Tää sama ilmiö valitettavasti toistuu myös monen henkilöauton kohdalla. Taisin joskus tässä tredissä kirjoittaakkin, mutta tosiaan itsellä kävi kerran juuri noin, urpoilija siis henkilöauto, joka ajaa 80 vaikka rajoitus on 100 (ja keli hyvä). Takana helvetinmoinen jono, minä jonon ensimmäinen (siis toinen tuon hidastelijan jälkeen). Ohituskaistan alkaessa runnoin vaihteen kolmoselle ja kaasun pohjaan (oli aika laiska auto alla), jotta mahdollisimman moni ehtisi ohi lisäkseni. Jostain kumman syystä alkoi ohitettavanki nopeus nousta. Olin kuitenkin 100 varma, että sen nopeus hidastuu ohituskaistan jälkeen, joten päätin mennä ohi. 160 kohalla taisi nopeusmittari käydä. Muut autot luopuivat ohituksesta (niillä oli enemmän järkeä kuin mulla, en tosiaan vähättele ylinopeuden ajoa). Ohituskaistan jälkeen tämän urpon vauhti tosiaan taas hidastui jonnekin 80 tienoille. Tää on jopa itsensä kertomana ihan käsittämätön juttu, mutta näin vaan kävi. Kai tuollainen sitten on tahallista kiusantekoa, miten muutenkaan tuota voi selittää. Eikä ole vain tuo yksittäinen kerta, kun olen tuollaista havainnut.
Tää on ihan uskomatonta paskaa, kun porukka sitä tuolla harrastaa. Viime kesänä ohituskaistalla eteen sattui peräkärryä vetävä henkilöauto, joilla käsittääkseni maksiminopeus lain mukaan saa olla 80km/h. Jouduin ajamaan 140 lasissa, että pääsin siitä idiootista ohi. Ja kyllä, ohituskaistan jälkeen kun itse jatkoin normaalinopeudella 100km/h, jäi peräkärrypöljä kauas taakse.