Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Moi. Olen nyt muutaman viikon ollut hyvin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja fiilis on mahtava, iho on terveempi kuin koskaan ja elämä on ihanaa. Kulutukseni on kuitenkin todella kovaa, koska urheilemiseni on juuri muuttunut / muuttumassa harrastamisesta ammattimaiseksi tai noh, ainakin täyspäiväiseksi. kamppailua. Harjoituksia viikkoon 12-14.
Sen lisäksi, että haluan pitää hiilarit hyvin vähäisinä, on myös muita rajoitteita, jotka luettelen alempana. Tarkoituksena olisi saada paljon (yli kulutksen) kaloreita puhtaasti ja seuraavat ehdot täyttäen:

- ((ei hiilareita)) ei perunaa, pastaa, riisiä...
- ei Ollenkaan maitotuotteita
- ei trooppisia hedelmiä
- ei soijaa
- ei viljatuotteita
- ei punaista lihaa

Koitan tässä suunnitella että minkäverran n. menisi rahaa ruokan /kk tällä tavoin. Kaipaan siis ehdotuksia, mitä sisällyttää ruokavalioon em. ehdot huomioonottaen.

Pähkinöitä ainakin voisit lisätä, niistä saat hyviä rasvoja ja näin myös kaloreita.

Mikä on paras riisivaihtoehto vai onko sillä mitään väliä; villiriisi, tumma basmatiriisi, tummariisi vai punainen riisi? Kun näitä kaikki on tuolla punnitse ja säästä kaupassa ja ajattelin sitten kysästä, että mitä noista kannattaa ostaa vai onko se vain omasta mieltymyksestä kiinni sitten? Ja tummahan ei ole täysjyvää vaan joku oma lajikkeensa, right?

semmonen kysymys olisi että kun olen dietillä niin haittaako vaikka vettä juo reilusti päivän aikana, siis sillain todella paljon? :D tekee jostain syystä ihan kokoajan mieli jotain juotavaa.

semmonen kysymys olisi että kun olen dietillä niin haittaako vaikka vettä juo reilusti päivän aikana, siis sillain todella paljon? :D tekee jostain syystä ihan kokoajan mieli jotain juotavaa.

Mikä on todella paljon? Vettä pitääkin juoda runsaasti, mutta liiallinen juonti on haitallista ja jopa vaarallista.

Kävin mittaamassa eilen rasvat ja tuloksena josta tulokseksi 16%. Tavoitteena olisi jatkaa massalla vielä kolme kuukautta jonka jälkeen sitten kiristellä kesää kohden. Olisiko järkevämpää vetää rasvat alemmas tässä välissä, vai voinko vetää Tammikuun loppuun huoletta plussalla? tavoitteena olisi saada lisää lihasta kroppaan ja kesän koittaessa olla about 12-14% rasvoissa. Strategiset mitat on tällä hetkellä 182cm ja 95kg.

Mitä mieltä olette mun syömiestä, tarkotus olisi ollu hieman plussalla.

klo 7 kaurahiutaleet 40g, voi lusikallinen, maitorahka, 0,7dl vettä

klo puol 10 yleensä joku pitsapala tai herapaukku, 0,5l vettä

klo 11 kouluruoka ja maitoo 6dl

klo 14 maitorahka tai heraa, vettä puolisen litraa

klo 16 alkaa treeni ja sen jälkeen yleensä proteini patukka

klo 19 lämmin ruoka kotona ja maitoo puol litraa

klo 22 jotakin mistä saa 20g proteinia

Hyviä rasvoja enemmän ja ton patukan treenin jälkeen korvaisin ihan palautusjuomalla, koska imeytyy nopeammin. Pitsapala ehdottomasti pois ja tohon iltaan vois ottaa enemmänki ku ton 20g proteiinia, kun siinähän on sitten koko yö aikaa keholla käyttää sitä niin voi loppua kesken. Riippuu totta kai, että otat kaseiinia vai heraa vai mitä... Muista hedelmät ja kasvikset!

Tulipahan tehtyä inbody-mittaus.... mitat 185cm/103kg. Rasvat 22,5%.

Ei siinä mitään muuten, mutta viskeraalit oli jotain 140 luokkaa. Onko viskeraalien pudottamiseen mitään poppakonsteja? Loppuvuoden vedän vielä joka tapauksessa massalla ja voimalla, mutta tammikuussa lajireenien alkaessa olisi tarkoitus kesää kohti pudotella semmoinen 5-10kg rasvaa poies.

Järkihän sen sanoo, että ihan samalla tavalla kokonaisvaltasella rasvanpoltolla ne läskit sieltä sisäelimien ympäriltäkin lähtee, mutta voiko sitä edesauttaa jotenkin?

Koen että hyvin maltillisillakin bulkkikaloreilla, (todella alhaisilla) ruoka kertyy suoraan mahan ympärille sekä selkään, eli siis läski tarttuu todella helposti.. Onko keinoa estää, hidastaa sen kertymistä maltillisilla bulkki kaloreilla .. Esimerkiksi vähentämällä hiilari %, ja kasvattamalla muita % sen verran että päivän kalorimäärä olisi kuitenkin sama? (Eli johtuisiko tuo siitä että kehoni suodattaa liian paskasti hiilareita, <- tuohon perustui tuo ehdoitukseni)
Eli jos ymmärsitte pointin, olisi kiva saada vastausta.. (Ruokavalio toki kunnossa, eikä mitään paskaa ole ruokavaliossa, proteiinitkin korkealla kalorimäärään nähden)

E: toki kyse on yksilöstä, eli luultavasti omaan todella hitaan aineenvaihdunnan? (korjatkaa jos olen väärässä) mutta nyt ei puhuta edes mistään 3500 yli kaloreista.. Vaan maltillisiesta bulkista juuri tuon alle, ja silti paukkuu helposti läskiä =)

Koen että hyvin maltillisillakin bulkkikaloreilla, (todella alhaisilla) ruoka kertyy suoraan mahan ympärille sekä selkään, eli siis läski tarttuu todella helposti.. Onko keinoa estää, hidastaa sen kertymistä maltillisilla bulkki kaloreilla

Vielä maltillisemmat bulkkikalorit

Mua askarruttaa tämä soija kaikissa eri muodoissaan. Naispuoleinen kaveri kuumotteli eilen, että se ei sovellu miehille estrogeenisyytensä(?) takia? Voinko käyttää soija tuotteita, vai onko tutkimuksisssa todettu sen olevan haitallista miehille? Mikä on valtavirran käsitys?

Koen että hyvin maltillisillakin bulkkikaloreilla, (todella alhaisilla) ruoka kertyy suoraan mahan ympärille sekä selkään, eli siis läski tarttuu todella helposti.. Onko keinoa estää, hidastaa sen kertymistä maltillisilla bulkki kaloreilla .. Esimerkiksi vähentämällä hiilari %, ja kasvattamalla muita % sen verran että päivän kalorimäärä olisi kuitenkin sama? (Eli johtuisiko tuo siitä että kehoni suodattaa liian paskasti hiilareita, <- tuohon perustui tuo ehdoitukseni)
Eli jos ymmärsitte pointin, olisi kiva saada vastausta.. (Ruokavalio toki kunnossa, eikä mitään paskaa ole ruokavaliossa, proteiinitkin korkealla kalorimäärään nähden)

E: toki kyse on yksilöstä, eli luultavasti omaan todella hitaan aineenvaihdunnan? (korjatkaa jos olen väärässä) mutta nyt ei puhuta edes mistään 3500 yli kaloreista.. Vaan maltillisiesta bulkista juuri tuon alle, ja silti paukkuu helposti läskiä =)

Kyllä esim näkyy hieman säikeet olkapäissä kun jännittää ojentajia, tai tekee sidechest posee ym.. Vatsalihakset näkyy, ym.. Mutta siis jotenkin kun istuu niin tuntuu että on hirvee läski kasa mahassa ja selästä saa helpommin kuin helposti kiinni kunnon kasan läskiä.. Mikään tälläinen ei näy kun seison, esim, näytän timmiltä, mutta mjaah.. Kuulostaapa typerältä.. Ihmeellistä läskiä omaan kyllä, kun muilla joilla on läskiä niin näkyy esimerkiksi mahan päällä pieni kumpu, mutta itsellä on aivan timmi maha seisoessa yms..

E: Johtuisiko tuollainen siitä, että omaavani "lihakset" kantaisivat läskiä seisoma-asennossa (ryhdissä) oikein mallikkaasti, ja läski ikäänkuin hukkuu kroppaan ja vaikuttaisi ettei saisi mistään kiinni hirveästi..

Kyllä esim näkyy hieman säikeet olkapäissä kun jännittää ojentajia, tai tekee sidechest posee ym.. Vatsalihakset näkyy, ym.. Mutta siis jotenkin kun istuu niin tuntuu että on hirvee läski kasa mahassa ja selästä saa helpommin kuin helposti kiinni kunnon kasan läskiä.. Mikään tälläinen ei näy kun seison, esim, näytän timmiltä, mutta mjaah.. Kuulostaapa typerältä.. Ihmeellistä läskiä omaan kyllä, kun muilla joilla on läskiä niin näkyy esimerkiksi mahan päällä pieni kumpu, mutta itsellä on aivan timmi maha seisoessa yms..

E: Johtuisiko tuollainen siitä, että omaavani "lihakset" kantaisivat läskiä seisoma-asennossa (ryhdissä) oikein mallikkaasti, ja läski ikäänkuin hukkuu kroppaan ja vaikuttaisi ettei saisi mistään kiinni hirveästi..

Mitähän sä nyt sekoilet... :D

Rasvan kertyminen on yksilöllistä. Olen myös niitä henkilöitä, joilla ollakseen timmi keskikroppa saa rasvaprosentti olla tosi alhaalla. Tällä hetkellä ainakin tietyssä valaistuksessa erottuu hauiksista pitkä ja lyhyt pää, mutta vyötärö ei näytä mainittavalta. Varsinkin kyljistä ja alaselästä ei meinaa löysät sulaa millään.

