Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Koska olis hyvä ottaa hiimmeiset hiilarit ennen nukkumaan menoa? Itellä venyy päivällinen usein klo 19:00 ja nukkumaan 23:00 eli n. 4h tulee väliä.

Bulkkaatko/laihdutatko? --> Onko päivänkaloritarpeessa tilaa? Miten treenit? Jos treenat illalla ja päivällinen heti treenin jälkeen, vedä hiilareita vapaasti. Muuten jättäisin leivät,perunat pois.

Morjens, tuli tuossa vähän tilailtua heraa ja maltoa ja eipä siinä tietenkään tullut mukana mittaa, joten osaisiko joku valaista että paljonko on 25g jauhoja deseinä? Kiitoksia jo etukäteen.

laihdutus vinkkejä

Juu olen 14v 178cm 111kg joten olen todella ''tukeva''. Olisi kiva jos jotkut voisivat valaista minua ja kertoa kuinka voisi mahdollisimman hyvin rasvaa polttaa eli laihtua ja pudottaa painoa. : /

Kysyisin että mistä tietää proteiinijauheen menneen vanhaksi? Minulla on vuosi sitten ostettua Mass Recovery ja Mass Whey jauhoja joissa huomasin äsken molemmissa olevan valkoisia pieniä "rakeita" seassa, onko tämä normaalia? Mass Whey on myös muuttunut paakkuiseksi ihan kuin olisi kosteutta saanut vaikka ei tietääkseni ole missään vaiheessa kostunut. Olen myös huomannut että Mass Whey:tä juodessani, viimeiset huikat maistuvat aivan kuin joltain kemikaalilta/pesuaineelta vaikka se ei ole mahdollista sillä en shakeriani pese muulla kuin vedellä huuhdellen. Nämä valkoiset rakeet ovat myös kovia, aivan kuin sokeria olisi seassa. Ovatko jauhoni siis menneet vanhaksi?

Tuossa olisi lista yhden päivän syömisistä. Olen 180cm pitkä ja painan 70kg. Koko päivä tuli istuttua nenä kiinni kirjoissa ja matkat hoitui bussilla. Lähinnä kaipaisin aamupalalle ja välipalalle jotain järkeviä syömis ehdotuksia? Jos keksii muustakin kommentoida niin palaute on tervetullutta. Pidän itseäni normaali painoisena, tarkoituksena olisi muuttaa ruokailua tulevaa sali harjoittelua silmälläpitäen. Tällä hetkellä tulee vain lenkkeilyä harrastettua. Sori huono kuva.

http://i305.photobucket.com/albums/nn222/ussak/ruokapivkirjama1411-2.png

Riisimurot pois, lihapiirakka pois, vehnä(!)paahtoleipä vaihtaa ihan rukiiseen leipään, piparit ja konvehdit pois (joskus saa tietenki herkutella). Enemmän prodea aamuun jos vaan vedät muroja maidolla...

nonii nyt totuus light limuista ja energiajuomista, lihottaako ne? hampaiden kohtalo ei kiinnosta :D
Niissä on noin 1kcal ( energiajuomissa enemmänkin ) /100ml, tarpeeksi kun juot niin tietenkin lihottaa(sellanen 1000litraa, ihan perus..)
Vai tarkoititko aspartaamia, joka makeuttaa sitä limua?
"60 kg:n ihminen voi juoda n. 4 litraa aspartaamilla makeutettua juomaa päivässä jos oletetaan että juoman makeuttamiseen on käytetty maksimimäärä aspartaamia." - tämä siis tarkoittaa niitä kaikkia haittavaikutuksia.

Lisää tietoa: http://www.netikka.net/hypnoosikeskus/aspartaami.htm

Niissä on noin 1kcal ( energiajuomissa enemmänkin ) /100ml, tarpeeksi kun juot niin tietenkin lihottaa(sellanen 1000litraa, ihan perus..)
Vai tarkoititko aspartaamia, joka makeuttaa sitä limua?
"60 kg:n ihminen voi juoda n. 4 litraa aspartaamilla makeutettua juomaa päivässä jos oletetaan että juoman makeuttamiseen on käytetty maksimimäärä aspartaamia." - tämä siis tarkoittaa niitä kaikkia haittavaikutuksia.

Lisää tietoa: http://www.netikka.net/hypnoosikeskus/aspartaami.htm

joo meinasin just noita makeutusaineita että onko se oikeasti totta että niillä ei oo lihottavaa vaikutusta, vaikuttaa että ei oo :D voi hyvällä omallatunnolla pari kertaa viikossa juoda

Juu olen 14v 178cm 111kg joten olen todella ''tukeva''. Olisi kiva jos jotkut voisivat valaista minua ja kertoa kuinka voisi mahdollisimman hyvin rasvaa polttaa eli laihtua ja pudottaa painoa. : /

Sinua voisi ohjata ja opastaa kouluterveydenhoitaja. Tähän vastaaminen ei ihan lähde tuon parin lauseen jälkeen.
Mutta kun olet jo ajatellut asiaa, olet jo oikealla tiellä. Mieti ensin, mitä syöt nyt?
Limut, karkit, sipsit ja rasvainen ruoka, tiedät varmaan - ne on pahasta. Mikä on hyvästä? Kyllä voit arvata.
Ja nimenomaan se että kulutat enemmän kuin syöt. Ensin päänuppi kuntoon ja sen jälkeen kroppa kondikseen.

Kuinka paljon olisi hyvä saada proteiinia ennen treeniä? Olen nyt käynyt salilla suoraan koulusta, mutta alkaa olemaan vähän kylmä jo pyöräillä sieltä hikisenä kotiin. Niinpä alkaa taas vanhemmilla kuskauskausi ja pitäisi kotona odotella kyytiä pari tuntia koulun loppumisen jälkeen ja siihen sitten jotain välipalaa olisi hyvä ottaa... Onko 30g heraa ja hedelmä hyvä välipala ennen treeniä vai pitäisikö joku tuhdimpi pirtelö tehdä alle (esim. heraa, maitoa, banaani, kaurahiutaleita)?

Kannattaako muuten laihduttaessa vetää kreatiinia/b-alaniinia/muita mömmöjä? Ajattelin alustavasti asian niin päin, että se olisi vähän turhaa siksi, että osa lihasmassasta menetetään joka tapauksessa laihdutettaessa, mutta miten muut olette toimineet?

nonii nyt totuus light limuista ja energiajuomista, lihottaako ne? hampaiden kohtalo ei kiinnosta :D

Suoraan ei lihota koska energiaa niissä ei suuremmin ole, mutta makeutusaineilla kuten kaikella makealla on taipumus lisätä ruokahalua ja näläntunnetta ja siksi noita rubsaasti juovilla on riski alkaa myös syödä enemmän.

läski mitä kehossa on, on rasvasoluihin kertyvää glukoosia jota syntyy liiasta hiilarista, onko tällä mitään perää?

Osittain on, osittain ei. Totta on se että liiallinen hiilihydraattien saanti aiheuttaa helposti rasvan kertymistä mutta todellisuudessa suhde sen välillä miten paljon saat energiaa ja miten paljon sitä kulutat on lopulta se oikea syy rasvan kertymiseen, eli se mitä et kuluta varastoituu.

Back
Ylös Bottom