Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Riisiproteiini

Onko täällä muita hihhuleita jotka vaihtaneet hera-proteiinin riisi-proteiiniin? Mistä ostatte sitä? Lifessä ihan sairaan kallista..sain vinkin iHerbistä (saako näitä muuten täällä mainita..?) mutta en kyllä millään löydä sieltä ihan vastaavaa (sellaista Warrior food). Anyone?

Niin ja oletteko huomanneet karnosiinista apua lihasten palautumiseen/maitohappojen hajoamiseen?

Karnosiini on ihan ehdoton! Mä en jättäisi karnosiinia enää käyttämättä, ero on melkein ku yössä ja päivässä ku ennen treenasi ilman karnosiinia ja nyt puoli vuotta karnosiinin kanssa. Lihakset palautuu uskomattoman nopeasti ja eivätkä hapotu tai väsy. Plussaa myös muut terveyshyödyt mitä sillä saa. :)

Karnosiini on ihan ehdoton! Mä en jättäisi karnosiinia enää käyttämättä, ero on melkein ku yössä ja päivässä ku ennen treenasi ilman karnosiinia ja nyt puoli vuotta karnosiinin kanssa. Lihakset palautuu uskomattoman nopeasti ja eivätkä hapotu tai väsy. Plussaa myös muut terveyshyödyt mitä sillä saa. :)

Thanks! Mä luulin että kuvittelin; olen vasta muutaman päivän syönyt ja olen jo huomaavinani pientä helpotusta kestohapotukseen:)

Mitä ja minkäkokosia aamu-,ilta- ja välipaloja dieetillä pitäisi vetää? Aamupala ja iltapala on varmaa itsellä ne suurimmat ongelmat, kun ei oikein tiedä mitä pitäisi syödä. Välipalana lähes vakio maitorahkaa 250g. Mutta joo, siis aamu- ja iltapala vinkkejä ja kaipailisin, mahdollisimman dieettiruokaa.

Mitä ja minkäkokosia aamu-,ilta- ja välipaloja dieetillä pitäisi vetää? Aamupala ja iltapala on varmaa itsellä ne suurimmat ongelmat, kun ei oikein tiedä mitä pitäisi syödä. Välipalana lähes vakio maitorahkaa 250g. Mutta joo, siis aamu- ja iltapala vinkkejä ja kaipailisin, mahdollisimman dieettiruokaa.
En nyt tarkistanut oletko mies vai nainen, mutta siis naiselle ei pitäis edes imeytyä kuin 20g proteiinia kerralla ja ylimäärä muuttuu rasvaksi, eli viidesosa purkista pois tai sit ehrmanin sinistä missä on vähemmän proteiinia. Lisäksi vaan illalla sitä rahkaa ja vähän pähkinöitä ja ite laitan mustikoita ja ihan vähän kaurapohjaista vaniljavanukasta. (rasva ei pala jos ei sitä saa mistään lisää, kroppa roikkuu siinä kiinni, siksi illalla pähkinöitä) (ja ei hiilaria iltarahkaan), ainoa hetki kun tarvii hiilaria on treenin jälkeen. Ja muuten välipalaksi kauramaidosta ja hedelmistä smoothieta jossa riisiproteiinijauhetta. Eli ei lehmänmaitoa pitkin päivää. Ja kohta tän tulee kumoamaan joku rahkamies.. Mutta mä olenkin vähän tällänen sunnuntaiurheilija, urkkaan 5-6 krt viikossa ja noilla vinkeillä kyllä paino pudonnut ja energiataso lisääntynyt, jaksaa erittäin hyvin juosta kympin töiden jälkeen. Mutta siis, tämä vain tällainen hihhulivinkki. Jatkakaa.

En nyt tarkistanut oletko mies vai nainen, mutta siis naiselle ei pitäis edes imeytyä kuin 20g proteiinia kerralla ja ylimäärä muuttuu rasvaksi, eli viidesosa purkista pois tai sit ehrmanin sinistä missä on vähemmän proteiinia.

Mitähän nyt vittua taas... Ei se proteiini läskiksi muutu tai ulos tule, jos syödään alle kulutuksen.

Ja mitä itse välipalaongelmaan tulee, niin mikäli vaan laskee kalorit ja osuu makrotavoitteisiin (mikäli niitä on, olisi ainakin hyvä olla), niin ihan sama mitä syö. Tosin enimmät hiilarit sijoittaisin treeninjälkeiselle aterialle. Yksi vaihtoehto on myös syödä vaan kerta kaikkiaan isompia aterioita, niin välipaloista ei tarvitse huolehtia

