta käytännössä samanlaista toimintaa kuin reenissä ennätys 11,54 ja välineenä naisten 4kg kuula

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nuo lolletin kyykyt on niitä borderline-kyykkyjä eli voi hyvinki olla että mittasyvyys saavutetaan mutta sitä on hyvin vaikee nähdä. Jos kattoo vaikka tätä Thompzonin kyykkyä niin syvyyden riittävyyttä ei paljoo tartte pohtia: http://www.youtube.com/watch?v=5IiLyoADjOY&list=UUS91gWImaTADFinOCeumZRw&index=1&feature=plcp

E: Eli tällä postilla haen sitä että periaatteessa molemmat olisivat hyväksyttyjä nostoja sääntökirjan mukaan mutta kumpi on helpompi tuomita?

Moi. Kokeilin vauhtipunneruksen niskan takaa ja veikkaukset olivat muutamilla että saisin 90kg. Olin aikaisemmin tehnyt vain 50-80kg painoilla 3-6 toistoa.
Tulikin kevyitä nostoja ja vauhtipunnersin 110kg. Veikkasin itse, että tulee enemmän kuin 90kg, koska minun niskan takaa työntö ennätys on 150kg.
Tossa linkki kyseisestä vauhtipunnerruksesta.

http://www.youtube.com/watch?v=50P7...DvjVQa1PpcFO0WAFzNimMDqg9vb3ldKFJZL9wsvLwgJE=

Hyvän näköistä vääntämistä täällä taas! :) Joten ite lasken vähän tasoa omalla heilumiskyykyllä :D ei oikein ollut paras päivä ja oli väsyny jajaja oli hirrrveen huonot selitykset!
Eli viimeinen sarja 160kgx5 ei ehkä parasta suorittamista, mutta parempaa kuin muutama kuukausi sitten :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom