Entäs ne jalat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
A general rule of thumb is to limit each strength session to 10-15 total sets (generally performing only 1-2 sets per exercise), and to perform the entire session (not including warm-up, cool-down, and other activities) within 45 minutes.
Eli voimasalia teen ja meneekö se nyt ton tekstin muikaisesti niin, että esim. penkissä tehdään yhteensä max 10-15 toistoa ja jaetaan ne vaikka 4 sarjaan.
Meaning = 4 sarjaa 3 toistoa (4x3)???
Ennen kun olen tehnyt 4x8... Aloin pohtimaan, että onko tämä nyt oikea toistomäärä voiman kehittämiseen...?
A general rule of thumb is to limit each strength session to 10-15 total sets (generally performing only 1-2 sets per exercise), and to perform the entire session (not including warm-up, cool-down, and other activities) within 45 minutes.
Eli voimasalia teen ja meneekö se nyt ton tekstin muikaisesti niin, että esim. penkissä tehdään yhteensä max 10-15 toistoa ja jaetaan ne vaikka 4 sarjaan.
Meaning = 4 sarjaa 3 toistoa (4x3)???
Ennen kun olen tehnyt 4x8... Aloin pohtimaan, että onko tämä nyt oikea toistomäärä voiman kehittämiseen...?
Joo kanttii pilkkoo pienempii toi sarja määrä ja toisto määrä. eli siis jos normaalisti oot tehny vaikka esimerkiks penkkiä 4x8 ni sen ku puottaa 5x5-6 ni alkaa tuleen voimaa![]()
6 toistoo on aikalailla maksimi voiman hakemisessa. Ja jos alle 5 menee ni eipä siitä sitte mitää todellista hyötyä välttis ole muuta ku et nostelet isoja rautoja.
No mitäs toi 4x8 on sitten kehittäny? :D on se aika lähellä noita toistomääriä, kai sekin jonkinmoista voimaa on kehittäny??
Mut tossa mun jutussa on se pointti että kun treenataan maksimivoimaa ni isot massaliikkeet Esim. penkki , kyykky, MaVe tehään monta sarjaa, pienillä toistomäärillä, isoilla painoilla, ku niihin saahaan tuupata sitä painoo paljon ja sitä lyödää joka kerta vähän lisää. Toi varmaa on tärkein judu siinä että sää treenaat progressiivisesti. Eli ei ole mitää hyötyä tietenkää treenata niin että vedät 1kk 5x5 90kg putkeen. Vaan laitat ihan kunnolla malmia varsinkin ekat 2 sarjaa nii isoilla et se viides toisto tulee just ja just ylös.Kaikki alle kymmenen toiston sarjat lisää voimaaMut tossa mun jutussa on se pointti että kun treenataan maksimivoimaa ni isot massaliikkeet Esim. penkki , kyykky, MaVe tehään monta sarjaa, pienillä toistomäärillä, isoilla painoilla, ku niihin saahaan tuupata sitä painoo paljon ja sitä lyödää joka kerta vähän lisää. Toi varmaa on tärkein judu siinä että sää treenaat progressiivisesti. Eli ei ole mitää hyötyä tietenkää treenata niin että vedät 1kk 5x5 90kg putkeen. Vaan laitat ihan kunnolla malmia varsinkin ekat 2 sarjaa nii isoilla et se viides toisto tulee just ja just ylös.

Onko mitään tapaa kehittää vaskulaarisuutta?Tietenkin pieni rasva% ja geenit, mutta esim harjoittelun jälkeen pari sarjaa pumppia tai jotain?