En nyt tarkistanut oletko mies vai nainen, mutta siis naiselle ei pitäis edes imeytyä kuin 20g proteiinia kerralla ja ylimäärä muuttuu rasvaksi, eli viidesosa purkista pois tai sit ehrmanin sinistä missä on vähemmän proteiinia. Lisäksi vaan illalla sitä rahkaa ja vähän pähkinöitä ja ite laitan mustikoita ja ihan vähän kaurapohjaista vaniljavanukasta. (rasva ei pala jos ei sitä saa mistään lisää, kroppa roikkuu siinä kiinni, siksi illalla pähkinöitä) (ja ei hiilaria iltarahkaan), ainoa hetki kun tarvii hiilaria on treenin jälkeen. Ja muuten välipalaksi kauramaidosta ja hedelmistä smoothieta jossa riisiproteiinijauhetta. Eli ei lehmänmaitoa pitkin päivää. Ja kohta tän tulee kumoamaan joku rahkamies.. Mutta mä olenkin vähän tällänen sunnuntaiurheilija, urkkaan 5-6 krt viikossa ja noilla vinkeillä kyllä paino pudonnut ja energiataso lisääntynyt, jaksaa erittäin hyvin juosta kympin töiden jälkeen. Mutta siis, tämä vain tällainen hihhulivinkki. Jatkakaa.

???????????????????????????????????????+++++++ MITÄ?!?

Toi imeytymishomma nyt on ihan paskaa. Rasvaa ei tarvi syödä polttaakses rasvaa. Ylimääränen proteiini ei muutu noin yksinkertasesti rasvaks. Miksi ei lehmänmaitoa?

Joo tottakai, mutta tässä tuskin kukaan halusi vinkkejä kuinka näyttää keskitysleiriläiseltä :)
Nää ohjeet on kyllä kaikki ihan aidoilta sikaniskoilta eikä naistenlehdistä, mut mullahan oli toi disclaimer, että lepo vaan. Lehmänmaito on liian hapanta ihmiselle ja jos ei jaksa treenata, se voi olla yksi syy. Jos urkkaa paljon, elimistö ei saa tarpeeksi ravintoaineita prosessoidusta ruuasta, siksi laitoin myös ton hihhulidisclaimerin ja smoothie-vinkit, ne on osteopaatilta.Ja olen myös itse testannut nämä kaikki yllämainitut kantapään kautta, mm jättämällä rasvan täysin pois, ei toiminut. Mutta unohtakaa ja jatkakaa samalla linjalla:)
e: nämä hihhuli-vinkit antanut osteopaatti on viisissäkymmenissä oleva nainen, joka ei tod näytä keskitysleiriläiseltä, vaan on timmimpi kuin itseasiassa yksikään tuntemani parikymppinen. Mutta joo, ehkä en enää kommentoi tätä aihetta:)

Niin siis kyllähän se ihan asiaa on, että dieetillä rasvaa tarvitaan ruokavaliosta, vaikka sitä poltetaan myös varastoista. Olen kyllä itsekin melko vakuuttunut rasvan tärkeydestä ruokavaliossa, harmi vaan että sitä vähentämällä kaloreitakin on helpoin vähentää.

Enkä mä ole väittänyt, että rasva ei ole tärkeää, mutta tuo oletus että syödään jotain vaniliakastiketta sen takia, että keho pystyy polttamaan rasvaa on aika utopistinen. En tarkottanut nyt vaahtokarkki hyökätä, ehkä vähän kärkäs posti eilen, mutta ravintopuolella on aika turha lyödä mitään absoluuttisia faktoja pöytään, varsinkaan siitä, että rahkapurkista pitää syödä vain puolet, koska loppuproteiini menee suoraan läskiksi :)

ravintopuolella on aika turha lyödä mitään absoluuttisia faktoja pöytään, varsinkaan siitä, että rahkapurkista pitää syödä vain puolet, koska loppuproteiini menee suoraan läskiksi :)

Vieläköhän moni uskoo tuon proteiininsyönnin jaksottamiseen? Itse voin taas helpottaa ihmisten mieliä asian suhteen sen verran, että tämän päivän illalliseni sisältää 122g proteiinia ja paino on vakaassa laskussa :)

Vieläköhän moni uskoo tuon proteiininsyönnin jaksottamiseen? Itse voin taas helpottaa ihmisten mieliä asian suhteen sen verran, että tämän päivän illalliseni sisältää 122g proteiinia ja paino on vakaassa laskussa :)

2 kertaa päivässä menee itelläkin isompi satsi. Ekalla aterialla jotain 80g, toisella sitten 50g. Aamupalalla ja iltapalalla sitten about 20g/kerta. Ei vaan jaksa/kiinnosta mähkiä 2tunnin välein. IF tosin laukasee 12-14h välissä semmoset migreenit, että tarvii kuitenkin muutama ateria jaksottaa päivälle.