Tuosta asennon vaikutuksesta ei sitten mulla oikein mitään sanottavaa.

Mitähän sä nyt sekoilet... :D

Rasvan kertyminen on yksilöllistä. Olen myös niitä henkilöitä, joilla ollakseen timmi keskikroppa saa rasvaprosentti olla tosi alhaalla. Tällä hetkellä ainakin tietyssä valaistuksessa erottuu hauiksista pitkä ja lyhyt pää, mutta vyötärö ei näytä mainittavalta. Varsinkin kyljistä ja alaselästä ei meinaa löysät sulaa millään.

Tuosta asennon vaikutuksesta ei sitten mulla oikein mitään sanottavaa.

Sanoit että " olet myös niitä henkilöitä joilla ollakseen timmi keskikroppa saa olla rasvaprosentti alhaalla " Muttakun itse juuri näytän älyttömän timmiltä seistessä, ei mitään kumpuja, kapea vyötärö ja vatsalihaksetkin näkyvät, mutta istuessa makkarat valloittavat ulko-olemuksen =) Läski on kummallinen aine.. Mietin vain että minkäköhän takia tuo menee noin, eikä esim että näyttäisin pullealta myös seistessä?

E: eikä kysymystä tarvitse vakavasti ottaa, kunhan pohdin =)

No mulla on ihan samalla tavalla. Seistessä näytän hoikemmalta mitä oikeasti olen(vyötärö mitä lie 80cm), mutta istuessa ainakin omasta ja sivuperspektiivistä katsoessa mahassa on hurjat makkarat, sellainen "puolen sormen paksuinen kerros" sitä itseään.

^Mulla sama juttu. Seistessä näytän hoikkavyötäröiseltä, sileävatsaiselta ja jopa vatsalihasten ääriviivat erottuvat, mutta kun kumartuu niin saa sormien väliin puristettua todella ison vatsamakkaran. Mulla rasvaa vaan kertyy vatsan alueelle enemmän, johtunekko ainaisesta pienestä stressitasosta ku tulee liikuttua niin paljon...

^Mulla sama juttu. Seistessä näytän hoikkavyötäröiseltä, sileävatsaiselta ja jopa vatsalihasten ääriviivat erottuvat, mutta kun kumartuu niin saa sormien väliin puristettua todella ison vatsamakkaran. Mulla rasvaa vaan kertyy vatsan alueelle enemmän, johtunekko ainaisesta pienestä stressitasosta ku tulee liikuttua niin paljon...
Näin se on varmasti lähes kaikilla, itsellä massakaudella läskin lisääntyminen näkyy vain vatsan alueella ja tietenkin istuessa maha näyttää melko isolta, vaikka seisaltaan ollessa vatsalihasten 4 ylintä palkkia erottuu...

Moi. Olen nyt muutaman viikon ollut hyvin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja fiilis on mahtava, iho on terveempi kuin koskaan ja elämä on ihanaa. Kulutukseni on kuitenkin todella kovaa, koska urheilemiseni on juuri muuttunut / muuttumassa harrastamisesta ammattimaiseksi tai noh, ainakin täyspäiväiseksi. kamppailua. Harjoituksia viikkoon 12-14.
Kiinnostaisi tietää, miksi ihmeessä et halua hiilareita tuolla treenimäärällä. Minulla tulee vain 6-7 treenikertaa viikkoon (4xpuntti, 2-3xlentopallo), ja tehot laskevat selvästi, jos tiputan hiilarit alas. Tai siis minulla on juuri päinvastainen kokemus kuin sinulla; kun lisäsin makaronia, perunaa ja ruisleipää ruokavalioon, energiat alkoivat riittää treeniin paljon paremmin, palautuminen nopeutui eikä nälkä vaivannut. Toki kokonaisenergiansaantinikin on varmasti noussut pari sataa kilokaloria noilla muutoksilla. Ei minulla kuitenkaan riitä ainakaan perstaskun paksuus syödä tarpeeksi ilman hiilareita. Tai riittäisi tietysti, jos alkaisin öljyä juomaan, mutta minusta syöminen on niin mukavaa, että mieluummin otan energiat kiinteästä ravinnosta.

Kysymys: Onko paljon ja kovaa liikkuvan perusteltua vähentää hiilareita?

VHH on mainio keino laihduttaa, koska yksi makroaine jää pois, samoin näläntunne, mutta mitään energeettistä urheilulajia harrastavalle en voi sitä oikein suositella omakohtaisten sekä muiden kokemusten perusteella. Räjähtävä voima puuttuu melkein kokonaan - sillä jaksaa puurtaa pitkään puoliteholla, mutta täysillä ei jaksa mitään. VHH:lla olo voi myös parantua, jos on taipumusta verensokerin heilahtelun herkkyyteen.

Koska olis hyvä ottaa hiimmeiset hiilarit ennen nukkumaan menoa? Itellä venyy päivällinen usein klo 19:00 ja nukkumaan 23:00 eli n. 4h tulee väliä.

Back
Ylös Bottom