Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Teen 1-jakoista treeniä ja treenaan jalat kolmella eri liikkeellä, ma takakyykky, ke etukyykky ja pe askelkyykky. Joka toinen ma teen takakyykyn tilalla maastavedon.

Voisiko toimia jos pistäisi maastavedon perjataille ja jättäisi askelkyykyn pois kokonaan, kun en pidä siitä liikkeestä yhtään? Saako jalat tarpeeksi runtua perjantaina pelkässä maastavedossa?

Hei,

Ihan ekaks haluisin sanoa että oon ihan uus koko foorumilla, ja en tiedä onko tämä oikea paikka lähettää kysymyksiä.

Elikkäs, oon 15v poika. Puolisen vuotta sitten kattelin itteäni ja totesin että nyt saa karkit ja limut loppua. Painoa läheteny vajaat 10kg,
harmikseni vaan kiinteää vatsaa ei ole tullut, sivu profiilista olen aivan hoikka mutta vatsan alue on hieman "löysä". Juoksen lenkkiä
vähintään 3 kertaa viikossa, yleensä 5km. Lenkin jälkeen teen vatsat ja punnerrukset. Kiinteytyykö vatsani ajallaan kun pituutta kuitenkin
vielä tulee, vai onko jotain mita on jaanyt humioimatta? Vastauksia kaivataan:D

Vatsa kiinteytyy siinä samalla kuin muukin kroppa. Laihtumiseen kuitenkin pätee se vanha kunnon syö vähemmän kuin kulutat-systeemi. Tosin jos sulla on pituuskasvu kesken niin en suosittelisi mitään erityisiä dieettejä tekemään, mieluummin vaikka karsii kaikkea turhaa hieman ruokavaliosta ja harrastaa liikuntaa.

Teen 1-jakoista treeniä ja treenaan jalat kolmella eri liikkeellä, ma takakyykky, ke etukyykky ja pe askelkyykky. Joka toinen ma teen takakyykyn tilalla maastavedon.

Voisiko toimia jos pistäisi maastavedon perjataille ja jättäisi askelkyykyn pois kokonaan, kun en pidä siitä liikkeestä yhtään? Saako jalat tarpeeksi runtua perjantaina pelkässä maastavedossa?
Laita vaan veto perjantaille. Jaloille kyllä riittää tuo kahdesti viikossa kyykkääminen, vedon rasitus vielä siihen päälle.

Laitetaan nyt vaikka tänne. Eli kun tekee vinopenkkiä ja pystypunnerruksia sun muita käsipainoilla, niin onko parempi laskea painot ihan alas asti, vai siten, että kädet ovat 90 asteen kulmassa? Tein vielä hienon havainnoillistavan kuvan, jotta ymmärrätte :D
32533790.png

Mikä ihme siinä on kun paino ei tipu?

Salilla käyn siis 4-5krt viikossa, lisäksi koiran kanssa lenkkeilyt. Syön normaalia kotiruokaa, monipuolisesti ja terveellisesti enkä siis ole millään tavalla dieetillä, mutta melko vähän tulee silti syötyä. Minkäänlaisia lisäravinteita en myöskään käytä. Ongelmana siis että paino liikkunut nyt noin 5kk:n ajan siinä 3kg akselilla, peilistä ja tuloksista näkee että kehitystä on tullut mutta miksi se paino ei ole yhtään tippunut? Tiedän kyllä että lihas painaa enemmän kuin läski, mutta nainen kun olen niin ei se lihaskasvu niin kovin massiivista ja nopeaa ole. Vaikka olenkin peruspirkkoa lihaksikkaampi tapaus. Ja rasvaa siis on, mistä voisi hyvinkin lähteä lähes 10kg. Mitä teen väärin...

Hei,

Ihan ekaks haluisin sanoa että oon ihan uus koko foorumilla, ja en tiedä onko tämä oikea paikka lähettää kysymyksiä.

Elikkäs, oon 15v poika. Puolisen vuotta sitten kattelin itteäni ja totesin että nyt saa karkit ja limut loppua. Painoa läheteny vajaat 10kg,
harmikseni vaan kiinteää vatsaa ei ole tullut, sivu profiilista olen aivan hoikka mutta vatsan alue on hieman "löysä". Juoksen lenkkiä
vähintään 3 kertaa viikossa, yleensä 5km. Lenkin jälkeen teen vatsat ja punnerrukset. Kiinteytyykö vatsani ajallaan kun pituutta kuitenkin
vielä tulee, vai onko jotain mita on jaanyt humioimatta? Vastauksia kaivataan:D

Vatsa kiinteytyy siinä samalla kuin muukin kroppa. Laihtumiseen kuitenkin pätee se vanha kunnon syö vähemmän kuin kulutat-systeemi. Tosin jos sulla on pituuskasvu kesken niin en suosittelisi mitään erityisiä dieettejä tekemään, mieluummin vaikka karsii kaikkea turhaa hieman ruokavaliosta ja harrastaa liikuntaa.

