Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kysymys tuosta alla olevasta: Voiko pitää paikkaansa vai toimiiko vain jos on oikeasti hard gainer eli tavallisemmalle ihmiselle tulee paljon läskiä? Koska laskin tosta nopsaan, että itelle tulis 3900 kcal päivässä, jos tolla tsydeemillä alan vetää.

BULKING

For anyone struggling to stack on some weight, follow these rules I followed on my bulk;
-Protein: Aim for 3g of protein per kilo of your body weight per day.
-Carbs: Aim for 8g of carbs per kilo of your body weight per day.
-Fats: Aim for 1.6g of fat per kilo of your body weight per day.

Eli miehen pointti on nyt ilmeisesti se, että painoa pitäisi tulla kenelle vaan, kun syö 58,4kcal/kg. Parempi vaan hiljalleen nostamalla selvittää se oma tarve

Mitä maltodextriini on? Itse olen aina olettanut, että maissitärkkelystä, mutta kemian opettaja sanoi, että kaikki "malto"-alkuiset sanat ovat mallasta?
Ainakin pakkauksessa lukee: "Sisältää:Maltodekstiiniä (maissitärkkelyksestä) "

Morjes. Millä tunapurkin voisi korvata (etenkin proteiinimielessä, ei niinkään kalori-)? Hienoo kamaa sinänsä - 165 kcal 38/0/1~ - mut maistuu aivan kauheelta. :) Vedän jo päivittäin pienen purkin raejuustoa, purkin rahkaa, 3 kananmunaa, 2 annosta heraa, sekä kanaa ja/tai jauhelihaa, sekä pari-kolme lasia maitoa. Onko teillä tiedossa jotain muuta "välipalaa" jossa ois esim 200 kcal ja n. 20-30gr proteiinia ja mieluiten vain pieni määrä tyydyttyneitä rasvoja?

Morjes. Millä tunapurkin voisi korvata (etenkin proteiinimielessä, ei niinkään kalori-)? Hienoo kamaa sinänsä - 165 kcal 38/0/1~ - mut maistuu aivan kauheelta. :) Vedän jo päivittäin pienen purkin raejuustoa, purkin rahkaa, 3 kananmunaa, 2 annosta heraa, sekä kanaa ja/tai jauhelihaa, sekä pari-kolme lasia maitoa. Onko teillä tiedossa jotain muuta "välipalaa" jossa ois esim 200 kcal ja n. 20-30gr proteiinia ja mieluiten vain pieni määrä tyydyttyneitä rasvoja?

Proteiini patukoilla tai ihan jauheilla

Korpelan Kevyt broilerin fileekuutiot on hyvää tavaraa. 115 kcal / 25 g prodea per 100 g. Nuo on paahtamalla valmistetut niin ovat sopivan kuivaa tavaraa eväänä kuljetettavaksi.

Mistä tuota steviaa saa? Wikipediasta sain selville, että kyseessä on äärimmäinen makeutusaina, jota täällä foorumillakin on hehkutettu. Ja ilmeisesti tästä kuusta alkaen laillinen sellainen. Auttaako tuo saamaan rahkan alas, natuna kun maistuu aivan hirveältä.

Mistä tuota steviaa saa? Wikipediasta sain selville, että kyseessä on äärimmäinen makeutusaina, jota täällä foorumillakin on hehkutettu. Ja ilmeisesti tästä kuusta alkaen laillinen sellainen. Auttaako tuo saamaan rahkan alas, natuna kun maistuu aivan hirveältä.
Itteeki kiinostais kovasti. Saa nähä millon rupee kauppohin tulee Suomessa jotain jauhetta. Amerikasta vissiin iHerbistä tai jostain sais. En vaan jaksais tilailla... Stevia Pepsiä ja Hermesetas steviaa odotellessa ;)

E: Kiv amuuten että 'laillistettu', vieläkun laillistais muita luonnon kasveja...

Luontaistuotekaupasta ostin itse ensimmäisen kerran steviaa, mutta nykyään olen tilannut iHerbistä nestemäistä vaniljasteviaa

Jos ja kun dieetille vuoden vaihteessa lähdetään, niin heräsi tässä yksi kysymys. Jos palkkarin (Muscle+, sis. kreatiinin) lisäksi haluaisi ostaa yhtä ravintolisää lihaskatabolian estämiseksi, niin mikä olisi tähän paras vaihtoehto? BCAA?

Tilasin tuossa fitnesstukusta 4 kilon säkin Gainer Pro:ta ja 1 kilon Wheytä. Samaan syssyyn vitamiini ja omega-3 setit. Gaineria siis vetelen palkkarina, mutta kannattaako tuota Wheytä ottaa vaikka yötä vasten, vai säästänkö vaan palkkariksi kun alkaa diettaamaan? Olen käynyt salilla useamman kuukauden ja kiinnostaisi tietää miten näillä lisäravinteilla pärjää vai suosittelisitteko vielä jotain lisäksi? Ruokapuoli on kunnossa.

Hei!
Minulla on tämmöinen dilemma, kun ajattelin käydä ostamassa jonkinsortin palautus/proteiinijauheita treenin tehostamiseen, mutta olen pää ihan pyörällä kaikista noista eri vaihtoehdoista! Lähinnä mietityttää tuo proteiinin ja hiilareiden suhde. Mikä olisi optimaalisin minulle ja varsinkin heti treenin perään. Olen tehnyt parin kolmen kuukauden tauon jälkeen punttia nyt ehkä kuukauden, tuon timban 4-jakoisen ohjelman mukaan.
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/
Käyn salilla sen 4-5 kertaa viikossa ja treenaan korista 3krt/vk + pelit 1/vk, jos sillä nyt sattuu asiaan olemaan mitään vaikutusta. Treeniltä haen lähinnä massaa ja ainakin toivottavasti olen sen mukaan nyt osannut mennä.
Tod. näk. huomenissa käyn paketin hakemassa, joten olisin kiitollinen pikaisesta vastauksesta:) siis lähinnä prozkujen ja hiilareiden suhde palkkarissa/proteiinijauheessa, kun treeniltä haetaan massaa? Saa myös vaihtoehtoja ehdotella, fitnesstukusta varmaan käyn hakemassa joten voi vaikka linkata jonkun jos mitenkään viitsii, myös jos on ehdotuksia paremmasta kaupasta helsingin keskustassa niin ehdotukset tänne!
Kiitos jo etukäteen!

Back
Ylös Bottom