HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun

Meta title: 🔥 HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun 🔥

Meta description: Progressiivinen kokovartalotreeni joka lisää voimaa ja lihasta tehokkaasti ilman turhaa kikkailua.

Itsellä alkaa ensi viikolla seuraava setti:
MAVE / Kyykky
Penkki / Vinopenkki
Pystysoutu / Pystypunnerrus seisten
Leuat / Kulmasoutu
Ranskalainen / Hauikset tangolla seisten
Pohkeita seisten
+ lisäksi vatsoja siihen päälle.

Pohkeissa toistot 20/15/10, kaikissa muissa tuo 15/10/5. Vatsoissa ei mitään erityisempää suunnitelmaa, vaan ihan perusjuttuja fiiliksen mukaan kunhan niitä vaan tehdään.

Mitä mieltä ootte tälläsistä liikkeistä, ja onko järjestys hyvä?

Jalkakyykky
Penkki/vinopenkki kp
SJMV
Kulmasoutu/ylätalja
Pystypunnerrus kp
hauiskäännöt levytangolla
ranskalaiset
Pohkeet seisten
+vatsat

Mavekin tekis mieli johonkin väliin sovittaa, mutta mä nyt en mielellään jättäis yhtään kertaa kyykkäämättä ja pelkkä mave vaikuttais myös selän liikkeisiin suuresti, eli olisiko tähän jotain ehdotuksia?
Mites sitten selälle ylipäätään, riittääkö joko leuat tai t-tankosoutu vai olisiko hyvä pitää molemmat ohjelmassa?

Mun mielest sul on vielki liikaa noit liikkeit tos! Iteki teen isois liikkeis vaan 2 sarjaa ja pienis 3 ja on vaan ne perus 7 liikettä ja vatsat, ni silti menee yli tunnin treenit. Mun mielestä paras on kyykky/mave vuorokerroin, mut jos halut välttämättä kyykätä joka kerta ni ei se mave sinne oikeen sovi. Kyykky ja sjmv on ihan hyvä pari tehdä yhdessä, mutta jos 3 kertaa viikos vetää ton setin (varsinki pidemmän päälle) ni voi mennä alaselkä aika juntturaan kyl. En ainakaan ite suosittelis :) Eli noi reidenkoukistelut ois varmaan sit ainoo vaihtoehto... Onko sun selkä jäles muuta kroppaa vai miks halut sinne ne 2 eri selkäliikettä ku rinnalle on vaan yks? Voithan tehä t-tankosoutuu 15 sarjat ja sit tehä leukoi vaikka vastaotteella kympit ja sit myötäotteella ne vitoset. Viparit sivulle/taakse voi tehdä myös vuorotreenein.

Yleisesti toistot 15/10/5 paitsi MaVessa 8/5/3(2?) ja pohkeissa 16/12/8. Ajottain tulee hyvinkin paljon rasitusta hauiksille, mutta ei voi minkään(enkä osaa kyllä sanoa missä suhteessa rasitus jakautuu biceps brachiin ja brachialiksen suhteen, jos tällä on mitään merkitystä). Vatsoille ja muulle keskikropalle en ottanut mitään liikkeitä, sillä fysiatrin määräyksestä teen kuntopallotreeniä core-lihaksille 3x30min viikossa.

Voit noi leuat tehä myös vastaotteella 15-sarjois, jos ei muuten mee? Ja lisäpainot kannattaa tietenkin muistaa. Tai sit tehä kulmasoutuu (ite teen Pendlay row:ta) niin kauan kunnes pääset niihin sarjamääriin missä leukoi menee. Ihan hyvin voit mavettaa 15/10/5. Miten niin tulee paljon rasitusta hauikselle? Ite en oo koskaan pystysoutua tehny luettuani sen mahdollisista vaaroista, joten en tiedä paljo se vaikuttaa hauikseen, mutta eipä tos muita ylimääräsiä hauikseen vaikuttavia liikkeitä oo.

Mitä mieltä ootte tälläsistä liikkeistä, ja onko järjestys hyvä?