Lisätäänpä tähän vielä se, että yleensä ne läskit lähtee vatsasta/vyötärön alueelta miespuolisilla viimeiseksi, jos on dieetillä, ja dieetille sinun ei kannate alkaa vielä 15v iässä.

Ja Behem0thia kompaten
nuin nuorena ei tarvitse dieettiä
riittää että harrastaa liikuntaaa ja ottaa pois ruokavaliosta ne makeiset ja roskaruoat
syö monipuolisesti ja terveellisesti
pituuskasvu voi kestää miespuolisilla 21 ikävuoteenkin asti, joten uskompa että toi sun maha lähtee ihan itsestään ku noudatat terveellisiä elämäntapoja

Hyvä että oot saanu karsittua limut ja karkit, ja tsemppiä "mahan poistoon"

Sen verran vielä, että jos käyt salilla ni ajan kuluessa se mahakin lähtee kun alkaa lihakset erottua kropassa, eikä vain läski. :)

Minkä takia toistomääriä kannattaa vaihdella ja kuinka usein?

Tarkoitan ihan vaikka 2kk treenijaksoja. esmes hyppää 8 toiston sarjoista 15-20 toiston sarjoihin.

Kuinka paljon lihasmassa voi muuttua jakson aikana?

Minkä takia toistomääriä kannattaa vaihdella ja kuinka usein?

Tarkoitan ihan vaikka 2kk treenijaksoja. esmes hyppää 8 toiston sarjoista 15-20 toiston sarjoihin.

Kuinka paljon lihasmassa voi muuttua jakson aikana?

Lihas tottuu ja siksi on tärkeää saada uutta ärsykettä vaihtelemalla toistomääriä ja liikkeitä.

viikko 1. 15-20 toistoa,
viikko 2. 10-12 toistoa
viikko 3. 6-8 toistoa.
Sitten kevyt viikko ja taas alusta. Tai sama, mutta 1kk jaksoissa.
Ei se lihasmassa 2kk muutu paljoa mihinkään suuntaaan

Mites uusimmat tutkimukset aspartaamista? Ostin tossa hetki sitte tehosekoittimen ja tullut aika paljo käytettyä. Rahkaa + pensasmustikoita/viinimarjoja/mansikoita ja sitte ku heittää Rainbown makeutusjauhetta ½-1 Ruokalusikan niin tulee paljon paremman makuista.Että onko tästä pidemmän päälle haittaa?

Sitten kun olen dietillä oon lukenut joskus,että jos syö liikaa marjoja,niin sitte varastot tulee täytee ja marjat kerääntyy rasvaksi helposti.Jos ny syön 1-2 kertaa jotai marjaa päiväs rahkan kanssa nii tuleeko ne varastot,mitkä nyt olikaan,täyteen ennen kuin tyhjenevät? Jos nyt saatte tästä selkoa...

Tällainen aloittelijan nolo kysymys: Että mitä tarkoittaa esim. 4-jakoinen tai 2-jakoinen? Kun olen näitä juttuja täältä lukenut mutta en ole vielä tätä merkitystä saanut selville.

Tällainen aloittelijan nolo kysymys: Että mitä tarkoittaa esim. 4-jakoinen tai 2-jakoinen? Kun olen näitä juttuja täältä lukenut mutta en ole vielä tätä merkitystä saanut selville.

Elikkä kuinka monella treenikerralla käydään kropan lihakset läpi.

1-jakoinen = Koko kroppa yhdellä treenikerralla
2-jakoinen = Koko kroppa kahdella treenikerralla
3-jakoinen = Koko kroppa kolmella treenikerralla
Jne.

Edit. Olin hidas.

Mites uusimmat tutkimukset aspartaamista? Ostin tossa hetki sitte tehosekoittimen ja tullut aika paljo käytettyä. Rahkaa + pensasmustikoita/viinimarjoja/mansikoita ja sitte ku heittää Rainbown makeutusjauhetta ½-1 Ruokalusikan niin tulee paljon paremman makuista.Että onko tästä pidemmän päälle haittaa?

Sitten kun olen dietillä oon lukenut joskus,että jos syö liikaa marjoja,niin sitte varastot tulee täytee ja marjat kerääntyy rasvaksi helposti.Jos ny syön 1-2 kertaa jotai marjaa päiväs rahkan kanssa nii tuleeko ne varastot,mitkä nyt olikaan,täyteen ennen kuin tyhjenevät? Jos nyt saatte tästä selkoa...

No jos kulutat enemmän, kun saat kaloreita, ei rasvaa tule.

Voiko olla mahdollista, että kun penkkaa oikealla tekniikalla, saattaa tulla ristiselkä kipeäksi ensimmäisten kertojen jälkeen? Näin luin jostain, mutta onko se totta?

Voiko olla mahdollista, että kun penkkaa oikealla tekniikalla, saattaa tulla ristiselkä kipeäksi ensimmäisten kertojen jälkeen? Näin luin jostain, mutta onko se totta?
On se totta. Ristiselkä kipeytyy aluksi, mutta tottuu nopeasti siihen, että selkää pidetään kaarella.

Back
Ylös Bottom