Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

entä onko mitään aika veikkausta kuinka kauan tuollaiseen tulokseen pääsyssä menee? Jos siis jatkan treeniä samaan malliin 4 krt/viikko + nyrkkeilyä cardio traininginä 2 krt/viikko? Syödä pitää kai aika jumalattomasti, jotta ennen eläkevuosia tuohon pääsee :lol2:

Turha mitään on veikata, liikaa muuttujia tässä yhtälössä.
Imet tältä palstalta tietoa treeneistä ja varsinkin ravinnosta, niin voit kehittyä nopeammin
kuin uskotkaan. Varsinkin aloittelijana kehittyy nopeasti kun vaan on ruokapuoli kunnossa.
Itse kun aloin treenaamaan niin ensimmäiset 8kk:ta ja
ja paino oli noussut 62:sta 83:een, tuloksista mm.
penkkipunnerrus 5x40->8x90kg

Joo pari kysymystä ois. Ensimmäiseksi olis sellanen kysymys että harrastan jalkapalloa ja sitä on sellaset 5 kertaa viikossa (pari tuntia kerralla) kuinka paljon saa tuon lisäksi vetää puntti treeniä?
Toiseks: jalkoihin haluan lihasta ja nopeutta lisää mitä hyviä liikkeitä olis ja miten usein voi vetää?
ja kolmas kysymys jota kaikki kokeneet konkarit varmasti nauraa, kuinka nopeasti penkki tuloksen saa ylöspäin? tällä hetkellä nousee 60kg ja haluisin tuloksen kesään mennessä ainakin 80kg:hen onnistuuko?

Uh millaisen ensimmäisen vyön hankkisin,body-treeniin? Neopreenikö joustaa enemmän ja lämmittää (?) täysnahkainen tukee paremmin? Perus nahkainen?

Olis tässä semmonen ongelma, että ostin tosta intersportista "leuanveto" tangon jolla voi myös tehä vatsat, dipit ja punnerukset, mutta ei sitten mene sovi mihinkään tän talon oveen niin oisko leuanvedolle jotain vaihtoehtoista treeniä?

Joo, elikkä kysymys kuuluu: Mitä muita lisäravinteita kuin proteiinijauhetta löytyy, joista oikeasti olisi hyötyä? Sellaisia joita on turvallista vetää, ilman suuria haittavaikutuksia. :)

Joo, elikkä kysymys kuuluu: Mitä muita lisäravinteita kuin proteiinijauhetta löytyy, joista oikeasti olisi hyötyä? Sellaisia joita on turvallista vetää, ilman suuria haittavaikutuksia. :)

kalaöljy ainakin
d-vitamiinista voi olla yhtä tai toista mieltä
kreatiini, jos sopii eikä ilmene sivuvaikutuksia kuten ihon ärsyyntyminen. Tätäkään tuskin kannattee aloittelijan käyttää, myöhemmissä vaiheissa ku sitä lihaa ei tuu samaan tahtiin ku aloittelijalla ni voi alkaa kikkailemaan noitten lisäravinteiden ja tehonlisääjien ja annoksien ja syöntiaikataulujen kanssa.

mutta peruspunttaajan ei tarvi noita noudattaa niin tarkasti, pääasia että ruoka on hyvää laadultaan, monipuolista ja sitä on riittävästi ja syöt oikein.
Joten huolehdi siitä palkkarista ja syömisestä ja kalorimäärästä nyt tällä hetkellä. Perusruoka se kaiken A&O on.