Jalkakyykky
Penkki/vinopenkki kp
SJMV
Kulmasoutu/ylätalja
Pystypunnerrus kp
hauiskäännöt levytangolla
ranskalaiset
Pohkeet seisten
+vatsat

Järjestys ok, mut kyykky+SJMV kolme kertaa viikos voi aiheuttaa, ja kaiken järjen mukaan myös pitäisi aiheuttaa, suuria ongelmia alaselän palautumisen kanssa. Ylätaljan tilalla olis järkevämpää tehä leukoja, tai jos ei leukoi mee tarpeeks mihkään sarjamäärään ni sit tekee kulmasoutuu pelkästään. Hauiskääntö levytangolla voi alkaa tuntumaan ranteis ikävästi. Mutkatanko olis suositeltavampaa.

Ite en oo koskaan pystysoutua tehny luettuani sen mahdollisista vaaroista, joten en tiedä paljo se vaikuttaa hauikseen, mutta eipä tos muita ylimääräsiä hauikseen vaikuttavia liikkeitä oo.
me wants more informatsuun :wtf:

me wants more informatsuun :wtf:

No, tämmösen löysin: http://www.bodybuilding.com/fun/betteru26.htm Siinä heti ykkösenä... Ei oikeen hyvältä kuulosta. Pakkiksen puolelta löyty kommentti, että se ois hauisjänne joka siel jää puristuksiin :S Muutenki ku tota googlaa ni ulkolaisilla sivustoilla kommentit on luokkaa "don't do it" tai "never again". Jotkut tota pystyy kyllä tekeen, mutta niinkun tos sanottiin niin hiljalleen se tekee siellä tuhoa.

Mavekin tekis mieli johonkin väliin sovittaa, mutta mä nyt en mielellään jättäis yhtään kertaa kyykkäämättä ja pelkkä mave vaikuttais myös selän liikkeisiin suuresti, eli olisiko tähän jotain ehdotuksia?
Mites sitten selälle ylipäätään, riittääkö joko leuat tai t-tankosoutu vai olisiko hyvä pitää molemmat ohjelmassa?

Jos joka kerta haluat kyykätä, tee joka toisessa treenissä etukyykky ja sen kaverina mave. Silti vähän veikkaan, että alaselkä ei ehdi palautua, jos teet aina joko SJMV tai maven ja siihen vielä takakyykkäilyä vähintään joka toinen kerta.

Itse teen yleensä mavepäivinä kyykyn sijaan joko etukyykyn, kyykyn smithissä tai prässin, jolloin alaselkä ei ota niin jumalattomasti hittiä. Alaselkä kun rasittuu vielä kulmasouduissakin.

Mavepäivänä selkä ei lisäksi tarvitse mielestäni kuin leuanvedon tai ylätaljan kaltaisen vertikaalisen vedon. Joka toinen kerta kannattaa sitten tehdä t-tankosuotua tai kulmasoutua sekä leukaa tai ylätaljaa. Selän lihaksisto on aika paljon isompi ja monipuolisempi kokonaisuus kuin esim rinta, että siellä on hyvä olla joka treenissä jonkinlaiset versiot pystysuuntaisesta (vertikaalinen) että vaakasuuntaisesta (horisontaalinen) vetoliikkeestä.

Mavepäivänä selkä ei lisäksi tarvitse mielestäni kuin leuanvedon tai ylätaljan kaltaisen vertikaalisen vedon. Joka toinen kerta kannattaa sitten tehdä t-tankosuotua tai kulmasoutua sekä leukaa tai ylätaljaa. Selän lihaksisto on aika paljon isompi ja monipuolisempi kokonaisuus kuin esim rinta, että siellä on hyvä olla joka treenissä jonkinlaiset versiot pystysuuntaisesta (vertikaalinen) että vaakasuuntaisesta (horisontaalinen) vetoliikkeestä.

Ei niitä kumpaakin tartte joka treenissä tehdä - varsinkaan tässä ohjelmassa. Yhtä hyvin pitäis sitten tehdä ylä- ja alarintaakin joka treenissä. TAI sitten voi tehdä niinkuin itekin, eli vaihtelee vuorotreeneissä leukoja ja kulmasoutua ja penkkiä ja vinopenkkiä. Ja jos leukoja (tai kulmasoutua) osaa tehdä, niin ylätaljahimmailuilla ei tee mitään.