Enkä mä ole väittänyt, että rasva ei ole tärkeää, mutta tuo oletus että syödään jotain vaniliakastiketta sen takia, että keho pystyy polttamaan rasvaa on aika utopistinen. En tarkottanut nyt vaahtokarkki hyökätä, ehkä vähän kärkäs posti eilen, mutta ravintopuolella on aika turha lyödä mitään absoluuttisia faktoja pöytään, varsinkaan siitä, että rahkapurkista pitää syödä vain puolet, koska loppuproteiini menee suoraan läskiksi :)

Se vanilja on ihan sen takia, että se rahka on yksinkertaisesti aika pahaa. Ei sen tieteellisempää. Ehkä mun suomenkielessä on jotain vikaa, kun en löydä siitä jutustani mitään absoluuttista faktaa, enkä yhteyttä vaniljan ja rasvan polttamisen välillä. Taisin jopa todeta, että se oli hihhuli-kommentti, jonka joku rahkamies kohta kumoaa. Luulen, että tosta proteiinin imeytymisestä/jaksottamisesta löytyy aika monta mielipidettä, en ole vielä tavannut kahta samaa mieltä olevaa ihmistä. Mutta pidän ne tästä lähin sisälläni:)Jatkakaa.

Se vanilja on ihan sen takia, että se rahka on yksinkertaisesti aika pahaa. Ei sen tieteellisempää. Ehkä mun suomenkielessä on jotain vikaa, kun en löydä siitä jutustani mitään absoluuttista faktaa, enkä yhteyttä vaniljan ja rasvan polttamisen välillä. Taisin jopa todeta, että se oli hihhuli-kommentti, jonka joku rahkamies kohta kumoaa. Luulen, että tosta proteiinin imeytymisestä/jaksottamisesta löytyy aika monta mielipidettä, en ole vielä tavannut kahta samaa mieltä olevaa ihmistä. Mutta pidän ne tästä lähin sisälläni:)Jatkakaa.

http://www.hypertrophy-specific.com/hsn_artcls_proteinmyths.html

Ja lähteet löytyvät viimeiseltä sivulta.

Luulen, että tosta proteiinin imeytymisestä/jaksottamisesta löytyy aika monta mielipidettä, en ole vielä tavannut kahta samaa mieltä olevaa ihmistä.

Mun nähdäkseni löytyy niitä ihmisiä, jotka tuskastelee ateriakohtaisten grammamäärien kanssa ja niitä ketkä ei. Päivätasolla kun tarkastelee makroja, niin hyvin menee. Kaloreita sitten vaikka viikkotasolla.

simppeli kysymys, jokainen varmasti tietää kun lääkkeitä sun muita aineita on sellaisissa kapseleissa mitkä saa avattua, kutsutaan niitä vaikka minisäiliöiksi...no tietäkö joku saako niitä kapseleita ostaa jostain tyhjinä siten että sinne voisi itse annostella kreatiinin?
kysyn sen vuoksi että minulla on nyt kaksi 300g purkkia maailman karmeinta kreatiinia ja siihen tarvitaan nyt joku kikka että saan sen syötyä ilman "makuelämyksiä" joista seuraa oksennus...

Kysymys tuosta alla olevasta: Voiko pitää paikkaansa vai toimiiko vain jos on oikeasti hard gainer eli tavallisemmalle ihmiselle tulee paljon läskiä? Koska laskin tosta nopsaan, että itelle tulis 3900 kcal päivässä, jos tolla tsydeemillä alan vetää.

BULKING

For anyone struggling to stack on some weight, follow these rules I followed on my bulk;
-Protein: Aim for 3g of protein per kilo of your body weight per day.
-Carbs: Aim for 8g of carbs per kilo of your body weight per day.
-Fats: Aim for 1.6g of fat per kilo of your body weight per day.

I was eating 6 meals a day, each meal consisting roughly of 40g protein, 120g carbohydrates, 20g fat. (This varies according to time of day).
Low GI carbohydrates should be eaten through most of the day, I only ate high GI carbohydrates before & after my workout.

Low GI foods
-Oats/porridge
-Natural muesli
-Multi-grain bread
-Wholemeal Pasta
-Low-fat milk & yoghurt
-Brown rice
-Most fruit
-Sweet corn
-Sweet potato
-Legumes

High GI foods
-White bread
-Rice-based crackers
-White rice
-Glucose
-Jelly lollies
-White Potato
-Fruit juice

Low GI foods are consumed during the day for slow release energy to sustain you throughout the day.
High GI foods are consumed just before a workout for quick release energy & after a workout to replenish glucose levels. After a workout is the most crucial time for protein & carbohydrates,
your muscles are starving for nutrients. Also consuming high GI foods after a workout shuts down cortisol which is a muscle wasting hormone that increases during training.

During my training I would train each muscle twice a week, (trained 3 muscles a day), my workout wouldnt last longer than 1.5 hours,
but because I was training each muscle twice a week, I would only do roughly 3-4 exercises per muscle, heavy weight, (4 sets, 8-10 reps).

Example workout
Monday: Shoulders/Triceps/Calves
Tuesday: Quads/Chest/Biceps
Wednesday: Back/Hamstrings/Abs
Thursday: Rest
Friday- Shoulders/Triceps/Calves
Saturday: Quads/Chest/Biceps
Sunday: Back/Hamstrings/Abs

Supplements I took was creatine roughly 5g before & after my workout. Creatine increases strength & supports protein synthesis.

http://www.facebook.com/photo.php?f...27551293.79539.258119050907484&type=1&theater

Back
Ylös Bottom