kataboliasta!! Eli onko keho katabolisessa tilassa viikonloppuna jos ei treenaa, mutta kalorit ovat hieman miinuksella... Eli bulkkiseason menossa ja vklp tulee yleensä löysäiltyä ja kalorit jää hieman miinukselle... Kuinka katala tuo katabolia oikeen on sitten? Kariseeko paljonkin tuon vklp aikana lihasta? Maanantai päivällä tuntuu ihanku jotain ois kadonnu mut saattaako johtua pumpin totaalisesta häviämisest? :)

kataboliasta!! Eli onko keho katabolisessa tilassa viikonloppuna jos ei treenaa, mutta kalorit ovat hieman miinuksella... Eli bulkkiseason menossa ja vklp tulee yleensä löysäiltyä ja kalorit jää hieman miinukselle... Kuinka katala tuo katabolia oikeen on sitten? Kariseeko paljonkin tuon vklp aikana lihasta? Maanantai päivällä tuntuu ihanku jotain ois kadonnu mut saattaako johtua pumpin totaalisesta häviämisest? :)

ei kai sitä noin lyhyellä aikavälillä kannata/voi tarkkailla, kuhan on esim. viikon kalorit keskimäärin plussalla

Miten suosittelette tekemään dippiä kunnolla oikein? Itse olen tehnyt siten, että kyynärtaive on 90 asteen kulmassa tai vähän ylempänä. Ongelma on siis se, että sarjan jälkeen rinnassa tuntuu aika pahalta (lähinnä venytyksen takia, luulen). Kropan siis yritän pitää lattiantasoon nähden mahdollisimman kohtisuorassa ja hyvin kyllä ottaa ojentajiin niinkuin kuuluukin. Mikä mahtaa ongelmaan olla avuksi, kenties lisää venyttelyä? Yleensä teen ennen ojentaja-liikkeitä olkapäät jos sillä on jotain vaikutusta.

ensikertalainen

joo elikkä oon 185 cm pitkä ja 62kg painava helvetin laiha 18v jannu eteläsuomesta, ostin just kämpän ja mietin et tarviis massaa nii mietin et teen jonkinäkösen salin tuohon 1 ylimääräseen huoneeseen, en jaksanu lukea jokasta topiikkia erikseen ku niin ristiriitasta tekstiä ja ennen en oo salil käyny nii tajua tuosta slangista mitää.:(

eli millaset vehkeet pitäs ostaa, rahaa on kyllä.

miten paljo ja mitä syödä? mitään proteini/kreatiini ja palauttavia mitä onkaan ja normiruokaa? en tajua noista proteinihommista hölökäsen pöläystä, eli mielellään ottasin vaan vastauksen jossa kerrotaan mitö ostaa ja syödä jne.

sit millanen ohjelma ois hyvä?

joo elikkä oon 185 cm pitkä ja 62kg painava helvetin laiha 18v jannu eteläsuomesta, ostin just kämpän ja mietin et tarviis massaa nii mietin et teen jonkinäkösen salin tuohon 1 ylimääräseen huoneeseen, en jaksanu lukea jokasta topiikkia erikseen ku niin ristiriitasta tekstiä ja ennen en oo salil käyny nii tajua tuosta slangista mitää.:(

miten paljo ja mitä syödä? mitään proteini/kreatiini ja palauttavia mitä onkaan ja normiruokaa? en tajua noista proteinihommista hölökäsen pöläystä, eli mielellään ottasin vaan vastauksen jossa kerrotaan mitö ostaa ja syödä jne.

Lue ensin tämä. Jos et ymmärrä mitään, suosittelen palkkaamaan PT:n :D

Vatsan kiinteytys.

Hei,

Ihan ekaks haluisin sanoa että oon ihan uus koko foorumilla, ja en tiedä onko tämä oikea paikka lähettää kysymyksiä.

Elikkäs, oon 15v poika. Puolisen vuotta sitten kattelin itteäni ja totesin että nyt saa karkit ja limut loppua. Painoa läheteny vajaat 10kg,
harmikseni vaan kiinteää vatsaa ei ole tullut, sivu profiilista olen aivan hoikka mutta vatsan alue on hieman "löysä". Juoksen lenkkiä
vähintään 3 kertaa viikossa, yleensä 5km. Lenkin jälkeen teen vatsat ja punnerrukset. Kiinteytyykö vatsani ajallaan kun pituutta kuitenkin
vielä tulee, vai onko jotain mita on jaanyt humioimatta? Vastauksia kaivataan:D

Back
Ylös Bottom