Ei niitä kumpaakin tartte joka treenissä tehdä - varsinkaan tässä ohjelmassa. Yhtä hyvin pitäis sitten tehdä ylä- ja alarintaakin joka treenissä. TAI sitten voi tehdä niinkuin itekin, eli vaihtelee vuorotreeneissä leukoja ja kulmasoutua ja penkkiä ja vinopenkkiä. Ja jos leukoja (tai kulmasoutua) osaa tehdä, niin ylätaljahimmailuilla ei tee mitään.

Ei pakko ole tietenkään ja hengissä pysyy varmaan tekemällä pelkästään jompaa kumpaa.

Kuitenkin jo pelkästään yläselän lihakset määrällisesti ja toiminnallisesti ovat himppasen laajempi kokonaisuus kuin rintalihat, joten pidän kohtalaisen perusteltuna kiusata selkää eri suunnista joka treenistä.

Kuitenkin, jokainen tehköön kuten tykkää. Joukossamme on varmasti niitäkin, jotka tekevät kaksi liikettä rinnalle ja yhden selälle.
Itsehän ahnehdin molemmille kaksi liikettä joka treeniin. :D

toimiiko tää oikeesti?

moi,
Olen testaillut ohjelmaa nyt pari viikkoa ohjeiden mukaan ja toivoisin et joku voisi hieman kertoa kokemuksista. En ole ihan vakuuttunut että tämä varmasti toimii. Tuntuut aina treenin jälkeen et ei olis tehnyt juuri mitään. tuntuu et on vielä huimasti energiaa jäljellä ja jaksais paljon enemmän. Lihaksetkaan eivät ole tulleet kipeiksi, ehkä vaan vähän jäykiksi. Olen tottunut vetämään aika täysillä aikaisemmin ja tulokset taas ovat olleet tosi huonoja. Eli tuosta voi päätellä tavoitteeni, joka on kasvattaa lihasten kokoa ja voimaa.

Eli siis kertokaa kokemuksia ja rohkaiskaa jatkamaan, olisin myös kiinnostunut kuulemaan miksi ei kannata vetää niin kuin olen tottunut et pari lihasta per päivä esim. selkä ja hauis tai rinta ja olkapäät.

tänks etukäteen!

lisäys edelliseen...

sellainen lisäys vielä edelliseen viestiini, et kuinka tulisi syödä HST:n aikana, jos haluaa maksimaalisiin tuloksiin. Mites palautusjuoma treenin jälkeen, olisi ehdotuksia?
Kiitos

moi,
Olen testaillut ohjelmaa nyt pari viikkoa ohjeiden mukaan ja toivoisin et joku voisi hieman kertoa kokemuksista. En ole ihan vakuuttunut että tämä varmasti toimii. Tuntuut aina treenin jälkeen et ei olis tehnyt juuri mitään. tuntuu et on vielä huimasti energiaa jäljellä ja jaksais paljon enemmän. Lihaksetkaan eivät ole tulleet kipeiksi, ehkä vaan vähän jäykiksi. Olen tottunut vetämään aika täysillä aikaisemmin ja tulokset taas ovat olleet tosi huonoja. Eli tuosta voi päätellä tavoitteeni, joka on kasvattaa lihasten kokoa ja voimaa.

Eli siis kertokaa kokemuksia ja rohkaiskaa jatkamaan, olisin myös kiinnostunut kuulemaan miksi ei kannata vetää niin kuin olen tottunut et pari lihasta per päivä esim. selkä ja hauis tai rinta ja olkapäät.

sellainen lisäys vielä edelliseen viestiini, et kuinka tulisi syödä HST:n aikana, jos haluaa maksimaalisiin tuloksiin. Mites palautusjuoma treenin jälkeen, olisi ehdotuksia?

Varmasti teet jotain väärin :evil: Ookko testannu maksimipainot kaikille sarjamäärille? Minkälaisen liikevalikoiman oot valkannu? Millasilla toistomäärillä treenasit ennen tätä? Kauan oot treenannu ennen tätä? Ookko vetäny jo Starting Strengthin läpi?

Kyllä tää ohjelma toimii. Itel on just vika viikko ens viikol. Vaikee kuitenki tän ekan kierron jälkeen sanoo kuinka hyvä tää nyt sit oli... pitää varmaan vetää viel toinen kierto. Sitähän on monta tapaa treenata, useimmat niistä kyllä toimii, mutta se on paljo siitäki kiinni mikä tapa nyt sattuu oleen kellekin sopivin.

Lihasten jäykistely hoituis sillä kun venyttelis. Ite suosin 10 minuutin iltavenyttelysessioita. Myös treenin aikana olis hyvä tehä pieniä/lyhyitä venytyksiä kulloinkin tehtävää lihasryhmää treenatessa.

Syödä tulisi hyvin niin kuin aina treenatessa :puntti: Uskon, että tällä ohjelmalla olis tullu paljo enemmänki lihasta jos ois vaan varat riittäny enempään syömiseen :( Ja totta kai palkkari treenin jälkeen. Prodee 30g. Malton määrä riippuu vähä painosta/kehonkoostumuksesta.

Noissa painojen laskuissa on vähän epäselvyyksiä.
Kyykkyjen 15x max on 75kg, ekoille 2 viikolle lasketut painot olis 50kg, 55kg, 60kg, 65kg, 70kg, 75kg??
Hauikset tangolla 15x max 32,5kg, niin nostanko 2,5kg välein panoo? Eli näin 20kg,22,5kg, 25kg, 27,5kg, 30kg, 32,5kg, vai oonko tää ihan väärin?

Noissa painojen laskuissa on vähän epäselvyyksiä.
Kyykkyjen 15x max on 75kg, ekoille 2 viikolle lasketut painot olis 50kg, 55kg, 60kg, 65kg, 70kg, 75kg??
Hauikset tangolla 15x max 32,5kg, niin nostanko 2,5kg välein panoo? Eli näin 20kg,22,5kg, 25kg, 27,5kg, 30kg, 32,5kg, vai oonko tää ihan väärin?

Teet täysin oikein! :thumbs:

Itse yhden kierron vetänyt ja kyllä tämä ainakin allekirjoittaneella toimi. Kuitenkin mun Branch Warren mentaliteetti ei vaan anna periksi yksijakoisille ohjelmille tai että lihasryhmää treenataan vain yhdellä liikkeellä/sarjalla. Mutta suosittelen kuitenkin, itse huomasin jo yhden kierron jälkeen tuloksia :)

Ehdottomasti toimii, oon tässä samalla dieetillä ja teen myös työtä, missä on välillä fyysisesti hyvinkin raskaita päiviä, eikä mitään ongelmaa. Itse asiassa juurin tuon takia tästä ohjelmasta tykkäänkin, ei ole seuraavana päivänä sellanen pesäpallomailalla hakattu olo vaan kroppa on täysin "toimintakunnossa" koko ajan.

Kysyn ny täs viel teiän mielipiteitä noista sarjoista, onko järkevä tehä 2x15, 2x10 ja 2x5, vai voisko 2x15, 2x10 ja 3x5 toimii paremmin?

Kysyn ny täs viel teiän mielipiteitä noista sarjoista, onko järkevä tehä 2x15, 2x10 ja 2x5, vai voisko 2x15, 2x10 ja 3x5 toimii paremmin?

Mä menisin alussa ihan sillä 2x15, 1x15, 2x10, 1x10, 2x5 ja 1x5 viikot versiolla. Varmaan tulen menemään useammankin kierroksen, ymmärtääkseni ohjelman pointti ei ole sarjamäärät vaan tiheä lihasärsyke ja nousujohteisuus.

on muuten turkasen hyvä tämä hst! itellä viikko sitte loppu, lepoviikko pidetty ja huomaa että tulosta kyllä tuli. paino ainaki nous 6 viikossa 9 kg:puntti: ainoa mikä potutti oli näitte painojen laskeminen reeneihin, ei se oikee luonnistunu tällä päällä. pyrin vaa nostaa joka reeni pikkase painoa. nii ja ylikunto oli tosi lähellä, tuli ehkkä alotettua vähä räväkästi. mutta suosittelen tätä ohjelmaa, kannattaa vaa perehtyä kunnolla niihin ohjeisiin.:rock:

Back
Ylös Bottom